• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » اروپا پیروز مناقشه برجامی با آمریکا

    اروپا پیروز مناقشه برجامی با آمریکا

    پس از ماه ها رویارویی اروپا و آمریکا بر سر اجرای توافق هسته ای، اینک شاهد موفقیت بازیگران قاره سبز در برابر زیاده خواهی رییس جمهوری ایالات متحده هستیم.

    اروپا پیروز مناقشه برجامی با آمریکا

    اروپا پیروز مناقشه برجامی با آمریکا

    عبارات مهم : دونالد ترامپ – پسابرجام

    پس از ماه ها رویارویی اروپا و آمریکا بر سر اجرای توافق هسته ای، اینک شاهد موفقیت بازیگران قاره سبز در برابر زیاده خواهی رییس جمهوری ایالات متحده هستیم. مواضع حمایتگرانه مکرر و قاطعانه مسوول سیاست خارجی اتحادیه از برجام در برابر پذیرش پایبندی به توافق تا آخر دوره بررسی از جانب آمریکا از این واقعیت حکایت دارد.

    به گزارش ایرنا، دنیا در دو سال گذشته شاهد همصدایی مقامات و مسوولان کشورهای متفاوت با توافق هسته ای بود؛ توافقی که بیست و سوم تیرماه ۹۴ مورد تایید همه طرف های مذاکره کننده قرار داده شد و روز گذشته نیز این توافق بزرگ عمر دو ساله خود را پشت سر گذاشت.

    اروپا پیروز مناقشه برجامی با آمریکا

    هر روز که از عمر این توافق معتبر بین المللی می گذرد حمایت های جهانی از آن زیاد کردن می یابد و تیره نمایی های دشمن های کشور عزیزمان ایران از جمله آمریکا جهت بر هم زدن این توافق راه به جایی نمی برد.

    در این میان مواضع حمایتگرانه دیگر مقامات عالیرتبه گروه ۱+۵ و همچنین «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جبهه ای را علیه توطئه های آمریکایی ایجاد کرده است.

    پس از ماه ها رویارویی اروپا و آمریکا بر سر اجرای توافق هسته ای، اینک شاهد موفقیت بازیگران قاره سبز در برابر زیاده خواهی رییس جمهوری ایالات متحده هستیم.

    ** حمایت تمام قد اروپا از برجام

    موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چند روز پیش (۲۱ تیرماه) در کنفرانس خبری با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در بروکسل ، پایبندی همه طرف ها از جمله آمریکایی ها به توافق هسته ای را خواستار شد.

    مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخشی از سخنان خود گفت : «می دانیم که آمریکا در حال مرور سیاست خود است و به آن احترام می گذاریم ولی برجام متعلق به یک کشور نیست، متعلق به جامعه بین المللی و مورد تایید شورای امنیت است ، مسئولیت داریم اجرای کامل آن به وسیله همه طرف ها را تضمین کنیم.»

    نماینده اتحادیه اروپا بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا همواره کاخ سفید را بر اجرای درست برجام توصیه کرده است و در هر نشستی که موگرینی حضور دارد می توان رد پای طرفداری وی از برجام را مشاهده کرد که نشست مجمع اسلو از آن جمله به شمار می رفت.

    اروپا پیروز مناقشه برجامی با آمریکا

    مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اسلو گفت: همه ما به این توافق هسته ای پایبند هستیم توافق متعلق به یک کشور نیست. متعلق به جامعه جهانی است و تا زمانی که مربوط به اتحادیه اروپا باشد ما تمام تلاش خود را می کنیم که مطمئن شویم توافق اجرایی شده است و در حال اجرا هست. اروپا با آمریکا و یا بدون آن برجام را اجراء خواهد کرد.

    تجربه نشان داده است که در واقع اروپا بیش از دیگر بازیگران بین المللی در پی بهره گیری از وقت های پسابرجام هست. سفرها و نشست هایی که با هدف رفع مانع ها بانکی و تسهیل مبادلات تجاری انجام می گیرد در این راستا قابل تبیین است.

    پس از ماه ها رویارویی اروپا و آمریکا بر سر اجرای توافق هسته ای، اینک شاهد موفقیت بازیگران قاره سبز در برابر زیاده خواهی رییس جمهوری ایالات متحده هستیم.

    انعقاد پیمان های تجاری و اقتصادی گوناگون و قراردادهای زیربنایی بین کشور عزیزمان ایران و کشورهای اروپایی از اهمیت این دو بازیگر نزد یکدیگر حکایت دارد که به تازگی قرارداد بین توتال و کشور عزیزمان ایران جهت توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از این موارد به شمار می رود.

    البته توصیه مهمی که باعث روابط نزدیک کشور عزیزمان ایران و اروپا شده است و زمینه را جهت حمایت های مداوم سران اتحادیه فراهم کرده به همکاری های سازنده پایتخت کشور عزیزمان ایران و آژانس و همچنین گزارش های مثبت این شرکت راستی آزمایی بین المللی از فعالیت های کشور عزیزمان ایران ارتباط می یابد. این عنوان همواره در گزارشات و موضع گیری های موگرینی مورد توجه قرار گرفته و لحاظ شده است است.

    اروپا پیروز مناقشه برجامی با آمریکا

    در همین راستا چندی پیش موگرینی اظهار کرد ما همین چند هفته پیش شاهد چندمین گزارش آژانس بین المللی انر‍ژی اتمی بودیم که تایید کرد کشور عزیزمان ایران به تعهدات خود در برجام پایبند هست. حالا که در آستانه رسیدن به سال دوم حصول برجام هستیم آژانس بین المللی انرژی اتمی در ششمین گزارش جامع خود تایید می کند که کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای پایبند است ولی در هر حالتی اتحادیه اروپا تضمین می کند توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران دوام خواهد داشت.

    نشست هشتم تیرماه نمایندگان اتحادیه اروپا و شورای امنیت شرکت ملل متحد نشان داد که در اجرای برجام هیچ شک و شبهه ای باقی نمانده هست. در این نشست توجیهی که با هدف بررسی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق هسته ای برگزار شد همگان از جمله «آنتونیو گوترش» دبیر کل شرکت ملل متحد ضمن تایید فعالیت های هسته ای ایران، خواستار استمرار اجرای برجام شدند.

    در جریان این نشست، دبیر کل شرکت ملل متحد برجام را الگوی مطلوبی جهت دنیا دانست که الگوگیری از آن به حل وفصل مسالمت آمیز اختلاف ها یاری می رساند. ضمن آن که وی معتقد بود اجرای برجام امری متقابل و دوسویه است و هر دو طرف باید بر عهد خود پایبند بمانند. بی تردید در برابر اجماع جهانی، کار مخالفان برجام به آسانی به پیش نخواهد رفت.

    ** آمریکا ناگزیر به اجرای برجام

    با بررسی روند تاریخی موضع گیری های کاخ سفید در قبال توافق هسته ای می توان به این نتیجه رسید که ایالات متحده در دوره جمهوریخواهان بارها مجبور به عوض کردن رویکرد شده است هست؛ از پاره کردن برجام در دوره مسابقه های انتخاباتی گرفته تا بررسی و تجدید نظر در آن.

    برجام علی رغم بسیاری از تعهدات آمریکا، موضوعی بسیار پیچیده و در عین حال الزام آور است و سران واشنگتن را به این نتیجه رسانده که تخطی از تعهدات مندرج این سند چند جانبه بین المللی امکان پذیر نیست. درک همین عنوان باعث شد که نماینده آمریکا در شرکت ملل اعتراف کند ایالات متحده تا وقت بررسی دقیق توافق نامه به اجرای آن متعهد خواهد ماند.

    ترامپ به رغم میل باطنی بر اجرایی سازی برجام به عنوان یکی از بزرگ ترین دستاوردهای دولت قبل، چاره ای جز تن دادن به آن ندارد به چه دلیل که در دو سال گذشته صدها توافق بین کشور عزیزمان ایران و کشورهای متفاوت دنیا صورت گرفته و بسیاری از آنها نیز وارد فاز عملیاتی و بهره برداری شده است هست. در نتیجه، مخالفت با این قرارداد نه تنها سودی جهت واشنگتن نخواهد داشت بلکه دیگر راه اعضای ۱+۵ را از آمریکا جدا خواهد ساخت.

    هشدار مداوم مقامات روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و همچنین مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ترامپ مبنی بر ضرورت پایبندی به برجام، رییس جمهوری آمریکا را به این نتیجه رسانده که خودمحوری و یکجانبه گرایی آمریکا در قبال این عنوان مهم بین المللی با هزینه های بالایی جهت این کشور همراه خواهد بود.

    از طرفی، کارهای خودسرانه و نسنجیده رییس جمهوری آمریکا در این دوره شش ماهه باعث شکل گیری هجمه های سنگینی علیه وی شده است که نمونه آن، ارایه طرح استیضاح او به مجلس نمایندگان هست. بنابراین، ترامپ در چنین شرایطی از ریسک ورود به مسائلی چون برجام خودداری می کند و چاره را در همراهی با دیگر اعضای ۱+۵ می بیند.

    ضمن این که حمایت های داخلی در آمریکا از توافق هسته ای بر مواضع سران واشنگتن بی تاثیر نیست. اقداماتی چون ارسال نامه از جانب نزدیک به چهل نفر از ژنرال های بازنشسته آمریکا به ترامپ مبنی بر حمایت آنان از توافق هسته ای، منجر به آن شده است تا رییس جمهوری تازه آمریکا هر گونه اقدام خلاف برجام را جهت دولت خود هزینه آور دانسته و از آن اجتناب کند.

    واژه های کلیدی: دونالد ترامپ | پسابرجام | آمریکایی | آمریکا | سیاست | خارجی | توافق | ایران | اروپا

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع هنر ارتباطات
  • کتب حیوان خانگی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی عمران
  • خرید کتاب های طب چینی از آمازون
  • کتب صنعت سیمان زبان اصلی
  • کتاب های طب فیزیکی و توانبخشی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع فن آوری های نفت و گاز
  • هاردکپی کتاب های فرزندان
  • هاردکپی کتاب های خانه داری
  • خرید کتاب زبان اصلی روانپزشکی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>