• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آشپزی و تغذیه » آموزش انواع غذاها » برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید

    برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید

    از اینکه در | بازیگری | استعداد | کاراته | سینمای | بازیگری | نمایش | سینما

    برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید

    برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید 

    فیلم های مبارزه ای و رزمی همه ي وقت یکی از داغ ترین و پرطرفدارترین ژانرها بوده اند که تاکنون نیز پرطرفدار میباشند و ستاره هاي مشهوری در این اساس فعالیت دارند. اگر بخواهیم صادق باشیم، اینکه ببینیم دو نفر در حال مبارزه با یک دیگر میباشند واقعا هیجان انگیز هست، مخصوصا زمانی که با یک استایل مبارزه اي به این زد و خورد می پردازند.

    این یکی از دلایلی است که در این سال هاي تازه هنر هاي رزمی به ورزشی پرطرفدار تبدیل شده است و همین طور دلیلی بر اینکه همۀ عاشق مشاهده فیلم هاي رزمی میباشند. کنگ فو، کاراته، کیک بوکسینگ، مویتای و هر استایل مبارزه اي که شما فکرش را بکنید، در صفحه نقره اي سینما همه ي چی مهیا است تا ورزشکاران و استادان این سبک خودی نشان دهند.

    برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید

    امروز ما می خواهیم که به برترین این افراد بپردازیم، بازیگرانی که مهارت هاي رزمی خود را به شکلی استادانه به نمایش در آوردند. قطعا شما از همین اول بعضی از افراد این فهرست را تشخیص دادید، بعضی از آن ها نیز ناشناس تر میباشند و در ادامه خواهید شناخت. ولی چیزی که بین همه ي این افراد یکسان است داشتن یک مهارتی است که به سختی به دست آورده اند و نمایش در تعدادی از برترین فیلم هاي رزمی که تا به حال ساخته شده است هست.

    ۱۵» مایکل جی وایت

    از اینکه در | بازیگری | استعداد | کاراته | سینمای | بازیگری | نمایش | سینما

    ما اول از همۀ بازیگری را معرفی می کنیم که در استایل هاي مبارزه اي متفاوتی حرفه اي است و مهارت هایش را در تعدادی از فیلم ها به نمایش گذاشته هست. مایکل جی وایت «Michael Jai White» از کودکی یاد گیری هنر هاي رزمی را شروع کرد و اکنون دارای کمربند مشکی در رشته هاي شتکان کاراته، گجو ریو، کیوکوشین، تکواندو، کبودُ، وشو و تانگ سو دو هست. او شاید یکی از کشنده ترین بازیگرانی باشد که امروز در هالیوود بازی می کند.

    او در چندین فیلم نقش آفرینی کرد که توانست به خوبی از مهارت هاي رزمی اش بهره گیری کند، که شامل Universal Soldier: The Return ،Exit Wounds ، Undisputed 2: Last Man Standing و Never Back Down 2: The Beatdown هست. او همین طور در فیلم هاي فرانچایز Mortal Kombat که به وسیله Kevin Tancharoen ساخته شد، در نقش Jax ظاهر شد.آشنایی او با هنر هاي رزمی به این که او بتواند در بدلکاری هم پیروز باشد کمک کرد.

    ۱۴» سینتیا راث راک

    نمونه بیش تر کسانی که در این فهرست میباشند، سینتیا راث راک «Cynthia Rothrock» از قبل از اینکه به جلوی دوربین بیاید با هنر هاي رزمی آشنا بوده هست. او در هفت ورزش رزمی گوناگون دارای کمربند مشکی است و توانسته است پنج قهرمانی جهانی را از آن خود کند

    برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید

    در طی فعالیت او در مسابقه هاي هنر هاي رزمی، به وسیله کمپانی مشهور Golden Harvest کشف استعداد شد، شروع کار او در کنار Michelle Yeoh، در فیلم Yes, Madam شروع شد و بعد از آن او به بازی در چندین فیلم مشهور در چین پرداخت که از جمله آن ها China O’Brien ،The Inspector Wears Skirts و Righting Wrongs بود.

    او همین طور در چند فیلم اکشن آمریکایی که بودجه کمی داشتند نقش آفرینی کرد که شامل آثاری نظیر Irresistible Force، Outside The Law و Mercenaries میشود.

    از اینکه در | بازیگری | استعداد | کاراته | سینمای | بازیگری | نمایش | سینما

    ۱۳» سامو هونگ

    مثل دوست قدیمی اش «Jackie Chan» او هم هنر هاي رزمی را قبل از اینکه وارد صنعت سینمای چین بشود در یک مدرسه Peking Opera «جایی که هنر هاي رزمی، حرکات آکروباتیک و هنر هاي مختلفی جهت جلب مخاطب آموزش داده میشود» یاد گرفت. در کودکی، هم او و هم Chan از اعضای گروه Seven Little Fortunes بودند.

    برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید

    زیاد کار هاي بزرگ او در همان سرزمین مادریش بوده هست. جهت مخاطبان غربی او، شاید برترین عملکردش در سریال کوتاه Martial Law بود که دو فصل داشت و از سال۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ در شبکه CBS اکران می شد. در آن سریال Arsenio Hall و Kelly Hu هم بازی می کردند و Hung نیز در نقش پلیسی بود که به لس آنجلس انتقال داده شده است بود.

    او در چین بعنوان بازیگر، کارگردان و بدلکار در چند صد فیلم ظاهر شد که نخستین آن ها بر می گردد به بازیگری در فیلم Education of Love «ساخت سال۱۹۶۱» و آخرین آن ها به کارگردانی فیلم Paradox که جهت همین امسال هست.

    ۱۲» جیم کلی

    جیم کلی «Jim Kelly»، واقعا یک رزمی کار حرفه اي بود و چندین بار در اوایل دهه ۷۰ میلادی در قهرمانی هاي جهانی شرکت کرد. Kelly در رشته شورین ریو کاراته استاد بود و مدرسه رزمی خودش را در لس آنجلس تاسیس کرد، آنجا بود که تهیه کننده فیلم Enter the Dragon «اژدها وارد میشود» استعداد وی را کشف کرد

    و وی را در این فیلم در نقش ویلیامز منصوب کرد، در این فیلم او در کنار بروس لي بازی می کرد «آخرین فیلم کامل بروس لي بود و مسلما برترین فیلمش» و به لطف این فیلم بود که استعداد Kelly در عرصه بازیگری شکوفا شد.

    بعد از بازی در فیلم Enter the Dragon، جیم کلی به نمایش هنر هاي رزمی اش ادامه داد تا زمانی که به لطف بازی در فیلم هاي Black Belt Jones، Three The Hard Way، Black Samurai و Hot Potato به یکی از ستارگان بزرگ ژانر blaxploitation تبدیل شد.

    بعنوان نخستین سیاه پوست که به ستاره اي در عرصه فیلم هاي رزمی تبدیل شد، او توانست مسیر را جهت بازیگران جدیدتری مثل Michael Jai White و Wesley Snipes هموار کند. او در سال ۲۰۱۳ و در سن ۶۷ سالگی به علت سرطان در گذشت.

    ۱۱» کارا هوی

    بعنوان یکی از بازیگران سینما چین و یکی از بزرگ ترین و برترین بازیگران زن در عرصه فیلم هاي اکشن تا به هم اکنون شناخته می شود و دارای رزومه اي نیرومند در پنج دهه دوران بازیگری اش هست.

    او به وسیله Lau Kar-leung کشف استعداد شد و در فیلم Challenge of the Masters به کارگردانی خود Lau Kar-leung در سال ۱۹۷۶ نقش آفرینی کرد. او در اوایل کار بازیگریش در چند فیلم رزمی که جهت استودیو legendary Shaw Brothers بود، بازی کرد که شامل فیلم هاي Invincible Shaolin

    ، Mad Monkey Kung Fu، Return to the 36th Chamber و Clan of the White Lotus میشود. برجسنه نرین بازی او به سال ۱۹۸۲ به فیلم My Young Auntie برمی گردد که فیلمی اکشن-کمدی بود و جهت بازی در آن فیلم جایزه برترین بازیگر زن را در آکادمی فیلم هنگ کونگ برد که نخستین جایزه او بود، همین طور در ادامه دو جایزه دیگر هم کسب کرد که یکی در سال ۲۰۱۰ جهت بازی در فیلم At The End of Daybreak و دیگری سال ۲۰۱۷ جهت بازی در فیلم Happiness بود.

    او اکنون ۵۷ سال سن دارد و همچنان از صورت هاي برتر سینمای چین هست، ولی اخیرا اعلام کرده است که قرار است بازنشسته شود.

    ۱۰» ایکو اوایس

    ایکو اوایس «Iko Uwais» جوان ترین فرد این فهرست است و این خبر خوبی جهت طرفداران سبک اکشن میتواند باشد. او فقط ۳۴ سال دارد و میتوان گفت که تازه اول کارش هست.

    او در کلاس هاي رزمی دوجو بود که به وسیله Gareth Evans که یک فیلم ساز است کشف استعداد شد، او طوری جذب این رزمی کار جوان شد که جهت او در نخستین فیلم خودش «Merantau ساخت سال ۲۰۰۹» نقشی در نظر گرفت. فیلم The Raid «ساخت ۲۰۱۲» دومین فیلم او و دومین همکاری او با این فیلم ساز بود،

    فیلمی که موفقیت هاي بیش تری را جهت او رقم زد و وی را به یکی از ستاره هاي هنر هاي رزمی تبدیل کرد، و آن فیلم از برترین فیلم هاي رزمی است که تا کنون ساخته شده است هست. فیلمی که با ساختاری کاملا اکشن، بی نقص و کاملا خشن شما را روبه رو می سازد. دنباله این فیلم که سال ۲۰۱۴ ساخته شد نیز توانست موفقیتی برابر با فیلم قبلی را از آن خود کند. او همین طور در فیلم Star Wars: The Force Awakens حضوری کوتاه ولی حائز اهمیت داشت.

    ۹» تی لونگ

    مثل Kara Hui، تی لونگ هم توانست با بازیگری هاي خوبش در چندین فیلم از استودیو Shaw Brothers موفقیت هایي کسب کند و به ستاره اي در چین تبدیل شود. بعنوان یک دانش آموز Wing Chun، او در استودیو بازیگری ثبت نام کرد و به لطف عملکردش که روزبه روز بهتر می شد و ظاهر جوانش توانست خیلی سریع کاری مطلوب در این عرصه پیدا کند.

    نخستین نقش مهم او در سال ۱۹۶۹ مربوط به فیلم Dead End «در سبک Wuxia» بود که می توان گفت این فیلم وی را به یک ستاره تبدیل کرد. نخستین بازی او در یک ژانر مشهور هم به همان سال ۱۹۶۹ بر میگردد که مربوط به فیلم Have Sword, Will Travel است و سپس بعد از آن در سال هاي ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ به ترتیب فیلم هاي The Heroic Ones و King Eagle را بازی کرد.

    برترین نقشی که نیز ایفا کرد مربوط به فیلم The Sentimental Swordsman و دنباله آن یعنی فیلم Return of the Sentimental Swordsman بود که به ترتیب در سال هاي ۱۹۷۹ و ۱۹۸۱ ساخته شدند. او جهت بازی در نقش هاي قهرمانانه شناخته شده است هست، همین طور او توانست طرفدارارنش را به علت بازی در نقش یک خلافکار در فیلم A Better Tomorrow که به وسیله John Woo در سال ۱۹۸۶ کارگردانی شده است هست، زیاد کردن دهد.

    ۸» جین کلود ون دام

    اگر چه جیم کلود ون دام «Jean-Claude Van Damme» تا به حال هیچ جایزه اي نبرده هست، ولی چه کسی اهمیت میدهد؟ او توانسته است که در این سی سال فیلم هاي اکشن و رزمی بسیار خوبی را به نمایش بگذارد.

    او همین طور کمربند مشکی دان دو شوتوکان کاراته را دارد، و نیز در مسابقه هاي کاراته و کیکبوکسینک قبل از اینکه وارد سینما بشود، شرکت میکرد. او همین طور موی تای و تکواندو نیز کار کرده هست.

    Van Damme کار خود را با بازی در فیلم Bloodsport «ساخت سال ۱۹۸۸» شروع کرد، فیلمی که روایت داستان واقعی رزمی کاری به نام Frank Dux است که به تورنومنت هایي زیرزمینی می رفت و در آن جا مبارزه میکرد «که این تورنومنت ها با نام Kumite شناخته می شدند»، فیلم بعدی او که سال ۱۹۸۹ با نام Kickboxer عرضه شد و ماجرای رزمی کاری ماهر، که در پی انتقام از قاتل برادرش که مبارزی بی رحم است را روایت می کند.

    از جمله آثار مهمی که او نقش بازی کرده هست، فیلم هاي Double Impact، Hard Target، Street Fighter وUniversal Soldier میباشند.

    ۷» تونی جا

    امروزه همه ي با موی تای آشنا میباشند، ولی قبل از بازی تونی جا «Tony Jaa» در سال ۲۰۰۳ در فیلم Ong-Bak: The Thai Warrior کم تر کسی با این سبک از مبارزه آشنا بود ولی بعد از بازی او بعنوان یک رزمی کار ماهر در این سبک توجهات را به خود جلب کرد به طوریکه در سال ۲۰۰۵ هم دنباله این فیلم ساخته شد.

    زمانی که او فرزند بود به علت علاقه بسیار زیادی که به فیلم هاي بروس لي، جکی چان و جت لي داشت به هنر هاي رزمی جذب شد. بازی هاي او در چند فیلم باعث شد که بتواند نظر چان را به خود جلب کند، طوری که چان می خواست او در فیلم Rush Hour 3 بازی کند ولی به علت تداخل زمانی با برنامه هایش نتوانست که در این فیلم بازی کند.

    تونی جا در سال ۲۰۱۰ از بازی کردن دست کشید تا راهبی بودایی شود، ولی او در سال ۲۰۱۳ دوباره به عرصه سینما بازگشت. از آن به بعد او در فیلم هاي Furious 7، XXX: Return of Xander Cage و Skin Trade نقش آفرینی کرد.

    ۶» میشل یوه

    یکی از مشهور ترین بازیگران زن سینمای چین هست. میشل یوه «Michelle Yeoh» همین طور به علت بازی در چند فیلم هالیوودی به ستاره اي جهانی تبدیل شد.

    Yeoh از توانایی هاي برجسته ورزشی اش بعنوان وسیله اي جهت ستاره شدن در فیلم هاي اکشن بهره گیری کرد، مثل بازی در فیلم Police Story 3 که در آن جکی چان نقش اول فیلم بود، او به علت بدلکاری هایش در چندین فیلم تبدیل به صورت اي شناخته شده است شد.

    اما شهرتش به علت درخشش در فیلم هایي نظیر Magnificent Warriors، Executioners و Tai Chi Master بود و شهرتش نیز با بازی در نقش یک مامور چینی به نام Wai Lin در فیلم James Bond « در سال ۱۹۹۷ به نام Tomorrow Never Dies» جهانی شد. Wai Lin در آن فیلم مثل خود مامور ۰۰۷ از مهارت بالایی برخوردار بود.

    او به علت بازی در فیلم Rouching Tiger «در نقش Yu Shu Lien»، Hidden Dragon و فیلم Sword of Destiny نامزد جوایز متعددی شده است بود. او هنوز به فعالیت بازیگری خود با قدرت تمام ادامه میدهد و به زودی در سریال تازه Star Trek: Discovery نیز وی را خواهیم دید و همین طور در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 حضور تعجب برانگیزی داشت.

    ۵» چوک نوریس

    برای مخاطبان مدرن، شاید چوک نوریس «Chuck Norris» به علت پیشنهاد هاي ورزشی اش «در حوزه ورزش هاي رزمی» که از حدود یک دهه قبل انتشار شد، شهرت داشته باشد، شاید خود او به اندازه پیشنهاد هایش شگفت انگیز نباشد ولی اشتباه نکنید، او یکی از برترین ها هست.

    او در شروع کارش چندین و چند کمربند مشکی در رشته هاي گوناگون از جمله کاراته «دان پنج»، تکواندو «دان هشت» و تانگ سو دو «دان نه» را دارا بود. او همین طور سبک شخصی خودش را خلق کرد و نامش را چون کوک دو «Chun Kuk Do» نامید.

    نخستین نقش برجسته او در تقش یک تبهکار در فیلم دوستش بروس لي بود و Way of the Dragon نام داشت، که در Colosseum واقع در شهر رم شروع به مبارزه با یکدیگر کردند. بعد از بازی در آن فیلم او به یکی از صورت هاي مشهور سبک اکشن تبدیل شد و در فیلم هایي مثل The Delta Force، Missing In Action و Firewalker بازی کرد و همین طور در سریال طولانی Walker و سریال Texas Ranger ظاهر شد.

    ۴» دانی ین

    دانی ین «Donnie Yen» جهت مدتی طولانی در سرزمین مادری خود شهرت داشت. و به طوری استثنایی در چندین ورزش رزمی به شکل حرفه اي فعالیت داشت، او در سال ۱۹۸۳ بعنوان بدلکار شروع به کار کرد، چندی بعد او شروع به کارگردانی و درخشش در فیلم هاي خودش کرد. او در فیلم هایي همچون Iron Monkey، Ip Man و Hero نقش برجسته اي را ایفا کرد و با بازی در این ها به جمع صورت هاي برجسته چین پیوست.

    او در غرب همین طور توانایی هایش را با بازی در نقش هاي فرعی «و حتی پشت صحنه» در چندین فیلم هالیوودی به اشتراک گذاشت، مثل بازی در Highlander: Endgame ،Blade 2 و Shanghai Knights.

    شهرت جهانی او از سال قبل به علت بازی در فیلم Rogue One: A Star Wars Story «در نقش Chirrut Imwe» زیاد کردن یافت. او به علت بازی در نقش یک فرد کور جنگ جو توانست هم هنر بازیگری و هم توانایی هاي رزمی اش را به نحو احسنت به اجرا بگذارد.

    ۳» جت لي

    جت لي «Jet Li» قبل از اینکه به عرصه هالیوود وارد شود در سرزمین مادریش توانست شهرت زیادی کسب کند. فیلم هایي نظیر Once Upon A Time In China ،Black Mask و یک بازسازی فوق العاده از فیلم Fist of Legend که با نقش آفرینی او صورت گرفت، باعث شد که جت لي بعنوان یکی از مطرح ترین بازیگران رزمی کار عصر خودش شناخته شود.

    او از سال ۱۹۹۷ با بازی در نقش یک تبهکار در فیلم Lethal Weapon 4 به عرصه فیلم هاي غربی وارد شد و از آن به بعد به بازی در فیلم هاي آمریکایی ادامه داد. این فیلم ها شاید از مطلوبیت فیلم Hero برخوردار نباشند ولی فیلم هاي مثل Romeo Must Die، The One و War هنوز ارزش مشاهده دارند.

    بزرگ ترین و برجسته ترین نقشی که او در هالیوود بر عهده داشته است مربوط به فرانچایز Expendables و بازی در نقش Yin Yang هست.

    ۲» جکی چان

    واقعا چه کسی است که عاشق جکی چان نباشد؟ کسی که شهرتش از شکاندن استخوان هاي چندان و درخشش در زیاد فیلم هایش به دست آمده هست، به جز این عنوان او یکی از بازیگرانی است که شهرتش مثل دیگران به علت خشونت و در هم کشیدن ابروهایش نیست بلکه به علت سبک متفاوت او هست. جکی چان برترین بازیگری است که همۀ وقت} با خود چاشنی بامزه را به همراه دارد.

    او دوران کودکیش را در مدرسه Peking Opera گذراند، قبل از اینکه در دهه ۷۰ بعنوان بدلکار شروع به کار کند، به ورزش هاي رزمی بعنوان یک تفریح نگاه میکرد. او در چند فیلم بروس لي ایفای نقش کرد « قبل از اینکه به ستاره اي مشهور تبدیل شود» و بعد از آن در فیلم هایي مثل Drunken Master، The Big Brawl و Police Story بعنوان ستاره این فیلم ها ظاهر شد.

    فیلم هایي که نیز به وسیله هالیوود ساخته شد و ستاره آن ها جکی چان بود نیز نمایش هایي دوست داشتنی داشتند نظیر فیلم هاي Rush Hour، Shanghai Noon و The Forbidden Kingdom.

    ۱» بروس لي

    از اینکه نفر اول قابل آینده نگری بود شرمنده ام، ولی بافایده درمورد ي اژدهای سینما حرف می زنیم. بروس لي قطعا برترین بازیگر رزمی کار در عرصه سینما تا همه ي وقت خواهد بود.

     به گزارش پارس ناز اگر چه عمر او سریع به اتمام رسید و در سن ۳۲ سالگی دار فانی را وداع گفت، ولی در همان مدت کوتاه او کار هاي زیادی را انجام داد که بسیاری در یک قرن انجام می دهند. او در عمر کوتاه خود به استادی در رشته کنگ فو دست یافت و همین طور چندین و چند کتاب نوشت و در سریال The Green Hornet در نقش Kato بازی کرد و با درخشش در این فیلم به یکی از بزرگ ترین ستارگان سینما دنیا تبدیل شد.

    فیلم هاي رزمی که او نقش بازی کرده The Big Boss، Fist of Fury، Way of the Dragon، Enter the Dragon و Game of Death میباشند که هوز بعد از حدود ۵۰ سال در سطح بالایی قرار دارند.

    واژه های کلیدی: از اینکه در | بازیگری | استعداد | کاراته | سینمای | بازیگری | نمایش | سینما | سریال | ستاره | تبدیل

    برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید

    برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید

    برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید

    برترین مبارزان رزمی کار تاریخ سینما را بشناسید

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • خرید کتاب های تاریخ از آمازون
  • منابع اورجینال ادبیات
  • منابع اورجینال دامپزشکی
  • خرید کتاب کمیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی الکترونیک
  • هاردکپی کتاب های فن آوری ریز پردازنده
  • خرید کتاب جبر زبان اصلی
  • خرید کتاب سازمان و پردازش داده ها زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>