• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » اینبار بر سر کرسی «شهرداری تهران» , رویارویی علنی عوامل با محمدرضا عارف

    اینبار بر سر کرسی «شهرداری تهران» , رویارویی علنی عوامل با محمدرضا عارف

    کارگزاران سازندگی این روزها دیگر نه در خفا و پشت پرده و با کنایه که علنا پالس منفی به سوی عارف می‌فرستد، رویه ای که در چند انتخابات گذشته به وضوح از سوی آنها دنبال شده است است.

    اینبار بر سر کرسی «شهرداری تهران» , رویارویی علنی عوامل با محمدرضا عارف

    رویارویی علنی عوامل با محمدرضا عارف؛ اینبار بر سر کرسی «شهرداری تهران»

    عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – شهرداری تهران

    رویارویی علنی عوامل با محمدرضا عارف؛ اینبار بر سر کرسی «شهرداری تهران» /چند سکانس از مخالف خوانی فرزندان سیاسی آیت الله هاشمی با سیاستمدارِ یزدی جریان اصلاحات

    کارگزاران سازندگی این روزها دیگر نه در خفا و پشت پرده و با کنایه که علنا پالس منفی به سوی عارف می فرستد، رویه ای که در چند انتخابات گذشته به وضوح از سوی آنها دنبال شده است است.

    اهل رفاقت سیاسی با عارف نیستند،نه فقط این روزها که در اوج قدرت هستند، بلکه همان وقت که همه اصلاح طلبان هم سیاستمدار یزدی جریان اصلاحات را دوره کرده بودند و در تلاش بودند مزد کناره گیری اخلاقی او در سال ۹۲ را با سرلیست کردنش در انتخابات مجلس بدهند باز هم پرچم مخالفت را بالا بردند و ناطق نوری را شایسته تر دانستند و صریحا گفتند «اصلاح طلبان فراوان مثل عارف دارند» از عوامل سازندگی حرف می زنیم. فرزندان سیاسی مرحوم آیت الله هاشمی.

    اینبار بر سر کرسی «شهرداری تهران» , رویارویی علنی عوامل با محمدرضا عارف

    کارگزاران سازندگی این روزها دیگر نه در خفا و پشت پرده و با کنایه که علنا پالس منفی به سوی عارف می فرستد، رویه ای که طی چند سال اخیر و چند انتخابات گذشته به وضوح از سوی آنها دنبال شده است هست. گویی عوامل در روزهای انزوای رهبران و لیدرهای این جریان چندان علاقه ای به پررنگ شدن نقش عارف ندارد، حتی هنگامی همه اصلاح طلبان تحت تاثیر کناره گیری اخلاقی عارف در سال ۹۲ قرار گرفتند آنها باز هم چندان شیفته این مرام سیاسی نشدند، چه آنکه آنها از همان ابتدا هم روحانی را گزینه ای بهتر و رای آور تر از عارف می دانستند و پشت پرده جهت کاندیدای مهم شدن روحانی در تلاش بودند.

    چند سکانس از مخالفت خوانی عوامل با عارف

    کارگزاران سازندگی این روزها دیگر نه در خفا و پشت پرده و با کنایه که علنا پالس منفی به سوی عارف می‌فرستد، رویه ای که در چند انتخابات گذشته به وضوح از سوی آنها دنبال شده است است.

    کارگزارانی ها در انتخابات ۹۲ با حمایت از گفتمان اعتدال و حسن روحانی تلاش زیادی جهت کناره گیری عارف داشتند. امری که در نهایت محقق شد و صورت نزدیک به آنها راهی پاستور شد. حضور پند صورت نزدیک به عوامل در دولت روحانی از نگاه بعضی اصلاح طلبان، مزد این جریان دردفاع از نامزدی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود.

    بحبوحه انتخابات مجلس که رسید و تلاش اصلاح طلبان جهت به میدان آوردن عارف که بالا گرفت عوامل باز هم سکوت اختیار کرد و تمایلی جهت قرار گرفتن کنار عارف از خود نشان نداد. آنها در همان روزها در جبهه ای دیگر در تلاش بودند نا ناطق نوری را وارد میدان انتخابات کنند و سرلیست ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون کنند.

    ناطق که نیامد کارگزارانی ها باز هم بر مدار رفاقت با عارف پیش نرفتند. هرچند شنیده می شد که آیت الله هاشمی به فرزندان سیاسی اش در حزب عوامل راجع به نوع واکنش‌ با عارف نهیب زده بود و خواستار آن شده است بود که سرلیستی او را بپذیرند. امری که در نهایت محقق شد و عارف سرلیست اصلاح طلبان شد.

    اینبار بر سر کرسی «شهرداری تهران» , رویارویی علنی عوامل با محمدرضا عارف

    پس از برگزاری انتخابات دهم و راه یابی لیست مورد حمایت ائتلاف امید در پایتخت کشور عزیزمان ایران به مجلس حرف ها و حدیث ها بر سر ریاست مجلس جدی تر شده است است.

    درحالی که سهم بالای اصلاح طلبان در مجلس آنها را امیدوار کرده بود که بتوانند کرسی ریاست این قوه را تصاحب کنند، زمزمه های مخالفت ها با ریاست عارف بر مجلس بلند شد. عوامل در صف اول مخالفان قرار گرفت.

    کارگزاران سازندگی این روزها دیگر نه در خفا و پشت پرده و با کنایه که علنا پالس منفی به سوی عارف می‌فرستد، رویه ای که در چند انتخابات گذشته به وضوح از سوی آنها دنبال شده است است.

    آنچنان که حسین مرعشی عضو شوراي مركزي كارگزاران راجع به ریاست مجلس دهم صراحتا عنوان کرد« ما دو خير داريم. يك خير اين است كه مجلسي مي خواهيم كه حامي دولت و اصلاح طلب باشد كه آقاي عارف از اين جهت بهترين گزينه براي رياست هست. از طرف ديگر نمي خواهيم آقاي لاريجاني كه گام بزرگي را در جهت اصلاح جناح اصولگرا و جدا كردن اصولگرايان اصيل از جبهه پايداري برداشت ناديده گرفته يا به آن بي توجه باشيم. اين عنوان يك عنوان بين الخيرين هست. نمي خواهيم آقاي لاريجاني را ناديده گرفته يا به او بي توجه باشيم. آقاي لاريجاني و آقاي عارف بايد با هم صحبت كنند. آقايان لاريجاني و عارف، مي توانند برنده بحث رياست باشند؛ همچنين هردو مي توانند بازنده اين بحث باشند.»

    کرباسچی دبیرکل حزب عوامل هم با دفاع تمام قد از علی لاریجانی عنوان کرده بود« دکتر لاریجانی از شخصیت هایی است که در مساله برجام اثبات کرده که منافع ملی را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح می دهند و امروز بسیاری از افراد می گویند ایشان صلاحیت چنین سمتی (ریاست مجلس) را دارد.»

    اینبار بر سر کرسی «شهرداری تهران» , رویارویی علنی عوامل با محمدرضا عارف

    هرچه که بود در نهایت لابی های اصولگرایان از یک سو و طیفی از اصلاح طلبان چون عوامل از سوی دیگر کارگر افتاد و عارف از کرسی ریاست دور ماند و لاریجانی پابرجا در ریاست مجلس ابقا شد.

    رابطه زیگرازگی عوامل با عارف دو سال بعد در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر هم دوباره تکرار شد. همان روزهایی که همه زیر خیمه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گرد هم آمده بودند، کارگزارانی ها حرکات معکوسی را دنبال می کردند، خاصه در بستن لیست شوراهای شهر زمزمه های اختلاف بین تیم نزدیک به کرباسچی و مرعشی با تیم نزدیک به عارف بارها و بارها شنیده شد. حسین مرعشی سخنگو عوامل درست بعد از انتشار لیست اصلاحطلبان، لیست دیگری را در کانال تلگرامی خود انتشار کرد و عملا نشان داد که اعتقادی به این لیست ندارد.کارگزاران همچنان تلاش می کرد که نقش عارف در جریان اصلاحات را پررنگ نکند و مدیریت اصلاح طلبان را بدست بگیرد.

    ریشه های آن اختلاف، این روزها که بحث شهردار بعدی پایتخت کشور عزیزمان ایران داغ شده است است باز هم بالا زده هست، شورای سیاستگذاری تلاش زیادی را جهت گزینش شهرداری مناسب جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران شروع کرده هست، هر روز اسمی روی میز شورا گذاشته می شود، تلاش عوامل ولی در ابتدا این بود که محسن هاشمی را بر کرسی ریاست بهشت بنشانند، امری که با توجه به تعهدی که اعضای راه یافته به شورا داده بودند ممکن نشد. همین هم باعث شده است که نام افرادی چون مرعشی یا محمدعلی نجفی از اشخاص نزدیک به عوامل مطرح باشد.

    کارگزاران اینبار گویی سرسخت و جدی پای کار آمده که نقش مهم در گزینش شهردار را داشته باشد. شاید از همین روست که مرعشی کنایه هایی را روانه شورای سیاستگذاری و عارف می کند «در حال حاضر دوستان ما جهت گزینش شهردار گرد هم نیامدند و در روزهای آینده راجع به این عنوان صحبت خواهند کرد. ولی باید بگویم بعضی از رفتارها دوستان ما را دلسرد می کند. گفته شده است است که اعضای شورا باید معاونین شهردار را معرفی کنند اگر شهرداری که قرار باشد معاونش را با شورا هماهنگ کند به درد کار نمی خورد دیگر شهردار مستقل نیست. کسی که چنین کاری را انجام می دهد در واقع به دنبال کاسبی است و به دنبال این است که از نمد شهرداری جهت خودش کلاهی درست کند.»

    او حتی این را هم گفته است که «از ابتدا هم شهرداری آقای عارف مطرح نبود و مشاهده کردید که خودشان هم تکذیب کردند او علاقه مند است که شهردار به او نزدیک باشد ولی قطعا خودش ورود نخواهد کرد.»

    به نظر می رسد اختلافات عوامل و عارف اینبار در خیابان بهشت قرار است دنبال شود. پیروز این دوره از مسابقه فرزندان سیاسی هاشمی خواهند بود یا عارف و همراهانش در جریان اصلاحات؟

    واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | شهرداری تهران | انتخابات مجلس | دولت روحانی | اصلاح طلبان | محسن هاشمی | ریاست مجلس | حسن روحانی | اصلاح طلب | شهرداری | انتخابات

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع رادیو
  • هاردکپی کتاب های موسیقی
  • منابع اورجینال ویروس شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی مالی و بازار سرمایه
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • خرید کتاب های جبر خطی از آمازون
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی باطنی، رمز و راز
  • دانلود منابع مرجع هنر ارتباطات
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>