• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » نگاهی به مانع ها پاریسن ژرمن جهت خرید نیمار و راه حل ها

    نگاهی به مانع ها پاریسن ژرمن جهت خرید نیمار و راه حل ها

    پاریسن ژرمن جهت ارائه یک پیشنهاد ۱۹۹ میلیون پوندی به نیمار ستاره برزیلی بارسلونا آماده می شود. یک صد و نود و نه میلیون پوند فقط جهت یک

    نگاهی به مانع ها پاریسن ژرمن جهت خرید نیمار و راه حل ها

    وبسایت رسمی برنامه نود – پاریسن ژرمن جهت ارائه یک پیشنهاد ۱۹۹ میلیون پوندی به نیمار ستاره برزیلی بارسلونا آماده می شود. یک صد و نود و نه میلیون پوند فقط جهت یک بازیکن که ۲ برابر مبلغ پرداختی جهت گران ترین خرید تاریخ فوتبال (پل پوگبا) و ۲٫۵ برابر پول پرداختی به وسیله رئال مادرید جهت خرید کریستیانو رونالدو!

    مجله Forbes ارزش تقریبی کلوب های رئال مادرید و منچستر یونایتد را ۳ میلیارد پوند می داند. بنابراین، مبلغ پیشنهادی کلوب فرانسوی چندان هم از استطاعت مالی رئال مادرید و منچستر یونایتد جهت پرداخت بند آزادی ۲۲۲ میلیون یورویی نیمار زیاد نیست. حال این پرسش مطرح می شود که چه گونه پاریسن ژرمن قادر به پرداخت این مبلغ بوده، با این که در فهرست ۱۰ کلوب ثروت مند دنیا قرار ندارد؟

    آیا دو کلوب با پرداخت اقساطی به توافق می رسند؟

    نگاهی به مانع ها پاریسن ژرمن جهت خرید نیمار و راه حل ها

    آیا پرداخت مبلغ ۱۹۹ میلیون پوند جهت سه سال قابل تحقق است؟ دکتر راب ویلسون کارشناس مالی فوتبال از دانشگاه هلم شفیلد راجع به نحوه دست یابی دو کلوب به این توافق چنین می گوید:

    آن چه که شما به دنبال آن هستید، کشف این عنوان بوده که هنگامی یک کلوب با مبلغ کم یا زیاد بازیکنی را می خرد، آن ها این مبالغ را طی دوره قرارداد به تدریج پرداخت می کنند. به فرض که پاریسن ژرمن با مبلغ ۲۰۰ میلیون پوند و طی یک وقت توافقی ۱۰ ساله، نیمار را از بارسلونا بخرد. در این صورت، پاریسی ها باید اقساط ۲۰ میلیون پوند را سالیانه به بارسلونا بپردازند. البته کلوب فروشنده نیز باید با طول بازه زمانی پرداخت پول موافقت کند. بعضی انتظار دارند که این مبلغ به طور یک جا و پیش از انتقال نهایی، پرداخت شود که نمونه هایی زیادی از این نوع توافق نیز موجود هست. مثلاً هنگامی که کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۹ از منچستر یونایتد به رئال مادرید پیوست، کلوب فروشنده خواستار دریافت کل مبلغ پیش از انتقال نهایی شد. در مورد نیمار، احتمالاً یک مبلغ پیش پرداخت مثلاً ۱۰۰ میلیون پوندی خواهیم داشت و سپس الباقی مبلغ به طور اقساط و طی یک بازه زمانی مورد توافق، به صورت تدریجی پرداخت می شود.

    چه گونه می توان این هزینه هنگفت را جبران کرد؟

    پاریسن ژرمن جهت ارائه یک پیشنهاد ۱۹۹ میلیون پوندی به نیمار ستاره برزیلی بارسلونا آماده می شود. یک صد و نود و نه میلیون پوند فقط جهت یک

    پاریسن ژرمن جهت پرداخت یک مبلغ کلان و سپس یک دستمزد بسیار بالا به نیمار آماده می شود. نیمار نه تنها از لحاظ فنی بلکه از لحاظ بازاریابی نیز مورد بسیار مناسبی هست. او با دریافت حقوق ۱۱٫۵۴ میلیون پوند و درآمد تبلیغاتی ۱۷ میلیون پوند، اکنون هجدهمین ورزش کار پُر درآمد دنیا محسوب می شود. این قرارداد از لحاظ مالی جهت نیمار فوق العاده است ولی پاریسن ژرمن چه گونه باید این هزینه ها را جبران کرده و دوباره به دست بیاورد؟

    به اعتقاد دکتر ویلسون، کلوب پاریسن ژرمن بازیکنی را می خرد که به شدت مورد توجه بازارهای تبلیغاتی بوده و احتمالاً بعد از ورود نیمار به این باشگاه، علاقه حامیان مالی و بنگاه های تبلیغاتی جهت کمک به پاریسن ژرمن، بیش از پیش خواهد شد. پاریسن ژرمن می تواند طبق توافق با نیمار و مدیر برنامه اش، حق تصویر این ابرستاره برزیلی را در اختیار گرفته که عالی ترین راه جهت بازیابی هزینه های این کلوب بابت خرید وی هست. استاد دانشگاه شفیلد افزود:

    به گمان من، هنگامی که شما چنین بازیکنی را با چنین مبلغی به تیم خود می آورید، به دنبال ایجاد یک تراز تازه از شور و هیجان در کلوب هستید بنابراین شرکت های تجاری نیز با رغبت بیشتری اقدام به شراکت با پاریسن ژرمن خواهند کرد.

    یکی دیگر از روش های درآمد زایی، خرید پیراهن تازه نیمار در تیم پاریسن ژرمن هست. هواداران این کلوب و سایر هواداران فوتبال در سرتاسر دنیا جهت خرید پیراهن نیمار سرازیر می شوند. این که عایدی کلوب بابت فروش پیراهن های نیمار تا چه اندازه خواهد بود، هنوز نامعلوم هست. همچنین کمپانی نایکی به عنوان تولید کننده البسه کلوب پاریسن ژرمن، طبق قرارداد باید سالیانه مبلغ ۲۴ میلیون یورو (۲۱٫۵ میلیون پوند) را به پایتخت نشین های فرانسه پرداخت کند. ویلسون راجع به سود ناشی از فروش پیراهن می گوید:

    همواره افسانه های زیادی راجع به فروش پیراهن کلوب ها وجود داشته ولی واقعیت این است که خود کمپانی تولیدی البسه نیز درصدی از سود حاصل از فروش این پیراهن را نصیب خود می کند. به عنوان مثال، مبلغ پرداختی ۷۵ میلیون پوند به وسیله کمپانی آدیداس طی یک سال به کلوب منچستر یونایتد، یک مبلغ ثابت بوده و ربطی به این عنوان ندارد که چه تعدادی از این پیراهن ها در طول سال به فروش خواهد رسید. حتی وجود ستاره های خاص که فروش پیراهن کلوب را به نحوه چشمگیری زیاد کردن می دهند، هیچ تأثیری در میزان این مبلغ ۷۵ میلیون پوندی نمی گذارد. از نقطه نظر درآمد زایی، هرگز نمی توان با اطمینان گفت که آیا سرمایه گذاری روی یک بازیکن خاص، قابل برگشت خواهد بود یا خیر. چه بسا با خرید نیمار، روند نتیجه های تیم پاریسن ژرمن اصلاح یافته و آن ها با کسب موفقیت های بیشتر، به پول های بیشتری برسند و هزینه های خود بابت خرید نیمار را تا حدودی جبران کنند.

    نگاهی به مانع ها پاریسن ژرمن جهت خرید نیمار و راه حل ها

    توضیح: کلوب رئال مادرید نیز در سال ۲۰۰۳، طی یک قرارداد ۴ ساله و به ازای ۳۵ میلیون یورو، دیوید بکام را از منچستر یونایتد به خدمت گرفت. ابتدا انتقادهای زیادی راجع به پرداخت این مبلغ شد ولی کلوب رئال مادرید از طریق فروش پیراهن های بکام در سراسر دنیا و همچنین جذب حامیان مالی زیاد به علت صورت عامه پسند و تبلیغاتی بکام، سرمایه های عظیمی را وارد کلوب نموده و فلورنتینو پرز به سرعت هزینه های هنگفت بابت بکام را جبران کرد.

    تکلیف «بازی جوانمردانه مالی» چه خواهد شد؟

    آیا قانون (Financial Fair Play (FFP را به خاطر می آورید؟ هنگامی که این قانون در سال ۲۰۱۴ به وسیله یوفا ابلاغ شد، خشم بسیاری از کلوب های مطرح اروپایی را بر انگیخت. هدف این قانون، تطابق دخل و خرج کلوب ها است و به موجب آن، هیچ باشگاهی نباید بیش از ابزار و امکانات خود، خرج کند. کلوب موظف شدند که بین هزینه های مرتبط با فوتبال همچون انتقال بازیکن و دستمزدها با درآمدهای ناشی از بلیت فروشی، فعالیت های تجاری و حق پخش تلویزیونی، یک توازن را برقرار کنند.

    پاریسن ژرمن جهت ارائه یک پیشنهاد ۱۹۹ میلیون پوندی به نیمار ستاره برزیلی بارسلونا آماده می شود. یک صد و نود و نه میلیون پوند فقط جهت یک

    موناکو، منچستر سیتی، اینتر و رم از جمله نخستین کلوب هایی بودند که جهت شکستن این قانون جدید، مشمول جریمه هایی از جمله پرداخت پول نقد یا محدودیت در بازار نقل و انتقالات شدند. پاریسن ژرمن در سال ۲۰۱۴ به علت قرارداد ۱۶۷ میلیون پوندی با مؤسسه گردش گری قطر، به وسیله کمیته مستقل بازرسی یوفا به ارتکاب واکنش‌ غیر منصفانه و تخطی از قانون FFP محکوم گردید. بدین ترتیب، یوفا جریمه نقدی ۲۰ میلیون پوندی را جهت پاریسی ها در نظر گرفته و سقف مخارج آن ها به ۴۹ میلیون پوند محدود شد. همچنین پاریسن ژرمن در فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ قهرمانان اروپا، به جای ۲۵ بازیکن، مجبور به استفاده از ۲۱ بازیکن گردید.

    مطابق قوانین مصوب یوفا در ژوئن ۲۰۱۵، اگر مالک یک کلوب از طریق حامیان مالی وابسته به خود، بیش از ۳۰ درصد درآمد کلوب را به بدنه تیمش تزریق کند، باید به وسیله نهادهای بازرسی یوفا مورد کنکاش قرار گیرد. ناصر الخلیفی مالک قطری کلوب پاریسن ژرمن نیز از طریق چند شرکت قطری وابسته به خود، مبلغ کلانی را وارد کلوب کرده و موجبات نقض این قانون را فراهم آورد. جوزپ ماریا بارتومئو مدیر کلوب بارسلونا اعتقاد دارد که پاریسن ژرمن با پرداخت مبلغ ۱۹۹ میلیون پوند بابت نیمار، قادر به حفظ حریم قانون FFP نبوده و کاتالونیایی ها نیز به قصد حفظ ستاره برزیلی خود را دارند.

    دکتر ویلسون راجع به این ادعای بارتومئو گفت:

    نگاهی به مانع ها پاریسن ژرمن جهت خرید نیمار و راه حل ها

    این که پاریسن ژرمن ناقض این قانون است یا خیر، کاملاً به مجموعه حساب و کتاب های این کلوب طی چند سال آینده بستگی دارد. ما نمی دانیم که دقیقاً چه مقدار بدهی جهت این کلوب به بار می آید یا مالکان قطری چه مقدار سرمایه گذاری را در پاریسن ژرمن انجام خواهند داد. اگر آنها یک شریک تجاری یا حامی مالی نیرومند پیدا کنند، حتماً هزینه های نیمار را جبران نموده و راه های خود جهت حفظ حریم قانون FFP را نیز خواهند داشت. پاریسن ژرمن اکنون از لحاظ قانون FFP مشکلی ندارد ولی جهت توازن بین هزینه و درآمد، انتظار می رود که این کلوب چند بازیکن را به فروش برساند.

    گفتنی است که نیمار به همراه بارسلونا به آمریکا سفر کرده و طی پیروزی ۲-۱ آبی و اناری ها برابر یوونتوس در یک بازی دوستانه، هر دو گل بارسلونا را به ثمر رساند.

    By Saj Chowdhury

    ۴۴۶۴

    واژه های کلیدی: رئال مادرید | ۱۰۰ میلیون | بارسلونا | پیراهن | منچستر | بازیکن | قرارداد | قانون | توافق | میلیون

    نگاهی به مانع ها پاریسن ژرمن جهت خرید نیمار و راه حل ها

    نگاهی به مانع ها پاریسن ژرمن جهت خرید نیمار و راه حل ها

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های اپیدمیولوژی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • کتاب های طب فیزیکی و توانبخشی اورجینال
  • کتاب های سیستم های اطلاعاتی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع نظریه عملگرها
  • خرید کتاب ایمونولوژی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • خرید کتاب نورشناسی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های فن آوری ریز پردازنده
  • خرید کتاب های زبان اصلی باطنی، رمز و راز
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>