• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند ، بازیگر نقش جوکر

    بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند ، بازیگر نقش جوکر

    جوکر به عنوان یکی از شخصیت‌های مهم سینمایی مورد توجه خیلی از بازیگران هالیوودی جهت ایفای نقش این کاراکتر قرار گرفت.

    بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند ، بازیگر نقش جوکر

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ در طول تاریخ سینما و در میان کتاب‌های کامیک، تبهکاری به محبوبیت جوکر وجود ندارد که به این شکل به یاد ماندنی شود. کاراکتر جوکر حدود ۷۰ سال پیش متولد شد. این کاراکتر تبهکار و شگفت‌انگیز در غالب کامیک‌های بتمن حیات یافت و آن‌قدر به شهرت رسید که حتی عده‌ای در سراسر دنیا کامیک‌های بتمن را با نام جوکر می‌شناسند. این ضد قهرمان که در طی ۷ دهه اخیر، در فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن‌ها، بازی‌های ویدئویی و … برگرفته از کامیک بتمن، حضور داشته هست، تقریبا از ابتدا دشمن مهم بتمن به شمار می‌رود.

    کریستوفر نولان کارگردان بزرگ هالیوود که ساخت سه تا از پرمخاطب‌ترین آثار برگرفته از کامیک بتمن را در کارنامه دارد، در سال ۲۰۰۸ بعد از ساخت فیلم «شوالیه تاریکی» بیان کرد که تاکنون فیلمی ندیده است که به این شکل کاراکتر دوم فیلم و تبهکار فیلم «جوکر» از کاراکتر اول و قهرمان فیلم «بتمن» نزد طرفداران محبوب‌تر باشد.

    کاراکتر جوکر، کاراکتر بزرگی است و زوایای پیچیده شخصیتی این کاراکتر باعث شده است است که بسیاری از بازیگران درجه یک هالیوود، از قبول نقش این کاراکتر در فیلم‌های متفاوت سر باز بزنند حتی بسیاری از بازیگرانی هم که این نقش را پذیرفته‌اند، آن را خراب کرده‌اند و این عنوان روی سابقه بازیگری آنها نیز تأثیر گذاشته هست. ولی فقط عده انگشت شماری توانسته‌اند این کاراکتر را آن طور که حق آن است ادا کنند و به دنبال این موفقیت نامشان در تاریخ سینما جاودانه شد.

    بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند ، بازیگر نقش جوکر

    در این مقاله به بازیگرانی می‌پردازیم که تاکنون نقش جوکر را در آثار متفاوت سینمایی و تلویزیونی ایفا کرده‌اند.

    سزار رومرو

    جوکر به عنوان یکی از شخصیت‌های مهم سینمایی مورد توجه خیلی از بازیگران هالیوودی جهت ایفای نقش این کاراکتر قرار گرفت.

    سزار رومرو نخستین بازیگری بود که نقش جوکر را در برابر دوربین تلویزیون ایفا کرد. وی در پانزدهم فوریه ۱۰۹۷ در نیویورک، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد و در سال ۱۹۶۶ و در سن ۵۹ سالگی، ایفای نقش نخستین کاراکتر جوکر در برابر دوربین به او محول شد. نقش او در سریال «بتمن» شکل گرفت که در آن وقت با اقبال بسیار خوبی مواجه شد. رومرو، یکی از عالی ترین و با استعدادترین بازیگران وقت خودش بود. وی پیش از پذیرفتن این نقش، سابقه بسیاری در زمینه بازیگری داشت. در این سریال ایفای نقش بتمن را «آدام وست» بر عهده داشت، او در مستندی که بعدها راجع به همین سریال تهیه شد، عنوان کرد: «رومرو انرژی و جذابیت بالایی به نقش جوکر افزود، نمی‌دانم چطور این کار را کرد!» خود رومرو راجع به ایفای کاراکتر جوکر می‌گوید: «وقتی شما لباس جوکر را به تن می‌کنید، کار شما جهت ایفای نقش خیلی راحت‌تر می‌شود، از آنجا که این لباس، خودش کاراکتر را در شما نهادینه می‌کند. «رومرو در اول ژانویه سال ۱۹۹۴ از دنیا رفت و به عنوان نخستین بازیگری نام گرفت که نقش جوکر را در برابر دوربین ایفا کرده است.

    جک نیکلسون

    عبارات مهم : کاراکتر – هالیوود

    جک نیکلسون، اسطوره برجسته بازیگری و بازیگر توانای هالیوود، در سال ۱۹۸۹ کار ایفای نقش شاهزاده جرم (جوکر) را در فیلم «بتمن» پذیرفت. همزمان با ایفای نقش او و اکران این فیلم، نخستین حضور کاراکتر جوکر بر روی پرده سینماها نیز شکل گرفت. نیکلسون در تاریخ ۲۲ آوریل ۱۹۳۷ در نیوجرسی به دنیا آمد و توانایی او در بازیگری از همان دوران جوانی مشهود بود. او پیش از ایفای این نقش بازیگر مطرحی به شمار می‌آمد و فیلم «درخشان» را در کارنامه خود داشت که جزء شاهکارهای ژانر وحشت تاریخ سینما به شمار می‌رود. کارگردان فیلم بتمن که نیکلسون در آن ایفای نقش کرد، تیم بورتون بود. نیکلسون در یک مصاحبه مطبوعاتی عنوان کرده بود: «نقش جوکر را به این علت پذیرفتم که با ایده‌ها و نوع بینش تیم بورتون به کامیک‌های بتمن و کاراکتر جوکر آشنا بودم؛ تیم بورتون یک نابغه است و می‌داند که چگونه کاراکتر جوکر را دربیاورد. نیکلسون در حال حاضر ۸۰ سال دارد و از اسطوره‌های سینما هالیوود به شمار می‌رود.

    بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند ، بازیگر نقش جوکر

    هیث لدجر

    تا پیش از سال ۲۰۰۸، جوکر سینمای جهان «جک نیکلسون» بود و همه مردم با شنیدن نام جوکر، صورت نیکلسون در ذهنشان تداعی می‌شد؛ ولی در سال ۲۰۰۸ اتفاقی عجیب رخ داد. بازیگری که شاید خیلی از طرفداران او را نمی‌شناختند و پیشینه بسیار حرفه‌ای نیز نداشت، درخشید. در سال ۲۰۰۷ کارگردان بزرگ هالیوود، کریستوفر نولان تصمیم گرفت تا شماره دوم از سه گانه بتمن خودش را بسازد، سه گانه‌ای که طبق نظر بعضی از منتقدان برترین سه گانه تاریخ سینما هست. نولان متقاعد شد تا از کاراکتر جوکر در فیلم خودش استفاده کند و این را نیز می‌دانست که اگر کاراکتر جوکر فیلمش موفق نباشد، فیلم او نیز تحت تاثیر قرار می‌گرفت، به این خاطر که کسی دوست نداشت صورت ثبت شده است جوکر در ذهنش را بعد از گذشت ۲۰ سال از نیکلسون به بازیگر دیگری عوض کردن دهد. پیشنهادهای بسیاری به نولان می‌شد که جهت گزینش کاراکتر جوکر فیلمش، از بازیگران بزرگ و مشهور استفاده کند، ولی نولان گزینش دیگری داشت. زمانی که او نام هیث لدجر را به عنوان بازیگر انتخابی‌اش جهت کارکتر جوکر معرفی کرد، موجی از انتقاد به سمت او روانه شد، تا جایی که در آن وقت و پیش از پخش فیلم این جمله بین طرفداران بسیار معروف شد که «اگر نولان به شکل تصادفی یک نفر را از کوچه و خیابان گزینش می‌کرد و کاراکتر جوکر را به او می‌داد، خیلی بهتر از هیث لدجر می‌توانست نقش جوکر را ایفا کند. «این جریانات به آخر رسید و فیلمبرداری فیلم «شوالیه تاریکی» نولان در آخرین ماه سال ۲۰۰۷ به آخر رسید. یک ماه بعد و در ۲۲ ژانویه سال ۲۰۰۸ خبر فوت هیث لدجر انتشار شد و همه را در شوک فرو برد. علت فوت او به وسیله پلیس، استفاده بیش از حد از قرص‌های آرام‌بخش گزارش شد. بعد از فوت لدجر ۲۸ ساله، دیگر کسی به او انتقادی نکرد و همه به مدت ۶ ماه انتظار کشیدند تا در تابستان سال ۲۰۰۸ فیلم او را ببینند. بعد از اکران فیلم، همه چیز عوض کردن کرد. منتقدانی که بدون علت لدجر را مورد آماج انتقادهای تند خودشان قرار داده بودند، حرفشان را بعد گرفتند، تمام افرادی که از سینما خارج می‌شدند بدون شک تصویر ذهنی‌شان از جوکر عوض کردن کرده بود و هیث لدجر با بازی فوق‌العاده درخشان خودش در این نقش همه محاسبات را عوض کردن داده بود. همه لدجر را به خاطر بازی درخشانش تحسین کردند و عده‌ای بازی او را در کنار کاراکتر «پدرخوانده» با ایفای نقش مارلون براندو دو ایفای نقش بزرگ تاریخ سینما قلمداد کردند. ۷ ماه بعد و در ژانویه ۲۰۰۹، جایزه اسکار جهت عالی ترین نقش مکمل سال به کاراکتر جوکر و هیث لدجر رسید. ولی او دیگر در قید حیات نبود که جایزه‌اش را با دستان خودش بپذیرد و خانواده‌اش به جای وی روی سن آمدند و مورد تشویق بسیار زیاد حضار قرار گرفتند. بعد از فوت لدجر، جک نیکلسون در مصاحبه‌های مطبوعاتی عنوان کرد: «پیش از اینکه هیث بخواهد نقش جوکر را بپذیرد پیش من آمد و از من راجع به ایفای آن کمک خواست. من به او یک جمله گفتم و آن هم اینکه، زمانی که نقش جوکر را بازی می‌کنی دیگر نمی‌توانی هیچ وقت از آن خارج شوی و هیچ چیز مانند قبل نخواهد بود! «بعد از فوت لدجر خیلی‌ها بر این باور بودند که بیرون آمدن از این نقش جهت او غیرممکن بوده است و آخر نقش جوکر او را از پا درآورد و آخرین نقش این بازیگر جوان در طول زندگی‌اش شد .

    جوکر به عنوان یکی از شخصیت‌های مهم سینمایی مورد توجه خیلی از بازیگران هالیوودی جهت ایفای نقش این کاراکتر قرار گرفت.

    جرد لتو

    بعد از اتفاقات درام و عجیبی که در پی انتشار فیلم دوم نولان رخ داد، کاراکتر جوکر در انحصار هیث لدجر قرار داده شد و تا سال ۲۰۱۶ فقط در انیمیشن‌ها از این کاراکتر استفاده شد تا اینکه شرکت «دی سی» و «برادران وارنر» تصمیم گرفتند که در فیلم ضدقهرمانی خودشان با نام «جوخه انتحار» از این کاراکتر مرموز استفاده کنند. ایفای نقش جوکر بعد از هیث لدجر بسیار سخت بود ولی در هر صورت این نقش به «جرد لتو» رسید. او در بیست و ششم دسامبر ۱۹۷۱ در لس آنجلس به دنیا آمد و در نظرسنجی‌ها تواناترین فرد جهت ایفای این نقش گزینش شد. فیلم «جوخه انتحار» اکران شد و فیلم موفقیت بسیاری کسب کرد. ولی هیچ وقت جرد لتو نتوانست جایگاه لدجر را کسب کند و فقط نگاهی متفاوت از کاراکتر جوکر ارائه داد.

    بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند ، بازیگر نقش جوکر

    انتهای پیام/

    کدام بازیگران نقش جوکر را در هالیوود بازی کرده‌اند؟

    واژه های کلیدی: کاراکتر | هالیوود | سینمایی | بازیگری | استفاده | بازیگران | سینمای | بازیگر | هالیوود | سینما | سریال

    بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند ، بازیگر نقش جوکر

    بازیگرانی که نقش جوکر را ایفا کرده‌اند ، بازیگر نقش جوکر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • دانلود منابع مرجع تبلیغات
  • کتب نثر زبان اصلی
  • خرید کتاب های لفاظی از آمازون
  • کتاب های فقه اورجینال
  • کتب قوم نگاری زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی مترولوژی
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>