• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » عکس ، مقایسه چگونگی روند ساخت ورزشگاهها در کشور عزیزمان ایران و کشورهای من

    عکس ، مقایسه چگونگی روند ساخت ورزشگاهها در کشور عزیزمان ایران و کشورهای من

    در این گزارش به مقایسه روند ساخت ورزشگاه های کشور عزیزمان ایران و کشورهای منطقه پرداخته ایم.

    عکس ، مقایسه چگونگی روند ساخت ورزشگاهها در کشور عزیزمان ایران و کشورهای من

    به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان با مقایسه تعداد ورزشگاه های کشور عزیزمان ایران و کشورهای منطقه می توان به کمبود شدید سرانه ورزشی در کشور پی برد. تعداد ورزشگاه های استاندارد کشورمان نسبت به جمعیت بسیار اندک است و همان استادیوم ها نیز کم کم فرسوده می شوند،این در حالیست که کشورهایی مثل امارات و قطر با احداث ورزشگاه های مدرن و صرف هزینه های هنگفت به دنبال جلب نظر فدراسیون های جهانی در اعطای میزبانی مسابقه های ورزشی و درآمدزایی کلان جهت کشورشان هستند.
    ورزشگاه های جدید

    عبارات مهم : جام جهانی – پروژه ساخت

    اگر چه در سال های اخیر تاسیس چند ورزشگاه جدید، موجب زیاد کردن سرانه ورزشی کشورمان شده است ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. از ورزشگاه های امام رضا(ع) مشهد، پارس شیراز، نقش دنیا اصفهان، زاهدان سیستان و بلوچستان، پانزدهم خرداد کرمانشاه، سردار آزادگان قزوین، شهدای گرگان و شهید مهدوی بوشهر می توان به عنوان ورزشگاه های تازه تاسیس نام برد.
    ورزشگاه ۲۵ هزار نفری امام رضا(ع)
    ورزشگاه امام رضا (ع ) در زمینی به مساحت ۵۷ هزار متر مربع و با ۱۱۰ هزار متر مربع فضای ورزشی و فرهنگی در سایت ۱۲ هکتاری مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی احداث شده است هست. علاوه بر پیست دو و میدانی، این ورزشگاه مجهز به ۱۰ سالن ورزشی پیشرفته، پارکینگ و امکانات فرهنگی و رفاهی دیگر از قبیل آمفی تئاتر، سالن های سمینار، سالن غذاخوری، موزه افتخارات ورزشی آستان قدس رضوی است.
    ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز
    عملیات ساخت ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز (میانرود) در جنوب شیراز سال ۱۳۷۴ شروع شد و در نهایت در ۳۱ فروردین ۹۶ افتتاح گردید. این مجموعه ورزشی ۴۵ هکتاری علاوه بر زمین چمن استاندارد طبیعی، دارای سیستم مدرن گرمایش از کف، پیست تارتان ۸ خطه، دکل های روشنایی ۱۲۰۰ لوکس و اسکوربردی به مساحت ۱۰۴ مترمربع است.
    از دیگر امکانات این ورزشگاه می توان به سونای خشک و جکوزی، ساختمان اداری، پارکینگ و همچنین فضاهای مخصوص تماشاگران و مهمانان خاص اشاره کرد.
    ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش دنیا اصفهان
    ورزشگاه نقش دنیا اصفهان يكی از استانداردترين ورزشگاه های كشور است كه ظرفيت آن ۷۵ هزار نفر و مساحت كل آن ۲۹ هكتار است.این ورزشگاه دارای ۴ ورودی جهت ورزشكاران بوده و ورودی تماشاگران نيز به صورت مجزا ساخته شده است است.
    ۱۳۰۰ متر بزرگراه های دسترسی و تونل ماراتن با شيب ۵ درصد به طول ۱۱۰ متر از جمله ويژگی های ورزشگاه نقش دنیا اصفهان است.
    ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زاهدان
    كار ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زاهدان از مهرماه ۱۳۸۰ شروع شد و بعد از ۷ سال در سال ۸۷ افتتاح گردید. مساحت كلی سايت اين ورزشگاه كه در دهكده بزرگ المپيک زاهدان واقع است ۱۰ هكتار و مساحت كاسه استاديوم ۱۹۳۲۵ مترمربع هست. اين پروژه دارای ۴ رختكن مجزا و ۴ سونا در داخل هر رختكن، زمين چمن مصنوعی استاندارد، پيست دووميدانی، اسكوربرد، فضای اداری و پاركينگ بزرگ با گنجايش ۸۷۷ ماشین هست.
    ورزشگاه ۱۵ هزار نفری پانزدهم خرداد کرمانشاه
    کلنگ ساخت ورزشگاه ۱۵هزار نفری پانزده خرداد کرمانشاه در سال ۸۲ به زمین زده شد و بعد از گذشت یازده سال در سال ۹۳ آخر یافت.
    این ورزشگاه در ۷هزار مترمربع ساخته شده است که پیست دو و میدانی تارتان هشت خط به همراه دوی ۱۱۰ متر و پرتاب های چکش، دیسک و نیزه از دیگر مشخصات این طرح است.
    ورزشگاه پانزده خرداد دارای ۲۷هزار مترمربع جایگاه تماشاچیان و پارکینگی به مساحت ۲۵هزار مترمربع است.
    ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان قزوین
    ورزشگاه ۱۵ هزار نفری قزوین دارای پیست تارتان به مساحت چهار هزار متر مربع، زمین چمن در ابعاد ۱۰۵در ۱۰۸ متر مربع، شش سالن ورزشی غیر توپی (رزمی)، تیراندازی، تیرو کمان و بیلیارد است.
    این ورزشگاه در هفت هکتار مساحت با ۱۹ میلیارد تومان اعتبار ساخته ساخته شده است و دارای دو پارکینگ با مساحت سه هزارو ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت توقف ۱۷۰ دستگاه ماشین هست.
    ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهدای گرگان
    کار ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری گرگان از سال ۸۰ شروع شد و بودجه ای معادل ۸۰ میلیارد ریال جهت اجرای این طرح تخصیص داده شده است یافت.
    این ورزشگاه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار، شامل زمین چمن، پیست تارتان، چهار رختکن، دو سونا و جکوزی، سالن آزمون دوپینگ است و در کنار این ورزشگاه زمین بسکتبال و تنیس و … نیز در نظر گرفته شده است است.
    ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مهدوی بوشهر
    این مجموعه ورزشی ۱۸ هکتاری با زیربنای استادیوم به مساحت ۳۶ هزار مترمربع، دارای زمین چمن استاندارد طبیعی، پیست تارتان ۸ خطه، دکل های روشنایی ۱۲۰۰ لوکس و اسکوربردی به مساحت ۴۰ مترمربع است.
    از دیگر امکانات ورزشگاه ۱۵ هزارنفری بوشهر می توان به سونای خشک، اتاق بدنسازی، ساختمان اداری، پارکینگ و همچنین فضاهای مخصوص تماشاگران و مهمانان خاص اشاره کرد. ساخت این ورزشگاه ۱۲ سال به طول انجامید.
    ورزشگاه های در دست ساخت
    ساخت چند ورزشگاه نیز همچنان ادامه دارد و دو ورزشگاه نیز تا آخر امسال افتتاح می شوند. ورزشگاه ۳۰ هزار نفری شهدای مس کرمان شامل دو زمين چمن طبيعی و یک زمين چمن مصنوعی، شش زمين تنيس، پاركينگ طبقاتی، دو استخر شنا و یک سالن چند منظوره قرار است تا آخر امسال افتتاح شود.
    پروژه ساخت ورزشگاه ۲۷ هزار نفری فولاد نیز به آخر خود نزدیک شده است هست، رشد چمن این ورزشگاه پنج ماه به طول می انجامد و این ورزشگاه نیز تا آخر امسال افتتاح می شود.
    ورزشگاه ۳۰ هزار نفری شهدای مس کرمان
    ورزشگاه ۲۷ هزار نفری فولاد خوزستان
    امارات
    در حالیکه ساخت ورزشگاه نقش دنیا اصفهان با ثبت رکوردی جهانی ۲۳ سال به طول انجامید، در سال های اخیر تنها در شهر ابوظبی امارات هشت استادیوم مدرن ساخته شده است هست. امارات توانست با ساخت ورزشگاه های تازه و با کیفیت و تجهیز ورزشگاه های موجود میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ را نیز به دست آورد.
    شش ورزشگاه امارات جهت میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹
    قطر
    کشوری که مساحتش به اندازه یکی از شهرهای کوچک کشور عزیزمان ایران هم نیست با صرف هزینه هایی سرسام آور و ساخت ۱۶ استادیوم مدرن توانست میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورد. البته قطر قصد دارد ۳ استادیوم را بازسازی کرده و ۹ ورزشگاه پیشرفته دیگر را نیز تا سال ۲۰۲۲ افتتاح کند.
    توسعه ورزشگاه های قطر جهت جام جهانی ۲۰۲۲
    طرح توسعه ی ورزشگاه بین المللی خلیفه دوحه قطر جهت بازیهای جام جهانی ۲۰۲۲
    ورزشگاه الوکره قطر(ماکت طرح)

    یکی از ورزشگاه های میزبان جام جهانی ۲۰۲۲
    میزبان بازی های مرحله گروهی و یک دیدار مرحله یک هشتم پایانی
    ترکیه و عراق
    دو کشور ترکیه و عراق در دو سال اخیر سرمایه گذاری زیادی در ساخت استادیوم های مدرن و بزرگ کرده اند. ترکیه با وجود داشتن ۵۵ ورزشگاه، با راه اندازی پروژه ای به نام ” ۳۰ استادیوم در ۲۷ شهر” به دنبال زیاد کردن تعداد ورزشگاه ها و به تبع آن میزبانی مسابقه های جهانی ورزشی و درآمدزایی کلان از این طریق است.
    پس از ترکیه، کشور عراق بیشترین میزان سرمایه گذاری را در زمینه استادیوم سازی در سال ۲۰۱۷ داشته هست، عراق در حال حاضـر در ده استـان خود ساخــت استادیـوم های مدرن را شروع کرده که ورزشگاه های کربلا و بصــره کاملا تکمیل و افتتاح شده است و ساخت ورزشگاه شهر نجف نیز در مراحل نهایی قرار دارد.
    ورزشگاه ۵۳ هزار نفری ترک تلکام
    ورزشگاه ۶۵ هزار نفری بصره
    سمبل بی برنامگی و بی تدبیری
    به طور کلی ساخت ورزشگاه در کشور عزیزمان ایران با کم توجهی و بی برنامگی مسئولان مواجه شده است است ولی در این میان ساخت ورزشگاه پنج مهر آبادان را می توان به عنوان سمبلی از بی برنامگی و ناکارآمدی ثبت کرد.
    پروژه ساخت این ورزشگاه از سال ۱۳۵۲ شروع شده است و با گذشت بیش از چهل سال و صرف ده ها میلیارد تومان هزینه، هنوز به بهره برداری نرسیده و می توان گفت به یکی از آثار باستانی آبادان تبدیل شده است هست. به طوری که طبق اعلام مسئولان فوتبال آبادان احتمال ثبت این پروژه به عنوان طولانی ترین پروژه ناتمام دنیا در کتاب رکوردهای گینس وجود دارد!
    انتهای خبر/

    واژه های کلیدی: جام جهانی | پروژه ساخت | سالن ورزشی | استادیوم | پارکینگ | ورزشگاه | زاهدان | امارات | اصفهان | ورزشگاه | پروژه

    عکس ، مقایسه چگونگی روند ساخت ورزشگاهها در کشور عزیزمان ایران و کشورهای من

    عکس ، مقایسه چگونگی روند ساخت ورزشگاهها در کشور عزیزمان ایران و کشورهای من

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال روان شناسی
  • دانلود منابع مرجع تدارکات
  • کتاب خارجی معروف
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • هاردکپی کتاب های حسابداری
  • خرید کتاب های بازار یابی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی مالی و بازار سرمایه
  • خرید کتاب جبر زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی تمدن امریکا
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>