خانه » آرایش و زیبایی » خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !
 

 

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !

مواد غذایی | رژیم غذایی | پیری زودرس | خوردن میوه | غذا خوردن | خوردن غذا | خوراکی ها | استفاده | خوراکی | میتواند | سلامت

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !

کدام غذاها پوست را پیر می کند؟!

تغذیه یکی از عوامل مهم درونی در داشتن پوستی سالم و شاداب است و نمیتوان منکر این قضیه شد که خوردن میوه و سبزی در شفافیت و درخشانی پوست تاثیر قابل توجه ای دارد . در برابر خوردن غذاهای سنگین میتواند باعث تیرگی پوست شود. در مقاله زیر به مواد غذایی اشاره کردیم که خوردن بیشا زحدشان میتواند جهت پوست مضر باشد و باعث پیری زودرس ان شود.

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !

رژیم های غذایی با محتوای قند بالا می توانند به الاستین و کلاژن صدمه بزنند که دو پروتئین کلیدی حامی ساختار پوست هستند. این شرایط می تواند به ایجاد چین و چروک در پوست منجر شود.

عبارات مهم : مواد غذایی – رژیم غذایی
کدام غذاها پوست را پیر می کند؟!

هنگامی که عنوان پیشگیری از پیری پوست مطرح می شود، هم خبر خوب و هم خبر بد وجود دارند. خبر بد این است که راهی جهت توقف روند طبیعی پیری وجود ندارد. همه ما در نهایت با پدیدار شدن چین و چروک ها روی پوست خود مواجه می شویم. خبر خوب این است که می توانیم تا حدودی روی پیری زودرس که به واسطه عوامل محیطی و سبک زندگی شکل می گیرد، کنترل داشته باشیم.

مواد غذایی | رژیم غذایی | پیری زودرس | خوردن میوه | غذا خوردن | خوردن غذا | خوراکی ها | استفاده | خوراکی | میتواند | سلامت

محافظت از پوست در برابر خورشید همچنان در صدر اقدام هایی واقع شده است است که از پیری زودرس پیشگیری می کنند. پرتو فرابنفش که از خورشید سرچشمه می گیرد ممکن است مسئول ۸۰ درصد از نشانه های قابل مشاهده پیری در پوست باشد و از این رو، نباید استفاده از ضد آفتاب ها را نادیده بگیرید.

اما الگوی کلی غذا خوردن نیز می تواند بر ظاهر پوست تاثیرگذار باشد. مصرف گاه به گاه یک غذای کم ارزش مانند چیپس یا فست فود موجب شکل گیری چین و چروک و لکه روی پوست شما نمی شود، ولی اگر قرار باشد هر روز ترکیبی از غذاهای کم ارزش را مصرف کنید، داستان متفاوت خواهد بود.

مجموع آثار آن چه روزانه مصرف می کنید بر پیری پوست تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه با بعضی خوراکی ها که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرند، زیاد آشنا می شویم.

خوراکی هایی با محتوای بالای قند و کربوهیدارت های پالایش شده است

آبنبات و نوشابه های گازدار در این دسته قرار می گیرند و همچنین می توان به کربوهیدارت های پالایش شده است مانند آرد سفید، پاستا، برنج، شیرینی، محصولات پخته شده است و مواد غذایی مشابه که بعد از مصرف به سرعت به قند تجزیه می شوند، اشاره کرد.

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !

رژیم های غذایی با محتوای قند بالا می توانند به الاستین و کلاژن صدمه بزنند که دو پروتئین کلیدی حامی ساختار پوست هستند. این شرایط می تواند به ایجاد چین و چروک در پوست منجر شود.

قند و کربوهیدارت های پالایش شده است می توانند به شکل گیری التهاب مزمن در بدن نیز منجر شوند. در بعضی موارد التهاب حالتی خوب محسوب می شود لیکن روشی است که بدن جهت اصلاح بیماری یا ضرب دیدگی استفاده می کند. ولی التهاب مزمن با شرایطی مانند چاقی، بیماری قلبی، و دیابت پیوند خورده است و همچنین جهت سلامت پوست نیز خوب نیست.

مواد غذایی | رژیم غذایی | پیری زودرس | خوردن میوه | غذا خوردن | خوردن غذا | خوراکی ها | استفاده | خوراکی | میتواند | سلامت

غذاهای التهاب آفرین مواد مغذی مورد نیاز جهت تولید سلول های تازه و خوب را تامین نمی کنند. شما روند کندتر بهبودی را تجربه خواهید کرد و همچنین ممکن است با انعطاف پذیری کمتر در سلول های پوست خود به واسطه روند کندتر تولید سلول های تازه مواجه شوید.

به خاطر داشته باشید که قند تنها در شیرینی ها و نوشابه های گازدار وجود ندارد و در انواع متفاوت غذاها، سس ها، غلات صبحانه، شکلات ها و بسیاری جاهای دیگر که شاید انتظارش را نداشته باشید نیز یافت می شود.

خوراکی هایی با محتوای چربی ترانس و چربی اشباع بالا

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !

پژوهش ها نشان داده اند که مصرف غذاهایی که سرشار از چربی ترانس و چربی اشباع هستند می توانند شکل گیری چین و چروک روی پوست را زیاد کردن دهند.

گوشت قرمز، لبنیات، و گوشت های فرآوری شده، مانند سوسیس، از جمله منابع شناخته شده است جهت چربی اشباع هستند. این در شرایطی است که گوشت های فرآوری شده است می توانند منجر به شکل گیری التهاب مزمن نیز شوند. در حال حاضر، توصیه می شود که حدود ۱۰ درصد از کالری دریافتی روزانه از چربی اشباع تامین شود که در صورت دریافت ۲,۰۰۰ کالری از رژیم غذایی روزانه چیزی حدود ۲۲ گرم می شود.

از سوی دیگر، شرایط جهت چربی ترانس جدی‌تر هست. چربی ترانس جهت سلامت قلب به شدت خطرناک است و شرکت غذا و داروی آمریکا اخیرا استفاده از آن در چرخه تامین غذا را ممنوع کرده هست. بر همین اساس، تولیدکنندگان مواد غذایی از ابتدای سال ۲۰۱۸ اجازه استفاده از چربی ترانس در تولید محصولات خود را ندارند. اگر در فهرست مواد تشکیل دهنده یک محصول با روغن های هیدروژنه و نیمه هیدروژنه مواجه شدید، آگاه باشید که با چربی های ترانس سر و کار دارید.

الکل

ترک الکل می تواند بخشی از طرح مواظبت از پوست ضد پیری باشد لیکن مصرف نوشیدنی های الکلی می تواند با گذشت وقت به پوست آسیب وارد کند.

همچنین، با مصرف الکل ممکن است آب کمتری مصرف کنید که به نوبه خود در پیری پوست تاثیرگذار است و روند آن را تسریع می کند.

بدون تردید، غذاهایی که به آنها اشاره شد از شهرت بدی در پیری پوست برخوردار هستند، ولی این که به عنوان مثال، به جای قند یا گوشت های فرآوری شده است چه چیزی مصرف می کنید نیز اهمیت دارد.

یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات و چربی های سالم که در ماهی، مغزهای خوراکی، دانه ها و آووکادو یافت می شوند می تواند انتخابی عاقلانه باشد. این نوع الگوی غذا خوردن مواد مغذی مورد نیاز پوست جهت حفظ سلامت و ظاهر خود را تامین می کند و همچنین، سلامت دیگر بخش های بدن را نیز اصلاح می بخشد که در نهایت یک بازی برد-برد محسوب می شود.

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند

واژه های کلیدی: مواد غذایی | رژیم غذایی | پیری زودرس | خوردن میوه | غذا خوردن | خوردن غذا | خوراکی ها | استفاده | خوراکی | میتواند | سلامت

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !

خوراکی هایی که پوستتان را پیر میکند !

برای حمایت از ما لطفا کلیک کنید

دانلود

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
?>