• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » پیشگیری و معرفی بیماری ها » درمان ارتودنسی و بارداری

    درمان ارتودنسی و بارداری

    در وقت بارداری هرگونه درمان نیاز به مشورت با دکتر و بررسی شرایط زن های باردار دارد ، در این مقاله بی بی

    درمان ارتودنسی و بارداری

    در وقت بارداری هرگونه درمان نیاز به مشورت با دکتر و بررسی شرایط زن های باردار دارد ، در این مقاله بی بی نیمز عنوان ارتودنسی در هنگام بارداری و روش درمانی آن را مورد بررسی قرار داده است.شاید این سؤال به ذهن شما رسیده باشد که آیا انجام درمان ارتودنسی در زمانی که باردار هستید، جهت شما و کودکتان بی خطر است؟ ما در این مقاله یک راهنمای بافایده در اختیار شما قرار می دهیم که در آن تمامی اطلاعاتی که در مورد انواع ارتودنسی در بارداری به آن نیاز دارید، ارائه شده است است.

    نحوه مرتب کردن دندان ها در مادران باردار:

    دوران بارداری مقطع بسیار مهمی از زندگی شما را تشکیل می دهد و دندان های نامرتب می تواند باعث شود که شما کمتر میل به لبخند زدن داشته باشید و این امر بر زندگی شخصی و اجتماعی شما تأثیر منفی خواهد داشت. ولی روش های خاصی از ارتودنسی وجود دارد که شما می توانید در دوران بارداری از آن جهت مرتب کردن دندان ها استفاده کنید.

    درمان ارتودنسی و بارداری

    انواع بسیار زیادی از روش های ارتودنسی وجود دارد. براکت های فلزی، هم جهت بزرگسالان و هم جهت نوجوانان مورد استفاده قرار می گیرد. انجام درمان ارتودنسی در دوران بارداری هم ممکن هست. الاینرهای براق و نامرئی که به صورت سفارشی جهت هر فرد ساخته می شود و بر روی دندان ها قرار می گیرد، کاملاً بدون سیم و قطعات فلزی هستند و می توان آن را در هنگام غذا خوردن، مسواک زدن یا کشیدن نخ دندان، از دهان خارج کرد. هر یک از روش های ارتودنسی، خود انواع و اقسام مختلفی دارد و مسائل خیلی پیچیده دهان و دندان را می توان یا با استفاده از الاینرهای پلاستیکی و یا با براکت های فلزی درمان نمود. در اوایل دوره درمان ارتودنسی، دندان ها کمی حساس و آسیب پذیر خواهد شد، لیکن براکت های فلزی و الاینرهای پلاستیکی شفاف، هر دو جهت حرکت دادن تدریجی دندان ها یک نیروی فشار مداوم بر روی آنها اعمال می کنند.

    در وقت بارداری هرگونه درمان نیاز به مشورت با دکتر و بررسی شرایط زن های باردار دارد ، در این مقاله بی بی

    آیا ارتودنسی را از قبل از باردار شدن شروع کرده اید؟

    انجام درمان ارتودنسی و استفاده از براکت های فلزی، الاینرهای براق و یا ریتینرها در دوران بارداری کاملاً بی خطر و منطقی هست. در صورتی که شما درمان ارتودنسی را قبل از باردار شدن شروع کرده اید و در حال حاضر دوره درمان شما ادامه دارد، حتماً خبر مسرت بخش باردار شدن خود را به متخصص ارتودنسی خود اطلاع بدهید تا هر گونه تنظیمات و اصلاحاتی که مورد نیاز است را انجام دهد.

    واقعیت های مهم راجع به ارتودنسی در بارداری:

    دندان های خود را کاملاً تمیز و درخشان نگه دارید.
    در مدتی که بریس های ارتودنسی بر روی دندان های شما قرار دارد، به طور منظم دندان ها را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

    عبارات مهم : دوران بارداری – مواد غذایی
    نوسانات مقدار هورمون ها در دوران بارداری ممکن است نوع پاسخ بدن شما به پلاک های دندانی و باکتری ها را عوض کردن بدهد. این تغییرات ممکن است باعث زیاد کردن خطر بروز ژنژیویت و سایر بیماری های لثه در دوران بارداری شما شود.
    در دوران بارداری تلاش کنید چند جلسه زیاد از معمول جهت تمیز کردن حرفه ای دندان ها و آگاهی از محدودیت های ارتودنسی در بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید، چون این کار می تواند جهت شما بافایده باشد.

    درمان ارتودنسی و بارداری

    محدودیت ها و ملاحظات ارتودنسی در دوران بارداری:

    بانوان در دوران بارداری باید در بسیاری از فعالیت ها تجدید نظر کنند و با دقت زیاد و با راهنمایی متخصص مواد غذایی، ورزش ها و داروهای مورد نیاز را گزینش کنند. دندانپزشکی نیز حوزه ای است که نیاز به عوض کردن رفتاری دارد. نکات زیر در ارتودنسی دوران بارداری باید در نظر گرفته شود:

    ۱-لثه بعضی بانوان متورم می شود و به همین علت ارتودنسی ناراحت کننده تر از حد معمول می شود. البته متورم شدن لثه ها در صورت مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی مشکلی ایجاد نمی کند، ولی چون استفاده از بسیاری از مسکن های معمول در دوران بارداری مجاز نیست، تحمل ناراحتی گاهی سخت می شود.

    ۲-تغییرات هورمونی توانایی جابجایی دندان ها در دهان را زیاد کردن می دهد و این امر بر درمان ارتودنسی اثر می گذارد.البته متخصصان کلینیک در این مورد نیز مانند هر لحظه بیماران را راهنمایی می کنند. گزینش بریس مناسب از میان بریس های گوناگون موجود جهت دستیابی به عالی ترین نتیجه به ساده ترین روش ممکن حیاتی است که طبعاً نیازمند نظر متخصص باتجربه است.

    در وقت بارداری هرگونه درمان نیاز به مشورت با دکتر و بررسی شرایط زن های باردار دارد ، در این مقاله بی بی

    ۳-هر گونه عوض کردن در اوضاع دندان یا بافت های اطراف آن باید به سرعت به وسیله متخصص ارتودنسی بررسی شود، چون ناراحتی های لثه اثر جانبی نامطلوب و آینده نگری نشده ای را بر روند درمان و سلامت مادر و نوزاد به جا می گذارد. بر اساس پژوهش های انجام شده، بانوان مبتلا به بیماری های جدی لثه نوزدانی با وزن پایین به دنیا می آورند، وضع حمل زودرس دارند یا حتی در موارد نادر جنین مرده به دنیا می آید. البته این قبیل اتفاقات به ندرت رخ می دهد و با رعایت نکات احتیاطی و بهداشت دهان و دندان ارتودنسی، خطرات ارتودنسی در بارداری تقریبا به صفر خواهد رسید.

    ۴-هنگام قرار دادن بریس در دهان، دستکاری یا جابجا کردن آن، نیازی به بی حسی یا دریافت داروی آرام بخش نیست؛ بنابراین بانوان باردار در صورت میل به ارتودنسی نباید دلواپس این عامل خطر باشند.

    ۵-کاهش اشتها یا حالت تهوع دوران بارداری جهت همه ما شناخته شده است هست، از سوی دیگر غذا خوردن با وجود بریس در دهان دشوارتر نیز می شود. بعد به بانوان توصیه می شود تا هنگام تصمیم به انجام ارتودنسی مسئله غذا خوردن با بریس در دوران بی اشتهایی و تحمل حالت تهوع را در نظر بگیرند.

    درمان ارتودنسی و بارداری

    پرسش های متداول راجع به ارتودنسی در هنگام بارداری:

    آیا باردار شدن در طول مدت استفاده از ابزارهای ارتودنسی بی خطر است؟

    در صورتی که در طول دوره استفاده از ابزارهای ارتودنسی باردار شدید، اصلاً دلواپس نباشید! در حقیقت، همواره تعدادی از بیماران در هنگام استفاده از بریس ها باردار شده است یا در دوره شیر دهی قرار دارند و به خاطر درمان ارتودنسی هیچ خطری آنها را ترساندن نمی کند.

    خانم هایی که درمان ارتودنسی آنها در طول دوره بارداری قرار دارد، می بایست کارهای احتیاطی خاص را در این رابطه مورد توجه قرار دهند. بزرگترین مسئله در طول دوره بارداری ایجاد پوسیدگی دندان است که با التهاب و عفونت لثه های فرد همراه است.  در نتیجه مورد نیاز است زن های باردار در تمام طول دوره بارداری خود توجه مناسب را در ارتباط با رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان خود داشته باشند.

    آیا استفاده از بریس های ارتودنسی در طول دوره بارداری خطرناک است؟

    امروزه به افراد باردار توصیه می شود از مصرف بسیاری غذاها و داروها خودداری کرده و از انجام بعضی فعالیت ها اجتناب نمایند. خوشبختانه، استفاده از بریس های ارتودنسی به هیچ وجه در طول دوره بارداری خطرناک نیست. مسلماً مورد نیاز است در هنگام استفاده از این بریس ها کارهای مراقبتی مورد نیاز انجام شده است و راجع به نحوه مواظبت از دندان ها با دکتر معالج صحبت شود. به هر حال، معمولاً استفاده از بریس های ارتودنسی در تمام طول مدت بارداری زن ها یک درمان بی خطر و ایمن است.

    ویار بارداری و محدودیت های غذایی در ارتودنسی

    به خاطر داشته باشید که وجود براکت ها در ارتودنسی فلزی باعث می شود که شما جهت خوردن بعضی از غذاها محدودیت داشته باشید. خوشبختانه معمولاً ویار بارداری شامل غذاهای چسبنده و غذاهایی که به براکت ها صدمه می زنند، مانند ذرت بوداده (پاپ کورن)، آجیل، کرم کارامل و یخ، نمی شود. در واقع اغلب زنان باردار به غذاهای حاوی ویتامین، مواد معدنی و عنصرهای غذایی که در عمل به آن نیاز دارند ویار پیدا می کنند. ضمناً جهت رفع ویار شدید می توان از مکمل ها یا مواد غذایی جایگزین سالم استفاده کرد.

    هرگونه استفاده و کپی برداری با درج نام مجله پزشکی بی بی نیمز (لینک دهی مستقیم) مجاز می باشد.

    مطالب مرتبط :

    چیزهایی که در مورد ارتودنسی مورد نیاز است بدانید

    ارتودنسی و ایمپلت دندان

    ارتودنسی و تغذیه

    درمان های ارتودنسی در کودکان

    واژه های کلیدی: دوران بارداری | مواد غذایی | دندانپزشکی | دندانپزشک | مواد غذایی | نخ دندان | ارتودنسی | غذا خوردن | بارداری | استفاده | نخ دندان

    درمان ارتودنسی و بارداری

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • دانلود منابع مرجع بوم شناسی
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • کتاب های غدد و متابولیسم اورجینال
  • خرید کتاب های مکانیک بدن دگردیس از آمازون
  • خرید کتاب های سرد سازی از آمازون
  • خرید کتاب هنرهای رزمی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>