اطلاعیه سایت
رئیس شرکت صدا و سیما گفت: نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونهای به مردم بگوییم كه مخاطب امیدوار شود.
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ دكتر علیعسكری مدیر رسانه ملی، در بازدید از بخشهای متفاوت این معاونت و هنگام بازدید از خبرگزاری صدا و سیما، اداره كل پخش اخبار صدا و پخش اخبار سیما با اشاره به اهمیت توجه به اخبار فرهنگی و اجتماعی گفت: زیاد کردن بستههای خبری در حوزه فرهنگی و اجتماعی می تواند نگاه مخاطبان را به این عنوان متوجه كند كه این حوزه جهت رسانه ملی اهمیت دارد.
وی ضمن قدردانی از خبرنگاران بخش های سیاسی این خبرگزاری اظهار داشت: خبرگزاری صدا و سیما باید در جایگاهی قرار بگیرد كه نخستین مرجع خبری محسوب شود و از این بعد هر مشاهده به مثابه یك خبر باید ثبت شود.
رئیس رسانه ملی با تاكید بر زیاد کردن سرعت خبررسانی در حوزههای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تصریح كرد: خبرنگاران رسانه ملی همچون گذشته ضمن رعایت دقت و صحت یك خبر باید اولویت را به سرعت در انتشار خبر تخصیص داده شده است دهند.
رسانه ملی علاوه بر سرعت، به صحت خبر اهتمام خاص دارد
اهمیت خبر در حوزه های اقتصادی
دكتر علیعسكری با اشاره به اهمیت خبر در حوزههای اقتصادی و اصناف و توجه به نیاز مخاطبان در این حوزه گفت: اهمیت اصناف در اقتصاد باید در خط خبری رسانه ملی دیده شود؛ به چه دلیل كه ورود به حوزه اشتغال در گرو توجه به اصناف و مشاغل متفاوت است.
وی در ادامه افزود: تاكید ما توجه به شعار سال و پوشش اخبار در حوزه کارآفرینی هست. رسانه ملی با تشویق مردم به خرید كالای ایرانی می تواند سهم مهمی در تحقق شعار سال داشته باشد.
رئیس رسانه ملی خبرنگاران حوزه اقتصادی را ملزم به تهیه بسته های خبری جهت تشویق مردم به خرید كالاهای ایرانی دانست و گفت: بخشی از این واکنش به هویت ایرانی مربوط می شود و شما می توانید با آگاهی بخشی و تهیه گزارش های جالب در حوزه های متفاوت اقتصادی، هویت ایرانی را در كنار اقتصاد مقاومتی معنا ببخشید و مخاطبان را به هویت ایرانی و اسلامی ارزش واقف كنید.
رئیس شرکت صدا و سیما گفت: نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونهای به مردم بگوییم كه مخاطب امیدوار شود.
رصد و پیگیری مستمر اخبار
دكتر علیعسكری با تاكید بر رصد و پیگیری اخبار به طور مستمر گفت: بیشترین بخشی كه من در رادیو و تلویزیون میشنوم و می بینم بخش های متفاوت خبری است و علاوه بر رصد اخبار ساعت ۱۴ همواره دو بخش خبری ۲۰:۳۰ و ۲۱ را مشاهده می كنم. با این حال اولویت من در پیگیری اخبار ابتدا خبر سیاسی و بعد از آن اخبار اقتصادی هست. ضمن اینكه اخبار فرهنگی و اجتماعی و فناوری های روز را نیز پیگیری می كنم.
رئیس رسانه ملی با تاكید بر این نكته كه خبر باید قرین واقعیت باشد تا به موقع اثرش را روی آحاد جامعه نشان دهد، تصریح كرد: بعضی اخبار ممكن است بازخورد منفی در جامعه داشته باشد و ما باید علی رغم اینترنت كه تعهدی به محتوای خبر در آن دیده نمی شود، متعهدانه خبر سازنده را در اختیار مخاطب بگذاریم.
وی افزود: نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونهای به مردم بگوییم و خبری را انتشار دهیم كه مخاطب امیدوار شود. در این صورت است كه این مخاطب به ما وفادارخواهد ماند و مرجع خبری دیگری را بر نخواهد گزید.
دكتر علیعسكری در ادامه اظهار داشت: مسلما در انتشار بعضی اخبار بعضی از دستگاهها ما را بر نمی تابند و بعضی از احزاب و جریان های فكری از ما انتقاد میكنند. در حالی كه ما باید واقعیت را انتشار كنیم و نمی توانیم به میل یك فرد یا جناح خبر را عوض کردن دهیم.
قدردانی از بخش خبری ۲۰:۳۰
رسانه ملی علاوه بر سرعت، به صحت خبر اهتمام خاص دارد
رئیس رسانه ملی با اشاره به شاخصه های بخش خبری ۲۰:۳۰ ضمن تشكر از رویكرد این بخش خبری گفت: قبلا این بخش را با بسته های خبری جالب و البته آمیخته به طنز می شناختیم؛ ولی گاهی می بینیم این بخش وارد حواشی شده است و نگاه منفی به وقایع دارد كه باید این رویه عوض کردن كند.
وی ادامه داد: این بخش خبری بستر مناسبی جهت طنز اجتماعی و سیاسی است و باید به دور از هر نوع سیاه نمایی، اخبار را از زاویه ای متفاوت رصد كند، در این صورت همه جناح ها و دستگاه ها دوست دارند خبرشان در این بخش انتشار شود.
دكتر علیعسكری با اشاره به بازتاب خبرهای این بخش خبری در جامعه اظهار داشت: بارها تركشهای این بخش خبری به ما اصابت كرده و ما باید هر بار پاسخگو باشیم كه البته این امر مرسوم در عرصه خبری هست. با این حال امیدوارم این بخش خبری به مانند طنز گل آقا واکنش كند. زبانی طنزآلود كه هم نقد میكرد و هم مخالفان را مشتاق دیده شدن و زیر ذرهبین بردن می كرد.
وی افزود: چنانچه بتوانیم به دور از سیاه نمایی و با لحنی خودمانی و باورپذیر رویدادها را رصد كنیم و انتشار دهیم آن وقت در قله خبر رسانی قرار گرفته ایم.
رئیس شرکت صدا و سیما گفت: نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونهای به مردم بگوییم كه مخاطب امیدوار شود.
عبارات مهم : رسانه ملی – اینترنت اعتماد مردم به صداوسیما
رئیس رسانه ملی با اشاره به تصویر صدا و سیما در ذهن مردم گفت: صدا و سیما باید محل رجوع مردم در حوادث و سختیها و شیرینی های زندگی ارزش باشد. خوشبختانه آمارها نشان می دهد كه این اعتماد وجود دارد ولی باید به شكلی با مخاطبانمان در ارتباط باشیم كه آنچه آنان دوست دارند ببینند را در تصویر و صدای ما پیدا كنند.
وی ادامه داد: مخاطبان باید نیازهای معنوی ارزش را در رسانه ملی پیدا كنند و اگر ما بتوانیم این نیاز فكری و معنوی را برآورده كنیم، حتما موفق خواهیم بود.
دكتر علیعسكری در ادامه با اظهار امیدواری از ارتقای كیفی بخشهای خبری گفت: زیاد کردن بسته های خبری جالب در كنار زیاد کردن گزارش های زنده، رسانه ملی را به یكی از مطمئنترین و قابل اعتمادترین رسانهها جهت مخاطبان تبدیل خواهد كرد.
رسانه ملی علاوه بر سرعت، به صحت خبر اهتمام خاص دارد
وی در آخر با اشاره به اهمیت اینترنت در دنیای خبر بویژه خبر سیاسی اظهار داشت: اكنون تمام رسانه های دنیا از جمله ما سوار موجی هستیم كه باعث شده، بی توجه به اینترنت نباشیم.
وی تاكید كرد: امروزه تعریف خبررسانی و خبرگزاری ها در برودكست و برودبند عوض کردن كرده است و می بینید كه امروز شما فقط برودكست نیستید و مانند یك برودبند عمل می كنید و این از شاخصه های خبری دنیا امروز است.
دكتر علیعسكری افزود: تلاش ما بر این است كه عقب ماندگی را در اینترنت جبران كنیم و از این رو اكنون هم خبرگزاری صداوسیما و هم گروه تحریریه سایت تلاش كرده اند در این عرصه از رقبای خود عقب نمانند. با این حال هوشیاری آنها جهت حضور در این فضا قابل مشاهده است و امیدواریم بیش از این در این عرصه دیده شوند.
اداره كل پخش اخبار صدا، اداره كل پخش اخبار سیما، استودیوی خبر ۲۰:۳۰ و رژی خبر سیما از بخش هایی بودند كه دكتر علیعسكری به همراه مدیران خبر از آن بازدید كرد. در آخر این دیدار، وی ضمن گفتگو با مجریان، اعضای تحریریه خبر و سردبیران خبر ، افطار را در میان اهالی خبر رسانه ملی صرف كرد.
انتهای پیام/
واژه های کلیدی: رسانه ملی | اینترنت | رسانه ها | ایرانی | اقتصادی | سیاسی | اخبار | انتشار