• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » مردم احمدی‌نژاد را تجربه کردند، دوباره فریب نمی‌خورند ، علیرضا زاک

    مردم احمدی‌نژاد را تجربه کردند، دوباره فریب نمی‌خورند ، علیرضا زاک

    وزیر دولت اصلاحات می گوید: لفظ آتش بس تند است چند ماه پیش هنگامی بحث آشتی ملی مطرح شد دوستان اصولگرا گفتند «چرا آشتی ملی، مگر قهری در

    مردم احمدی‌نژاد را تجربه کردند، دوباره فریب نمی‌خورند ، علیرضا زاک

    علیرضا زاکانی به دنبال «لیدری» جریان اصولگرا؟ /وزیر دولت اصلاحات: مردم احمدی نژاد را تجربه کردند، دوباره فریب نمی خورند

    عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – احمدی نژاد

    وزیر دولت اصلاحات می گوید: لفظ آتش بس تند است چند ماه پیش هنگامی بحث آشتی ملی مطرح شد دوستان اصولگرا گفتند «چرا آشتی ملی، مگر قهری در جامعه وجود دارد که تعبیر آتشی را در مقابلش مطرح می کنند. قهری وجود ندارد که بخواهیم آشتی کنیم» حالا هنگامی از تعبیر آتش بس استفاده شد یعنی کار از قهر گذشته و جنگ وجود دارد.

    آتش بس یکطرفه مفهومی نظامی که از زبان یک شخصیت سیاسی اصولگرا با سبقه نظامی گری مطرح شد ولی اصلاح طلبان این تعبیر را تندتر از آشتی ملی می دانند.

    مردم احمدی‌نژاد را تجربه کردند، دوباره فریب نمی‌خورند ، علیرضا زاک

    علی صوفی دبیرکل حزب پیش روی اصلاحات می گوید «اصولگرایان می گفتند در جامعه قهری وجود ندارد که بخواهد آشتی ملی مطرح شود حالا چه طور بحث آتش بس یکطرفه مطرح شد که به معنی وجود جنگ در جامعه است؟».

    مشروح گفتگوی نامه نیوز با وزیر دولت اصلاحات را در ادامه بخوانید؛

    وزیر دولت اصلاحات می گوید: لفظ آتش بس تند است چند ماه پیش هنگامی بحث آشتی ملی مطرح شد دوستان اصولگرا گفتند «چرا آشتی ملی، مگر قهری در

    ***

    فکر می کنید به چه دلیل آقای روحانی همچون وقت انتخابات ریاست جمهوری که ظرف دو دقیقه جواب تمام تخریب های رقبای اصولگرایش را داد، الان به انتقادها و تخریب ها پاسخ نمی دهد؟

    آقای روحانی جواب داد، در واقع الان انتقاد به او این است که به چه دلیل جواب تخریب ها را می دهد. اوضاع امروز دیگر با فضای انتخابات متفاوت هست. در آن ایام وقت محدود بود و هر نامزدی تلاش داشت که حداکثر استفاده را از وقت تبلیغات داشته باشد.

    در چنین اوضاعی آقای روحانی هم تلاش می کرد تخریب ها را در کوتاهترین وقت پاسخ دهد ولی انتخابات تمام شد و حالا باید به فکر آرامش در کشور باشد و تشنج ایجاد نشود تا هم خودش برنامه هایش را اجرا کند و هم زمینه جهت حضور سرمایه گذاران فراهم شود بنابراین شاید آقای روحانی با این توضیح مورد نیاز بود مقداری آرامتر برخورد کند. مدیر جمهور منافعش در برقراری و حفظ آرامش در کشور است در برابر معمولا اوپوزیسیون دولت می کوشد با به هم زدن اوضاع منافع خود را تأمین کند بعد باید زمینه به هم زدن اوضاع را از مخالفان خودش بگیرد.

    مردم احمدی‌نژاد را تجربه کردند، دوباره فریب نمی‌خورند ، علیرضا زاک

    اینکه آقای زاکانی چند روز پیش اعلام آتش بس یکطرفه با دولت کرد چقدر پیشنهاد خالصانه ای بود، چون ۴۸ ساعت بعد سر عقد یک قرارداد نفتی فرمان آتش به اختیار داد و گفت آتش بس یکطرفه جایز نیست؟

    آقای زاکانی با لحن خیلی خیرخواهانه ای این توصیه ای را مطرح کرد، اگر توصیه نمی کرد خیلی مفهوم بدی داشت. البته تا هنگامی که اصل خبر را ندیده بودم احساس کردم آقای زاکانی دارد مسئولیت همه چیز را می پذیرد و عنوان می کند آتش بس یکطرفه انجام شود ولی بعد که اصل خبر را دیدم واقع قضیه آن است که آقای زاکانی می گوید شرایط اقتضا می کند وحدت داشته باشیم بنابراین بهتر است آتش بس بدهیم ولو آتش بس یکطرفه. البته لفظ آتش بس تند است چند ماه پیش هنگامی بحث آشتی ملی مطرح شد دوستان اصولگرا گفتند «چرا آشتی ملی، مگر قهری در جامعه وجود دارد که تعبیر آتشی را در مقابلش مطرح می کنند. قهری وجود ندارد که بخواهیم آشتی کنیم» حالا هنگامی از تعبیر آتش بس استفاده شد یعنی کار از قهر گذشته و جنگ وجود دارد.

    وزیر دولت اصلاحات می گوید: لفظ آتش بس تند است چند ماه پیش هنگامی بحث آشتی ملی مطرح شد دوستان اصولگرا گفتند «چرا آشتی ملی، مگر قهری در

    به عبارت دیگر وقایعی که امروز در جامعه می بینیم جنگ هست، بعد جهت رسیدن به وحدت، ترک مخاصمه و آتش بس یکطرفه ضرورت دارد. این حرف خیلی تندتر از «آشتی ملی» هست. در مجموع ما نیاز به گفتگو و وفاق ملی داریم تا در چارچوب های متعارف دموکراتیک کنار هم بنشینیم و براساس علایق سیاسی خط قرمزهایی را مثل امنیت ملی و منافع ملی تعریف کنیم تا اختلافات و مسابقه های سیاسی آسیبی به کشور نزند.

    فکر می کنید زاکانی می خواهد لیدر جریان اصولگرا شود و خودش را قطب برابر آقای روحانی تعریف کند؟ فکر می کنید هدفش چیست؟

    این حرف درست هست، در واقع آقای زاکانی در آن خبر ضمن بیان توصیه هایش، داشت اصولگرایان را نمایندگی و لیدری می کرد؛ به این صورت که گویی او از طرف اصولگرایان این اختیار را دارد که این تصمیم را بگیرد.

    مردم احمدی‌نژاد را تجربه کردند، دوباره فریب نمی‌خورند ، علیرضا زاک

    گفته می شود زاکانی می بیند که دیگر صورت هایی مثل مردها قالیباف، رضایی، جلیلی و رئیسی جهت انتخابات ریاست جمهوری جواب نمی دهند، در واقع از الان می خواهد جهت سال ۱۴۰۰ زمینه چینی کند و بگوید من تک نامزد اصلحی هستم که جریان اصولگرا باید پشت سر من بیاید تا نماد برابر گفتمان روحانی تعریف بشوم. آیا اصلاح طلبان آقای زاکانی را قطب برابر خود جهت مسابقه سیاسی می دانند یا خیر به او را یک مهره دسته چندم می دانند که نمی تواند جای اشخاص طراز اولی همچون ناطق نوری، باهنر، توکلی و لاریجانی را بگیرد؟

    آقای زاکانی دو مرتبه جهت انتخابات ریاست جمهوری عضویت کرد ولی صلاحیتش تأیید نشد بنابراین نخستین مسئله آقای زاکانی عبور از این مانع هست، آیا می تواند امیدوار باشد که جهت دوره بعد تأیید صلاحیت بگیرد؟ توصیه دیگر اینکه آقای زاکانی از جمنا هست، جمنا یک اقلیتی در بین اصولگرایان محسوب می شود. جمنایی ها تلاش کردند محور یک اجماع شوند ولی در همان ابتدا شکست خوردند و به هر حال اشخاص شاخص اصولگرا همچون مردها ناطق نوری، لاریجانی، باهنر و توکلی هیچ کدام از حرکتی که تحت عنوان جمنا انجام شد حمایت نکردند که هیچ، بلکه آن را به نوعی تخطئه کردند بنابراین بعید می دانم آقای زاکانی بتواند اصولگرایان را نمایندگی و نظرها را به خودش معطوف کند و رقیب اصلاح طلبان به حساب آید.

    به نظر شما حتی اگر دست به افشاگری های شدید و غلیظی بزند نمی تواند نظر جامعه را به سمت خودش جلب کند؟

    این روشها امتحان شد، آقای قالیباف همین نقش را ایفا کرد و جامعه استقبال نکرد. رقابتی که شکل گرفت حول آقای رئیسی بود. در مجموع روش های تخریبی که علیه کاندیدای اصلاح طلبان تا الان صورت گرفته است همه اش مواجه با شکست شد و جامعه از آن استقبال نمی کند. مردم دیگر فریب کسانی که ادعای پاکدستی دارند و می خواهند خود را منتقد وضع موجود نشان دهند نمی خورند چون احمدی نژاد را تجربه کردند.

    آقای زاکانی می تواند سال ۱۴۰۰ احمدی نژاد ثانی یا به مثابه احمدی نژاد ۸۴ باشد و آن تجربه را تکرار کند؟

    خیر، همانطور که گفتم آن روش ها و تاکتیک ها دیگر جواب نمی دهد بنابراین نمی توانند الگوی دیگری از نوع احمدی نژاد را به صحنه بیاورند و با آن بتوانند نظر مردم را جلب کنند چون مردم از آن وعده ها و شعارها رویگردان شدند.

    واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | احمدی نژاد | اصلاح طلبان | اصولگرایان | انتخابات | اصولگرا | سیاسی | اخبار سیاسی و اجتماعی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال مقاومت مصالح
  • منابع اورجینال گوش و حلق و بینی
  • خرید کتاب زبان اصلی پوست و زیبایی
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • منابع اورجینال ترمودینامیک و مکانیک آماری
  • منابع اورجینال اختراع
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • کتاب های فقه اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی جامعه شناسی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>