• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » پیشگیری و معرفی بیماری ها » جراحی لثه و انواع روش های درمانی

    جراحی لثه و انواع روش های درمانی

    لثه باعث استحکام دندان ها و نگه داشتن آن ها در فک می شود. بعضی اوقات لثه به علت تجمع باکتری و رسوب

    جراحی لثه و انواع روش های درمانی

    لثه باعث استحکام دندان ها و نگه داشتن آن ها در فک می شود. بعضی اوقات لثه به علت تجمع باکتری و رسوب های زیر آن دچار التهاب و تورم می شود که به منظور حفظ سلامت دهان و دندان باید از روش های درمانی جراحی لثه جهت مداوای آن استفاده شود.

    جراحی لثه در زمانی که بافت اطراف دندان ها دچار بیماری شده است و با روش های غیر جراحی هم قابل ترمیم و اصلاح نیست انجام می شود.

    جراحی لثه و انواع روش های درمانی

    جراحی لثه به دلایل قشنگی هم انجام می شود، از دلایل قشنگی جهت انجام عمل لثه می توان به بلندتر به نظر رسیدن دندان ها و اصلاح شکل و معماری لثه ها اشاره کرد.

    جراحی لثه:

    جراحی لثه (که با نام جراحی پریودنتال نیز شناخته می شود) انواع مختلفی از فرآیندهای پیشرفته جراحی پلاستیک را در بر می گیرد. این تکنیک ها شامل ترمیم و بازسازی بافت های نرم (لثه) و سخت (استخوان) و جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت دندانی می باشد.

    اغلب انواع جراحی لثه تحت بی حسی موضعی (بی حسی بافت لثه و استخوان) انجام می شود، گاهاً از داروهای آرام بخش و ضد اضطراب خوراکی یا تزریق آرامبخش های درون رگی که بیمار حین جراحی هوشیار (خواب و بیدار) هست، نیز استفاده می شود.

    لثه باعث استحکام دندان ها و نگه داشتن آن ها در فک می شود. بعضی اوقات لثه به علت تجمع باکتری و رسوب

    اهمیت انجام جراحی لثه:

    در آیینه به لثه های خود نگاه کنید؛ لثه های سالم صورتی رنگ و محکم هستند، در این حالت استخوان محکم است و به خوبی دندان را نگه می دارد. ولی اگر هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن لثه خونریزی می کند، قرمز و ملتهب هست، از روی دندان کنار رفته است یا دندان ها لق شده است هست، باید جهت معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید تا در صورت لزوم جراحی لثه انجام شود. اگر می خواهید تا آخر عمر از نعمت داشتن دندان های طبیعی خودتان برخوردار باشید، درمان بیماری لثه را پشت گوش نیاندازید.

    جراحی لثه و انواع روش های درمانی

    انواع جراحی لثه:

    انواع مختلفی از جراحی لثه وجود دارد که دندانپزشکان در صورت ابتلای شما به بیماری لثه پیشرفته ممکن است به شما پیشنهاد کنند:

    جراحی پیوند لثه (جراحی فلپ لثه): در جراحی پیوند لثه، دندانپزشکان بافت لثه را از روی استخوان بلند کرده، در صورت لزوم جرم و پلاک آن قسمت را حذف کرده، سپس دوباره لثه را سر جای خود برگردانده و می دوزند تا بافت لثه محکم اطراف دندان قرار گیرد. این فرآیند حجم فضای بین لثه و دندان را نیز کم کردن می دهد و در نتیجه فضای کمتری جهت رشد مجدد باکتری باقی می گذارد.

    کورتاژ لثه (خراشیدن لثه): این تکنیک جراحی لثه شامل خراشیدن بافت ناسالم از بخش عفونت کرده لثه و در نهایت التیام لثه سالم باقی مانده است.

    لثه باعث استحکام دندان ها و نگه داشتن آن ها در فک می شود. بعضی اوقات لثه به علت تجمع باکتری و رسوب

    جراحی پیوند استخوان: در صورتی که در اثر بیماری لثه به استخوان آسیب وارد شود، با تکنیک جراحی پیوند استخوان، بافت استخوان پیوندی جهت جایگزینی بخش آسیب دیده استخوان استفاده می شود. تکه های کوچک استخوان (یا از استخوان خود فرد، یا از بانک اهداء استخوان و یا استخوان مصنوعی) در محلی که استخوان تحلیل رفته بود، قرار می گیرد. این پیوندها به عنوان پایه ای جهت رشد مجدد استخوان و بازیابی استحکام دندان بکار می رود.

    جراحی پیوند بافت نرم لثه: جراحی پیوند بافت نرم لثه جهت پر کردن فواصل جایی که لثه تحلیل رفته یا جهت تقویت لثه در آن قسمت بکار می رود. معمولاً بافت پیوندی از سقف دهان (کام) گرفته شده است و به ناحیه تحلیل رفته دوخته می شود.

    بازسازی هدایت شده است بافت لثه: این تکنیک جراحی لثه با تحریک رشد بافت لثه و استخوان عمل می کند. بعد از فلپ کردن (بلند کردن) لثه از روی استخوان، یک تکه پارچه توری کوچک بین بافت لثه و استخوان قرار می گیرد تا از رشد بافت لثه در فضایی که مورد نیاز است استخوان رشد کند جلوگیری کند و جهت استخوان و بافت های متصل به آن این امکان را فراهم می کند تا رشد یافته و در نتیجه از دندان پشتیبانی کند.

    جراحی بازسازی استخوان: تحلیل میانگین یا شدید استخوان اغلب منجر به ایجاد حفره های کم عمقی در استخوان می شود. جراحی بازسازی استخوان، بعد از بلند کردن بافت لثه از روی استخوان، با شکل دهی به استخوان، این حفره ها را صاف کرده و امکان ورود و رشد باکتری را دشورا می کند.

    جراحی لثه و انواع روش های درمانی

    جراحی زیاد کردن طول تاج: در فرآیند زیاد کردن طول تاج دندان، بافت اضافه لثه و استخوان برش داده می شوند تا مقدار بیشتری از دندان طبیعی را نمایان سازد. این جراحی می تواند روی یک یا چند دندان انجام شود تا خط لثه شما را صاف کرده و امکان لبخند عریض و طبیعی را جهت شما فراهم سازد.

    جراحی لثه با لیزر: در جراحی لثه با لیزر، متخصصین ما از لیزر دندانپزشکی جهت حذف بافت ملتهب لثه اطراف ریشه دندان استفاده می کنند. بعد از حذف بافت عفونت کرده لثه و نمایان شدن ریشه دندان، جرمگیری ریشه انجام می شود که شامل تراشیدن جرم و پلاک دندانی ایجاد شده است زیر خط لثه و روی سطح ریشه می باشد.

    فواید استفاده از لیزر جهت برش بافت معیوب لثه عبارتند از:

    ۱-نیاز به بی هوشی عمومی ندارد، در حالیکه بعضی از جراحی های دندانپزشکی نیاز به بیهوشی عمومی دارند.
    ۲-دقت لیزر در هدف گیری بافت آسیب دیده بالاست.

    عبارات مهم : دندانپزشکی – دندانپزشکان
    ۳-از آنجایی که جراحی لثه با لیزر نسبت به روش معمول جراحی، یک روش کم تهاجمی هست، خونریزی، درد و التهاب کمتر ایجاد می کند
    ۴-دوره بهبودی و ترمیم لثه کوتاهتر است.

    من چه انتظاری می توانم از انجام عمل لثه داشته باشم؟

    اگر شما قصد انجام عمل جراحی روی لثه خود را دارید باید انتظار موارد زیر را داشته باشید:

    قبل از انجام عمل جراحی: دندانپزشک دندان های شما را به دقت تمیز کرده تا جهت انجام عمل جراحی کاملاً آماده شود. سپس محل مورد درمان به صورت موضعی بیحس می شود.

    در خلال عمل جراحی: دندانپزشک پوشش لثه شما را بالا کشیده تا به بافتهای زیرین لثه دسترسی پیدا کند. قمست عفونی بافت برداشته می شود و دندان های مرتبط با آن ناحیه جهت از بین بردن پلاک های تشکیل شده است تراشیده می شود تا باکتری های مضری که ممکن است در ناحیه زیر خط لثه رشد کنند از بین بروند. درهنگام انجام این عمل جراحی نقاط برآمده لثه که ممکن است باعث تکرار بیماری های لثه شوند صاف و هموار می شوند.

    پس از انجام عمل جراحی لثه: بعد از اتمام انواع جراحی لثه ، دندانپزشک پوشش لثه را در محل خود بخیه می کند. جهت این کار، وی از بخیه های جذبی استفاده می کند که بعد از مدتی به خودی خود اصلاح می یابد و نیازی به کشیدن آنها نیست.

    مراقبت بعد از جراحی لثه:

    پس از چند روز عمل جراحی لثه شما می توانید درد طبیعی ناشی از این درمان را با قرص مسکین کنترل و تکسین دهید. فرقی نمی کند از چه روشی جهت تسکین درد استفاده می کنید، فقط حتما بلافاصله بعد از جراحی آنرا استفاده نمایید. می توانید از یک بسته یخ جهت کم کردن التهاب استفاده نمایید. بعد از بند آمدن خونریزی، می توانید غذاهای نرم بخورید. تا یک یا دو روز اول به خوردن مایعات و غذاهای نرم مانند سوپ، ماست، اسموتی و پوره سیب زمینی ادامه دهید.

    آشنایی با عمل جراحی قشنگی لثه:

    پریودنتیست می تواند مبتلا به بیماری لثه را درمان کند. با این وجود، پریودنتیست می تواند مسئله «لبخند لثه ای یا گوشتی» را با عمل جراحی قشنگی لثه به نام لیفت لثه درمان کند. اساساً، در عمل جراحی لیفت لثه و درمان لبخند لثه ای از تکنولوژی و تخصص مشابه جهت درمان بیماری لثه استفاده شده است و به این ترتیب اوضاع قشنگی لثه ها اصلاح شده است و توازن مورد نیاز جهت طرح لبخند بیمار ایجاد می شود.

    هرگونه استفاده و کپی برداری با درج نام مجله پزشکی بی بی نیمز (لینک دهی مستقیم) مجاز می باشد.

    مطالب مرتبط :

    ارتودنسی در بزرگسالان، مراحل و هزینه

    علل مهم مبتلا به ورم لثه (ژنژیویت) و راه های درمان آن

    ارتودنسی و تغذیه

    لبخند لثه ای چیست؟

    واژه های کلیدی: دندانپزشکی | دندانپزشکان | عمل جراحی | دندانپزشک | نخ دندان | عمل جراحی | استفاده | استخوان | بیماری | باکتری | بازسازی

    جراحی لثه و انواع روش های درمانی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال اختراع
  • خرید کتاب ساخت و ساز زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات گسسته
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • کتاب های سخنرانی اورجینال
  • کتب صنعت سیمان زبان اصلی
  • خرید کتاب آناتومی و فیزیولوژی زبان اصلی
  • کتاب های لینوکس اورجینال
  • دانلود منابع مرجع تدارکات
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>