• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » جمشید آرین ، مدعی ساخت خودروی برقی محکوم شد

    جمشید آرین ، مدعی ساخت خودروی برقی محکوم شد

     جعلی بودن نامه انتشار شده است در برنامه ثریا، تائید و جمشید آرین اصل بنابر حکم دادگاه محکوم به جزای نقدی و شلاق شد.

    جمشید آرین ، مدعی ساخت خودروی برقی محکوم شد

     جعلی بودن نامه انتشار شده است در برنامه ثریا، تائید و جمشید آرین اصل بنابر حکم دادگاه محکوم به جزای نقدی و شلاق شد.

    نامه جمشید آرین جعلی بود

    پیرو شکایت شرکت حفاظت محیط زیست از جمشید آرین اصل به اتهام جعل امضای معاون رییس جمهوری و استفاده از اوراق مجعول، رای شعبه ۱۱۷۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس پایتخت کشور عزیزمان ایران در این زمینه صادر شد که بنابه رای صادره شده، جمشید آرین محکوم به پرداخت۳۶ میلیون ریال جزای نقدی و تحمل ۳۰ ضربه شلاق شده است است.

    عبارات مهم : خودروی الکتریکی – معصومه ابتکار
    فردی به نام جمشید آرین نخستین بار در برنامه ‘ثریا’ ، عدم موفقیت خود در تولید خودروی برقی را به نامه ای از معصومه ابتکار مرتبط دانست و برنامه مذکور سندی جعلی را به عنوان نامه معاون رییس جمهوری و رییس شرکت حفاظت محیط زیست در دولت هشتم انتشار کرد، در حالی که این نامه کاملا جعلی بوده و هیچ گاه چنین نامه ای به وسیله رییس شرکت حفاظت محیط زیست امضا نشده است./پایگاه اطلاع رسانی شرکت حفاظت محیط زیست.

    ماجرا از چه قرار بود

    جمشید آرین ، مدعی ساخت خودروی برقی محکوم شد

    جمشید آرین: نامه ابتکار جعلی نیست سخنانش جعلی است

    زمستان سال گذشته بود که آلودگی هوا در کشور و به خصوص در کلان شهرها به نقطه اوج خود رسید. این در حالی بود که ساکنان این شهرها دچار سوزش چشم و مسائل تنفسی شدند و بسیاری از کارشناسان توصیه می کردند که افراد دارای بیماری های قلبی، ریوی، کودکان و سالمندان از تردد در فضای باز خودداری کنند.
    به گزارش پایگاه ۵۹۸ به نقل از فردا، زمستان سال گذشته بود که آلودگی هوا در کشور و به خصوص در کلان شهرها به نقطه اوج خود رسید. این در حالی بود که ساکنان این شهرها دچار سوزش چشم و مسائل تنفسی شدند و بسیاری از کارشناسان توصیه می کردند که افراد دارای بیماری های قلبی، ریوی، کودکان و سالمندان از تردد در فضای باز خودداری کنند. مسئولان مربوطه نیز به جای ارائه راهکار جهت رفع آلودگی هوا به دنبال هیاهوی سیاسی و متهم کردن یک نفر بودند.

    در این میان اتهام مهم این آلودگی ها، متوجه ماشین و آلایندگی های به وجود آمده از طریق این وسیله نقلیه بود.

    بهمن ۹۴ برنامه مستندی در رابطه با صنعت خودروی کشور به روی آنتن تلویزیون رفت و توجه بسیار از مخاطبان را به خود جلب کرد. تیم مستندسازی ثریا با عنوان آلودگی هوا شروع شد و هدفش پیدا کردن راهکار جهت خارج شدن از این معضل بود. در بخشی از این مستند به ماشین های سواری شخصی با سوخت های فسیلی و خودروهای تازه الکتریکی در دنیا پرداخته شد.

     در بین مصاحبه های مستند صورت مخترعی رسانه ای شد که نامش مدتی بعد از پخش شدن این برنامه بر سر زبان ها افتاد. جمشید آرین مخترعی که توانسته بود خودرویی الکتریکی در داخل کشور بسازد. خودرویی با استاندارها و امکاناتی فراتر از بروزترین تولیدات بزرگترین شرکت های خودروسازی!

    نکته عجیب مستند برخورد مسئولان وقت از ۱۵ سال پیش تا کنون با اختراع جمشید آرین و عجیب تر از آن بیانات زن ابتکار با چنین اتفاق بزرگی بود! در حالی که امروز شاهد آن هستیم که در دوران ریاست معصومه ابتکار تعرفه ۴ درصدی جهت واردات ماشین های الکتریکی و هیبریدی خارجی وضع شده است است!
     
    خودروهای الکتریک اختراع جدیدی نیستند ولی مورد غفلت واقع شده است اند
     
    همان روزها بود که جمشید آرین در برنامه مستند ثریا گفت: در سال ۱۳۷۹ بنده به این عنوان علاقه مندشدم چراکه یک احساس نگرانی داشتم و جهت آن علت علمی نداشتم و فکر می کردم که با این روندی که بشر جلو می رود که حمل و نقل بخش مهمی از این روند تکاملی بود، مطمئنا به مسئله می خوریم.

    وی در ادامه افزود: مطالعاتی اولیه در خصوص گرمایش کره زمین و گازهای CO2 داشتیم که باعث شد بنده جهت تکمیل مطالعاتم به چند کشور سفر کنم؛ یکی دیگر از برنامه هایم این بود که آشنا بشم با اینکه آیا کشورهایی مثل اروپا و آمریکا برنامه هایی جهت محیط زیست و دهه های آینده دارند یا خیر. بعد از آن با یک سری کنفرانس تحت عنوان EVS آشنا شدم که هرساله در یک کشور برگزار می شد و معتبرترین کنفرانس در خصوص انرژی های پاک و خودروهای الکتریکی است که بنده تلاش کرده ام هر لحظه در این کنفرانس ها یا شرکت و یا صحبت کنم.

    آرین تصریح کرد: در مطالعات اولیه متوجه شدم که خودروی الکتریک اختراع جدیدی نبوده است و قبل از خودروهای فسیلی و بنزینی این خودروها اختراع شده است بودند و حتی در دهه ۱۹۲۰ تعداد خودروهای الکتریک در آمریکا زیاد از خودروهای بنزینی بود منتها به دلایلی مانند استخراج نفت و معایب خودروهای الکتریک باعث شد که این خودروها کنار بروند و تا چندسال پیش هیچ سیاست گذاری به این تکنولوژی علاقه ای نشان نداده بود و این دلیلی بود که من را مجاب کرد تا به این تکنولوژی روی بیاورم.
     
    علت بی توجهی نسبت به خودروهای جمشید آرین چه بود؟
     
    حدود ۱۵ سال پیش بود که روسای جمهوری مانند هوگوچاوز و بشار اسد سوار خودروی تولید شده است به وسیله جمشید آرین می شدند. ولی این پرسش پیش می آید که چطور فردی در کشور عزیزمان ایران و ۱۵ سال قبل به چنین فناوری ای می رسد ولی با وجود نامه نگاری با مسئولان دولت هشتم از این طرح استقبالی نمی شود؟ در حالی که امروز به جای واردات این خودروها جهت مبارزه با آلودگی هوا می توانستیم صادر کننده آن باشیم!

    او در خصوص دستور مدیر جمهور نهم در حمایت از این اختراع و ساخت صد دستگاه از آن می گوید: رییس جمهور به جای اینکه مثل سایرین بنویسند عنوان بررسی شود، جهت نخستین بار نوشته بود که جهت طرح ایشان و تولید ۱۰۰ خودوری الکتریک فلان مبلغ پرداخت شود که البته این دستور هم انجام نشد و در پیچ و خم های اداری گم شد! ما حقیقتا نمی دانستیم از کجا ضربه می خوریم؛ ما همه معاونان مدیر جمهور به جز خود مدیر جمهور را ملاقات می کردیم و حتی مدیر جمهور به معاونانش تاکید می کرد که طرحی مهمتر از این نداریم ولی بازهم کار به جایی نمی رسید.  و ما نمی دانستیم به چه دلیل تا اینکه کسی به ما نام یک خودروساز بزرگ را گفت که به خاطر منافعش کارشکنی می کرده است!

    جمشید آرین معتقد است که عدم توجه به این خودروها به علت به خطر افتادن منافع اشخاص بوده و نه منافع مردم. لیکن که کشورمان با وجود این تکنولوژی می توانست به خودکفایی برسد. او می گوید به من گفتند جهت سرمایه گذاری باید ابتدا ایرادات آن را رفع کنم. ایراداتی که بعد از صد سال هنوز شرکت های بزرگ دنیا هم نتوانسته اند آن ها را مرتفع نمایند.

    این پژوهشگر صنعت ماشین گفت: تمام قطعات این ماشین را هم در کارخانه خودمان ساختیم یعنی پلت فرم (که این همه مسئولین ما می گویند ما پلت فرم درست می کنیم درصورتی که چینی ها این کار را جهت ما انجام می دهند) و طراحی جهت خودمان بود، خودرویی که ساختیم شبیه هیچ خودروی دیگری نبود.
     
    پاسخ دو خطی زن ابتکار؛ خودروهای الکتریک هیچ گونه آینده ای ندارند!
     
    سال ۱۳۸۱ بود که جمشید آرین نامه ای را به شرکت محیط زیست ارسال کرد و در آن این ماشین و کارایی آن را معرفی کرده بود. در پاسخ به این نامه معصومه ابتکار، رییس شرکت حفاظت محیط زیست بدون هیچ تقدیر و تشکری از این مخترع در دو خط نوشت: این نامه، نامه ای است که در جواب مکاتبات آقای آرین و بعنوان یک محقق و مخترع داده شده است هست؛ «به اطلاع می رساند که خودروهای الکتریک به علت وزن زیاد باتری ها هیچ گونه آینده ای ندارند»!

     

    نامه جمشید آرین

     

     جعلی بودن نامه انتشار شده است در برنامه ثریا، تائید و جمشید آرین اصل بنابر حکم دادگاه محکوم به جزای نقدی و شلاق شد.

    پاسخ ابتکار به نامه جمشید آرین

     
    در واقع معصومه ابتکار خودروهای الکتریکی را بدون آینده دانست. در حالی که امروز  در حال واردات ماشین های هیبریدی خارجی از ژاپن و فرانسه هستیم و دقیقا همان چیزی که گفته بودند نتیجه نمی دهد را وارد کشور می کنیم!

    واردات خودروی الکتریکی

    ابتکار: نامه جمشید آرین جعلی است!!!
     
    به تازگی ولی مدیر شرکت محیط زیست، چنین نامه ای را جعلی خوانده است.

    در کانال تلگرامی معصومه ابتکار آمده: «نامه منسوب به اینجانب جعلی است و از جاعلان آن شکایت کرده و عنوان را مورد پیگیری قرار خواهم داد. در این نامه نه تنها امضا کاملا جعلی و غیر واقعی هست، بلکه ادبیات نامه و عنوان به کار رفته جهت امضا کننده نیز سابقه نداشته است.

    متاسفانه مدتی است فردی به نام جمشید آرین مدعی ساخت خودروی برقی با دروغ پراکنی و جوسازی تلاش در بازار گرمی جهت خود دارد که عنوان از سوی معاونت محیط زیست انسانی شرکت پاسخ گفته شده است است.

    خودروی ادعایی وی در سال ۱۳۸۱ قدیمی ترین فن آوری تولید خوروی برقی بوده و به علت استفاده از تعداد زیاد باطری سربی نه تنها جهت شهری مثل پایتخت کشور عزیزمان ایران با شیب های تند توانایی استفاده نداشت، بلکه به طور کل محدودیت زیادی داشت. در آن سال ها خودروسازانی چون سایپا هم اقدام به تولید ماشین برقی کردند ولی به علت تکنولوژی ابتدایی، مورد توجه قرار نگرفت.»

    در بخش دیگری از این خبر نوشته شده: «متاسفانه گروهی نیز ناآگاهانه اسیر این جوسازی ها می شوند که از جمله برنامه ثریا در سیما هست. این برنامه متاسفانه نامه جعلی مورد بحث را نشان داده که در صورت عدم جبران آن مورد پیگیری حقوقی قرار خواهد گرفت. این سؤال هم باقیست که اگر در سال ۸۱ به مدعی مورد بحث پاسخ منفی داده شده است به چه دلیل در دولت های نهم و دهم با ثروتی که در دسترس بوده از وی حمایت نشده و حالا بعد از ۱۴ سال یادشان افتاده است؟
     
    در هر حال جاعلان این نامه و انتشار کنندگان آن مورد پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.»
     
    جمشید آرین: زن ابتکار حرفش جعلی است نه نامه اش
     
    این در حالی است که جمشید آرین در گفتگو با خبرنگار «فردا» و در تصویر العمل به حرف های ابتکار می گوید: ایشان در اینستاگرام به صورت غیر حرفه ای به من توهین کرده اند و قصد داشتند تا افکار عمومی را به جای دیگر ببرد تا اصل مطلب را پنهان کند ولی من با مستندات در ۵ صفحه که هم فایل text و هم فایل pdf در کانال تلگرامی من موجود است انتشار کرده ام. در واقع باید بگویم که این زن ابتکار است که حرفش جعلی است و نه نامه اش. و باید به ایشان بگویم در رابطه با مسائل علمی باید با مستندات سخن بگوییم و سوابق علمی را در همان وقت مقایسه کنیم.

    جمشید آرین می گوید: ۱۴ سال پیش با خودروی آریانا ۷۹۲ از قشنگ کنار به میدان شهرداری رشت، استانداری، اداره صنایع رفتیم و برگشتیم یعنی حدود ۱۱۰ کیلومتر رانندگی کردیم و این رکوردی بود که ما ۱۴ سال پیش ثبت کردیم. این کار معمولی ای نیست! ولی به چه دلیل کسی از تولید این ماشین حمایت نکرد؟! به نظر من منافع شخصی در میان است و موجب این کارهای عجیب می شود. هنگامی که روزانه در کشور ما ۷۵ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و بر اساس آمار روزانه ۲۸ میلیون لیتر بیش از حد در حال استفاده هست، قطعا آلودگی هوا به مردم آسیب می زند.

    این مخترع خودروی هوشمند الکتریکی ادامه می دهد: در ایران خودرو فقط  و فقط مونتاژ می شود ولی کار من مونتاژ نبود! من در همان سال ۱۳۸۱ گفته بودم که اگر ما وارد آینده الکتریکی بشویم ۲ الی ۳ سال دیگر به بقیه کشورها خواهیم رسید. ولی کسی این حرف مرا جدی نگرفت.

    آرین در آخر می گوید: دیروز دهمین روز اعتصاب غذای من بود که اعلام کرده بودم، من جهت رسیدن به اهدافم که پیشرفت کشور و رفع معضل آلودگی هواست، تلاش خواهم کرد و با وجود اینکه ۵ بار ممنوع الخروج و حتی تبدیل به فوت شدم، به راهم ادامه می دهم.
     
     
    چند اختراع و محصول مرا می خواهید ببینید تا مجبور شوید باور کنید؟؟
     
    حسن شمشادی، با انتشار شدن پستی در پیج اینستاگرام خود صحبت های «جمشید آرین اصل» مخترع نخستین خودروی هوشمند الکتریکی دنیا (آریانا ۷۹۲) را انتشار کرد و نوشت:

    از نامه جمشید آرین به معصومه ابتکار تا جعلی خواندن پاسخ آن/ خودرویی که ۱۵ سال پیش از اختراع آن استقبال نشد حالا وارداتی شده است است!/ به داد مبتکران و مخترعان کشور برسید

    «جمشيد ارين اصل مخترع و مبتكر مي گويد: من بیش از هفتاد هزار ساعت فقط طی پانزده سال از سی و هفت سال گذشته، تحقیق و کار در زمینه سیستم های حمل و نقل و انرژی های پاک کردم نه جهت چشمان کور و نه جهت چشمان حسود و نه جهت چشمان دیگران!!

    من جهت مردم خود و جهت رهبری انجام وظیفه کردم ، حالا که زنده ام و هزاران سند معتبر دارم مرا ترساندن و تخریب میکنید لابد به عنوان نمونه چشم فرو بستم آنوقت ….

    چهارده سال پیش، نخستین خودروی هوشمند الکتریک دنیا آریانا ۷۹۲ در پیست مسابقه های اتومبیل رانی فورمولا وان به سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رسید، طراحی، مهندسی، پلت فرم با چهار ثبت اختراع ساخت کشور عزیزمان ایران که به وسیله مافیایی ماشین از کشور بیرون انداخته شد تا امروز بدنبال واردات محصولات مشابه و حتی بامشخصات پایین تر شوند.

    دوازده سال پیش خودروی هوشمند الکتریک آریانا ۸۰۰ در ملبورن استرالیا با حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به حركت درآمد . شبکه تلویزیونی sbs استرالیا بعد از بررسی و اطمینان از اصالت اختراع و محصول اعلام کرد نخستین خودروی هوشمند الکتریک دنیا به وسیله جمشید آرین اختراع و تولید شده است است .

     

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع:پایگاه اطلاع رسانی شرکت حفاظت محیط زیست/ فردا

    جمشید آرین ، مدعی ساخت خودروی برقی محکوم شد

     

     

    واژه های کلیدی: خودروی الکتریکی | معصومه ابتکار | وسیله نقلیه | رییس جمهور | آلودگی هوا | خودروی برقی | الکتریکی | برنامه | اختراع | آلودگی | ماشین

    جمشید آرین ، مدعی ساخت خودروی برقی محکوم شد

    جمشید آرین ، مدعی ساخت خودروی برقی محکوم شد

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • خرید کتاب زبان اصلی بیوفیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • دانلود فایل های زبان اصلی سکوریتی
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • کتاب های غدد و متابولیسم اورجینال
  • کتاب های سخنرانی اورجینال
  • خرید کتاب های کلان‌مقیاس از آمازون
  • دانلود منابع مرجع ایمنی و امنیت
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>