• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » اصولگرایان تندرو به دنبال احمدی‌نژادی دیگرند / عطریانفر

    اصولگرایان تندرو به دنبال احمدی‌نژادی دیگرند / عطریانفر

    عضو حزب عوامل سازندگی می گوید: ذهنیت تندروهای اصولگرا به این نقطه بر می گردد که سال ۱۴۰۰ با همان دست فرمانی که احمدی‎نژاد را به پیروزی رساندند، پیروز انتخابات شوند؛ ولو اینکه جهت مردم خسارت داشته باشد.

    اصولگرایان تندرو به دنبال احمدی‌نژادی دیگرند / عطریانفر

    عطریانفر: اصولگرایان تندرو به دنبال احمدی نژادی دیگرند

    عبارات مهم : جبهه مردمی نیروهای انقلاب – انتخابات ریاست جمهوری

    پسند آقای روحانی نیروهای معتدل اصولگرا و اصلاح طلب براي کابينه دوازدهم است

    عضو حزب عوامل سازندگی می گوید: ذهنیت تندروهای اصولگرا به این نقطه بر می گردد که سال ۱۴۰۰ با همان دست فرمانی که احمدی‎نژاد را به پیروزی رساندند، پیروز انتخابات شوند؛ ولو اینکه جهت مردم خسارت داشته باشد.

    اصولگرایان تندرو به دنبال احمدی‌نژادی دیگرند / عطریانفر

    نواصولگراها بعد از انتخابات ریاست جمهوری می خواهند غلیان درونی خود را پنهان کنند، گویی انتخاباتی در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار نشده هست. در واقع نواصولگراها با سرو صدا و هیاهو و بازی نقش های متفاوت قصد دارند دولت آنها را پیگیری کننده مطالبات مردم تلقی کند. حال آنکه حنای این سلیقه سیاسی، حتی پیش هم جناحی هايشان هم رنگی ندارد چه رسد به دولت.

    محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب عوامل سازندگی، پیروزی روحانی را جهت تندروهای اصولگرا اتفاقی خیلی سنگین، سخت و شگفت انگیز توصیف می کند و معتقد است: همه ذهنیت تندروهای اصولگرا به این نقطه بر می گردد که سال ۱۴۰۰ با همان دست فرمانی که احمدی نژاد را به پیروزی رساندند، پیروز انتخابات شوند ولو اینکه جهت مردم خسارت داشته باشد. بر همین اساس با روحانی مخالفت می کنند تا صورت ای منفی از او در ذهن مردم به تصویر بکشند.

    عضو حزب عوامل سازندگی می گوید: ذهنیت تندروهای اصولگرا به این نقطه بر می گردد که سال ۱۴۰۰ با همان دست فرمانی که احمدی‎نژاد را به پیروزی رساندند، پیروز انتخابات شوند؛ ولو اینکه جهت مردم خسارت داشته باشد.

    توقع جمنا از سهم داشتن در کابینه آینده و پیشنهاد آتش بس یکطرفه زاکانی که بلافاصله بعد گرفته شد، از دیگر موضوعاتی بود که عطریانفر نسبت به آنها تصویر العمل نشان داد.

    مشروح این گفت وگو را در ادامه بخوانید:

    ۴۰ روز از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم می گذرد. در هفته های اخیر شاهد زیاد کردن تخریب ها نسبت به آقای روحانی هستیم، به نظر شما به چه دلیل با وجود اعلام و تأیید نتیجه های انتخابات همچنان بعضی جریانات در فضای مسابقه خود را حس می کنند و بنا هم ندارند رفاقت را جایگزین مسابقه کنند؟

    پیروزی آقای روحانی جهت تندروهای اصولگرا یک اتفاق خیلی سنگین، سخت، شگفت انگیز و غیرقابل پذیرش بود. چون این جماعت تصور می کردند که در یک اتفاقی که پیش از برگزاری انتخابات رخ داد، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شکل گرفت و توانست به صورت فراگیر همه را زیر چتر وحدت سیاسی اصولگرایی جمع کند و هیچ نیرویی خارج از این خیمه نماند. آنها فکر مي‎کردند می توانند بر جریان اصلاح طلبی و آقای روحانی در انتخابات پيروز شوند ولی انتخابات برگزار و نتیجه کاملا خلاف انتظار آنها شد.

    اصولگرایان تندرو به دنبال احمدی‌نژادی دیگرند / عطریانفر

    ریشه داستان هم به این بر می گشت که آقای روحانی اگرچه از اردوگاه اعتدال و با پایه و قاعده اصولگرایی در سال ۹۲ به عرصه قدرت راه پیدا کرد، ولی از آنجا که او سیاستمدار پرتجربه و با ریشه های اصیل انقلابی هست، همه ظرفیت خودش را در مسیر مصالح ملی و اراده اصلاح طلبی به کار بست. این کار خلاف توقع، باور و تصور حضرات بود. چون آنها نمی توانستند چنین وضعیتی را تحمل کنند. بعد این موقعیت را علیه او تدارک دیدند. به هر حال این اتفاق رخ داد و آقای روحانی پیروز شد؛ این پیروزی بر حضرات سنگین آمد.

    آقای رئیسی صورت میان سالی بود که تندروهای اصولگرا همه امید و آرزوی بزرگ خود را در صورت او به تصویر کشيده بودند. آقای قالیباف هم با یک واکنش‌ خشن و به دور از منطق و اخلاق سیاسی، وارد مسابقه با آقای روحانی شد. ولی با این اتفاق نیز معادلات صحنه انتخابات را به نفع حضرات عوض کردن نداد.

    عضو حزب عوامل سازندگی می گوید: ذهنیت تندروهای اصولگرا به این نقطه بر می گردد که سال ۱۴۰۰ با همان دست فرمانی که احمدی‎نژاد را به پیروزی رساندند، پیروز انتخابات شوند؛ ولو اینکه جهت مردم خسارت داشته باشد.

    این مجموعه حوادث تندروهای اصولگرا را به سمت نوعی مقاومت و مخالفت بعد از انتخابات سوق داد. البته آقای روحانی بلافاصله بعد از پیروزی انتخابات خبر صلح ارائه کرد و گفت «بیاییم دست به دست هم دهیم و مسائل کشور را مرتفع کنیم». اعتقاد دارم آقای روحانی ۴ سال دیگر مدیریت کشور را به عهده دارد و مدیریت قابل دفاعی هم خواهد داشت. لکن تندروهای اصولگرا تلاش می کنند یک تصویر منفی و بد از آقای روحانی به جا بگذارند و اجازه ندهند، او در مسیر خود موفق شود، تا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ بتوانند به یک دستاورد بزرگ دست پیدا کنند و پیروز میدان مسابقه لقب گیرند.

    آقای باهنر نیز اخیر گفت «ما نتوانستیم صورت قابل اعتباری جهت انتخابات ریاست جمهوری عرضه کنیم». طبعا در چنین وضعیتی اصولگرایان نمی توانستند پیروز شوند. در مجموع هدفی که اصولگرایان تندرو دارند، جهت سال ۱۴۰۰ هست. چون خاطرات سال ۸۴ و پیروزی آقای احمدی نژاد خیلی جهت آنها شیرین و جالب بود. هر چند یک خسارت ملی و تلخ کامی بزرگی جهت مردم به همراه داشت. همه ذهنیت تندروهای اصولگرا به این نقطه بر می گردد که سال ۱۴۰۰ با همان دست فرمانی که احمدی نژاد را به پیروزی رساندند، پیروز انتخابات شوند ولو اینکه جهت مردم خسارت داشته باشد. بر همین اساس با آقای روحانی مخالفت می کنند.

    اصولگرایان تندرو به دنبال احمدی‌نژادی دیگرند / عطریانفر

    آقای روحانی در جلسه ای که مسئولان و مدیران بلند پایه کشور با مقام معظم رهبری داشتند، نزدیک یک ساعت با عالی ترین بلاغت و فصاحت سخن گفت. او از گذشته تصویر دقیقی ارائه کرد و توانست از دستاورد و عملکرد دولت یازدهم خوب دفاع کند و در آخر صحبت خودش هم به تصویر کشيد که چه راه سخت و دشواری پیش رو است و همه باید دست به دست هم دهند تا کار بزرگی انجام شود ولی متأسفانه رقبای آقای روحانی هیچ علامت مثبتی را به دعوت او نشان ندادند.

    آقای زاکانی اخيرا از «آتش بس» یکطرفه با دولت صحبت کرد. به نظر شما این حرف را از ته قلب گفت؟ چون در کمتر از ۴۸ ساعت حرف خودش را به «آتش به اختیار» راجع به یک قرارداد نفتی عوض کردن داد و اعلام کرد آتش بس یکطرفه جایز نیست؟

    در صحبت آقای زاکانی یک کج تابی وجود دارد. این خبر می خواهد دلالت کند به اینکه طرف مقابلی در برابر آقای روحانی وجود دارد که حقش است سخن بگوید. در حاليکه این حرف درستی نیست. مردها یک کار بسیار زشتی را علیه مدیر جمهور مستقر و کسی که با رأی مردم به پیروزی رسید، شروع کردند. مفهوم آنکه «آتش بس» بدهیم، یعنی آنکه دو طرف یک تخاصمی میانشان وجود دارد و هر کدام حقی دارند. ولی به هیچ عنوان این طور نیست. جریانی که علیه آقای روحانی اظهار مخالفت و توهین می کند و تئوری های بنی صدر سازی را پیش رو قرار دادند، باید مورد پیگرد و تعقیب قضايي واقع شوند.

    در محتوا و فحوای سخن آقای زاکانی نوعی توهین دوباره ديده مي شود. به این معنا که او به زبان بی زبانی، مخالفان و توهین کنندگان به آقای روحانی را تطهیر می کند. اساسا این حرف منطق ندارد، اگر صحبت آقای زاکانی معطوف به صورت هایی مثل خودش است که یک منطق روشنی جهت مخالفت با دولت دارند، قابل دفاع هست. حتي اگر به کسانی بر می گردد که از منطق قانون در مخالفت پیروی می کنند، این هم قابل دفاع هست. ولی اگر صحبت آقای زاکانی معطوف به تطهیر توهین کنندگان و تحقیرکنندگان و پنجه افکنان به صورت مدیر جمهور مستقر هست، طبیعتا این صحبت قابل پذیرش نیست.

    برخی اعضای جمنا می گویند مدیر جمهور در چینش کابینه ۱۶ میلیون رأی نامزدهای اصولگرا را نیز در نظر بگیرد، نظر شما چیست؟ آیا می خواهند سهمی از کابینه بگیرند که چنین سخن می گویند؟

    این سخن ریشه در دولت اصلاحات دارد. هنگامی آقای خاتمی با رأی ۲۰ میلیونی به پیروزی رسید، سخن از این بود که آقای ناطق هم رأی ۷ میلیونی دارد بنابراین تعدادی از کسانی که در کابینه قرار می گیرند، بهتر است از طیف نامزد مغلوب باشند و این اتفاق افتاد. چند نفر از وزرا کسانی بودند که میل به اصولگرایی داشتند. از این حیث این یک سنت قشنگی بود که آقای خاتمی گذاشت. ولی بعد از آقای خاتمی ادامه این مسیر را هیچ گاه ملاحظه نکردیم. یعنی ندیدیم آقای احمدی نژاد از نیروهای رقیب خودش در کابینه استفاده کند، به هیچ وجه این اتفاق رخ نداد. ولی به چه دلیل امروز این مسئله مطرح می شود؟ فارغ از آنکه چه کسی مطرح کرده باشد؛ صحبت از آن است که هنگامی دولتی تشکیل می شود، مدیر جمهور همه ملت کشور عزیزمان ایران هست. خواه موافقش باشند خواه مخالف.

    معتقدم اشکالی ندارد اشخاص معقول و منطقی از جریان اصولگرایی هم جهت حضور در کابینه دعوت به کار شوند. تصور می کنم نفس اين پیشنهاد اگر پشتش برنامه و ترفندی وجود نداشته باشد، قابل احترام هست؛ بخصوص اینکه بر این باورم چون آقای روحانی با پایه اصولگرایی رفتارهای سیاسی پیشینی خودش را تعریف می کند و از درون آن جبهه برخواسته، خود به خود رویکردش به سمت نیروهایی است که متعلق به هر دو جریان سیاسی کشور (هم اصولگرا و هم اصلاح طلب) به حساب می آیند.

    به خصوص که اصلاح طلبان قبل از سال ۹۲ در آستانه برگزاری انتخابات، پیامشان به آقای روحانی این بود: «به هیچ عنوان هیچ توقعی از شما نداریم. شما درس سیاست را می دانید، طراحی های مدیریتی خود را داشته باشید. ما هیچ انتظاری نداریم ولو اینکه به طور کامل از شما دفاع کنیم». این دوره نیز همه اصلاح طلبان چه در سطوح اشخاص عالی و شاخص و چه نیروهای بدنه، همواره سخنشان این بود که «هیچ عامل فشار و تحمیلی جهت آقای روحانی قائل نیستیم».

    وقتی این روحیه از ناحیه اصلاح طلبان وجود دارد طبیعتا آقای روحانی به سمت گزینش نیروهایی می رود که خود او بپسندد. پسند آقای روحانی نیروهای معتدل اصولگرا و اصلاح طلب هست. لذا کسانی که از ناحیه جمنا این خبر را جهت آقای روحانی صادر می کنند، این پیامشان تحصیل حاصل هست. خیلی دلواپس این جنبه نباشند. آقای روحانی نیروهایی را در کابینه خودش به کار می گیرد که طبیعتا بعضی ارزش تصویر و سبقه اصولگرایی دارند و البته نیروهای معتدلی هستند و حتما تأمین کننده خواست کل کشور خواهد بود.

    اخبار سیاسی – خبر انلاین

    واژه های کلیدی: جبهه مردمی نیروهای انقلاب | انتخابات ریاست جمهوری | احمدی نژاد | اصلاح طلبان | اصولگرایان | احمدی نژاد | اصلاح طلب | انتخابات | پیروزی | اصولگرا | سیاسی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب محاسبات ریاضیات زبان اصلی
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • خرید کتاب اقتصاد سنجی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • کتاب های زبان روسی اورجینال
  • خرید کتاب منطق فازی و برنامه های کاربردی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع ریه و تنفس
  • خرید کتاب شطرنج زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • خرید کتاب های رادیولوژی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>