• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » پرایدی که ساختید فقط یک تابوت کم دارد

    پرایدی که ساختید فقط یک تابوت کم دارد

    نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: «پراید» هیچ امنیتی ندارد و استمرار فروش آن بازی با «جان مستضعفان» هست. «پراید» یک «تابوت» کم دارد که سایپا

    پرایدی که ساختید فقط یک تابوت کم دارد

    نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: «پراید» هیچ امنیتی ندارد و استمرار فروش آن بازی با «جان مستضعفان» هست. «پراید» یک «تابوت» کم دارد که سایپا آن را هم به همراه ماشین به مردم بفروشد.

    پراید خودروی مطلوب اقشار کم درآمد است

    رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، با انتقاد از سخنان مدیرعامل سایپا که گفته است  «پراید خودروی مطلوب اقشار کم درآمد است»، گفت: این سخن به هیچ وجه، درست و قابل قبول نیست. حفظ امنیت و جان مردم، فقیر و غنی ندارد. چه فرقی بین جان فقیر و غنی وجود دارد؟ آیا باید خودرویی به فقرا فروخته شود که تا تَقی به توقی خورد، چند نفر داخلش بمیرند؟ این چه منطقی است؟ در نظام جمهوری اسلامی حفظ جان فقرا باید در اولویت باشد. این نظام، نظام فقرا و مستضعفان هست.

    عبارات مهم : قیمت گذاری – واردات
    نماینده مردم ورزقان در مجلس یادآور شد: عملکرد خوب مدیران خودروسازی را زیر پرسش نمی برم. مدیران صنعتی کشور تمام تلاش خود را می کنند و سالم و دلسوز هستند ولی معیوب بودن ساختار صنعت و نحوه واگذاری شرکت های صنعتی به شکلی است که اگر عالی ترین مدیران هم سر کار بیایند، نمی توانند معضل صنعت کشور را حل کنند.

    قیمت گذاری ماشین چه ربطی به شورای مسابقه دارد؟ اگر سیستم قیمت گذاری درست باشد، قیمت باید در بازار عرضه و تقاضا و براساس کیفیت تعیین شود ولی متاسفانه همه چیز حتی قیمت گذاری، بازار عرضه و تقاضا، فروش و واردات را انحصاری کرده ایم.

    وی با بیان اینکه مسائل صنعت خودرویی کشور یکی دو تا نیست، ادامه داد: این صنعت از بیخ و بُن مسئله دارد. بطور مثال قیمت گذاری ماشین چه ربطی به شورای مسابقه دارد؟ اگر سیستم قیمت گذاری درست باشد، قیمت باید در بازار عرضه و تقاضا و براساس کیفیت تعیین شود ولی متاسفانه همه چیز حتی قیمت گذاری، بازار عرضه و تقاضا، فروش و واردات را انحصاری کرده ایم.

    نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: در حالی که در سایر کشورهای دنیا ممنوعیت واردات ماشین موجب از بین رفتن صنعت خودرویی کشورهای ممنوع کننده می شود ولی در کشور عزیزمان ایران حامیان صنعت خودروسازی فکر می کردند اگر جهت این صنعت بازار انحصاری به وجود آورند و واردات خودروهای خارجی را محدود کنند، خودروسازی کشور تقویت می شود ولی در عمل چنین نشد. در این کشورها نیز اتفاق افتاده است که ممنوعیت واردات ماشین در کشورهای ممنوع کننده موجب از بین رفتن صنعت آن کشور شده است است.  این، راه حمایت از صنعت خودروسازی نیست، به اجرا درآوردن نظام تعرفه ای چاره کار هست. در این صورت انگیزه صنعت داخلی در هر حوزه ای  ارتقاء کیفیت ماشین و  رقابتی کردن قیمت ها خواهد شد ولی شورایی تحت عنوان «شورای رقابت» جهت ماشین قیمت تعیین می کند، چرا؟

    علیزاده پیشنهاد داد: صفر تا صد صنعت خودرویی کشور باید به بخش شخصی واقعی واگذار شود و دولت سیاست گذار و نظارت باشد و عرضه و تقاضا، قیمت ماشین را تعیین کند. در این صورت می توان امید داشت تا ریز و درشت مسائل صنعت خودرویی کشور برطرف شود. شورای مسابقه مجبور است براساس «ملاحظاتی» قیمت بدهد. مصرف داخلی با این کار کنترل می شود ولی امنیت، کیفیت و قیمت به اذعان مردم هیچ کنترلی نمی شود.

    در سایر کشورهای دنیا ممنوعیت واردات ماشین موجب از بین رفتن صنعت خودرویی کشورهای ممنوع کننده می شود ولی در کشور عزیزمان ایران حامیان صنعت خودروسازی فکر می کردند اگر جهت این صنعت بازار انحصاری به وجود آورند و واردات خودروهای خارجی را محدود کنند، خودروسازی کشور تقویت می شود ولی در عمل چنین نشد.
    نماینده مردم ورزقان در مجلس با رد خصوص سازی کارخانجات خودروسازی کشور، گفت: متولیان  صنعت خودرویی کشور معتقدند این صنعت «واگذار» شده است است ولی چه واگذار شدنی؟ کارخانجات دولتی خودروساز مثل گوشت قربانی بین شرکت تامین اجتماعی، سهام عدالت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بورس اوراق بهادار تقسیم شده است هست. کل واحدهای تولیدی و صنعتی دولتی باید به معنای واقعی کلمه، شخصی شود در این صورت  فساد و رانت از بین رفته و وقت رشد و توسعه تولید و صنعت کشور به وجود می آید. این نوع واگذاری کارخانجات، واگذاری سوری است و به درد نمی خورد.

    وی ابراز تاسف کرد: هنگامی قیمت ماشین به وسیله شورای مسابقه تعیین می شود، هنگامی واردات ماشین با هدف ممانعت از مسابقه محدود می شود، هنگامی جهت خودروسازان بازار و امتیازات انحصاری در نظر گرفته می شود و انگیزه پیشرفت از متولیان صنعتی گرفته می شود و هنگامی کارخانجات «خصولتی» می شود، ساختار صنعت و شاکله صنعت خودرویی کشور بهتر از این نمی شود.

     

    پرایدی که ساختید فقط یک تابوت کم دارد

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

     

     

    واژه های کلیدی: قیمت گذاری | واردات | مسابقه | ممنوعیت | ممنوع | ماشین | بازار | خبر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خطوط لوله زبان اصلی
  • خرید کتاب های دیابت از آمازون
  • خرید کتاب اقتصاد سنجی زبان اصلی
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم طبیعی
  • هاردکپی کتاب های بیوگرافی
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • خرید کتاب های مکانیک بدن دگردیس از آمازون
  • منابع اورجینال پلیمر
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>