• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » دنیای مد » دکوراسیون » ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل

    ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل

    چیدمان منزل | روانشناسی | دکوراسیون | چیدن وسایل | روانشناسی | دکوراسیون | خانواده | احساسات | مبلمان | خانواده | احساسات

    ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل

    ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل 

    وقتی دکوراسیون مطابق با علم روان شناسی چیده شود به نظر شما نتیجه چگونه خواهد بود؟ دیدنی است بدانید که دکوراسیون اگر بر اساس آرام دادن به ذهن چیده شود واقعا خوب خواهد بود. اگر رنگ هاي وسایل منزل را طوری گزینش نمایید که بر روی روحیه و ذهن شما تاثیر مثبتی بگذارد چیدمان منزل را با رنگ هاي خوشحال و متنوعی بچینید

    تا جهت روحیه شما خوب باشد منزل مکانی است که باید به آرامش برسید دکوراسیون و چیدمانی با رنگ هاي که به شما آرامش دهد ایده هاي جهت شما عزیزان داریم هنگام صحبت از دکوراسیون و تزیینات داخلی، معمولا عنوان از نظر زیباشناختی مورد بررسی قرار می گیرد؛ این که چگونه به جلوه اي دلخواه دست پیدا کنیم؟

    ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل

    کدام سبک چیدمان را الگو بدانیم یا چه گرایش هاي جدیدی در این اساس پدید آمده اند؟ ولی این ها فقط بخشی از پازلی را تشکیل میدهد که باید به درستی چیده شود.

    لغت و معنی!

    چیدمان منزل | روانشناسی | دکوراسیون | چیدن وسایل | روانشناسی | دکوراسیون | خانواده | احساسات | مبلمان | خانواده | احساسات

    یکی از مواردی که اغلب نادیده گرفته می شود درکی است که از روانشناسی دکوراسیون در ناخودآگاه ما وجود دارد. باور داشته باشیم یا نه، گزینه هایي که در مورد نحوه دکوراسیون مکانی که در آن کار، زندگی یا به هر صورتی گذران وقت می کنیم، تاثیر قابل ملاحظه اي روی احساسات و ادراک ما دارد.

    بدین صورت لغت به معنا بدل میشود؛ معنایی که وسعت زیادی میگیرد. اگر می خواهید از حضور حس درست در فضایتان اطمینان حاصل کنید به توصیه هاي روانشناسانه این حوزه دقت داشته باشید.

    خانواده ۳ نفره

    در مورد تاثیر روانی رنگ ها بسیار گفته و در شماره هاي پیشین صحبت شده است هست، ولی اهمیت این امر به قدری است که باید همواره بر آن تاکید کنیم. بی شک گزینه هاي رنگی ما تاثیر فوق العاده اي بر حال و هوا یا به اصطلاح «مود» ما دارد و این امر یکی از چالش هاي مهم روانشناختی دکوراسیون جهت طراح هست. راحت ترین شیوه، کاربرد یک آلبوم سه تایی از رنگ هاست.

    ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل

    بزرگ ترین یا وسیع ترین اجزای دکوراسیون را به رنگ خنثی ولی دلخواه در نظر می گیریم؛ به عنوان نمونه رنگ بژ. اجزای درجه ۲ از نظر اندازه یا وسعت را به رنگ دلخواهی که آن را با رنگی خنثی به عنوان نمونه سفید، ملایم کرده ایم کامل میکنیم؛ بعنوان مشابه فیروزه اي روشن و اجزای تزیینی کوچک تر یا تکی دیگر از قبیل یک مبل تکی، مجسمه، گلدان،

    کوسن و … را با رنگی نیرومند و سرزنده که به فضا انرژی بصری و روانی خوشایندی می بخشد؛ مثل زرد طلایی یا نارنجی پرتقالی. از نظر روانشناسی، این خانواده ۳ نفره جالب به نسبت یک خانواده تک رنگ به سلامت روان نزدیک تر هست.

    چیدمان منزل | روانشناسی | دکوراسیون | چیدن وسایل | روانشناسی | دکوراسیون | خانواده | احساسات | مبلمان | خانواده | احساسات

    همانی هستم که میبینید

    هنگام گزینه رنگ دیوارها به وسعتی که آن رنگ از فضا اشغال خواهد کرد دقت داشته باشید. از نظر جامعه شناسی، هرگونه انتخابی در مورد رنگ و نحوه چیدمان وسایل به درک بهتر کارکرد فضا کمک کرده و درواقع به نوعی اطلاع رسانی می کند، ولی این تمام مقاله نیست و توصیه مهم تری هم وجود دارد! ترکیب هر جزء از اجزای دکوراسیون و نحوه ساماندهی آن عاملی است که از شخصیت، خواسته ، لذت و آرزوهای شما سخن می گوید.

    ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل

    روح فضا

    وقتی پرسش «چگونه چیدمان کنیم؟» در برابر شماست، شناخت و درک نیازمندی هاي روانی و درک احساسات انسانی اهمیت فوق العاده اي دارد. فرقی نمی کند که جهت خودتان باشد یا جهت مشتری، پاسخ به این ابهامات پایه و اساس کار هست. دانستن و درک آرزو و دلبستگی، توانایی یا ناتوانی هاي فرد

    و کارکرد مورد نیاز و مطلوب فضا جهت رسیدن به نتیجه قابل قبول مهم هست. مهارت هاي روانشناختی چه در مورد شخص خود و اعضای خانواده تان و چه در مورد مشتری به بالا بردن کیفیت کار اجرایی کمک می کند. چیدمان بخش هاي گوناگون فضا چگونه باید باشد تا جوابگوی نیازهای متفاوت بوده و کارایی مناسب را فراهم آورد؟ شناخت روانشناسانه محیط، روح حاکم بر آن را زنده و سیال نگه می دارد.

    حوزه هاي سه گانه

    تاثیر روانشناسانه فضا در ۳ حوزه قابل بررسی هست:

    ۱- واکنش‌ یا عملکرد: شکل هندسی فضا یا اتاق، میزان وجود نور طبیعی و مناسب جهت انجام کار- هر نوع کاری از قبیل مطالعه، انجام تکالیف، آشپزی و … ـ روی واکنش‌ و عملکرد و میزان بازدهی مثبت ما تاثیرگذار هست.

    ۲- احساسات: گزینه رنگ، رابطه با فضای بیرون و طبیعت از راه پنجره و محل قرارگیری آن در اتاق و حضور نمادها و اشیای سمبلیک فردی که نشان دهنده شخصیت و آمال ماست روی احساسمان از بودن در آن مکان تاثیرگذار هست.

    ۳- ادراک: شامل هوشیاری حسی ما از عوامل و عنصرهای محیطی موجود در فضا می شود. جهت مثال درک بافت سطوح وسایلی که در اطرافمان هست؛ به عنوان نمونه این که نرم است یا زبر، صیقلی یا مات؟ مبلمان دارای چه شاخصه هست؟ آیا حسی از راحتی با خود دارد یا برعکس خشک و رسمی هست؟

    طراحی آن به ما چه میگوید؟ یا این که در طراحی فضا به وجه شخصی آن که بتوان بدون مزاحمت بر احساسات و جنبه هاي درونی و تفکرات خود متمرکز شد، پرداخته شده است هست؟ و بسیاری موارد دیگر بر دریافت ما از یک مکان تاثیرگذار هست. وجه دیگر درک فضا میتواند به توهم مثبت وسعت فضا ، کمک کند.

    اگر می خواهید فضایتان از لحاظ دیداری بزرگ تر به نظر برسد، چاره کار بهره گیری از مبلمان کوچک تر و باریک تر هست. راه اندازی یک آینه بزرگ روی دیوار پشتی مبلمان و ایجاد عمق مجازی نیز شما را به این هدف نزدیک میکند. آویزان کردن وسایل تزیینی روی دیوارها، هم چنین به کار بردن رنگی گرم جهت تزیین فضا، درک صمیمانه اي از فضا به ما می بخشد.

    چیدمان نزدیک به هم مبلمان و صندلی ها و حضور نورهای محیطی مثل آباژور نیز به ایجاد فضای دوستانه کمک می کند. این که با گزینش هاي خود بعنوان یک دکوراتور باعث چه دریافتی از فضا از طرف مخاطبان می شویم و چه ادراکی از آن را انتقال میکنیم، مسئولیت ماست.

    این تاثیرات در زندگی روزانه قابل چشم پوشی نبوده و بسیار حقیقی و مهم هست. مقاله دیگر اختیار و ملاک گزینه وسایل، رنگ ها و مدل اشیایی است که برمی گزینیم و تا حد زیادی در این باره آزادی عمل داریم.

    فلسفه هاي دکوری

    در این اساس، ۲ نظر مشهور و باستانی و در عین حال کاربردی از گذشتگان جهت ما به یادگار مانده هست: فنگ شویی و واستو شاسترا که هر دو بر نحوه درست چیدن وسایل و گزینه صحیح آن ها به منظور دست یافتن به برترین کیفیت جسمی و روانی در فضاهایی که زندگی می کنیم، می پردازند.

    ۴ مورد خاص…

    هنگامی که وارد فضایی میشویم، ۴ مورد خیلی سریع دقت ما را به خود جلب می کند:

    ۱- کارکرد: آیا فضا با نیازهای ما مطابقت دارد و انها را برآورده میکند؟

    ۲- ارزش مالی: آیا هزینه اي که جهت آن شده است خوب بوده هست؟

    ۳- وجه سمبلیک: آیا احساسات ما را برمی انگیزد و با آن هماهنگی دارد و جهت به وجود آوردن حس همراهی و همدلی، از چه اشیا، لوازم و مبلمانی بهره گیری کرده اند؟

    ۴- نشانه: آیا موارد بهره گیری شده است در دکوراسیون، حالتی شخصی و فردی دارد یا حالتی عمومی و معمولی؟ به عنوان نمونه آشپزخانه اي که روی در یخچال آن عکسهایی از افراد خانواده، دوستان و یادگاری ها و… قرار دارد، فضای بسیار صمیمانه تری جهت همۀ ایجاد میکند تا آشپزخانه اي مدرن و مینیمالیستی و بیش از اندازه خلوت. انرژی مثبت جاری در فضا با حضور اشیا و رنگ ها به افراد انتقال می شود و حال و هوای دلنشین تری جهت ساکنان فراهم می آورد.

    واژه های کلیدی: چیدمان منزل | روانشناسی | دکوراسیون | چیدن وسایل | روانشناسی | دکوراسیون | خانواده | احساسات | مبلمان | خانواده | احساسات

    ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل

    ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل

    ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل

    ترکیب علم روانشناسی و دکوراسیون منازل

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های گوارش از آمازون
  • منابع اورجینال تئوری نسبیت و گرانش
  • کتب تحلیل زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فناوری اطلاعات سلامت
  • دانلود فایل های زبان اصلی جغرافیا
  • کتب نانو زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی باغبانی
  • دانلود منابع مرجع تربیت بدنی
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • منابع اورجینال ادبیات
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>