• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » توتال ثابت کرد اروپا در قبال کشور عزیزمان ایران تابع آمریکا نیست / واشنگتن پست

    توتال ثابت کرد اروپا در قبال کشور عزیزمان ایران تابع آمریکا نیست / واشنگتن پست

    واشنگتن پست نوشت: قرارداد ‘توتال’ که ثمره توافق هسته ای است ثابت کرد که اروپا در قبال ایران؛ دیگر تابع آمریکا نیست، کشور عزیزمان ایران هرچند در خاورمیانه مسئله آفرین، ولی کلیدی است. 

    توتال ثابت کرد اروپا در قبال کشور عزیزمان ایران تابع آمریکا نیست / واشنگتن پست

    واشنگتن پست: توتال ثابت کرد اروپا در قبال کشور عزیزمان ایران تابع آمریکا نیست

    عبارات مهم : دونالد ترامپ – واشنگتن پست

    واشنگتن پست نوشت: قرارداد ‘توتال’ که ثمره توافق هسته ای است ثابت کرد که اروپا در قبال ایران؛ دیگر تابع آمریکا نیست، کشور عزیزمان ایران هرچند در خاورمیانه مسئله آفرین، ولی کلیدی هست.

    روزنامه آمریکایی دیروز (جمعه) در تفسیری به قلم ‘ارین کارینگهام’ با اشاره به اینکه ‘کمپانی معظم نفتی ‘ توتال’ (Total) فرانسه ماه گذشته یک قرارداد فوق العاده مهم قریب به پنج میلیارد دلاری با کشور عزیزمان ایران امضا کرد، افزود: ‘پاتریک پایونه’ (مدیر اجرایی توتال) این قرارداد را یک فکری بدیع و خلاقانه در راه ایجاد صلح نامید.

    توتال ثابت کرد اروپا در قبال کشور عزیزمان ایران تابع آمریکا نیست / واشنگتن پست

    واشنگتن در ادامه تفسیر خود افزود: پایونه حین امضای این قرارداد در پایتخت کشور عزیزمان ایران به ‘خبرگزاری فرانسه’ گفت ‘ما اینجاییم تا پل بزنیم ؛ نه اینکه دیوار بکشیم’.

    پویانه بر این توصیه تاکید کرد که ‘توسعه اقتصادی هم راهی است جهت ساختن صلح ‘.

    واشنگتن پست نوشت: قرارداد ‘توتال’ که ثمره توافق هسته ای است ثابت کرد که اروپا در قبال ایران؛ دیگر تابع آمریکا نیست، کشور عزیزمان ایران هرچند در خاورمیانه مسئله آفرین، ولی کلیدی است. 

    این معامله بسیار خطرپذیر، با همکاری ‘شرکت ملی نفت چین’ و شرکت ‘پتروپارس’ کشور عزیزمان ایران انجام می شود و وظیفه اش توسعه میدان گازی ‘ پارس جنوبی’ در یک قرارداد ۲۰ ساله است.

    این نخستین قرارداد مهم نفتی کشور عزیزمان ایران بعد از توافق هسته ای است.

    و ولی توصیه مهم حاشیه ای این قرارداد که در صحبتهای پویانه هم بطور تلویحی بِدان اشاره شد، این است که رهبران اروپایی مشتاقند پیوندهایشان را با کشور عزیزمان ایران گسترش دهند و یکی از راهکارها در نیل به این مقصود، تشویق شرکتهایی از قبیل توتال جهت سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران است به خصوص در این برهه که تحریمهای مهم کشور عزیزمان ایران هم برچیده شده است است.

    توتال ثابت کرد اروپا در قبال کشور عزیزمان ایران تابع آمریکا نیست / واشنگتن پست

    اما در عین حال صحبتهای پویانه یک حقیقت مستتر دیگر را هم بازگو می کند و آن شکاف عمیقی است که میان اروپا و آمریکا بر سر چگونگی تعامل با کشور عزیزمان ایران به وجود آمده است.

    دولت ترامپ مدعی است: کشور عزیزمان ایران را یک ترساندن جهانی می داند و خواستار تحریم و انزوای زیاد کشور عزیزمان ایران است.

    واشنگتن پست نوشت: قرارداد ‘توتال’ که ثمره توافق هسته ای است ثابت کرد که اروپا در قبال ایران؛ دیگر تابع آمریکا نیست، کشور عزیزمان ایران هرچند در خاورمیانه مسئله آفرین، ولی کلیدی است. 

    از زمانی که ‘دونالد ترامپ’ در آمریکا روی کار آمده هست، مواضع اروپا و آمریکا در قبال کشور عزیزمان ایران بکلی با هم متمایز شده است است و این تفاوت بتدریج مشهودتر هم شده است است.

    همین تفاوت نظر موجب شده است است تا آینده توافق هسته ای زیر پرسش برود.

    توتال ثابت کرد اروپا در قبال کشور عزیزمان ایران تابع آمریکا نیست / واشنگتن پست

    اروپا اصولا دیدگاهش در مورد کشور عزیزمان ایران این است که کشور عزیزمان ایران در خاورمیانه کشوری کلیدی است.

    با همین بینش، اروپا توافق هسته ای را عالی ترین ابزار ممکن جهت برقراری رابطه با چنین کشوری می داند و معتقد است که این توافق، درهای یک بازار پهناور مصرف و انرژی را به روی شرکتهای اروپایی باز کرده است.

    شرکتهای فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی مشتاقانه عازم کشور عزیزمان ایران شدند و در همه چیز در آن کشور سرمایه گذاری کردند از انرژی های تجدیدپذیر گرفته تا هتل های مجلل و خودروسازی.

    پنجشنبه هفته گذشته کارخانه های خودروسازی ‘پژو – سیتروئن’ فرانسه اعلام کردند که در نیمه اول امسال فروششان به خاورمیانه تقریبا سه برابر شده است است و تمام این رشد هم مرهون چرخه تازه تولید این خودروها در کشور عزیزمان ایران است.

    ‘فابین دانی’ مشاور این شرکت در پایتخت کشور عزیزمان ایران در این عنوان گفته است ‘اروپایی ها دارند به کشور عزیزمان ایران بر می گردند؛ چینی ها، روسها، اوکراینی ها و …. جهت همه جا هست’.

    دانی اشاره کرده است ‘شرکتهای بزرگ بسیاری هستند که اشتهایی جهت سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران دارند و طرح هایشان در این زمینه تکمیل شده است است و به مرحله اجرا رسیده است’.

    دولت ترامپ تصمیم دارد دوشنبه این هفته یک بار دیگر این توافق را تایید کند. موعد بعدی جهت تایید یا رد این توافق؛ در ماه اکتبر است و مقاماتی گفته اند که تا آن هنگام فرآیند بازبینی توافق تکمیل خواهد شد.

    در عین حال وزارت خزانه داری آمریکا هنوز اعلام نکرده است که آیا به شرکتهای آمریکایی مانند ‘بویینگ’ اجازه تجارت کردن با کشور عزیزمان ایران را خواهد داد یا نه. قرارداد بویینگ جهت فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران دهها هزار شغل جهت آمریکایی ها تولید خواهد کرد.

    ‘الی گرانمایه’ از کارشناسان ‘شورای روابط خارجی اروپا’ در این باره می گوید ‘یک دودستگی آشکار میان اروپاییان و آمریکاییان در مورد رویکردشان در قبال کشور عزیزمان ایران وجود دارد’.

    گرانمایه ادامه می دهد ‘رویکردهای اروپا در قبال کشور عزیزمان ایران عوض شده است و مشتاق نزدیکی با کشور عزیزمان ایران است ولی آمریکا همچنان خواهان سیاست انزوا و مهار کردن کشور عزیزمان ایران است’.

    گرانمایه می افزاید ‘توتال با این قرارداد ۴٫۸ میلیارد دلاری با کشور عزیزمان ایران در واقع می خواهد بگوید که ما همچنان به راهمان ادامه می دهیم خواه آمریکا وظیفه ما را در این قضیه روشن بکند یا نکند’.

    او تصریح می کند ‘اروپایی ها دارند به آمریکا خبر می دهند که امروز دیگر، سیاست خارجی ما در قبال کشور عزیزمان ایران با سیاست شما متفاوت هست. حرف ما این است که نمی خواهیم یک تابع محض خودکار آمریکا باشیم’.

    اگر کاخ سفید تصمیم بگیرد پای خود را از توافق کنار بکشد و یا آن را مجددا به مذاکره بگذارد، آمریکا بسختی خواهد توانست رضایت اروپا و سایر طرفهای امضاکننده قرارداد مانند روسیه و چین را هم جهت این کار به دست آورد. آمریکا ضمنا جهت اعمال تحریمهای سخت تر علیه کشور عزیزمان ایران بدون جلب رضایت سایر قدرتهای جهانی، با موانعی جدی روبرو خواهد بود.

    ‘ریچارد نفیو’ معاون مهم هماهنگ کننده سابق وزارت امور خارجه امریکا در سیاست تحریمها، هم در این باره می گوید ‘کشورهای اروپایی به قشنگی خود را متعهد به توافق می دانند و آماده اند که جلوی هرگونه مخالفت آمریکا بایستند’.

    نفیو تاکید می کند ‘توافق توتال بخصوص نشان می دهد که هم خود این شرکت و هم دولت فرانسه آماده اند با تصمیم گیری آمریکا جهت بازگشت سریع تحریمها مبارزه کنند، مگر آنکه آمریکا علت معقول و قانع کننده ای جهت این تصمیم گیری اش داشته باشد’.

    گرانمایه هم در باب این عنوان معتقد است ‘رهبران اروپایی مدتهاست که طرح هایی را به بحث گذارده اند تا چنانچه آمریکا مخفی یا علنی در کار سیاست خارجی اروپا در قبال کشور عزیزمان ایران دخالت کند، این طرحهای فوری را به اجرا بگذارند’.

    او افزود ‘اروپایی ها در این کشمکش، طرف وسط را گرفته اند و همه تلاششان این است که آمریکا را هم کنار خود داشته باشند. ولی اروپایی ها در عین حال دارند اعلام می کنند که اگر یک مانع غیر معقولی بر سر این راه وجود داشته باشد، ما هم گزینه های خود را مرور خواهیم کرد’.

    واژه های کلیدی: دونالد ترامپ | واشنگتن پست | دولت ترامپ | آمریکایی | فرانسه | آمریکا | واشنگتن | قرارداد | سیاست | خارجی | توافق

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال ادبیات
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیبر نوری
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • منابع اورجینال کتاب خوداموز
  • خرید کتاب های زبان اصلی بیماری های قلب و عروق
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آمریکا
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • کتب کاراگاه زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>