• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » اینفوگرافیک+ ۱۰ عامل تعجب آور که خطر مبتلا به سرطان را زیاد کردن می‌دهد!

    اینفوگرافیک+ ۱۰ عامل تعجب آور که خطر مبتلا به سرطان را زیاد کردن می‌دهد!

    بنا به گزارش موسسه ملی سرطان تقریبا ۳۹.۶ درصد از مردان و زنان در مقطعی از زندگی ارزش متوجه می‌شوند که به سرطان مبتلا شده‌اند. تحقیقات در این زمینه

    اینفوگرافیک+ ۱۰ عامل تعجب آور که خطر مبتلا به سرطان را زیاد کردن می‌دهد!

    بنا به گزارش موسسه ملی سرطان تقریبا ۳۹.۶ درصد از مردان و زنان در مقطعی از زندگی ارزش متوجه می شوند که به سرطان مبتلا شده است اند. تحقیقات در این زمینه نشان می دهد ژنتیک مربوط به نیمی از این درصد می شود. قرار گرفتن در معرض محیط زیست و عوامل اقتصادی و اجتماعی نیز درصد دیگری را از عوامل بروز سرطان به خود تخصیص داده شده است داده اند.

    با دانستن عوامل خطر شما می توانید از مبتلا به سرطان جلوگیری کنید. چاقی، رژیم غذایی ناسالم، عدم تعادل هورمونی و التهابات مزمن همه از عوامل شناخته شده است سرطان محسوب می شوند. ولی عوامل بعضی از سرطان ها آشکار نیستند در این گزارش ۱۰ عاملی را که فکرش را هم نمی کنید، باعث سرطان شود را بهتان معرفی کرده ایم.

    مکانی که زندگی می کنید

    اینفوگرافیک+ ۱۰ عامل تعجب آور که خطر مبتلا به سرطان را زیاد کردن می‌دهد!

    در سال ۲۰۱۷ مطالعه ای در مجله سرطان به چاپ رسید مبتنی بر این عنوان که در شهر و کشورهایی که نوع کیفیت آب و هوا، زمین و محیط زیست از اوضاع خوبی برخوردار نیست افراد به مراتب زیاد به انواع سرطان ها مبتلا می شوند. این عوامل باعث رشد آماری سرطان سینه در زنان سرطان پروستات در مردان شده است هست. تحقیقات نشان داده است آلودگی هوا خطر مبتلا به انواع سرطان ها را نیز زیاد کردن می دهد.

    شمع و خوشبو کننده های هوا

    محققان، سطح مواد شیمیایی آلی را در ۶ منزل در نیویورک و انگلستان مورد بررسی قرار دادند. تمامی ساکنین این منازل از مواد خوشبو کننده (شمع های معطر و مواد پاک کننده) استفاده کردند. «لیمونین» یک ماده شیمیایی است که فاکتور مهم مبتلا به سرطان هایی چون لوسمی میلوئید(سرطان مغز استخوان) و نازوفارنکس(سرطان حفره بینی) را زیاد کردن می دهد. همچنین عطر های مصنوعی و رایحه های جعلی نیز باعث آسیب به هورمون ها شده است و ممکن است فرد را درگیر آسم و مسائل جدی دیگر کند.

    تماشای بیش از اندازه تلویزیون

    بنا به گزارش موسسه ملی سرطان تقریبا ۳۹.۶ درصد از مردان و زنان در مقطعی از زندگی ارزش متوجه می‌شوند که به سرطان مبتلا شده‌اند. تحقیقات در این زمینه

    پژوهش ها در سال ۲۰۱۴ به وسیله دانشگاه رگنسبورگ آلمان نشان داد ارتباطی بین وقت نشستن (تماشای بیش از اندازه تلویزیون، نشستن های طولانی مدت در محل کار و…) با خطر مبتلا به سرطان وجود دارد. سرطان روده بزرگ، آندومتر و ریه در کمین این افراد هست. بیشترین قشری که درگیر این نوع از سرطان های می شوند کارمندان هستند.

    انجمن سرطان آمریکا توصیه کرد ۱۵۰ دقیقه در روز فعالیت میانگین و ۷۵ دقیقه فعالیت شدید جهت کم کردن مبتلا به سرطان نیاز است.

    خاک اره و چوب

    شاید این گزینه را تا به حال نشنیده اید ولی آژانس بین المللی سرطان گرد و غبار چوب را جهت انسان بسیار مضر و سرطان زا اعلام کرد. همچنین یک مطالعه نشان داده است افرادی که با چوب ها زیاد سروکار دارند (مانند مبلمان سازها) زیاد به سرطان بینی و سینوس مبتلا می شوند .

    فست فود خورها

    فست فود و غذاهای بسته بندی شده(غذاهای آماده) اغلب دارای مواد شیمیایی نظیر perfluorinated هستند. این ماده شیمیایی علاوه بر سرطان زا بودن باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی و دیگر اثرات مضر بر سلامتی می شوند. لذا بسیار توصیه می شود تا حد امکان از مصرف فست فودها و غذاهای بسته بندی شده است خودداری کنید، زیاد غذاهای خانگی میل کنید تا از شر این ماده سرطان زا در امان باشید. همچنین در ظروف کاغذی ، قاشق و چنگال پلاستیکی به هیچ عنوان غذا نخورید.

    اینفوگرافیک+ ۱۰ عامل تعجب آور که خطر مبتلا به سرطان را زیاد کردن می‌دهد!

    برخی از کرم های ضدآفتاب

    قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور خورشید درصد مبتلا به سرطان را زیاد کردن می دهد علاوه بر آن استفاده از کرم‎های ضد آفتاب ناسالم نیز به همیین اندازه شما را سرطان نزدیک می کند. «بنزوفنون-۳» یک عنصر یکسان در کرم های ضدآفتاب هستند که باعث تولید رادیکال های آزاد شده است که خود به تنهایی از آسیب رسیدن دی ان ای جلوگیری می کند.

    سازمان بهداشت جهانی در حال محدود کردن بنزوفنون ۳ تا ۶ درصد هست. لذا این شرکت توصیه کرد در هنگام خرید ضدآفتاب برچسب آن را چک کنید و در صورت مشاهده موادی چون اسیدپارا آمینوبنزوئیک، سینوکسات، دیاکسوپبنزون، هموسالات، پارابن و اکسیبنزون از خریداری آن محصول اجتناب کنند.

    کمبود نور خورشید

    بنا به گزارش موسسه ملی سرطان تقریبا ۳۹.۶ درصد از مردان و زنان در مقطعی از زندگی ارزش متوجه می‌شوند که به سرطان مبتلا شده‌اند. تحقیقات در این زمینه

    به گفته محققان مرکز سرطان مورس در کالیفرنیا، می توان در حدود ۲۵۰هزار مورد سرطان روده بزرگ و ۳۵۰هزار سرطان پستان را در سراسر دنیا با زیاد کردن سطح ویتامین دی کم کردن داد.

    محققان ارتباط بین ویتامین دی و سرطان را مورد بررسی قرار دادند و یک رابطه معکوس بین این ۲ عامل کشف کردند. اگر سطح ویتامین دی پایین باشد خطر مبتلا به سرطان روده بزرگ و سینه به شدت زیاد کردن پیدا می کند. نور خورشید غنی ترین مرجع ویتامین دی محسوب می شود، ولی بیش از اندازه در معرض آن قرار گرفتن هم مناسب نیست.

    برخی از ویروس ها و باکتری ها

    درحالی که ویروس ها خطرات جدی کوتاه مدتی را در بر خواهند داشت بلکه بعضی از اثرات مخرب طولانی مدت را نیز در بدن به همراه دارند. محققان بر این باورند که ۹۵ درصد جمعیت به طور کلی به وسیله ویروس Epstein-barr(EBV) مبتلا شده است اند. این ویروس با بعضی از انواع سرطان مانند لنفوم هوچکین و لنفوم بورکیت و بیماریهایی مانند ایدز (HIV) و مولتیپل اسکلروز همراه هست، ویروس EBV در بدن هیچ نشانه ای ندارد و می تواند سالیان سال در بدن باقی بماند.

    اینفوگرافیک+ ۱۰ عامل تعجب آور که خطر مبتلا به سرطان را زیاد کردن می‌دهد!

    کمبودهای تغذیه ای، قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین و ضربه های روانی یک ویروس خفته را در بدن بیدار می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد سلول های پستان متصل یه این ویروس با یک تصویر العمل فیزیکی به سرطان پستان تبدیل شدند.

    کار در شیفت شب

    طبق بعضی از مطالعات کار در آخرهای شب خطر مبتلا به سرطان را در افراد زیاد کردن می دهد. محققان دانشگاه ام آی تی با انجام مطالعه ای بر روی موش ها دریافتند دو ژن در بدن وظیفه کنترل ریتم شبانه روزی سلول و سرکوبی تومور ها را بر عهده دارند. ژن مربوط به کنترل ریتم شبانه روزی سلول ها در پاسخ به نور و تاریکی در محیط زیست تصویر العمل نشان می دهد. لذا موش هایی که در نور غیر طبیعی جهت مدت طولانی قرار داشتند، تورمورها تهاجمی تر عمل کردند.

    مصرف غذاهای سوخته

    شاید این گزینه کمی برایتان نا آشنا باشد ولی باید بدانید که بین مصرف غذاهای سوخته و ایجاد سرطان ارتباطاتی وجود دارد. «آکریل آمید» ماده شیمیایی است که در غذاهای نشاسته دار وجود دارد و در مواجه با دمای بالا آشکار می شود. سرخ کردن و پختن غذاهای نشانه دار در دمای بالای ۲۴۸ درجه فارنهایت آکریل آمید موجود در مواد غذایی را آزاد می کند. این ماده باعث تخریب دی ان ای و ایجاد سرطان می شود، به همین باعث آژانس بین المللی «آکریل آمید» را سرطان زا اعلام کرد.

    لذا از مصرف غذاهای نشاسته داری که بیش از اندازه سرخ شده است اند ( و یا سوخته اند) اجتناب کنید. البته می توان با استفاده از زردجوبه، سیر و رزماری کمی از آثار مخرب این ماده را کم کردن داد.

    منبع : جام جم / بیتا نوروزی

    واژه های کلیدی: سرطان سینه در زنان | سرطان روده بزرگ | مواد پاک کننده | انواع سرطان ها | سرطان پروستات | خوشبو کننده | غذاهای خانگی | سرطان پستان | انواع سرطان | ویتامین | شیمیایی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع شبکه
  • خرید کتاب زبان اصلی کلیه و اورولوژی
  • خرید کتاب زبان اصلی مهندسی برق
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع انگلیسی
  • دانلود منابع مرجع داروشناسی و سم شناسی
  • دانلود منابع مرجع جبر کامپیوتر
  • خرید کتاب زبان اصلی ادبیات علمی محبوب
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>