• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » پیشگیری و معرفی بیماری ها » دلیل سفیدی دندان های هنرپیشه ها و صورت های معروف چیست؟

    دلیل سفیدی دندان های هنرپیشه ها و صورت های معروف چیست؟

    سفیدی و درخشانی دندان های هالیوودی تا به حال نظر بسیاری از ما را به خود جلب کرده هست. بسیاری از

    دلیل سفیدی دندان های هنرپیشه ها و صورت های معروف چیست؟

    سفیدی و درخشانی دندان های هالیوودی تا به حال نظر بسیاری از ما را به خود جلب کرده هست. بسیاری از افراد با خود فکر می کنند که چگونه می شود که من هم دندان های سفیدی داشته باشم. با چه روش هایی می توانم دندان های خود را مرتبو سفید کنیم؟ با دکتر سلام همراه باشید.

    دلیل سفیدی دندان های هنرپیشه ها و صورت های معروف چیست؟

     در فیلم ها و سریال های خارجی دیده اید که بعضی هنرپیشه ها دندان های سفید و بسیار مرتبی دارند، به طوری که هنگامی لبخند می زنند دندان های تمیز و زیبای ارزش به جذابیت آن ها کمک می کند. ولی راز این لبخند قشنگ چیست؟ دکتر عاطفه دانای معنوی، فارغ التحصیل دانشگاه تهران، متخصص قشنگی و دندان پزشکی ترمیمی به شما می گوید که هنرپیشه ها جهت قشنگی دندان هایشان از چه روش هایی استفاده می کنند.

    دندان های همه هنرپیشه ها ترمیم شده است است

    لبخند هالیوودی تبدیل به اصطلاحی عامیانه و فراگیر شده است هست، درحالی که این اتفاق ابعاد مختلفی دارد و روش های آن بسته به افراد مختلف، متفاوت هست. خط لبخند درواقع خطی فرضی است که از گوشه لب هنگام خندیدن ایجاد می شود و باید موازی دندان های بالایی باشد. تمام هنرپیشه های هالیوودی، دندان های ترمیم شده است دارند، ولی ۹۰ درصد آن ها را روکش های قشنگی تشکیل می دهد، که البته من این روش را جهت هر کسی توصیه نمی کنم. اگر کسی دندان های مرتبی دارد، ولی دوست دارد دندان هایش بزرگ تر یا کوچک تر شوند یا خط لبخند قشنگی داشته باشد، قطعا این کار درمان شدنی است.

    سفیدی و درخشانی دندان های هالیوودی تا به حال نظر بسیاری از ما را به خود جلب کرده هست. بسیاری از

    چند روش جهت این کار وجود دارد که شامل استفاده از لمینت های سرامیکی، کامپوزیت های زیبایی و درنهایت، روکش های زیبایی می شود. البته اغلب روکش هایی که در خارج از کشور عزیزمان ایران استفاده می شوند، لمینت های سرامیکی هستند و از روش هایی مانند کامپوزیت کمتر در کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می شود. باید به این توصیه هم توجه داشت که مواد شیمیایی بسیاری مانند لاک دندان، قلم های سفیدکننده و موارد دیگر، وارد بازار کشورمان و داروخانه ها شده است اند، این موارد جهت چند ساعت دندان ها را سفید و مرتب نشان می دهد، ولی با نخستین مسواک تاثیر آن ها از بین خواهد رفت.

     

    روش های متفاوت جهت مرتب کردن دندان

    اگر کسی دندان های ردیف و سالم دارد و از فرم آن ها راضی هست، می تواند از انواع بلیچینگ ها شروع کند و صاحب لبخندی درخشان و قشنگ شود. ولی این اتفاق به شرط داشتن دندان هایی با فرم مرتب اتفاق می افتد. درنهایت، اگر دندان ها چندان مرتب نباشند یا اندازه آن ها نیاز به عوض کردن داشت، می توان بنا بر شرایط فرد مورد نظر از روش های بالا شامل لمینت، کامپوزیت یا روکش استفاده کرد.

    کامپوزیت ها تراش های کمتر و محافظه کارانه تری دارند و با استفاده از آن ها، دندان خیلی تراش نمی خورد. اگر بخواهیم از رنگ های سفیدتر استفاده کنیم، مقداری تراش روی دندان ها الزامی هست، ولی این تراش ها باعث آسیب دیدن دندان و ایجاد حساسیت نمی شوند. کامپوزیت به صورت یک کاور روی دندان کشیده می شود و فرم دادن به آن و ایجاد تغییرات روی دندان برعهده دندان دکتر هست. انجام کامپوزیت طی ۱ تا ۲ جلسه به وسیله دندان دکتر انجام می شود.

    روش بعدی استفاده از لمینت های سرامیکی هست. لمینت ها در لابراتوار ساخته می شوند و به همین علت هزینه بیشتری نسبت به کامپوزیت دارند. علاوه براین، قالب گیری دندان جهت استفاده از لمینت ها به ایجاد تراش روی دندان نیاز دارد و بسته به نوع لمینت عمق این تراش ها زیاد یا کمتر می شود. لمینت ها جهت افرادی استفاده می شوند که دندان های آن ها به عوض کردن رنگ زیادی نیاز دارد یا بدفرمی هایی دارند که نیاز به درمان هایی مانند ارتودنسی دارد و با کامپوزیت های قشنگی درمان نمی شوند.

    دلیل سفیدی دندان های هنرپیشه ها و صورت های معروف چیست؟

    کسانی که دندان های آن ها عصب کشی و درمان ریشه روی آن انجام شده است و نیاز به عوض کردن رنگ زیادی دارد، ناهنجاری های فکی شدید دارند و پایه دندان آن ها به صورتی نیست که بتوان با لمینت های قشنگی یا کامپوزیت روی آن ها کار کرد، وارد فاز سوم درمان یعنی استفاده از روکش های زیبایی می شوند. در این نوع درمان، تمام دندان تراش می خورد و روکش زیبایی روی آن قرار می گیرد.

    از نظر من عالی ترین درمان به علت نوع تراشی که روی دندان ایجاد می شود، استفاده از کامپوزیت است که آسیب کمتری جهت دندان ها خواهد داشت.

    تعداد جلسات درمان چقدر است؟

    درمان با کامپوزیت که حداقل ۶ و حداکثر ۱۰ دندان را شامل می شود، همان طور که اشاره کردم، ۱ تا ۲ جلسه وقت می برد و تمام مراحل درمان به وسیله دندان دکتر و در مطب انجام می شود، ولی در درمان های دیگر که شامل لمینت و روکش های قشنگی هست، طول دوره درمان به زمانی بستگی دارد که در آزمایشگاه و جهت ساخت آن ها صرف می شود.

    آیا این درمان ها نیاز به مواظبت های خاص دارند؟

    بله. این درمان ها به مواظبت و پیگیری زیادی نیاز دارند. بهداشت دهان و دندان ها باید چندبرابر گذشته رعایت شود. استفاده از نخ دندان و ارتقای تعداد دفعات استفاده از مسواک از یک بار در شب، بعد از هر وعده غذایی الزامی است.

    سفیدی و درخشانی دندان های هالیوودی تا به حال نظر بسیاری از ما را به خود جلب کرده هست. بسیاری از

    در مورد کامپوزیت های قشنگی که ساخته دست هستند به مواظبت های غذایی هم نیاز هست. برخورد مواد غذایی سفت با دندان باعث لب پرشدن این کامپوزیت ها و آسیب دیدن آن ها می شود. علاوه براین، احتمال عوض کردن رنگ کامپوزیت ها به علت استفاده از مواد دخانی یا نوشیدن زیاد قهوه و چای وجود دارد. ولی لمینت های سرامیکی احتمال رنگ پذیری ندارند و تنها محل تماس دندان ها با لمینت ممکن است دچار تغییررنگ شوند که با جرم گیری برطرف می شود.

    آیا این درمان ها دائمی اند؟

    تا به حال مراجعه کننده ای نداشته ام که میل به برداشتن کامپوزیت دندان خود داشته باشد، لیکن فرد به شکل فعلی دندان خود عادت کرده و تمایلی به عوض کردن آن ندارد. به هرحال باید بدانید که کامپوزیت ها معمولا قابل برداشت هستند، لیکن دندان در زیر روکش کامپوزیت تراش چندانی نمی خورد.

    اما این مسئله در مورد لمینت های سرامیکی و روکش ها صادق نیست، لمینت ها و روکش ها باید مادام العمر روی دندان ها قرار داشته باشند و چنانچه دچار آسیب شوند، به قالب گیری مجدد و تعویض آن ها نیاز خواهد بود.

    دلیل سفیدی دندان های هنرپیشه ها و صورت های معروف چیست؟

    آیا محدودیت سنی جهت استفاده از این درمان ها وجود دارد؟

    هیچ گونه محدودیتی از نظر سن وجود ندارد. ولی به این معنی نیست که یک دختر پانزده ساله دندان هایش را لمینت کند، لیکن در این سن امکان ایجاد قشنگی با استفاده از ارتودنسی وجود دارد و این گزینه در این سن عالی ترین و دائمی ترین راه جهت درمان ناهنجاری های فک و دندان هست. این درمان ها جهت کسی توصیه می شود که از نظر سنی آمادگی این درمان را ندارد یا با توجه به طول درمان و سختی های ارتودنسی، امکان استفاده از این درمان را ندارد.

    محدویت سنی جهت انجام ارتودنسی چقدر است؟

    علم امروز محدودیتی جهت سن ارتودنسی قائل نیست. این درمان را می توان تا ۴۰ یا ۵۰ سالگی هم انجام داد، ولی تفاوت در طول دوره درمان و برگشت پذیری آن هست. جهت سنین بالا، طول دوره درمان زیاد و احتمال بازگشت پذیری آن هم زیاد است.

    هزینه درمان جهت هرکدام از این درمان ها در چه حدودی می تواند باشد؟

    کامپوزیت های درمانی نسبت به سایر درمان ها هزینه های کمتری دارند، ولی لمینت ها و روکش ها، به علت وقت و موادی که در لابراتوار صرف ساخت آن ها می شود هزینه بیشتری خواهند داشت. به طور کلی، هزینه جهت هر واحد دندان بستگی به تعرفه های مصوب دندان پزشکی دارد.

    منبع: ایده آل

    واژه های کلیدی: مواد غذایی | دندان پزشک | وعده غذایی | نخ دندان | ارتودنسی | استفاده | کامپوزیت | زیبایی | هنرپیشه | لبخند | دندان

    دلیل سفیدی دندان های هنرپیشه ها و صورت های معروف چیست؟

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های پردازش تصویر از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی چشم پزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی گردشگری
  • کتب عکس زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی دینامیک غیر خطی
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباط از راه دور
  • دانلود فایل های زبان اصلی علوم فضایی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>