• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » ما ساکنان جزیره‌ تئاتر نیستیم! ، بازیگران راجع به حضور چهره‌ها در تئاتر چه گفتند؟

    ما ساکنان جزیره‌ تئاتر نیستیم! ، بازیگران راجع به حضور چهره‌ها در تئاتر چه گفتند؟

    تئاتر کشور ما دیگر مهجور و پنهان نیست و آن قدر نیرومند شده است است که با دیگر حوزه‌ها مسابقه کند،

    ما ساکنان جزیره‌ تئاتر نیستیم! ، بازیگران راجع به حضور چهره‌ها در تئاتر چه گفتند؟

    به گزارش خبرنگار حوزه تئاترگروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ تئاتر کشور ما دیگر مهجور و پنهان نیست و آن قدر نیرومند شده است است که با دیگر حوزه ها مسابقه کند، دیگر شکلی از زندگی را بیان می کند که گویی در قالب حقیقت وجود داشته و شکل گرفته است!
    مردم دیگر، محتواهای نیرومند می خواهند، ایجاد لحظات خوب و به یاد ماندنی را به وسیله اسطوره های خود طلب می کنند…

    عبارات مهم : بازیگران معروف – تأثیرگذار

    بازیگران سینمایی رو به سوی تئاتر آورده اند، تئاتر بازی می کنند به چه دلیل که؛ یا منزل و پله اول آن ها جهت حضور در عرصه بازیگری بوده هست، یا جهت ارزش بازگشت به ذات حقیقی بازیگری محسوب می شود! مگر می شود کسی از منزل اولش جدا بماند؟! همانند پرنده ای که می رود، پرواز کردن را یاد می گیرد، اوج می گیرد ولی باز هم به آشیانه حقیقی و مهم خود پناه خواهد آورد.
    حضور بازیگران سینمایی در تئاتر، نه تنها باعث کینه توزی و ناراحتی اهالی هنر نمایش نمی شود، بلکه بسیار مؤثر است و بر روی تقویت تئاتر و فروش بلیت های تئاتر نتیجه مثبت خواهد داشت .این مسأله هم جهت مردم، لذت بخش است و هم جهت بازیگران سینمایی که یا خاک صحنه را بچشند یا دوباره به این خاک بازگردند.
    خبرنگار حوزه تئاتر به همین منظور گفتگوهایی را ترتیب داده است که در ادامه می خوانیم؛
    ساناز بیان در خصوص تأثیر حضور اشخاص مشهور سینمایی بر تقویت و فروش بلیت های نمایش گفت: من باور دارم که در این صورت یک تئاتر یا فیلم خوب می فروشد و جدا از حضور صورت ها، مطمئنا ارتباط خود را با مخاطب برقرار می کند. من مخالف حضور هیچ کس در تئاتر نیستم و ما نباید شبیه سیاست های تازه و افراطی نژادپرستانه در کشورهای غربی واکنش‌ کنیم؛ چه اینکه این قضیه را هم می شود به بحث مهاجرت تشبیه کرد. ما نمی توانیم تئاتر خودمان را جزیره ای بدانیم که با آن نژاد برتر نامیده بشویم.
    کسی که وارد تئاتر می شود، اگر توانایی های خود را بالا ببرد و استعداد حضور بر صحنه را داشته باشد، در این عرصه ماندگار خواهد شد ولی اگر این طور نباشد، صحنه اجازه ماندن نمی دهد که در هر صورت نباید حق این آزمون را از آدم ها بگیریم.
    من معتقد هستم، تئاترهای متفاوت باید جهت سلیقه های متفاوت تولید بشوند. همان طور که تئاترها متفاوت هستند، شکل های تئاتر هم تفاوت دارد و ما باید اجازه بدهیم که افراد گزینش کنند. من به این نوع تنوع اعتقاد دارم و ما نباید تمام ذائقه ها را یکی کنیم و باید به تمام سلیقه ها احترام گذاشت.
    اما السا فیروزآذر که حضور سینمایی بیشتری داشته در خصوص تأثیر حضور اشخاص مشهور بر فروش بلیت تئاتر می گوید: در ابتدا قبل از آنکه بحث راجع به تأثیر بازیگران معروف سینما بر تئاتر را مطرح کنیم، بهتر است در مورد ارتباط دوسویه آن دو صحبت بشود. در مقایسه نمایش نامه ها و فیلم نامه هایی که در کشور عزیزمان ایران کار می شود، استفاده از بعضی نمایش نامه های مهم و خوب خارجی و باورپذیری اجرای آن ها، بدون ایرانیزه شدن یا عوض کردن اساسی جهت بازیگران، یک برتری به حساب می آید. شخصیت پردازی ها و دیالوگ های نیرومند و درست، داستان جالب، نحوه روایت های خاص و متناسبی که اکثر این کارها دارند و… همه می تواند جهت یک بازیگر برانگیزاننده باشد. ولی در استفاده از یک فیلم نامه موفق خارجی و تبدیل آن به نسخه باورپذیر ایرانی، قضیه تفاوت می کند و به ندرت اتفاق می افتد که نتیجه، مقبول واقع شود و خوب از آب درآید. از طرف دیگر اکثر فیلم نامه هایی که نویسندگان ایرانی، خود خالق آن ها هستند، به علت هزینه سنگین تولید فیلم، زیاد رنگ و بوی تجاری دارد و فوکوس ارزش بر جذب مخاطب عام است که همین اغلب به جنبه های هنری کار لطمه می زند و زیاد این فیلم نامه ها را در سطح نگه می دارد. از آن جا که سینما مخاطب عام دارد و تئاتر به نسبت آن، خاص تر است غالباً نمایش نامه ها نسبت به فیلم نامه ها عمیق تر هستند. همین تناسب را می توان ما بین تلویزیون و سینما و تفاوت نوشتار بین آن ها دید.
    وی همچنین ادامه داد: جهت یک بازیگر خوب است که هر دو حوزه، تئاتر و سینما را بشناسد و تجربه کسب کند. مثلاً نمونه بارز این تجارب، می تواند خود را در صدای بازیگر نشان دهد. صدا از جمله عناصری است که باید خاص، رسا و مناسب باشد و در تئاتر به علت وجود سبک های گوناگون، بازیگر صداهای متفاوتی از خود را تجربه می کند؛ شخصیت ها، ژانرها و سنین متفاوت و … ولی در سینمای کشور عزیزمان ایران که زیاد کارها رئال هستند کمتر امکان چنین تجربیاتی فراهم می گردد.
    فیروز آذر خاطرنشان کرد: ما در تئاتر تکرار را می آموزیم. و یاد می گیریم که تکراری ها و حس های تکراری را نو جلوه دهیم. به چه دلیل که؛ باید در لحظه بازی کرد و دیگر جهت اشتباه کردن و تصحیح اشتباه وقت نیست و این مسئله و این فضای پراسترس و هیجانی، جهت بازیگران خوب است و در کارهای سینمایی آن ها هم تأثیرگذار!
    اگر در یک تئاتر، صورت سینمایی نقش مهم باشد، مطمئناً می تواند در جذب مخاطبِ بیشتر، تأثیرگذار باشد. و خوشبختانه در بازیگران تئاتر بسیار شنیده ام که در نظر آنان، کیفیت نقش بر کمیت آن غالب است و گمان می کنم این همراهی می تواند جهت هر دو مثبت باشد و بازیگران تئاتر هم به زعم خودشان کمتر مهجور بمانند و در نهایت مخاطب و تماشاچی زیاد کردن پیدا کند. به علاوه، تماشاچیانی که بازیگرانی را تا به حال از دور نگاه می کردند، در نمایش می توانند آن ها را در کنار خود ببینند. به گمانم این همراهی و مشارکت، همراه با تأثیرات مثبت خواهد بود.
    گزارش از یگانه عرب
    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: بازیگران معروف | تأثیرگذار | سینمایی | بازیگری | بازیگران | سینمای | بازیگر | نمایش | مخاطب | سینما | تئاتر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی روماتولوژی
  • خرید کتاب نورشناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی بیماری های قلب و عروق
  • کتاب های سیستم های اطلاعاتی اورجینال
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • کتب نظریه شماره زبان اصلی
  • منابع اورجینال الکتریسیته و مغناطیس
  • هاردکپی کتاب های هندسه و توپولوژی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مطالعات تطبیقی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>