• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » پیشگیری و معرفی بیماری ها » پیوند استخوان ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان به چه منظوری انجام می شود؟ گاهی فردی که درخواست ایمپلنت دندان می دهد، از نظر استخوان فک، شرایط نگهداری ایمپلنت

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان به چه منظوری انجام می شود؟ گاهی فردی که درخواست ایمپلنت دندان می دهد، از نظر استخوان فک، شرایط نگهداری ایمپلنت را ندارد. در این موارد دندانپزشک بسته به میزان تحلیل استخوان، راهکار هایی جهت پیوند استخوان به منظور ایمپلنت دندان ارائه می دهد.

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

    پیوند استخوان چیست؟

    پیوند استخوان به منظور بازسازی استخوان تخریب شده است دندان به علت بیماری پریودنتال هست. پیوند استخوان زمینه را جهت رشد مجدد استخوان و بازگرداندن ثبات به آن ها فراهم می کند. به این عمل جراحی بازسازی استخوان می گویند.

    .

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان چیست؟

    پیوند استخوان ایمپلنت، کیفیت و کمیت استخوان فک از جمله عوامل مؤثر در موفقیت طرح درمان ایمپلنت دندان می باشد. از دست دادن استخوان و یا به اصطلاح تحلیل استخوان های نگهدارنده دندان ها منجر به لق شدن دندان ها و در نتیجه از دست دادن دندان ها می گردد. لیکن با تحلیل استخوان، استخوان کافی جهت نگهداری دندان ها وجود نخواهد داشت. تحلیل استخوان معمولا به دنبال بیماری های حاد لثه، عفونت های حاد، پوکی استخوان، دیابت نوع دوم و از دست دادن طولانی مدت دندان ها رخ می دهد.

    .

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان به چه منظوری انجام می شود؟ گاهی فردی که درخواست ایمپلنت دندان می دهد، از نظر استخوان فک، شرایط نگهداری ایمپلنت

    .

    از آنجایی که استخوان در دندان ایمپلنت، نقش نگهدارنده پایه ایمپلنت را دارد، استخوان فک از جمله عوامل موثر در موفقیت طرح درمان ایمپلنت های دندانی می باشد. با توجه به آنکه رشد مجدد استخوان تحلیل رفته امر دشواری می باشد، در حال حاضر متداول ترین روش جهت اعاده اوضاع مطلوب استخوان، پیوند استخوان هست. جهت این منظور، در درمان ایمپلنت، می توان از روش های مختلفی که در ادامه توضیح داده شده است اند بهره جست.

    .

    .

    پیوند استخوان به روش استئوژنز

    روش اول پیوند استخوان به نام روش استئوژنز شناخته شده است هست. در این روش استخوان از ناحیه ای از بدن خود بیمار (داخل ویا خارج دهان) برداشته شده است و به ناحیه مورد نظر پیوند داده می شود. بافت های استخوانی انتقال پیدا کرده، شروع به رشد نموده و به این صورت استخوان های تازه جایگزین استخوان های از دست رفته می شوند.

    .

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

    پودر استخوان ایمپلنت

    روش دوم پیوند استخوان دندان به نام روش ایجاد داربست جهت بازسازی استخوان شناخته شده است هست. در این روش از موادی پودری شکل ذرات شیشه زیست فعال که به اصطلاح پودر استخوان ایمپلنت  نامیده می شوند به منظور حمایت کردن غشا و ایجاد داربستی جهت رشد سلول های استخوان ساز استفاده می شود. پودر استخوان ایمپلنت بعد از قرار گیری در بدن از بین رفته و جای خود را به بافت تازه می دهند. در حقیقت، این پودر استخوان بستر مناسبی را جهت کشت سلول های استخوانی فراهم نموده و بازسازی بافت استخوانی را تسریع می نمایند.

     .

    پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت

    در گذشته، کاشت ایمپلنت جهت بیمارانی که تراکم بافت لثه و استخوانی کمی داشتند مناسب نبود، لیکن احتمال زیادی جهت از دست دادن ایمپلنت وجود دارد. ولی امروزه راهکار جدیدی جهت زیاد کردن تراکم استخوان ایجاد شده است است.

    .

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان به چه منظوری انجام می شود؟ گاهی فردی که درخواست ایمپلنت دندان می دهد، از نظر استخوان فک، شرایط نگهداری ایمپلنت

    پیوند استخوان چگونه انجام می شود؟

    اگر بیمار به پیوند استخوان نیاز داشته باشد، جراح دندانپزشک ذراتی از استخوان فک خود بیمار، یا  از منبعی دیگر (بایومتریال ها) را برمی دارد و به منطقه مورد نظر پیوند می زند. در صورت ناکافی بودن حجم لثه، پیوند لثه با برداشتن مقداری از لثه خود بیمار و اضافه کردن به منطقه مورد نظر انجام می شود.

    .

    آیا پیوند زدن استخوان دردناک است؟

    درد ناشی از پیوند استخوان از کشیدن دندان زیاد نیست و جهت راحتی بیمار، مرحله پیوند استخوان،  با بی حسی موضعی انجام می شود تا احساس درد به حداقل برسد. با از بین رفتن  احساس بی حسی، استفاده از داروهای مسکن، جهت از بین بردن درد توصیه می گردد.

    .

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

    چه قدر وقت مورد نیاز است تا پیوند استخوان التیام یابد؟

    التیام زخم و موفق بودن پیوند استخوان، بستگی به شرایط بدنی و میزان سلامتی بیمار دارد؛ ولی به طور کلی گرفتن پیوند استخوان ۱-۶ ماه به طول می انجامد.

    .

     .

    پیوند استخوان چه کمکی به کاشت ایمپلنت می کند؟

    استخوان پر تراکم جهت موفقیت کاشت ایمپلنت دندانی بسیار مهم هست؛ لیکن ایمپلنت (فیکسچر) باید با استخوان فک پیوند خوبی برقرار کند. تراکم استخوانی کم مانع از قرار گیری مناسب ایمپلنت در فک می شود. با کمک پیوند استخوان تراکم و حجم استخوان زیاد کردن می یابد و از موفقیت آمیز بودن مراحل درمانی و التیام، اطمینان حاصل می گردد. زمانی که تراکم استخوانی به میزان مناسب برسد، مرحله اول کاشت ایمپلنت انجام می شود.

    .

    چگونگی بازسازی استخوان های تحلیل رفته

    تحلیل استخوان معمولا به دنبال بیماری های زیر اتفاق میفتد:

    • بیماری های حاد لثه
    • پوکی استخوان
    •  دیابت نوع دوم

    گاهی تحلیل استخوان به حدی زیاد هست، که دندانپزشک مجبور به جراحی کردن می شود. ولی اگر تحلیل استخوان در حد کمی باشد و به موقع متوجه شده است باشید، با مواظبت و روش هایی می توان از وخیم شدن اوضاع جلوگیری کرد.

    .

     .

    یکی از روش ها: درمان تحلیل استخوان

    پیوند استخوان جهت بازگرداندن استخوان های از دست رفته است و رشد دوباره استخوان هایی که از دست رفته اند کار بسیار سختی می باشد. در حال حاضر تنها راه جهت بازگرداندن کامل استخوان ها، پیوند استخوان می باشد.

    ۱- نوع اول پیوند استخوان از طریق روش استئوژنز می باشد که در آن رشد دوباره استخوان ممکن می شود. در این روش استخوان از ناحیه ای از بدن خود بیمار به عنوان نمونه ناحیه ای از فک برداشته شده است و به ناحیه ای که نیاز است انتقال داده می شود.

    ۲- به این روش پیوند، ایجاد داربست جهت بازسازی استخوان گفته می شود. از موادی مثل ذرات شیشه زیست فعال به صورت پودر به منظور حمایت کردن غشا و ایجاد داربستی جهت رشد سلول های استخوان ساز اطراف استفاده می شود. (داربست ها بعد از قرار گیری در بدن از بین رفته و جای خود را به بافت تازه می دهند.

    ۳- این نوع پیوند استخوان نیز القای استخوان نامیده می شود که در آن پیوند بافت ماتريکس استخواني دمنيراليز، از شخص دیگر و استخوان سالم وی که در بانک استخوان ذخیره شده است استفاده می شود. این استخوان سالم در ناحیه ای که نیاز به پیوند دارد، قرار می گیرد. ماتريکس استخواني دمنيراليزه باعث می شود یاخته ها در جایی که استخوان از دست رفته است رشد کنند.

    .

    .

    استفاده از ماتريکس استخواني دمنيراليزه از استخوان های افراد دیگر هم قانونی و هم سالم می باشد. قبل از اینکه پیوند انجام بگیرد، استخوان ها کاملا استرلیزه می شوند. بعد از حصول اطمینان راجع به سلامت استخوان، باید آزمایش های مورد نیاز جهت مناسب بودن آن با بدن مورد نظرانجام شود، اطمینان از اینکه بدن پیوند را رد نخواهد کرد، اهمیت بالایی دارد.

    ۴- تمیز کردن کامل و برداشتن پوسیدگی دندان در پیشگیری از عفونت هایی که موجب از دست دادن استخوان می شود، اهمیت بالایی دارد. در این روش نیاز به عمل جراحی وجود ندارد به همین علت زیاد جهت افرادی که از بیماری هایی مثل دیابت زحمت می برند کاربرد دارد.

    ۵- استفاده از هورمون استروژن جهت جلوگیری از پوکی استخوان کاربرد فراوان دارد. استروژن از پوکی استخوان جلوگیری کرده وسرعت روند تحلیل استخوان را کم کردن می دهد.

     .

    نیاز به پیوند استخوان چگونه تشخیص داده می شود؟

    پس از اینکه فرد به دندانپزشک مراجعه کرد، با کمک تصویر رادیوگرافی، فک مورد معاینه و بررسی قرار گرفته می شود. در این بررسی تراکم استخوان فک، مورد بررسی قرار می گیرد. تراکم استخوان در بیمارانی که چندین دندان خود را از دست داده اند، با مسائل بیشتری روبرو هست. با این شرایط، فرد زیاد نیاز به پیوند استخوان جهت ایمپلنت دندان پیدا می کند.

    هر گونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم امکان پذیر است.

    مقاله های مرتبط:


    عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

    ایمپلنت دندان و مواظبت قبل و بعد از آن

    کاشت دندان یا ایمپلنت چیست؟

    واژه های کلیدی: ایمپلنت دندان | پوکی استخوان | دندانپزشک | استفاده | استخوان | موفقیت | بیماری | بازسازی | دندان | درمانی

    پیوند استخوان ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال نانو تکنولوژی
  • منابع اورجینال برنامه نویسی عصبی زبانی
  • خرید کتاب های زبان اصلی منطق
  • کتاب های تفکر خلاق اورجینال
  • هاردکپی کتاب های واترمارک در ساختمان داده
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • خرید کتاب همایش ها زبان اصلی
  • خرید کتاب هنرهای رزمی زبان اصلی
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیزیک لیزر
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>