• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » برگزاری جشنواره در تابستان نگران‌کننده بود ولی نتیجه داد ، استقبال مردم نشان می‌دهد در مسیر درستی می‌رویم

    برگزاری جشنواره در تابستان نگران‌کننده بود ولی نتیجه داد ، استقبال مردم نشان می‌دهد در مسیر درستی می‌رویم

    مناظره داغ نبوی و علیرضا رضاداد با محوریت جشنواره فیلم کودک و نوجوان در برنامه «چشم شب روشن» روی آنتن رفت.

    برگزاری جشنواره در تابستان نگران‌کننده بود ولی نتیجه داد ، استقبال مردم نشان می‌دهد در مسیر درستی می‌رویم

    به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از روابط عمومی برنامه «چشم شب روشن»؛ اکبر نبوی مجری کارشناس بخش سینمایی «چشم شب روشن» چهارشنبه ۲۱ تیر با علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در جهت موضوعاتی حول محور این جشنواره تا بامداد پنجشنبه ۲۲ تیر گفتگو کرد.

    روزگاری در سینمای کشورمان یک امپراتوری به نام سینمای کودک داشتیم

    عبارات مهم : جشنواره فیلم – سینمایی
    نبوی در ابتدا با اشاره به اینکه فیلم‌های کودک و نوجوان ارزش و اهمیت زیادی دارد، عنوان کرد: در این زمینه خلاء و کمبود زیادی داریم و تخصیص داده شده است دادن تنها یک برنامه به مبحث سینمای کودک و نوجوان بسیار کم هست. روزگاری ما در سینمای کشورمان یک امپراتوری به نام سینمای کودک داشتیم که بر قله های بسیار ارزشمندی از خلاقیت و جذابیت بوده و با تولید آثار بسیار با محتوایی در این زمینه روبرو بوده ایم. به نوعی که سینمای کشور بخشی از اعتبار و آبرویش را از کاکل سینمای کودک و نوجوان وام می گرفت.

    رضا داد دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در تکمیل صحبت‌های نبوی گفت: آنچه مهم است سینمای کودک و نوجوان هست. جشنواره رویدادی حد فاصل تولید و پخش بوده و اصالت ندارد و اگرهم اصالتی پیدا می‌کند به این جهت است که در این مناسبت آثاری برگزیده معرفی می شوند و مردم با این آثار آشنا می‌شوند.

    برگزاری جشنواره در تابستان نگران‌کننده بود ولی نتیجه داد ، استقبال مردم نشان می‌دهد در مسیر درستی می‌رویم

    وی در پاسخ به این پرسش که روند چند سال گذشته تولیدات سینمای کودک و نوجوان را چگونه ارزیابی می کند، تصریح کرد: در دوره گذشته که سال ۹۴ در همدان برگزار شد به علت مشکلاتی که با اصفهان پیدا شده است بود، جشنواره کودک و نوجوان همدان به فیلم های نوجوان معطوف شد. بعد در نتیجه آثار کودک به نمایش درنیامد و همین که این آثار به نمایش در نیامد می‌شد ارزیابی کرد که جشنواره در چهارچوب فیلم های نوجوان از رونق کودکانه خودش برخوردار نشود. به نظر من زحمات شما و دیگر دوستان ما که عضو شورای سیاست‌گذاری بودند، امسال خیلی خوب تا آن حدی که انتظار می رفت نتیجه داد.

    شورای سیاست‌گذاری جشنواره می خواهد فیلم بی مخاطب تولید نشود

    این مدیر سینمایی ادامه داد: فکر می‌کنم شما دو اولویت در شورای سیاست‌گذاری داشتید: یکی اینکه فیلم بی‌مخاطب تولید نشود و من همان طور که در برنامه‌های دیگر گفتم تلاش شورای سیاست‌گذاری جهت پخش نشدن بعضی فیلم‌ها ارزشمندتر و قابل ارزیابی است و چیزی است که دیده نمی‌شود.

    دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان وقت سینمای کودک را بسیار محدود دانست و اظهار کرد: امکان دارد در سال بیش از ۱۰ فیلم تولید نشود و اگر بخشی از این فیلم‌ها کم مخاطب یا صرفا بیان دلبستگی‌های شخصی باشد، آن موقع فرزند های کشور ما از تولید ایرانی کمتر بهره‌مند می‌شوند.

    مناظره داغ نبوی و علیرضا رضاداد با محوریت جشنواره فیلم کودک و نوجوان در برنامه «چشم شب روشن» روی آنتن رفت.

    استقبال مردم نشان می‌دهد در مسیر درستی می‌رویم

    وی تأکید کرد: راجع به آنچه که تولید شده است با توجه به استقبال مردم معلوم است که مسیر به درستی شروع شده است و تلاش می‌شود آنچه که قرار است تولید شود مورد استفاده مردم باشد.

    ۷۹ سانس فوق العاده در جشنواره داشتیم

    رضا داد در خصوص استقبال مردم از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: ما در طول یک هفته برگزاری جشنواره ۷۹ سانس فوق‌العاده داشتیم و بعضی از این سانس‌ها تا ساعت ۳ بامداد طول کشید و شور و حالی در چهار باغ اصفهان بود که ازنظر خود مردم اصفهان وصف ناشدنی و بی‌سابقه بود. در این راستا فعالان مستمر سینمای کودک مانند مرضیه برومند و فرشته طائر پور نیز این فضا را بی‌سابقه تلقی کردند.

    تهیه کننده اجرایی فیلم «محمد رسول الله» در ادامه بیان کرد: ما داریم در مسیر مهم قرار می گیریم و البته تا رسیدن به آرزوی بزرگ مان فاصله زیادی داریم و از نظر من هم نه می توان به دهه ۶۰ برگشت و نه باید برگردیم.

    در ادامه نبوی آثاری دوام چون پاتال و آرزوهای کوچک، گربه آوازه خوان، دزد عروسک‌ها و گلنار را از نظر جذابیت جهت مخاطب سینمای کودک و نوجوان بسیار مهم دانست.

    نسل جوان مثل سینمای بزرگسال در سینمای کودک و نوجوان هم تظاهر می‌کند

    مشاور عالی شرکت سینمایی با بهره‌گیری از این جمله که «در دهه ۶۰ زیاد بچه‌های کوچک داشتیم و حالا همه بچه‌های ما بزرگ شده‌اند و جهت همین ما با سن بچه‌های‌مان بزرگ شدیم و به سینمای بزرگسال رفتیم» گفت: نسل جوان همانطور که در سینما دارد تظاهر می‌کند در حوزه کودک و نوجوان نیز تظاهر می‌کند. امسال تقریبا فیلم‌هایی که مورد استقبال مردم قرار داده شد چه در حوزه کودک و چه در حوزه نوجوان مربوط به کارگردان‌های نسل جوان بود که فیلم‌های اول و دوم آنها به نمایش درآمده بود.

    برگزاری جشنواره در تابستان نگران‌کننده بود ولی نتیجه داد ، استقبال مردم نشان می‌دهد در مسیر درستی می‌رویم

    رضاداد با اشاره به اینکه استقبال مردم تاییدی بر خوب برگزار شدن جشنواره نیست، عنوان کرد: کودکان و نوجوانان ما نیاز زیادی به آثار سینمایی در این زمینه دارند. به علت همزمانی محرم و صفر با ماه مهر که وقت مهم برگزاری این جشنواره بود؛ امسال این جشنواره را جهت نخستین بار در تابستان برگزار کردیم که این اتفاق جهت من نگران‌کننده بود به چه دلیل که سال های گذشته فرزند ها از طریق مدارس سازماندهی می‌شدند و عوض کردن این عادت کمی سخت بود.

    برگزاری جشنواره در تابستان نگران‌کننده بود ولی نتیجه داد

    وی ادامه داد: بر خلاف نظر ما استقبال زیادی از جشنواره شد و خانواده‌های زیادی همراه با بچه‌ها آمدند و من گفتم اگر این وقت بهتر است بعد باید فکر کنیم که جشنواره را در همین تابستان برگزار کنیم و خود این جابجایی وقت باعث شد تا دوستی بین کودک و نوجوان و خانواده آنها ایجاد شود که باه م به سینما بیایند. این اتفاق همان رویای دهه ۶۰ «یک مخاطب کودک و نوجوان یعنی سه بلیط» است و به جهت رونق اقتصادی یک زمینه خیلی خوبی را جهت ما ایجاد می‌کند.

    این مسئول سینمایی اذعان کرد: برگزاری این جشنواره بیانگر آن بود که اولا مسیر درستی شروع شده است که امیدوارم تا ۴ سال آینده این دولت، ما به آن رونقی که باید در سینمای کودک و نوجوان برسیم، دست یابیم و ثانیا به جهت اُخت گرفتن فرزند ها با تکنولوژی هایی همچون تلفن همراه و تبلت و …. گمان می‌کنیم که آنها دیگر دلبسته این جشنواره و این مناسبت نیستند در حالی که بچه‌ها به یکدیگر نزدیک هستند.

    مناظره داغ نبوی و علیرضا رضاداد با محوریت جشنواره فیلم کودک و نوجوان در برنامه «چشم شب روشن» روی آنتن رفت.

    زنگ سینما سال‌هاست در مدارس فراموش شده

    وی افزود: به نظر من زمینه‌های گوناگونی جهت کار در حوزه سینمای کودک و نوجوان وجود دارد و این مسئولیت همه فیلمسازها را سنگین‌تر می‌کند. چون بچه‌ها منتظر فیلمی با دغدغه‌های امروزشان هستند. جشنواره کودک و نوجوان مسئولیت متولیان اموزش و تربیت مانند آموزش و پرورش را سنگین کرد. ضمن اینکه این توصیه حائز اهمیت است که زنگ سینما سال‌هاست در مدارس فراموش شده است و اگر زنگ سینما نباشد فرزند ها با این مناسبت و فعالیت اجتماعی چه می کنند؟

    در ادامه نبوی با تقدیر از فیلم هایی همچون شهر موش ها مرضیه برومند و کلاه قرمزی و مجموعه برو بیا، علی کوچولو و… گفت: در دهه ۶۰ فیلم‌های کودک یک جریان بودند و بعد از آن آثار سینمای کودک و نوجوان نتوانستند آنچنان که باید چشم‌انداز آسمانی قشنگی را جهت ما درست کنند.

    رضا داد در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهید یک چشم انداز تصویر کنید و بخواهید به شکل گام به گام آینده سینما کودک را ترسیم کنید، فکر می‌کنید ما گام های اول را باید چگونه برداریم تا به نقطه ای برسیم که چند قدم اساسی جلوتر بیاییم، گفت: ما در بخش فیلم های بلند داستانی غیر سینمایی تعداد آثار کمتری را نسبت به قبل داشتیم و این محیط نیز از دست فرزند ها دارد گرفته می شود.

    جریان انیمیشن در کشور باید جدی گرفته شود

    وی تبیین کرد: ما در این جشنواره به یک نقطه قوت پی بردیم و آن اینکه انیمیشن در حال رشد است که این آثار به وسیله بچه‌های جوان و خلاق و متکی به سرمایه‌های کم شخصی دارد ایجاد می‌شود، می‌توان به عنوان مثال گفت امسال ۷ فیلم سینمایی داشتیم و ۱ تا ۲ فیلم آنها جهت موسسات بودند و مابقی آثار ما متعلق به بخش شخصی بودند که با حمایت بسیار اندک و یا بی‌حمایت ساخته بودند و به همین جهت جریان انیمیشن در کشور باید جدی گرفته شود و همین طور که ما داریم در حوزه‌های دیگر رشد می‌کنیم، ظرفیت های خود را شناسایی کنیم.

    برگزاری جشنواره در تابستان نگران‌کننده بود ولی نتیجه داد ، استقبال مردم نشان می‌دهد در مسیر درستی می‌رویم

    با رونق گرفتن سینمای بزرگسال با عدم مطالبه سینمای کودک روبروییم

    وی در تکمیل صحبت هایش گفت: دومین مسئله فیلم کودک بحث اکران است که به جهت رونق گرفتن سینمای بزرگسال ما با عدم مطالبه روبرو شده‌ایم لیکن بچه‌ها وقت مطالبه ندارند و والدین نیز مطالبه آنها را فریاد نمی‌زنند. بعد ما باید ظرفیتی را نه به شکل گلخانه‌ای بلکه به شکل حیات طبیعی سینما کودک و نوجوان به همراه راهکارهای آن پیدا کنیم.

    برگزاری جلسه با شورای صنفی نمایش جهت اکران بهتر فیلم‌های کودک

    رضا داد توضیح داد: هفته دیگر ما با شورای صنفی نمایش جلسه ای داریم ببینیم چه کار باید بکنیم جهت اینکه ما حدود ۱۰ فیلم داریم که دست کم هشت تا از این فیلم‌ها می‌توانند سطح ارتباط گسترده‌ای با مخاطب داشته باشند و فیلم‌های «بیست و یک روز بعد» آقای خردمندان و فیلم «قهرمانان کوچک» که جایزه عالی ترین فیلم را گرفت در جدول اکران هستند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر سرمایه‌گذاری آمد و فیلمش در اکران موفق شد، سرمایه‌گذاری می‌کند و کار دیگر را می‌سازد و اگر موفق نشد از این سینما بیرون می‌رود، عنوان کرد: این اتفاق یک عیب حساب می‌شود و باعث می‌شود علاقمندان سینمای کودک روحیه‌شان را از دست بدهند.

    دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان از افرادی چون کیومرث پور احمد، ابوالحسن داودی و کامپوزیا پرتوی و محمد رضا هنرمند به عنوان کسانی که به لحاظ شاخصه شخصی نیز هنوز کودکانه بودن در وجودشان است و سرمایه‌های سینمای کودک هستند یاد و تاکید کرد: فرمول های سینمای کودک و نوجوان باید در حوزه نمایش جدی‌تر گرفته شود.

    اکبر نبوی نیز گفت: آیا ممکن است سینمای کودک و نوجوان بتواند سهم خوبی از اکران بگیرد؟ آیا در گام اول اینکه سهم خوب داشته باشد کافی است؟

    آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و تمام نهادهای متولی اموزش و تربیت باید احساس وظیفه کنند

    مشاور عالی شرکت سینمایی و سمعی بصری گفت: باید ببینیم چگونه می‌توانیم این وظیفه اجتماعی را نسبت به فرزندان نسل آینده مان محقق کنیم و باید گفتمانی در آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و از لحاظ فرهنگی با تمام نهادهای متولی اموزش و تربیت که خیلی از آنها در اموزش و تربیت بچه‌های ما نقش دارند، ایجاد شود تا همگی احساس این وظیفه اجتماعی را بکنند.

    وی ادامه داد: معاون وزیر آموزش و پرورش در اصفهان در این رابطه اظهار آمادگی کردند به چه دلیل که آنها نیز این خلا را حس کردند.

    نبوی نقش انجمن اولیا مربیان را در رونق سینمای کودک بسیار مثبت ارزیابی و عنوان کرد: مطالبه‌گری در حوزه سینمای کودک و نوجوان در جامعه ما ضعیف هست. آیا راجع به این عنوان با انجمن اولیا مربیان گفتگویی داشته‌اید؟

    حیدریان ماموریت ویژه‌ای به بنیاد سینمای فارابی جهت سینمای کودک و نوجوان داده است

    رضاداد پاسخ داد: ما به لحاظ فرایند اقتصادی نیز از این ظرفیت برخورداریم و نسبت به آن غافل هستیم لیکن مقدمات کار فراهم هست. آقای حیدریان در اصفهان نیز گفتگویی با رسانه‌ها داشتند و یک سری از سیاست ‌ایشان را در حوزه کوک و نوجوان اعلام کردند. همچنین در برنامه هایشان ماموریت ویژه‌ای به بنیاد سینمایی فارابی دادند و با اهتمامی که آقای تابش در این دو سال به خرج دادند، فکر می‌کنم در چهار سال آینده بتوانیم بعضی از مشکلاتی را که در ایجاد چرخه طبیعی وجود دارد از بین ببریم.

    وی تصریح کرد: بنا بر صحبت‌های حیدریان سینمای کودک و نوجوان در اولویت است و اینها سرمایه های آینده سینما هستند و اگر ما به سینما علاقمندیم، باید با سینمای کودک شروع کنیم. محور دوم فرمایشات ایشان هماهنگی نهادهای متولی و مسئول بود که فارابی می‌تواند نقش خوبی در این زمینه ایفا کند. آموزش و پرورش، انجمن‌ها و اولیا مربیان نیز هر کدام ظرفیتی هستند.

    شورای صنفی نمایش می‌تواند تاثیرگذار باشد

    رضاداد در ادامه به پرسش نبوی راجع به فارابی پاسخ داد و گفت: فارابی ماموریت های خود را به روز می کند و آقای تابش سازماندهی تازه می‌کنند و سینمای کودک و نوجوان در فارابی به عنوان یک ماموریت جدی گرفته می شود. همین خواهشی که ما از شورای صنفی کردیم که خیلی میتواند نقش ایفا بکند مورد استقبال قرار داده شد و آنها خیلی سریع پاسخ مثبت دادند و جهت این عنوان جلسه می‌گذاشتند و اعلام کردند که ما در حال تدوین برنامه‌ای جهت سینما کودک و نوجوان هستیم.

    دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: اگر بگوییم فارابی نباشد، من دلواپس می شوم که ساختار جدیدی دوباره به ذهن ما بیاید و بار دولت را در این زمینه سنگین کنیم. همگی باید کمک کنیم که از همین ظرفیت ‌ای سازمانی که فعلا داریم استفاده کنیم و شورای سیاست‌گذاری ظرفیت خوبی است که همه در عملکرد آن تردید داشتند ولی در یک فضای آرام بدون ادعا دو سال کار کرده و بخشی از کار فرهنگی که انجام شد ناشی از صبوری بوده است.

    در ادامه اکبر نبوی با طرح سوالی نظر رضاداد را راجع به سهم خانواده‌ها در تولید، رشد و ارتقای سینمای کودک و نوجوان جویا شد و پاسخ شنید: جشنواره فرصتی جهت نمایش و کسب جایزه نیست بلکه موقعیتی جهت شناخت نقاط ضعف و قوت خود و آثار هست. با توجه به مصاحبه هایی که سونیا پوریامین و مهدی رحیمیان با داوران خارجی، مهمانان ایرانی و فعالان سینمای کودک و نوجوان و خانواده‌ها و فرزند ها انجام دادند، گزارشی به دست آمد که نکات عجیبی در آنها بود. خانواده ها عنوان کردند ما خودمان نسبت به فرزندانمان کوتاهی کردیم و سینما عالی ترین وقت است تا چند ساعتی با هم باشیم و با هم گفتگو کنیم.

    رضاداد ادامه داد: در این زمینه باید کار شود و در این زمینه خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان و همه کسانی که به نحوی در اموزش و تربیت فرزندان این کشور احساس مسئولیت می‌کنند باید احساس وظیفه کرده و وارد این ماجرا شوند.

    سینمای کودک با خانواده تعریف می‌شود

    دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان یادآور شد: باید این نوع سینما را با خانواده تعریف کرد یعنی آثاری بسازیم که بچه‌ها با خانواده‌ها هم ببینند و هم گفتگو کنند که این خیلی مهم است و به الگوی دهه ۶۰ نزدیک است به چه دلیل که در آثاری چون (گلنار، گربه آوازه خوان، جیب برها به بهشت نمی‌روند) می‌بینیم که پدرو مادرها از این آثار خاطره دارند.

    وی ادامه داد: در این جشنواره تلاش کردیم در نشست‌های پرسش و پاسخ ما صرفا خبرنگاران سینمایی حاضر نباشند و ۵۰ نفر از دانشجویان این رشته‌ها با فیلمسازان از منظر تخصص‌های خود گفتگو می‌کردند که با توجه به نتیجه حاصل از این نشست‌ها متوجه شدیم مسئله سینمای کودک و نوجوان فقط یک مسئله سینمایی نیست بلکه مسائل جامعه‌شناسی، روانشناسی و آینده پژوهی را هم در برمی ‌یرد.

    دبیر سومین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در تکمیل صحبت هایش گفت: ما به عنوان کسانی که نسبت به فرزندانمان وظیفه داریم باید توجه داشته باشیم که هم زبان و بیان مطالبات فرزندان‌مان باشیم و گفتگو با پدر و مادرها در این خصوص بسیار مورد نیاز است.

    ایرج طهماسب و حمید جبلی و مرضیه برومند در حوزه کودک پایداری کردند

    وی در رابطه با مسئله تشخص و جایگاه سینماگر کودک و نوجوان گفت: آنهایی که پایداری کردند و از این حوزه خارج نشدند اعتبار و منزلت اجتماعی را هم دارند و هم پیدا کردند که از جمله آنها می توان از ایرج طهماسب و حمید جبلی و مرضیه برومند نام برد.

    رضاداد بیان کرد: یکی از کارهای دیگری که در وقت اجرای جشنواره کودک و نوجوان با دوستان صحبت کردیم این بود که بتوانیم یک تشکل اجتماعی از فعالان سینمای کودک و نوجوان و کسانی که دل مشغولی رشد سینمای کودک و نوجوان را دارند ایجاد کنیم تا آنها آسیب‌ها را پیدا کنند.

    وی در ادامه تصریح کرد: فعالان سینمای کودک و نوجوان باید گفتگوی مستمر با هم داشته باشند و نقاط ضعف و قوت کار خود و همکارانشان را مورد بررسی قرار دهند. در ضمن باید وقت گفتگو بین متولیان اموزش و تربیت کشور، متولیان سینما، فعالان سینمای کودکان و نوجوان و کسانی که نسبتی با سینمای کودک و نوجوان دارند به عنوان یک جریان اجتماعی انجام شود و تمام فیلمسازان درپی چنین اتفاقی هستند.

    نبوی راه اندازی اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و … در میان کودک و نوجوانی که به جشنواره فیلم کودک و نوجوان آمدند، بافایده دانست به چه دلیل که به این وسیله آنها می‌توانند به صورت مستمر با یکدیگر و با دبیرخانه جشنواره در ارتباط باشند و ایده‌های خود را در این زمینه به وسیله کاناهای تلگرامی مطرح کنند.

    دبیر جشنواره کودک و نوجوان در تکمیل صحبت های اکبرنبوی اظهار کرد: امسال نخستین سالی است که کلوب سینمای کودک و نوجوان در بهمن ماه در اصفهان راه‌اندازی شد که تا کنون ۱۲ هزار عضو دارد و جامعه موثر ۴۰۰۰ نفری یکی از آن رمزهای موفقیت ما است و به این وسیله این کلوب اعضا برنامه‌ها را از سایت می‌گرفتند و گزینش می‌کردند. از آنها خواستیم نظرات و پیشنهادات و ایده‌های خود را در در زمینه سینمای کودک و نوجوان به ما بدهند و آنها سرمایه‌های ما هستند.

    رضا داد در پاسخ به پرسش نبوی در رابطه با متن و داستان فیلنامه‌های سینمای کودک و نوجوان که آن را رکن مهم این سینما دانست، گفت: امسال با ورود ۳۳۵ فیلمنامه به این جشنواره در رشته های تالیفی، اقتباسی، اندیشه‌های نو و حرفه ای مجموعا جوایزی اهدا شد که بر مبنای گزارش داوران جرقه‌هایی در این زمینه زده شده است است و بنا بر درخواست من قرار شد آنچه که از میان فیلمنامه ها قابل تولید است کتاب کنند و در اختیار تهیه‌کنندگان قرار بگیرد.

    اصفهان قطب سینمای کودک و نوجوان می‌شود

    علیرضا رضا داد در آخر خاطرنشان کرد: این دبیرخانه یک سری فعالیت‌ها را غیر از جشنواره انجام می‌دهد مانند ۴۰ فیلم کوتاه در ایام جشنواره به وسیله ۴۰ فلیم‌ساز اصفهانی افتتاح شد که تا آبان ماه تولید آن تمام می‌شود و به سمت این می‌رویم که اصفهان قطب سینمای کودک و نوجوان بشود.

    «چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا، شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود..

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: جشنواره فیلم | سینمایی | خانواده | جشنواره | نوجوانان | نوجوان | سینمای | اصفهان | خانواده | استقبال | نمایش

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی روزنامه نگاری، رسانه
  • کتاب خارجی معروف
  • دانلود منابع مرجع تجهیزات هوا و فضا
  • منابع اورجینال تولید مواد غذایی
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • منابع اورجینال روان شناسی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات گسسته
  • کتب فیزیک جو زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب داخلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>