• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » آمریکا به این ۵ علت نباید وارد جنگ با ایران، روسیه و اسد در سوریه شود / نشنال اینترست

    آمریکا به این ۵ علت نباید وارد جنگ با ایران، روسیه و اسد در سوریه شود / نشنال اینترست

    نشنال اینترست نوشت: ایده ای که در دولت ترامپ و در ذهن کارشناسان تروریسم و ناظران سوریه وجود دارد، این است که داعش نمیتواند در سوریه بدون حذف بشار اسد نابود شود . 

    آمریکا به این 5 علت نباید وارد جنگ با ایران، روسیه و اسد در سوریه شود / نشنال اینترست

    نشنال اینترست: آمریکا به این ۵ علت نباید وارد جنگ با ایران، روسیه و اسد در سوریه شود

    عبارات مهم : دولت ترامپ – آمریکایی

    نشنال اینترست نوشت: ایده ای که در دولت ترامپ و در ذهن کارشناسان تروریسم و ناظران سوریه وجود دارد، این است که داعش نمیتواند در سوریه بدون حذف بشار اسد نابود شود .

    به گزارش گزینش ؛ پیگیری ماموریت هیا بلند پروازانه علیه کشور عزیزمان ایران و اسد و روسیه در سوریه خطرناک ، بی پروایی و غیر مهم جهت حفظ امنیت و منافع حیاتی آمریکاست. در این جا به پنج علت ان اشاره شده است است:

    آمریکا به این ۵ علت نباید وارد جنگ با ایران، روسیه و اسد در سوریه شود / نشنال اینترست

    آمریکا نمیتواند داعش راد ر سوریه از بین ببرد

    ترامپ در صحبت مراسم تحلیفش در مورد ریشه کن کردن افراط گرایی اسلامی از روی زمین حرف زد. این امکان پذیر نیست. سوریه همچنان زمین حاصل خیزی جهت جهادی ها و سلفی ها خواهد بود . ایدئولوژژی و پروپاگاندا قادر است خشم و احساس قربانی بودن را در میان اهل تسنن تحریک کند. این تا زمانی که مساله اقتصاد و ضعف در حکومت حل نشود گروه های جهادی و داعش نیز از این کشور رخت بر نمیبندند. ولی بیشترین ریسک در دولت ترامپ این است که مبادا آنها به سمت اعزام نیرو و میلیاردها دلار هزینه نظامی جهت شکست دشمنانشان در سوریه با هدف اشغال و ثبات و بازسازی کشور بروند.

    نشنال اینترست نوشت: ایده ای که در دولت ترامپ و در ذهن کارشناسان تروریسم و ناظران سوریه وجود دارد، این است که داعش نمیتواند در سوریه بدون حذف بشار اسد نابود شود . 

    در واقع ترامپ خودش قویا با هر گونه دولت ملت سازی مخالف هست. جهادگرایان یک پدیده واقعی اند. رهایی از آنها در سوریه رویاست.

    هیچ ثباتی در سوریه قابل آینده نگری نیست

    ایده مقابله با کشور عزیزمان ایران یا تلاش جهت تضعیف اسد و حذف او از قدرت یا مجبور کردن او به یک گذار سیاسی واهی هست. اسناد زیادی دال بر این عنوان در سالهای اخیر وجود دارد. حتی اگر آمریکا وعده حذف اسد را بدهد ولی این به اشوب منجر خواهد شد و هیچ نیروی شرکت یافته ای از غرب نیز جهت جانشینی او در میان گروه های موجود در سوریه(مانند داعش و القاعده یا گروه های شیعه مورد حمایت کشور عزیزمان ایران یا علوی ها یا کردها) وجود ندارد.

    آمریکا به این ۵ علت نباید وارد جنگ با ایران، روسیه و اسد در سوریه شود / نشنال اینترست

    اسد جهت هر گونه گذار سیاسی قبل از دخالت مستقیم روسیه در سال ۲۰۱۵ و کمک های این کشور به دولت سوریه هم آماده نبود.

    او هرگز قبول نمیکند که کنترل شهرهایش را از دست بدهد. از این گذشته روس ها که در نهایت به راه حل سیاسی به عنوان استراتژی خروج از اوضاع نگاه میکنند هم عجله ای جهت آن ندارند و مسکو با توجه به سرمایه گذاری هایی که در سوریه داشته حاضر به پذیرش شرابط آمریکا نیست.

    نشنال اینترست نوشت: ایده ای که در دولت ترامپ و در ذهن کارشناسان تروریسم و ناظران سوریه وجود دارد، این است که داعش نمیتواند در سوریه بدون حذف بشار اسد نابود شود . 

    بنابراین حتی اگر از بین رفتن داعش (در تئوری) به معنای رهایی از سلطه اسد و علویت و کم کردن اعتراضات گروه های اهل تسنن و از بین بردن نفوذ کشور عزیزمان ایران باشد باز هم این به معنای پذیرش هزینه های کنگره و مردم آمریکا جهت دوران بعد از داعش نخواهد بود. و اگر هیچ دولت پایداری در سوریه وجود نداشته باشد حرکت های ترامپ جهت تعمیق دخالت های انسانی و نظامی در سوریه به ارزیابی های بیشتری نیاز دارد. کسانی که جهت دخالت های تهاجمی تر سوریه اصرار دارند هیچ ارتباطی را میان دخالت زیاد آمریکا و هر دولتی که در نهایت روی کار خواهد آمد برقرار نمیکنند.

    ما خواهان جنگ با کشور عزیزمان ایران نیستیم

    آمریکا به این ۵ علت نباید وارد جنگ با ایران، روسیه و اسد در سوریه شود / نشنال اینترست

    تلاش جهت کم کردن نفوذ کشور عزیزمان ایران در سوریه به نظر بر روی کاغذ ساده می رسد ولی در عمل این طور نیست.

    کسانی که تلاش کردند کشور عزیزمان ایران را از جنوب شرقی سوریه بیرون کنند (حضور کشور عزیزمان ایران در این منطقه جهت ایجاد پل سرزمینی به مدیترانه است) باید تغیین کنند چطور این کارشان به شکست داعش کمک خواهد کرد. آنها راجع به نیروهایی که جهت این هدف و جهت حفظ کنترل منطقه نیاز است نیز درست تصمیم نگرفته اند. یکی از مقامات کاخ سفید اخیرا به استفاده از مدل پات پاترول در دهه ۱۹۶۰ اشاره کرد که در آن سربازان آمریکایی با جیپ وارد عمل می شدند و سربازان آلمانی را در شمال صحرای آفریقا گیر می انداختند. دولت برنامه اعزام تیم هفت نفره ای را جهت کمک های بشر دوستانه به مناطق جنوب شرقی سوریه که از کنترل داعش خارج شده است است را نیز مطرح کرده. همه این تلاش ها محدود بوده و استراتژیک نبوه است.

    سیاست های سوریه در دولت آمریکا به مجموعه ای از اهداف وسیع جهت مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی محدود شده. اهدافی که کشور عزیزمان ایران نیز با توجه به حمله تروریستی اخیر داعش در پایتخت کشور عزیزمان ایران در آن شریک است.

    از این گذشته افزایش سیاست های تهاجمی علیه کشور عزیزمان ایران ممکن است به توافق هسته ای آسیب بزند. شاید این توافق فوق العاده نباشد ولی توانایی های هسته ای کشور عزیزمان ایران را محدود کرده. در واقع با توجه به اینکه پرونده هسته ای کره شمالی هنوز باز است آخرین گزینه آمریکا باید این باشد که یک کشور دیگر را به بار دیگر به کلوب هسته ای برگرداند.

    آمریکا نمی تواند روسیه را کنار بزند

    ترس از اینکه آمریکا و روسیه در یک جنگ تمام عیار در سوریه در برابر هم اسلحه بکشند به این علت که هر دو از پیامد های فاجعه بار این کار آگاه هستند بعید به نظر می رسد. ولی ادامه افزایش حضور نظامی آمریکا و روسیه در سوریه میتواند امکان همکاری این دو کشور را جهت ایجاد ثباتن در سوریه بعد از سقوط رقه به دست ائتلاف به سرکردگی آمریکا غیرممکن کند.

    روسیه با واشنگتن در موارد مختلفی مخالفت های شدیدی دارد. اول موقعیت دیپلماتیک و نظامی نیرومند تر روسیه در مقایسه با آمریکا . دوم به علت این که پوتین دست بالا را دارد و همین مساله تصور اینکه او با هر گونه محدودیت جهت کارهای آزاده اسد موافقت کند بعید به نظر می رسد. از این گذشته پوتین هیچ نوع حضور بین المللی ای را در سوریه جهت ایجاد صلح تحمل نخواهد کرد.

    به طور خلاصه هر گونه همکاری پسا جنگ با مسکو در سوریه در صوراتی که آمریکا تلاش کند بر مسکو فشاری جهت عوض کردن محاسبات پوتین ایجاد کند غیر ممکن خواهد شد.

    منافع آمریکا در سوریه به اندازه منافع روسیه و کشور عزیزمان ایران در این کشور حیاتی نیست

    مهم نیست چقدر سوریه جهت آمریکا مهم هست. واشنگتن باید در مورد نحوه قربانی کردن خودش و آمادگی جهت پذیرش حضورش در سوریه بعد از به عقب راندن روسیه و کشور عزیزمان ایران تصمیم بگیرد. اختلافاتی بین راه هایی که آمریکا جهت معضلات میبینید و کسانی که در منطقه زندگی میکنند وجود دارد. این میخواهد کشور عزیزمان ایران باشد یا ترکیه یا اسراییل یا اردن یا کشورهای خلیح فارس که به نظر می رسد بیش تر از آمریکا قربانی تحولات خاورمیانه اند. آنها همسایگانشان را و دموگرافی و جغرافیای منطقه ارزش را بهتر می شناسند و همین مساله به آنها امتیازی میدهد که آمریکا هرگز از آن برخوردار نیست.

    هیچ جا مانند سوریه عرصه نمایش این اختلافات نیست. اسد جهت بقای خود می جنگد : سوریه شاید به اندازه عراق جهت کشور عزیزمان ایران هم حیاتی نباشد. ولی پایتخت کشور عزیزمان ایران منابع زیادی را در آن صرف کرده. پوتین نیروهای نظامی اش را در سوریه مستقر کرده و این تنها جهت مقابله با آمریکا بوده هست. واقعیت این است که سوریه کشور عزیزمان ایران و روسیه ائتلافی دارند که زیاد بر اساس اراده مشترکشان است . این درحالی است که ائتلاف آمریکا جهت منافع خودش هست. این استدلال که تنها راه عوض کردن محاسبات کشور عزیزمان ایران و روسیه یا کشور عزیزمان ایران افزایش فشار است ایده خطرناکی است.

    مانند افغانستان که آمریکا امروز در آن گیر کرده هست. واشنگتن به باید به دنبال نتیجه خوب باشد و این الزاما پیروزی آمریکا نیست. از همه اینها گذشته آمریکا در یک دهه است که در افغانستان است و هنوز نمیداند کدام نتیجه به ایجاد یک موفقیت پایدار می انجامد.

    هدف اولیه در سوریه هنوز باید ادامه تضعیف گروه های تروریستی و جلوگیری از حمله آنها به آمریکا و اروپا و متحدانشان باشد.

    این نتیجه مطلوبی نیست ولی بر رویکرد ها و اهداف غیر واقع گرایانه ای که آمریکا را به یک جنگ بی نهایی که نتیجه آن قطعا پیروزی جهت آمریکا نیست ترجیح دارد.

    مدیریت کردن به جای حذف ترساندن تروریست ها در سوریه نه یک هدف خوب و نه یک استراتژی مناسب است ولی جهت آمریکا رویکرد درستی است به خاص زمانی که کشور عزیزمان ایران نیز در این منطقه حضور دارد. نشانه های امیدوار کننده ای در پنتاگون دیده می شود که دست کم از این خطرات اطلاع دارند و بر ان واقفند.

    واژه های کلیدی: دولت ترامپ | آمریکایی | آمریکا | واشنگتن | محدودیت | پوتین | سوریه | روسیه | ایران | قربانی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی سیاست
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • خرید کتاب های انسان شناسی از آمازون
  • منابع اورجینال بیماری های عفونی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • هاردکپی کتاب های بیوگرافی
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • هاردکپی کتاب های خانه داری
  • خرید کتاب منطق فازی و برنامه های کاربردی زبان اصلی
  • قیمت کیندل
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>