• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » رایزنی کشور عزیزمان ایران و فرانسه در حاشیه نشست آستانه/ حضور کشور عزیزمان ایران

    رایزنی کشور عزیزمان ایران و فرانسه در حاشیه نشست آستانه/ حضور کشور عزیزمان ایران

    معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه عصر روز شنبه بعد از نشست با همتای روسی خود با تشریح مذاکرات صورت گرفته بین دو هیات اظهار کرد: حضور نیروهای ایرانی

    رایزنی کشور عزیزمان ایران و فرانسه در حاشیه نشست آستانه/ حضور کشور عزیزمان ایران

    جابری انصاری:رایزنی کشور عزیزمان ایران و فرانسه در حاشیه نشست آستانه/حضور کشور عزیزمان ایران در سوریه بنا به خواست دولت این کشور

    عبارات مهم : مذاکرات آستانه – بحران سوریه

    معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه عصر روز شنبه بعد از نشست با همتای روسی خود با تشریح مذاکرات صورت گرفته بین دو هیات اظهار کرد: حضور نیروهای ایرانی در هر شکل و سطحی در بحران سوریه بر اساس درخواست دولت سوریه و توافق دو کشور کشور عزیزمان ایران و سوریه انجام شده است است.

    به گزارش ایسنا، حسین جابری انصاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا راجع به اخبار انتشار شده است در جریان توافق اخیر روسیه و آمریکا، مبنی بر این که روس ها به درخواست رژیم صهیونیستی پذیرفته اند که نیروهای ایرانی که در جنوب سوریه از جمله مرزهای اردن و رژیم صهیونیستی حضور نداشته باشند، تصریح کرد: حضور نیروهای ایرانی در هر شکل و سطحی در بحران سوریه به درخواست دولت سوریه و توافق پایتخت کشور عزیزمان ایران و دمشق بوده و به توافق هیچ طرف منطقه ای و بین المللی منوط نیست.

    رایزنی کشور عزیزمان ایران و فرانسه در حاشیه نشست آستانه/ حضور کشور عزیزمان ایران

    وی گفت: توافق دیگران در مورد کشور عزیزمان ایران حتی اگر انجام شود، هیچ نتیجه عملی موثری در مورد حضور کشور عزیزمان ایران نخواهد داشت.

    معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه با اشاره به استراتژی کشور عزیزمان ایران در ارتباط با بحران سوریه و حل آن از طریق سیاسی گفت: کشور عزیزمان ایران در مورد سوریه علاقه مند نبوده و نیست که به شکل گسترده ای در این بحران دخالت داشته باشد. ما به شکل محدود و حساب شده است و براساس درخواست دولت سوریه و توافقی که در این ارتباط بین دو کشور ایجاد شده، حضور خود را در این کشور ترتیب داده ایم.

    معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه عصر روز شنبه بعد از نشست با همتای روسی خود با تشریح مذاکرات صورت گرفته بین دو هیات اظهار کرد: حضور نیروهای ایرانی

    هدف ما بازگشت ثبات و آرامش در سوریه هست. ما به دنبال آخر هرچه سریع تر بحران در سوریه هستیم. ما به دنبال گسترش حوزه مداخله خود در سوریه نیستیم و همان طور که اشاره کردم آنچه که جهت کشور عزیزمان ایران اهمیت دارد آخر هرچه سریع تر بحران و فاجعه انسانی در سوریه و روند تخریب مستمر این کشور است.

    وی همچنین با اشاره به اینکه در حل بحران سوریه عنوان مهم گزینش ملت سوریه و تعیین وظیفه آینده این کشور به وسیله مردم این منطقه هست، افزود: سطح حضور، همکاری و مداخله ما در این بحران بر اساس این اهداف اساسی بوده و ما بر اساس توافق با دولت سوریه این حضور را داشته ایم.

    معاون وزیر خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده است در نشست اخیر آستانه که در تیرماه در پایتخت قزاقستان برگزار شد، هیاتی از فرانسه نیز حضور داشته هست، تصریح کرد: در روند مذاکرات آستانه همواره هیات های مختلفی از دیگر کشورها در حاشیه نشست های آستانه حضور پیدا می کنند. البته آنها در خود نشست آستانه حضور ندارند و در روند آستانه ایران، ترکیه، روسیه سه شریک مهم هستند که ضامن مهم توافقات صورت گرفته در روند این نشست ها محسوب می شوند.

    رایزنی کشور عزیزمان ایران و فرانسه در حاشیه نشست آستانه/ حضور کشور عزیزمان ایران

    جابری انصاری افزود: بعضی از طرف ها و کشورها به عنوان عضو ناظر در این نشست ها حضور پیدا می کنند ولی نماینده شرکت ملل که آنها در جلسات رسمی و علنی حضور دارند و همان طور که اشاره شد در حاشیه این نشست ها هیات های مختلفی از دیگر کشورها از جمله فرانسه حضور پیدا می کنند و به رایزنی دیپلماتیک با دیگر هیات ها می پردازند ولی تاثیر و دخالت مستقیم در روند آستانه ندارند و در این روند و مذاکرات سه کشور ایران، روسیه و ترکیه و همچنین دولت سوریه و گروه های معارض نقش مهم و مستقیم را دارند و دیگر هیات ها عضو ناظر هستند که در اجلاس های رسمی و عمومی آستانه حضور پیدا می کنند.

    وی افزود: هیات فرانسه از نخستین نشست آستانه تا کنون در حاشیه اجلاس های آستانه حضور پیدا کرده و در حاشیه نشست آستانه ۵ دیداری بین هیات ایرانی و فرانسوی صورت گرفت و دو هیات رایزنی ها و گفت وگوهایی در مورد بحران سوریه انجام دادند.

    معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه عصر روز شنبه بعد از نشست با همتای روسی خود با تشریح مذاکرات صورت گرفته بین دو هیات اظهار کرد: حضور نیروهای ایرانی

    معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات دو ساعته اش با هیات روسی در پایتخت کشور عزیزمان ایران در ارتباط با مساله سوریه، اظهار کرد: سرعت تحولات در سوریه به گونه ای است که اقتضاء می کند که رایزنی ها و گفت وگوها با فاصله ای بسیار کوتاه بین کشور عزیزمان ایران و روسیه و دیگر بازیگران موثر بر سوریه انجام شود لذا فاصله دیدارهای ما با شرکای روس مان در آستانه، به حداکثر یک هفته تا دو هفته رسیده است.

    این دیپلمات کشورمان با بیان این که در آستانه ۵ گفت وگوهای تفصیلی در مورد مناطق چهارگانه کم کردن تنش در سوریه داشتیم که در مورد ایجاد آن در نشست آستانه ۴ توافق کرده بودیم، افزود: ولی به علت باقی ماندن اختلافات به خاص در مورد مناطق شمالی و عدم آمادگی شرکای ترک در نشست آستانه جهت حصول توافق نهایی، توافق در مورد مناطق چهارگانه به تعویق افتاد.

    رایزنی کشور عزیزمان ایران و فرانسه در حاشیه نشست آستانه/ حضور کشور عزیزمان ایران

    معاون وزیر خارجه با بیان این که از وقت اجرای آستانه ۵ تاکنون اتفاقات جدیدی در بحران سوریه و عرصه میدانی و سیاسی صورت گرفته، افزود: در همین چارچوب امروز گفت وگوهایی بین مقامات جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و روسیه در مورد بحران سوریه انجام شد و آقای لابرنتیف و هیات همراهشان امروز دیدارها و گفت وگوهایی را با آقای شمخانی و بنده انجام دادند و در مورد کلیات و شرح حال مسائل و راه حل های مسائل باقی مانده در مورد بحران سوریه، گفت وگو داشتیم.

    وی تصریح کرد: آنچه که در این راستا اهمیت دارد این است که روند صریح و شفافی بین کشور عزیزمان ایران و سوریه و سایر بازیگران این عرصه وجود داشته باشد و مجموعه اتفاقات و رایزنی ها به صورت هدفمند و در یک مسیر صحیح به پیش برود.

    جابری انصاری به مهمترین اهداف روند آستانه اشاره کرد و افزود: هدف اساسی در روند آستانه بازگرداندن آرامش و ثبات به سوریه هست. ما می بایست به راه حل های موثری جهت رسیدن به این چارچوب دست پیدا کنیم.

    معاون وزیر خارجه به اهمیت مبارزه با تروریسم در این فرآیند اشاره کرد و گفت: روند گفت وگوها و رایزنی ها باید به نحوی باشد که افق سیاسی به سمت تحولات مثبت در سوریه گشوده شود و طرف های متفاوت را با روند تحولات همراه کند.

    وی همچنین به اهمیت کم کردن تنش و درگیری نظامی در سوریه اشاره کرد و گفت: روند باید به نحوی باشد که خسارت های کمتری به ملت سوریه وارد شود و فجایع انسانی در سوریه متوقف شود. بنابراین در روند آستانه باید در این سه مسیر موازی حرکت کنیم البته همان طور که بارها گفته ایم روند راحت و ساده نیست هم در کلیات و هم در شرح حال اختلافات و مشکلاتی وجود دارد.

    ما همواره با رویکرد مثبت با این مسائل مواجه شده است ایم و تلاش کرده ایم که راه حل های ابتکاری جهت مسائل پیدا کنیم و انعطاف های مورد نیاز را نیز داشته باشیم ولی در عین حال خط قرمزهای خود را در این مذاکرات دنبال کردیم. از جمله این که هیچ تحولی نباید منجر به تجزیه سوریه، نقض حاکمیت ملی این کشور و تمامیت ارضی آن شود و باید براساس خواسته مردم سوریه حرکت کنیم. این خطوط اساسی و قرمز ماست.

    جابری انصاری با بیان این که در نشست های آستانه با رعایت این خطوط قرمز تلاش کرده ایم که در مسیر حصول توافق حرکت کنیم تا روند آستانه به پیش برود، تصریح کرد: موفقیت های روند آستانه به صورت نسبی قابل توجه بوده است.

    این دیپلمات کشورمان با برشمردن نتیجه های مذاکرات آستانه در جهت کم کردن تنش در سوریه بخصوص در مناطقی که تمرکز جمعیتی وجود دارد، افزود: این نتیجه های به نفع مردم سوریه بوده است و تلاش کرده که بستری را جهت آشتی و آرامش در سوریه فراهم کند.

    وی با بیان این که یکی دیگر از اثرات نشست آستانه جدا شدن معارضان سوری با گروه های تروریستی شناخته شده است در این کشور هست، گفت: البته این روند همراه با مسائل و مسائلی در لایحه های جزئی خود بوده است که ما تلاش داریم آن ها را حل کنیم.

    جابری انصاری با بیان این که روند آستانه در زمینه گشودن افق سیاسی تازه جهت حل بحران سوریه مثبت بوده هست، تاکید کرد: البته این ها به معنای نفی و نقض مسائل پیش روی ما نیست. بحران سوریه چندلایه و پیچیده هست. بازیگران متفاوت و مختلفی با منافع و تعاریف بعضاً متناقضی در آن حضور دارند.

    وی با بیان این که در روند آستانه باید با آرامش و به صورت پیوسته و رو به جلو حرکت کنیم در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: در گفت وگوهای امروز با طرف سوری تلاش کردیم راه حل های ابتکاری را جهت مسائل موجود پیدا کنیم و در مورد مجموعه تحولات در عرصه میدانی و سیاسی سوریه به صورت جزئی و تفصیلی گفت وگو و رایزنی کردیم و ما این روند را با شرکای ترک خود در نشست آستانه ادامه می دهیم.

    جابری انصاری با بیان این که نشست کارشناسی آستانه حدود دو هفته دیگر در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود، افزود: ما امیدواریم که با این رفت وآمدها مسائل موجود در مسیر حل شدن قرار بگیرد.

    این دیپلمات کشورمان در مورد توافق اخیر آمریکا و روسیه در مورد مساله سوریه در حاشیه نشست اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ، تصریح کرد: هرگونه توافق در مورد سوریه باید در چارچوب خطوط قرمز اساسی در حل بحران سوریه انجام شود.

    وی به اهمیت حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه و همچنین موقت بودن هرگونه ترتیبات در مورد آتش بس در این کشور اشاره کرد و گفت: تصمیم گیر نهایی در حل بحران سوریه مردم این کشور هستند و باید هر توافقی در چارچوب نظریات ملت سوریه و خطوط کلی و اساسی انجام شود و در این صورت است که این توافق می تواند نقش مثبتی در روند تحولات سوریه داشته باشد.

    وی همچنین به در نظر گرفتن روند آستانه در جریان توافقات اشاره کرد و گفت: هر توافقی در خارج از چارچوب مورد اشاره ممکن است در کوتاه مدت نتیجه های مثبتی داشته باشد ولی در درازمدت و میان مدت اثر مثبتی نخواهد داشت و حتی ممکن است اثرات معکوس داشته باشد.

    وی گفت: توافق انجام شده است در مورد سوریه در برابر یک آزمون اساسی واقع شده است است و آن، میزان پایبندی آمریکایی ها به این توافق هست. تاکنون در ارتباط با بحران سوریه دولت آمریکا مواضعش را پی در پی عوض کردن داده و برخورد تاکتیکی با تحولات در این عرصه داشته است.

    جابری انصاری تاکید کرد: اگر نوع نگاه به توافق، تاکتیکی صرف باشد می تواند در کوتاه مدت اثر داشته باشد ولی در درازمدت و میان مدت اثر نخواهد داشت و همان طور که گفتم توافق انجام شده است در معرض آزمون قرار دارد.

    واژه های کلیدی: مذاکرات آستانه | بحران سوریه | در حاشیه | ایرانی | سیاسی | سوریه | روسیه | توافق | ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های شیمی آلی
  • کتاب های ژنتیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فن آوری سوخت
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • کتاب های بدون دسته بندی اورجینال
  • خرید کتاب های گوارش از آمازون
  • کتاب های اپیدمیولوژی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی مطالعات تطبیقی
  • خرید کتاب مکانیک سیالات زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی طراحی وب
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>