• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » تعرفه های پزشکی ۹۶ جنجال ساز شد

    تعرفه های پزشکی ۹۶ جنجال ساز شد

    سرانجام تعرفه های تشخیصی و درمانی سال ۹۶، بعد از گذشت سه ماه از سال در جلسه اخیر هیات وزیران به تصویب رسید، ولی گروه های پزشکی نسبت

    تعرفه های پزشکی 96 جنجال ساز شد

    سرانجام تعرفه های تشخیصی و درمانی سال ۹۶، بعد از گذشت سه ماه از سال در جلسه اخیر هیات وزیران به تصویب رسید، ولی گروه های پزشکی نسبت به تعیین تعرفه ها به شدت گلایه مند هستند.

    واکنش به تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۹۶

    آنچه که در تعرفه های تشخیصی و درمانی سال ۹۶ به چشم می خورد، زیاد کردن ۵ درصدی تعرفه بعضی رشته های پزشکی و در عین حال، کم کردن تعرفه تعدادی از رشته های پزشکی است که همین امر، باعث شده است تا صدای اعتراض جامعه پزشکی بلند شود.

    عبارات مهم : شیمی درمانی – دکتر روحانی
    اعلام تعرفه های سال ۹۶ در هیات دولت

    هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه ۲۸ خرداد ۹۶ که به ریاست مدیر جمهوری تشکیل شد، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۶ را درصد زیاد کردن داد.

    همچنین، میزان فرانشیز پرداختی جهت بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی ۱۰ درصد و جهت بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع ۵ درصد تعیین شد.

    بر اساس مصوبه هیات وزیران، علاوه بر این تعرفه بعضی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کم کردن یافت.

    هیات دولت همچنین سرانه دکتر خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۴ را به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری جهت پزشکان دو نوبت کاری (دو شیفت) با (۱۰) درصد افزایش، معادل (۴۶۲۰۰) ریال و جهت پزشکان تک نوبت کاری (تک شیفت) با (۵) درصد زیاد کردن معادل (۳۹۴۰۰) ریال تعیین کرد.

    وعده ستاد سلامت روحانی در وقت انتخابات

    ستاد سلامت دکتر روحانی پیش از انتخابات اعلام کرد که کم کردن تعرفه ها در دستور کار هیات دولت قرار ندارد. از طرف دیگر دکتر محمدباقر نوبخت مدیر شرکت برنامه و بودجه کشور در نامه ای به مدیر کل شرکت نظام پزشکی ایران، بر مشورت با شرکت نظام پزشکی جهت تعیین تعرفه های ٩٦ تا کید کرد ولی در نهایت هیات دولت خلف وعده کرد و بر خلاف نظر شرکت نظام پزشکی و بر خلاف قیمت تورم، تعرفه بعضی رشته های پزشکی را کم کردن داد.

    به نظر می رسد، در شرایطی که جامعه پزشکی به شدت از بی عدالتی بین رشته ای گلایه مند و ناخشنود هست، اعلام تعرفه های تشخیصی و درمانی سال ۹۶ ، بر شدت این اعتراض ها و گلایه ها خواهد افزود.

    دکتر ایرج خسرونیا مدیر جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: متخصصین داخلی از تعرفه های اعلامی ناراضی هستند.

    وی با اشاره به نارضایتی بعضی حرف پزشکی از تعرفه های سال ۹۶، افزود: در حالی که مالیات پزشکان در طول دو سه سال اخیر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد زیاد کردن یافته هست، رشد ۵ درصدی تعرفه آن هم جهت بعضی رشته های پزشکی، نمی تواند منصفانه باشد.

    خسرونیا بر ضرورت رعایت عدالت در سلامت تاکید کرد و گفت: در حال حاضر متخصصین داخلی، پزشکان عمومی، پزشکان اطفال و بعضی حرف پزشکی، از تعرفه های پایینی برخوردارند که حتی مخارج مطب را هم تامین نمی کند.

    رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، افزود: عدم تعادل بین هزینه ها و درآمد پزشکان، باعث شده است تا گاهی اوقات، عطای کار طبابت را به لقایش ببخشند و سراغ کار دیگری بروند.

    در همین حال، دکتر اتابک نجفی دبیر انجمن بیهوشی و مواظبت های خاص ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر، از خلف وعده ستاد سلامت دکتر روحانی در قبل از انتخابات ۲۹ اردیبهشت گلایه کرد و گفت: ما از ابتدا هم مخالف هر گونه کم کردن تعرفه بودیم و این عنوان را مدیر ستاد سلامت دکتر روحانی، قبل از انتخابات منتفی دانسته و قول داده بود که هیچ گونه تغییری در تعرفه ها ایجاد نخواهد شد.

    وی با بیان این مطلب که جامعه متخصصین بیهوشی روی قول ایشان حساب کرده بودند، افزود: متاسفانه بعد از انتخابات، با بد قولی و بد عهدی دوستان مواجه شدیم.

    نجفی با عنوان این مطلب که در حال حاضر هم تعرفه های بیهوشی به شکل غیرقانونی به وسیله بیمه ها کم می شود، گفت: متاسفانه بیمه ها از پرداخت بعضی کدهای بیهوشی جهت بیماران بدحال و ریکاوری که صد درصد مسئولیت آنها با متخصصین بیهوشی هست، خودداری می کنند.

    به گفته دبیر انجمن بیهوشی و مواظبت های خاص ایران، در تمام دنیا متخصصین بیهوشی به خاطر حساسیت شغلی و استرس زا بودن این حرفه، جزو پردرآمدهای حرف پزشکی هستند. ولی در ایران، به خاطر پایه گذاری اشتباه، درآمد متخصصین بیهوشی خیلی پایین است.

    نجفی با انتقاد از نفوذ بعضی رشته های پزشکی در تصمیمات وزارت بهداشت، افزود: متاسفانه متخصصین بیهوشی چون نماینده ای در وزارتخانه ندارند، همواره مظلوم واقع شده است اند.

    وی با عنوان این مطلب که جامعه متخصصین بیهوشی کشور از کم کردن تعرفه ها ملتهب هست، گفت: اگر مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت ثابت کردند که این کم کردن تعرفه منطقی بوده هست، می پذیریم. در غیر این صورت، باید تعرفه بیهوشی اصلاح شود، چون ضرر آن متوجه سیستم درمان و بیمه ها خواهد شد.

    ابهام در تعرفه های درمانی

    دکتر علیرضا زالی مدیر کل شرکت نظام پزشکی ایران، رشد ۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی را مبهم خواند و گفت: اگر این رشد ۵ درصدی، بخش شخصی را نیز شامل می‌شود، برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی بیمه و بازبینی جدی مصوبه را خواستاریم، ضمن اینکه این رشد تعرفه‌ای ناچیز در بخش دولتی هم طرح تحول نظام سلامت را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

    وی افزود: در آخرین مصوبه شورای عالی بیمه در سال ۹۵ که به امضای اعضای شورای عالی نیز بیمه رسید، قرار بر آن بود که تعرفه‌های بخش شخصی با ساز و کار و روش‌های متفاوت و به صورت منفک از تعرفه‌های بخش دولتی تعیین و ابلاغ شود.

    زالی ادامه داد: از طرف دیگر این رشد تعرفه‌ای حتی جهت بخش دولتی هم قلیل و اندک خواهد بود و به نظر می‌رسد طرح تحول سلامت را با چالش‌های جدی روبرو خواهد کرد، به چه دلیل که بارها اعلام کردیم جهت تعمیق طرح تحول نظام سلامت نیازمند برقراری منابع پایدار، ثبات منابع و زیاد کردن منطقی و متوازن این منابع هستیم؛ به چه دلیل که بخش عمده‌ای از منابع طرح تحول نظام سلامت از مکانیسم‌های بیمه‌ای و از طریق بحث‌های تعرفه‌ای حاصل می‌شود و به همین علت این رشد اندک، طرح تحول را با چالش‌ مواجه خواهد کرد.

    وی افزود: اگر رشد منطقی و متوازن تعرفه‌ها صورت نگیرد، شاهد بروز تعرفه‌های غیررسمی خواهیم بود؛ این درحالی است که دولت تلاش کرد با نگاه منطقی‌تر به تعرفه‌ها، انتظام تعرفه‌ای را ایجاد کند و اگر به صورت منطقی به این عنوان توجه نشود، این انتظام تعرفه‌ای خدشه دار خواهد شد که جهت مردم و جامعه پزشکی آسیب جدی خواهد بود.

    تعرفه های پزشکی ۹۶ جنجال ساز شد

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: مهر


    واژه های کلیدی: شیمی درمانی | دکتر روحانی | انتخابات | پزشکی | منابع | سلامت | ایران | پزشکان | درمانی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی اشپزی
  • خرید کتاب تهویه و تهویه مطبوع زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی معدنی
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع طیف بینی
  • خرید کتاب جبر زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • خرید کتاب نورشناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ابزار
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>