• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » تومان، رسما واحد پول کشور عزیزمان ایران شد

    تومان، رسما واحد پول کشور عزیزمان ایران شد

    هیات وزیران در آخرین جلسه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، گزارش کمیسیون اقتصاد را در خصوص لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور بررسی

    تومان، رسما واحد پول کشور عزیزمان ایران شد

    هیات وزیران در آخرین جلسه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، گزارش کمیسیون اقتصاد را در خصوص لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور بررسی کرد. بر پایه این لایحه واحد پول کشور عزیزمان ایران تومان و برابر ۱۰ ریال تعیین شد.

    واحد پول کشور عزیزمان ایران تومان و برابر ۱۰ ریال تعیین شد

    پایگاه  اطلاع رسانی ریاست جمهوری: هیات وزیران در آخرین جلسه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، گزارش کمیسیون اقتصاد را در خصوص لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور بررسی کرد.

    عبارات مهم : سیستان و بلوچستان – وزارت کشور
    در این لایحه به احکامی راجع به نظارت، مقررات انتظامی، صندوق حمایت سپرده ها، توقف، بازسازی، ورشکستگی، انحلال و تصفیه بانک ها و مؤسسات اعتباری پرداخته شده است است.

    بر پایه این لایحه واحد پول کشور عزیزمان ایران تومان و برابر ۱۰ ریال تعیین شد.

    هدف از این لایحه، تأمین ثبات، سلامت و پایداری نظام پولی و بانکی بر مبنای موازین شرعی و صیانت از منافع سپرده گذاران است که مشتمل بر کارهای مناسب به منظور برون رفت مؤسسات اعتباری از شرایط نامطلوب، نحوه پیگیری به تخلفات مؤسسات اعتباری و کارهای مقتضی در وقت ورشکستگی این مؤسسات است.

    همچنین به منظور تضمین سپرده های اشخاص در مؤسسه اعتباری، به صندوق گارانتی سپرده ها اجازه داده شده است با رعایت شرایط مقرر در این لایحه به فعالیت های خود ادامه دهد که بر این اساس عضویت تمامی مؤسسات اعتباری در این صندوق الزامی است.

    علاوه بر این، جهت کمک به پیشرفت حرفه بانکداری، اعلام موارد عملکرد غیرحرفه ای اعضا به بانک مرکزی، تصمیم گیری و اقدام در جهت پیشگیری از مسابقه ناسالم و غیرمنصفانه بین اعضاء، هماهنگی و تصمیم گیری در خصوص نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی بانکی در چارچوب مقررات بانک مرکزی، تشکیل هیات داوری با گارانتی اجرا در جهت حل اختلاف بین اعضاء و مشتریان و ارایه نظرات مشورتی به اعضاء، کانون بانک ها با همکاری مؤسسات اعتباری که در کشور عزیزمان ایران فعالیت می کنند، تشکیل شده است و تمامی مؤسسات اعتباری ملزم به عضویت در کانون بانک ها هستند.

    *مبادلات کالا در بازارچه های غیررسمی موقت مرزی ساماندهی می شود

    هیات وزیران با هدف شفافیت بخشی هرچه زیاد به مبادلات کالا از مرزها و نظارت گمرکات بر بازارچه های مرزی، با پیشنهاد وزارتخانه های کشور و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ساماندهی مبادله کالا در بازارچه های غیررسمی موقت مرزی موافقت کرد.

    به موجب این تصمیم، وزارت کشور مکلف شد با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های اجرایی ذی ربط نسبت به هدایت و انتقال مبادلات غیررسمی مرزی در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به گمرکات رسمی یا بازارچه‏ های مرزی اقدام نماید.

    همچنین افرادی که دارای ۳ سال اقامت در فاصله حداکثر ۲۰ کیلومتری از نقطه صفر مرزی در استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و حداکثر ۵۰ کیلومتری صفر مرزی در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند، می توانند جهت واردات فهرست اقلام کالاهای مربوط، از تخفیف سود بازرگانی ماهانه حداکثر به مبلغ ۵ میلیون ریال بهره مند گردند.

    دولت همچنین در جهت استفاده از مزایای این تصویب نامه، ترانزیت اقلام کالاهای مورد نیاز مرزنشینان از سایر مبادی به بازارچه­ های مرزی و گمرکات را مجاز کرد.

    *حمایت دولت از نوسازی و نظارت بر استانداردسازی مخازن و جایگاه های سوخت کشور

    هیات وزیران با پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر حمایت از نوسازی، ایمن ­سازی و نظارت بر استانداردسازی مخازن و جایگاه های سوخت (CNG) کشور موافقت کرد.

    به موجب این تصمیم، مسئولیت تهیه و ابلاغ استانداردهای مصوب تأسیسات انواع جایگاه ها بر عهده شرکت ملی استاندارد کشور عزیزمان ایران خواهد بود و هر جایگاه دار مکلف است فقط از تأسیسات استاندارد مورد تایید این شرکت در جایگاه خود استفاده کند.

    همچنین مسئولیت ایمنی هر جایگاه اعم از اجرای استاندارد طراحی ایمن جایگاه ها و نیز بکارگیری تأسیسات استاندارد در جایگاه و رعایت مقررات بهره برداری ایمن از جایگاه با داشتن گواهی ایمنی معتبر، برعهده جایگاه دار (کارفرما) است.

    هیات وزیران همچنین جایگاه داران را موظف کرد هشدارهای بازرسان ایمنی و تجهیزات جایگاه ها را که کتباً به ایشان ابلاغ می شود، اجرا کنند؛ در غیر این صورت، علاوه بر توجه مسئولیت های حقوقی/ کیفری به ایشان، مشمول کارهای پیشگیرانه شرکت پخش/ شرکت گاز حسب مورد خواهند شد.

    علاوه بر این، جایگاه دار مکلف است نسبت به بیمه تأسیسات در برابر حوادث احتمالی آتش سوزی و انفجار اقدام نماید و در صورت وجود اشتباهات پر خطر و یا با خطر میانگین در ایمنی جایگاه، بلافاصله کارهای اصلاحی و پیشگیرانه را به انجام رسانده و همزمان نیز مراتب را به وزارت کار، شرکت استاندارد و شرکت پخش گزارش کند.

    هیات وزیران در ادامه با تخصیص داده شده است مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به وزارت نیرو جهت تأمین آب شرب اضطراری استان سیستان و بلوچستان در قالب انجام حفاری آب ژرف موافقت کرد.

    همچنین با تصویب دولت، دستگاه اجرایی طرح احداث خط دوم انتقال آب به زاهدان از «شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان» به «شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران» عوض کردن کرد.

    *اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به جمعیت هلال احمر

    با تصویب دولت، مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح آینده نگری نشده و بحران ها، در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران قرار گرفت.

    ۴۰ درصد از اعتبار یاد شده است جهت خرید بالگرد و تجهیزات امداد هوایی و باقیمانده اعتبار به صورت ۶۰ درصد تملک دارایی سرمایه ای و ۴۰ درصد هزینه‏ای جهت نوسازی، بازسازی، خرید و احداث پایگاه  های امداد و نجات و انبارهای اضطراری، ساختمان های ستادی و اجرایی، خودروهای امداد و نجات و سایر مأموریت ها و تکالیف مندرج در قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر تخصیص داده شده است می یابد.

    *سرمایه شرکت ملی گاز کشور عزیزمان ایران زیاد کردن می یابد

    همچنین دولت با پیشنهاد وزارت نفت درخصوص زیاد کردن سرمایه شرکت ملی گاز کشور عزیزمان ایران از محل بدهی های بلند مدت به شرکت ملی نفت ایران، از مبلغ ۶۹ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۱۱ ریال به مبلغ ۱۲۵ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۳۶ ریال موافقت کرد.

    بنابر این گزارش، دراین جلسه با تصویب دولت، مطالبات تعدادی از شرکت های شخصی و دولتی با بدهی همان شرکت ها به شرکت های امور مالیاتی کشور و شخصی سازی تهاتر شد.

     

    تومان، رسما واحد پول کشور عزیزمان ایران شد

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

     

    واژه های کلیدی: سیستان و بلوچستان | وزارت کشور | وزارت کار | استاندارد | ایمنی | ایران | اعتبار | خبر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال سبک شناسی
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • منابع اورجینال نانو تکنولوژی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • کتاب های تجهیزات نظامی اورجینال
  • خرید کتاب های بازار یابی از آمازون
  • کتاب های مدیربرنامه اورجینال
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع تقارن و گروه
  • کتب جراحی عمومی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>