• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » فیلم جنجالی خالی‌کردن بنزین از باک خودروهای صفر در اینترنت

    فیلم جنجالی خالی‌کردن بنزین از باک خودروهای صفر در اینترنت

    هر خودروی صفر باید هنگام تحویل به مشتری حداقل یک‌چهارم باک خود، بنزین داشته باشد و می‌گوید: «باک خالی بنزین هنگام تحویل، تخلف محض است و مردم نباید

    فیلم جنجالی خالی‌کردن بنزین از باک خودروهای صفر در اینترنت

    هر خودروی صفر باید هنگام تحویل به مشتری حداقل یک چهارم باک خود، بنزین داشته باشد و می گوید: «باک خالی بنزین هنگام تحویل، تخلف محض است و مردم نباید خودرویی که بنزین ندارد یا حتی چراغ بنزین آن روشن هست، تحویل بگیرند.»

    بنزین خودروهای صفر کجا می رود

    «برای این که بتوانم خودروی صفر خود را از پارکینگ نمایندگی خارج کنم، مجبور شدم یک گالن بنزین با خودم ببرم. به اندازه استارت خوردن هم بنزین در باک ماشین موجود نبود.» علی با اعلام این عنوان می گوید که او نخستین کسی نبوده که با این مسئله برخورده و مشابه این اتفاق بارها جهت اطرافیانش پیش آمده هست. این اتفاق البته مختص به دیروز و امروز نیست و بررسی ها نشان می دهد کمتر کسی در سال های اخیر، خودروی صفر خود را با باک پر تحویل گرفته است.

    عبارات مهم : تحویل گرفتن – خودروسازان
    موضوع را با احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان مطرح می کنیم. این مقام مسئول تأکید می کند که هر خودروی صفر باید هنگام تحویل به مشتری حداقل یک چهارم باک خود، بنزین داشته باشد و می گوید: «باک خالی بنزین هنگام تحویل، تخلف محض است و مردم نباید خودرویی که بنزین ندارد یا حتی چراغ بنزین آن روشن هست، تحویل بگیرند.»

    حواشی خودروهای صفر البته به باک خالی بنزین ختم نمی شود و خریداران دل پری از خودروهای صفر دارند. سهم ١٠ درصدی اشتغالزایی صنعت ماشین در کشور، بهانه دولت ها جهت حمایت از این صنایع شده است هست. حمایت هایی که حالا به «دایه مهربان تر از مادرشدن» جهت صنعت ماشین تعبیر می شود. حالا ولی با وجود پشتیبانی های متفاوت و گذشت ٣٠ سال از پاگیری صنعت ماشین در کشور، ماشین های صفر، همچنان کمترین ستاره های کیفیت را گرفته و با  قیمت های سرسام آور  عرضه می شوند. این ناهمگونی را مصرف کنندگان به نادیده گرفتن حقوقشان تعبیر می کنند و  البته مدیران خودروسازی هم به صورت جدی آن را انکار نمی کنند. امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع ماشین و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره گفته است: خودروسازان حداقل نیازهای مشتریان را در حوزه کیفیت تأمین نکرده اند و در این باره، برنامه کوتاه مدتی جهت ارتقای کیفیت متناسب با قیمت انجام شده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

    همه چیز راجع به باک های خالی

    داستان از این قرار است که اکثر خودروهای صفر، فارغ از اشتباهات کیفی و کمی ارزش بدون بنزین یا با اندک بنزین موجود به مشتری ها تحویل داده شده است و جهت آنها دردسر ایجاد می کنند. اگرچه به عقیده منصوری، مدیر سابق اتحادیه نمایشگاه داران ماشین خودروسازان موظف نیستند که باک ماشین های صفر را پر کنند، نعمت بخش می گوید: اساسا پرکردن باک بنزین به وسیله گالن در پارکینگ ها کار خطرناکی بوده و شدیدا باید با این امر برخورد شود ولی خودروها باید حداقل یک چهارم باکشان بنزین در وقت تحویل داشته باشند.

    سمانه احمدی هم که به تازگی صاحب یک خودروی صفر شده، می گوید که ماشین را با چراغ روشن بنزین به او تحویل داده اند و او به سختی توانسته خود را به مقصد برساند.

    برای شبنم هم اوضاع بهتر نبوده هست. در نمایندگی به او گفته اند که دلواپس نباشد، باک ماشین آنقدری بنزین دارد که به نزدیک ترین پمپ بنزین برسد!

    این درحالی است که یکی از خریداران ساندرو از شرکت پارس ماشین هم در جایی نوشته است: «وقتی خودروام را از کارخانه تحویل گرفتم، یکی از دست اندرکاران تحویل ماشین به من گفت که سریع خودت را به یک پمپ بنزین برسان وگرنه در اتوبان می مانی!»

    فیلم جنجالی از خالی کردن بنزین از باک خودروهای صفر در اینترنت دست به دست شد؛ فیلمی که از سوی خودروسازان تکذیب شد و درنهایت خودروسازان اعلام کردند که با نمایندگی های خاطی برخورد خواهند کرد ولی از نتیجه برخورد، نه به رسانه ها و نه به مردم گزارشی داده نشده هست. با این وجود هنوز هم خریداران زیادی هستند که در سایت های خبری و رسانه های تخصصی خودروسازی نسبت به تحویل گرفتن خودروهای صفر با باک خالی اعتراض دارند و آن را زیاده روی خودروسازان در اجحاف به حقوق مشتری دانسته اند.

    حداقل ١٠ لیتر، حداکثر ٢٠ لیتر

    «امکان ندارد خودرویی با باک خالی به مشتری تحویل داده شود.» این را یکی از مدیران خودروسازی گفته و ادعا می کند: چراغ چک بنزین خودروها پیش از آنکه به نمایندگی تحویل داده شوند، بازبینی می شوند.

    این مقام مسئول که اصرار دارد نامی از او برده نشود، توضیح می دهد: مردم نباید زیر بار تحویل خودروی بی بنزین بروند. ما هنگامی خودرویی را تحویل نمایندگی می دهیم، حداقل ١٠ و حداکثر ٢٠ لیتر بنزین دارد که علت تعیین سقف جهت بنزین هم عنوان امنیت هست. شما تصور کنید یک شرکت خودروسازی روزانه حداقل ٢ هزار ماشین تولید کرده و به پارکینگ ها انتقال می کند. اگر باک همه این خودروها لب به لب پر باشد، هرکدام از اینها می توانند با کوچکترین اشتباه یا بی ملاحظگی، تبدیل به یک بمب شوند و سوانح جبران ناپذیری به بار بیاورند.

    خودروسازان سهمیه بنزین ندارند

    بسیاری از خریداران و حتی یک خبرگزاری رسمی کشور مدعی اند که هر سال سهمیه مشخصی از بنزین به شرکت های خودروساز تخصیص داده شده است می یابد تا خودرویی با باک خالی به مشتریان تحویل ندهند. این درحالی است که روابط عمومی شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی می گوید مدت هاست که تخصیص داده شده است سهمیه بنزین به خودروسازان لغو شده است است.

    دبیر انجمن خودروسازان هم صحه بر این عنوان گذاشته و می گوید در گذشته جهت هر خودرو، بین ١٠ تا ١٢ لیتر بنزین به صورت سهمیه ای از پالایش و پخش به خودروسازان تخصیص داده شده است می یافت ولی اکنون خود خودروسازان موظف به تأمین بنزین خودروهای صفر وتولیدی خود هستند.

    با این اوصاف اگر بخواهیم دنبال مقصر بگردیم، می توانیم تصور کنیم که نخستین ذینفع باک های خالی خود خودروسازان به حساب می آیند. حتی اگر مدیران این شرکت ها، زیر بار این حقیقت نروند، به نظر می رسد خودروسازان از پرداخت هزینه پر کردن باک ها مطابق قانون و استانداردها شانه خالی می کنند.

    بنزین های مرا چه کسی می برد؟!

    هر کسی به نوعی طفره می رود. شرکت های خودروسازی که زیر بار خالی بودن باک های بنزین خودروهای تحویلی نمی روند. متصدیان تحویل و نمایندگی ها هم حاضر به ارائه توضیح نمی شوند. تنها کسی که به صورت براق به پرسش ما پاسخ می دهد، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان هست. او متصدیان تحویل را مسئول دانسته و از مردم می خواهد که مورد را با ذکر روز و ساعت به روابط عمومی کارخانجات اطلاعات دهند.

    این درحالی است که یکی از فعالان بازار ماشین که تأکید دارد، نامش فاش نشود، می گوید: من سال های سال است که ماشین می خرم و می فروشم و در این پارکینگ ها رفت وآمد می کنم. خودروسازان به هر دری می زنند که سود بیشتری کنند. بارها و بارها شده است که مشتریان یک هفته بعد از خرید، دست از پا درازتر برگشتند و حقوق اولیه خود را طلب کرده اند. همین هفته پیش بود که یکی از خریداران که بیش از ٥٠ میلیون تومان هزینه جهت خرید یک ماشین کرده بود، در راه نمایندگی به منزل صفحه کلاچ تمام کرده بود! همه این اتفاقات عجیب در شرایطی رخ می دهد که خودروسازان بابت تک تک قطعات ماشین و امکانات راه اندازی شده است روی آن از مشتریان هزینه دریافت می کنند. حذف بعضی موارد الزامی از خودروهای صفر کیلومتر تحویلی می تواند به نوعی ظلم در حق مشتری قلمداد شود.

     

    فیلم جنجالی خالی‌کردن بنزین از باک خودروهای صفر در اینترنت

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

     

     

    واژه های کلیدی: تحویل گرفتن | خودروسازان | پارکینگ | ماشین | بنزین | خبر | اقتصادی |

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های خارجی از آمازون
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی نظریه گراف
  • کتاب های فقه اورجینال
  • خرید کتاب های داستان از آمازون
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • منابع اورجینال سیستم عامل
  • خرید کتاب شطرنج زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع جبر کامپیوتر
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>