• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » تصویب آیین نامه قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

    تصویب آیین نامه قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

    هیات وزیران با هدف مراعات حقوق خسارت دیدگان و چگونگی دریافت خسارت با سهولت زیاد در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، آیین نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات

    تصویب آیین نامه قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

    تصویب آیین نامه قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

    عبارات مهم : وسیله نقلیه – وسیله نقلیه

    هیات وزیران با هدف مراعات حقوق خسارت دیدگان و چگونگی دریافت خسارت با سهولت زیاد در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، آیین نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را تصویب کرد.

    به گزارش ایسنا، به موجب این آیین­ نامه که در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور تصویب شد، جهت دریافت خسارت بدنی، ذی نفع حق دارد با ارائه اصل یا تصویر برابر اصل مدارک مربوط بطور مستقیم، حسب مورد به بیمه­ گر مربوط یا صندوق مراجعه نماید.

    تصویب آیین نامه قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

    همچنین زیان دیده یا نماینده قانونی وی جهت دریافت خسارت مالی حق دارد با ارایه اطلاعات و اصل یا تصویر برابر اصل مدارک مربوط بطور مستقیم به بیمه گر مربوط مراجعه کند.

    بیمه­ گر نیز موظف است در ارزیابی خسارت مالی وارد شده است به وسیله نقلیه زیان دیده، علاوه بر هزینه­ های جایگزینی قطعات آسیب دیده و اجرت تعمیر وسیله نقلیه، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه پرداخت شده است جهت نجات و یا انتقال وسیله نقلیه خسارت دیده به نزدیک ترین محل مناسب جهت تعمیر را در نظر گیرد و نسبت به پرداخت این موارد تا سقف تعهدات مالی مندرج در بیمه­ نامه شخص ثالث اقدام نماید.همچنین شرکت های بیمه گر موظف شدند قبل از نهایی شدن میزان خسارت ۵۰ درصد از خسارت را بلافاصله و حداکثر در مدت ۱۵ روز پرداخت نمایند.

    هیات وزیران با هدف مراعات حقوق خسارت دیدگان و چگونگی دریافت خسارت با سهولت زیاد در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، آیین نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات

    گزارش شرکت برنامه و بودجه از میزان اثربخشی سیاست ها و کارهای مربوط به صرفه جویی انرژی

    در ادامه این جلسه هیات وزیران ، گزارش شرکت برنامه و بودجه، وزارت نفت، شرکت انرژی اتمی و وزارت نیرو از میزان اثربخشی سیاستها و کارهای مربوط به صرفه جویی انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

    براساس گزارش وزارت نیرو از ابتدای اجرای قانون یعنی از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۴ در اثر کارهای آن وزارتخانه در حدود ۱۵۲ میلیون بشکه معادل نفت خام (سالانه بطور میانگین ۳۰ میلیون بشکه معادل نفت خام) صرفه جویی صورت گرفته است.

    گزارش وزارت نفت نیز حاکی از آن است که ۲۷۹ میلیون بشکه معادل نفت خام طی این دوره صرفه جویی شده است هست. این محاسبات نشان می دهد میزان صرفه جویی اشاره شده است منجر به کم کردن ۱۳۶ میلیون تن دی اکسید کربن گردیده است.

    تصویب آیین نامه قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

    همچنین شرکت انرژی اتمی کشور عزیزمان ایران در اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی اعلام نموده از ابتدای راهاندازی مستمر نیروگاه بوشهر از سال ۹۲ تا به امروز معادل ۲۱ میلیون تن جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای آلاینده co2 داشته و نیز معادل ۳۴ میلیون بشکه نفت معادل صرفه جویی شده است است.

    سند آسیب شناسی مدیریت بحران در کلانشهرهای کشور تصویب شد

    هیات وزیران با هدف مراعات حقوق خسارت دیدگان و چگونگی دریافت خسارت با سهولت زیاد در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، آیین نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات

    در ادامه دولت با هدف رویکرد یکپارچه به مدیریت حوادث شهری و سازماندهی همکاری شهروندان درامور ایمنی و مدیریت بحران شهری، سند آسیب شناسی مدیریت بحران در کلانشهرهای کشور را به تصویب رساند.

    به موجب سند یاد شده، کلیه دستگاه های ذی ربط شامل وزارتخانه های کشور، نیرو، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های مدیریت بحران کشور، برنامه و بودجه، جمعیت هلال احمر و شهرداری ها موظف به اجرای کارهای مربوط به مدیریت بحران در کلانشهرهای کشور شدند.

    تصویب آیین نامه قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

    تهیه و اجرای برنامه عملیات اضطراری، راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت حوادث شهری شامل؛ مرکز پاسخگویی واحد، هشدار سریع، ثبت و گزارش دهی و تحلیل و ارزیابی حوادث با هدف تقویت و اعمال مدیریت یکپارچه در نظام مدیریت بحران و ایمنی شهرها، اصلاح شرح خدمات تهیه طرح های توسعه شهری با رویکرد خطرپذیری و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، شناخت آسیب پذیری شهر و ارایه سند پهنه بندی مخاطرات شامل پهنه بندی زیست محیطی و طبیعی،ارتقای سطح ایمنی و مدیریت بحران در بافت های ناکارآمد شهری، ضوابط خاص ساخت و ساز در حریم گسلها، مسیلها و خطوط انتقال نیرو و انرژی ، تعریف طرح های موضوعی و موضعی مدیریت بحران با تاکید بر مخاطرات اولویت دار از محورهای این برنامه است.

    تهیه آیین نامه نحوه سازماندهی همکاری شهروندان درامور ایمنی و مدیریت بحران شهری و تعیین نقش و مسئولیت آنها در قالب سلسله مراتب شهری و فرایند مدیریت بحران با رویکرد پایدار سازی، آموزش، رسته بندی و تجهیز آنها، ایجاد و تجهیز پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران با اولویت نقاط پرجمعیت و خطر پذیر با کاربری آموزشی و توانمند سازی شهروندان در شرایط قبل از بحران، ایمن سازی مراکز درمانی ، تهیه طرح جامع آموزش همگانی جهت مقابله با حوادث نیز از برنامه هایی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

    همچنین شرکت برنامه و بودجه موظف شد هر سال ۵ درصد از اعتبارات قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را جهت انجام امور پیشگیری و کم کردن خطرپذیری در شهرهای دارای مخاطرات خاص و اولویت دار آینده نگری و در اختیار شرکت شهرداریها و دهیاری های کشور قرار دهد.

    علاوه بر این آینده نگری شبکه حمل و نقل اضطراری در کلان شهرها جهت شرایط بحرانی در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهرها با اولویت شهرهای خطر پذیر به تشخیص شرکت مدیریت بحران کشور و تهیه طرح آن جهت شهرهای بالای۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ایمن سازی سامانه های سوخت رسانی،خطوط انتقال سوخت و جایگاه های عرضه سوخت و انبارهای سوخت در کلانشهرها و تدوین و ارائه طرح عرضه سوخت در شرایط اضطراری، تهیه طرح جامع ایمن سازی شبکه و تامین برق و آب اضطراری کلان شهرها در وقت بحران، تدوین برنامه جامع پاسخ سریع حین زلزله و سیل (شامل قطع اتوماتیک و سریع جریان گاز، برق و آب) و اجرای آن بعد از تصویب از دیگر برنامه های تعیین شده است در این سند است.

    موافقت دولت با احداث واحد فولادسازی در جوار کارخانه موجود فولاد اکسین خوزستان

    همچنین هیات وزیران به منظور تأمین مواد اولیه (اسلب) جهت تولید ورقه های عریض فولادی مورد مصرف در صنعت نفت (تولید لوله های انتقال گاز و نفت)، با احداث واحد فولادسازی در جوار کارخانه موجود فولاد اکسین استان خوزستان در داخل شعاع ۳۰ کیلومتری اهواز مشروط به تأمین زیرساخت های حمل و نقل ریلی کلیه محصولات کارخانه موافقت کرد.

    دولت این تصمیم را با هدف ایجاد اشتغال و تولید و خودکفایی در زمینه تولید ورق های فولادی و لزوم حمایت از کارخانه موجود فولاد اکسین خوزستان اتخاذ کرد.

    تصویب الحاق دو ماده و چهار تبصره به آیین نامه راهنمایی و رانندگی با هدف حمایت از افراد معلول و جانبازان در عبور و مرور

    هیات دولت با توجه به آسیب پذیری افراد ناتوان و کم توان در محیط ترافیک با پیشنهاد وزارت کشور آیین نامه راهنمایی و رانندگی را اصلاح نمود از موارد مهم این اصلاح مصوبه می توان به موظف نمودن رانندگان به اینکه در صورت نزدیک شدن به فردی که از ویلچر یا عصای سفید استفاده می کند سرعت خود را کم کردن داده و با سرعت مطمئن حرکت کنند. و همچنین رانندگان مکلفند در صورت نزدیک شدن به فردی که عصای سفید خود را به علامت ایست به صورت افقی به رانندگان نشان می دهد توقف نموده و بعد از عبور فرد نابینا به حرکت خود ادامه دهند. ممنوعیت توقف وسایل نقلیه در محل توقف اختصاصی معلولین و جانبازان از دیگر مواد این آیین نامه است.

    واژه های کلیدی: وسیله نقلیه | وسیله نقلیه | وزارت کشور | کارخانه | مدیریت | قانونی | شهرهای | برنامه | قانون | خسارت | حوادث

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب جبر زبان اصلی
  • کتاب های زبان روسی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی مدیریت سیستم
  • خرید کتاب های مهندسی پزشکی از آمازون
  • خرید کتاب آسیب شناسی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع شیلات
  • دانلود منابع مرجع فن آوری های نفت و گاز
  • هاردکپی کتاب های سونا
  • خرید کتاب ایمونولوژی زبان اصلی
  • کتب حمل و نقل زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>