• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

    مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

    هیجان فوتبال و غیرقابل آینده نگری بودن آن باعث شده است تا طرفداران زیادی عاشق این ورزش شوند.

    مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

    به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش گروه تحریریه سایت جوان به زعم بسیاری از مردم ورزش دوست جهان، بدون شک می توان فوتبال را یکی از زیباترین ورزشهای دنیا نامید آن هم به خاطر غیرقابل آینده نگری بودن و هیجان ناشی از آن.از دل همین ورزش جالب ستارگان بزرگی به تاریخ معرفی شده است اند که تا سال ها الگوی بسیاری از بازیکنان فوتبال در سرتاسر دنیا بوده اند؛ بازیکنانی چون پله، مارادونا، پلاتینی، گارینشا، سوکراتس، باتیستوتا، روسی، یاشین، اوزبیو، بابی چارلتون و ده ها ستاره دیگر.

    اما در همین ورزش قشنگ و پرطرفدار گاهی لحظات زشتی رقم می خورد که تا ابد در ذهن هواداران خواهد ماند و در گزارش زیر به بررسی بعضی از صحنه های شرم‌آور تاریخ جام‌های جهانی می پردازیم:

    ۱- ۲۲ ژوئن سال ۱۹۸۶ روزی است که ۲ گل معروف دیه گو مارادونا برابر تیم ملی انگلیس در جام جهانی به ثمر رسید؛ یکی زیباترین گل جام جهانی که از میانه میدان و با دریبل زیاد بازیکنان انگلستان به ثمر رسید و دیگری گل معروف به (دست خدا)در آن دیدار که در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در ورزشگاه آزتک مکزیکو سیتی برگزار شد، مارادونا با دست توپ را از بالای سر پیتر شیلتون، دروازه بان بریتانیا عبور داد و یک گل تاریخی را به ثمر رساند. گلی که مارادونا هرگز بابت آن اظهار پشیمانی نکرد و آن را دست خدا نامید و اعلام کرد با این گل انتقام حمله انگلیسی ها به جزایر مالویناس در سال ۱۹۸۲ و کشته شدن ۶۵۰ سرباز آرژانتینی را گرفته است و بعد از این اتفاقات در جریان دیدار دوستانه آرژانتین و اسکاتلند که با برتری یک بر صفر شاگردان مارادونا به آخر رسید در آخر این دیدار پیتر شیلتون سرمربی تیم اسکاتلند حاضر نشد با مارادونا دست بدهد و طی اظهار نظری جالب اعلام کرد که هنوز هم از مارادونا بابت گلی که با دست به ثمر رسیده دلخور هست. البته مسی هموطن مارادونا در حین بازی ۲ تیم بارسلونا و ختافه در سال ۲۰۰۷ در لالیگا اسپانیا با جا گذاشتن زیاد بازیکنان ختافه گل شبیه به مارادونا را به ثمر رساند.اسطوره ریز نقش آرژانتینی ها مجددا در سال ۲۰۱۰ گلی مشابه مارادونا و این بار با دست وارد دروازه کارلوس کمنی دروازه بان کامرونی اسپانیول کرد.

    مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

    ۲- بازی پلی آف جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ میان فرانسه و جمهوری ایرلند در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۸ نوامبر ۲۰۰۹ به صورت رفت‌وبرگشت برگزار شد و در پایان، تیم ملی فوتبال فرانسه به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ راه‌یافت. این بازی به علت اشتباه داور (مارتین هانسون) در اعلام نکردن خطای هند تیه‌ری آنری، کاپیتان فرانسه که منجر به گل شد، در رسانه‌های دنیا جنجال‌برانگیز شد و آن را ماجرای هند آنری (به انگلیسی: Hand of Henry affair) نامیدند. این حرکت با حرکت دیه‌گو آرماندو مارادونا در بازی نیمه نهایی جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ برابر تیم ملی فوتبال انگلستان موسوم به «دست خدا» مقایسه شد.

    ۳-. شبی که فرانسه در فینال جام جهانی به ایتالیا باخت، را بی شک می توان تلخ ترین شب زندگی زیزو نام برد. در ۹ جولای ۲۰۰۶ بازی فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بین ۲ تیم فرانسه و ایتالیا برگزار شد و زیدان جهت آخرین با پیراهن تیم ملی کشورش در میادین بین المللی ظاهر شد. او در دقیقهٔ ۷ از روی نقطهٔ پنالتی جهت فرانسه گل زد تا به همراه پله، واوا و پل بریتنر یکی از چهار بازیکنی باشد که تاکنون در ۲ فینال جام جهانی موفق به گل زنی شده است اند. بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی ۱-۱ به آخر رسید تا کار به وقت های اضافی کشیده شود.در دقیقهٔ ۱۱۰ این بازی جنجالی‌ترین صحنه‌ تاریخ فوتبال دنیا بوجود آمد. مارکو ماتراتزی مدافع تیم‌ملی ایتالیا درگیری لفظی با زیدان کاپیتان خروس ها پیدا کرد و زیدان هم در جواب او با سر ضربه سنگینی را به سینه ماتراتزی وارد کرد. داور بازی، هوراشیو الیزوندو، در اتفاقی نادر از دیدن این صحنه هولناک جا ماند ولی لوئیس مدینا کانتالخو، داور چهارم، وی ر پیش خود فرا خواند و به طور واضح اعلام کرد که زیدان مرتکب عملی زشت شده است است و سریعا داور با کارت قرمز زیدان را اخراج کرد،در هر صورت این بازی را می توان تلخ ترین شب زندگی زیدان سرمربی فعلی و موفق رئال مادرید در طول دوران بازیگری یاد کرد.

    هیجان فوتبال و غیرقابل آینده نگری بودن آن باعث شده است تا طرفداران زیادی عاشق این ورزش شوند.

    ۴- در دیدار ۲ تیم ترکیه و برزیل در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن، برزیل صاحب ضربه کرنر شد. ریوالدو به نقطه کرنر رفت تا زشت ضربه کرنر باشد. او در حالی که تا کمر خم شده است بود منتظر دریافت توپ از سوی بازیکنان شد. هاکان اولسان، بازیکن تیم ملی فوتبال ترکیه به طرف توپ رفت و توپ را خیلی آرام به طرف ریوالدو پرتاب کرد ولی توپ به زانوی ریوالدو برخورد کرد تا این بازیکن در اقدامی نا جوانمردانه خود را روی زمین بیاندازد او به شکلی صحنه سازی کرد تا داور کنار زمین مجاب شود هاکان اولسان از قصد توپ را به صورت ریوالدو کوبانده است و همین عامل موجب شد تا داور بازی اولسان را اخراج کند و در رسانه های دنیا از این حرکت ریوالدو به عنوان خیره‌کننده‌ترین نمایش تمارض در تاریخ فوتبال دنیا یاد می‌شود.

    ۵- در جام جهانی ۱۹۸۲ فرانسه با نتیجه سه بر یک از كویت پیش بود كه گل چهارم هم به ثمر رسید.بازیكنان كویت مدعی بودند به علت سوت داور بازی را متوقف کرده اند به خاطر همین عنوان رییس فدراسیون كویت به شکل دراماتیک گونه ای وارد زمین شد و به شدت به این تصمیم اعتراض كرد و بعد از این اعتراضات داور گل را مردود اعلام كرد.در آخر این دیدار با نتیجه ۴ بر یک به سود فرانسه به آخر رسید ولی حاصل این اعتراضات چیزی جر آبروی از دست رفته داور و ۸ هزار پوند جریمه جهت فهد نبود.

    مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

    ۶-مارادونا که بعد از به ثمر رساندن گل برابر یونان به نحوه عجیبی در برابر دوربین های تلویزیونی شروع به خوشحالی کردن کرد،پس از آخر این دیدار به طور تصادفی مورد آزمایش دوپینگ قرار داده شد و در آخر مشخص شد او ۵ نوع ماده ممنوعه را قبل از بازی استفاده کرده و همین عامل باعث شد تا عالی ترین بازیکن دنیا به شکل کثیفی از جام جهانی اخراج شود.

    ۷-هیچ بازی در تاریخ جام جهانی عجیب تر از دیدار آلمان و اتریش در جام جهانی ۱۹۸۲ نبوده است.در صورتی که تیم المان با نتیجه ای غیر از یک بر صفر برابر اتریش پیروز می شد تیم آفریقایی الجزایر می توانست همراه با ژرمن ها راهی مرحله حذفی جام جهانی شوند. در شروع این دیدار آلمان ها خیلی سریع به گل دست یافتند ولی رفته رفته ۲ تیم همسایه روی به بازی کثیف آوردند و همین امر موجب شد تا هواداران حاضر در ورزشگاه اعتراض خود را با هو کردن بازیکنان نشان دهند و حتی یک هوادار آلمانی هم تصمیم گرفت بعد از آخر دیدار پرچم کشورش را آتش بزند.

    هیجان فوتبال و غیرقابل آینده نگری بودن آن باعث شده است تا طرفداران زیادی عاشق این ورزش شوند.

    ۸-در مسابقه های جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس که با قهرمانی شاگردان الف رمزی به آخر رسید در مرحله یک چهارم نهایی این جام قرار بود انگلیس و آرژانتین رودرروی یکدیگر قرار بگیرند و در آخر کشور میزبان موفق شد با تک گل جف هرست رقیب دیرینه خود را شکست دهد، بعد از آخر بازی الف رمزی سرمربی سه شیرها به سرعت درون زمین دوید.این اقدام رمزی جهت ابراز خوشحالی نبود بلكه او می خواست از تعویض لباس بازیكنانش با حریف جلوگیری كند.

    ۹-در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ آفریقای جنوبی،زمانی که تیم ملی فوتبال کشورمان توانست با تک گل قوچان نژاد کره را در سئول شکست دهد،پس از آخر بازی کارلوس کی روش با مشت های گره کرده به سمت چوی کانگ هی سرمربی پر ادعای حریف خود شروع به خوشحالی کرد.

    مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

    ۱۰-سال ۲۰۰۳ در مرحله پنجم جام حذفی باشگاه‌های انگلیس در اولدترافورد منچستر یونایتد میزبان آرسنال بود که این دیدار در نیمه نخست با برتری آرسنالی‌ها آخر یافت.زمانی که بازیکنان در حال ورود به رختکن بودند،فرگوسن با حالتی عصبانی شروع به فریاد زدن سر بازیکنان کرد این سرمربی اسکاتلندی، متوجه خنده تلخ دیوید بکهام شد و لنگه کفشی به سوی او پرتاب کرد که باعث شد ابروی این بازیکن پاره شود. این اتفاق را می توان تلخ ترین اتفاق ممکن جهت فرگوسن در طول بیست و هفت سال دوران مربیگری اش نام برد.

    ۱۱-تیم فوتبال پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی مسابقه های جام جهانی ۲۰۱۰ برابر اسپانیا شکست خورد و از دور مسابقه ها حذف شد.رونالدو که در مسابقه های جام جهانی آفریقای جنوبی تنها یک گل جهت کشورش به ثمر رسانده بود در حالی که از زمین مسابقه خارج می شد به دوربین نگاه کرد و سپس آب دهان خود را به سوی آن پرتاب کرد.این در حالی بود که عمل زشت این بازیکن به طور زنده از شبکه های تلویزیونی پخش شد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: جام جهانی | سرمربی تیم | انگلیسی | بازیکنان | مسابقه | فوتبال | فرانسه | بازیکن | انگلیس | ریوالدو | انگلیسی

    مروری بر صحنه های به یادماندنی تاریخ فوتبال

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • خرید کتاب صنایع دستی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • خرید کتاب فلسفه زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • کتب بیوشیمی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی جغرافیا
  • هاردکپی کتاب های گیاه شناسی
  • دانلود منابع مرجع متالورژی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>