• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » سه‌گانه گردشگری طبیعی، سلامت و مذهبی، قم را مقصد گردشگری می‌کند ، لزوم تعریف پیوست گردشگری جهت پرونده‌های ثبتی

    سه‌گانه گردشگری طبیعی، سلامت و مذهبی، قم را مقصد گردشگری می‌کند ، لزوم تعریف پیوست گردشگری جهت پرونده‌های ثبتی

    معاون رئیس‌جمهوری در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم تأکید کرد: تعریف پیوست گردشگری جهت پرونده‌های ثبتی از ملزومات استفاده از ظرفیت‌های گردشگری هست.

    سه‌گانه گردشگری طبیعی، سلامت و مذهبی، قم را مقصد گردشگری می‌کند ، لزوم تعریف پیوست گردشگری جهت پرونده‌های ثبتی

    به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ زهرا احمدی پور معاون مدیر جمهوری و مدیر شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این جلسه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تبریک گزینش هوشمندانه ملت کشور عزیزمان ایران گفت: «ملت کشور عزیزمان ایران نشان دادند که عقلانیت و بلوغ سیاسی ارزش در حدی است که می توانند در هر شرایط سختی عالی ترین گزینش را انجام دهند. امیدوارم دکتر حسن روحانی مدیر جمهوری کشور عزیزمان ایران در دولت دوازدهم بتواند در تحقق تعهداتی که در کارزار انتخابات ارائه کرد موفق باشد و کمک گرفتن از تمام مدیرانی که در دولت یازدهم در سطح استان ها تلاش کردند که مدیر جمهوری بتواند به اهدافش دست پیدا کند، ادامه پیدا کند و در دولت دوازدهم نیز شاهد قدم های مؤثر جدی دولت باشیم تا به اعتماد دوباره مردم پاسخی درخور داده شود.»

    عبارات مهم : اقتصاد مقاومتی – برنامه ریزی

    وی با اشاره به اینکه امسال در بحث اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی را به عنوان محور داریم، گفت: «پیش فرض قرارگاه اقتصاد مقاومتی این است که در سال ۹۵ هماهنگی های بین دستگاهی، جهت گیری ها و گفتمان سازی ایجاد شده است است و در سال ۹۶ باید مشخص کنیم که این جهت گیری ها چه میزان کارآفرینی می تواند ایجاد کند.»

    احمدی پور با بیان اینکه مسیر حرکت اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ را مقام معظم رهبری در ابتدای سال جهت ما مشخص کردند، گفت: «یکی از مسائل مهم این است که در قالب اصلاح فضای کسب وکار، باید بحث واگذاری ها به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، کم کردن تصدی گری دولت، واگذاری به بخش خصوصی، تسهیل گری دولت جهت استفاده بهتر از امکانات موجود مورد توجه قرار گیرد.»

    وی ادامه داد: «دولت باید این تسهیل گری را انجام دهد تا در سال ۹۶ در بحث واگذاری ها موفق تر عمل کنیم تا بتوانیم بسته خروج از رکود را در قالب زیاد کردن تولید ارائه کنیم. در این زمینه شناسایی مزیت ها جهت هر استان و خلق ثروت بر اساس آن یکی از اولویت های جدی است.»

    توسعه صنعت و معدن، گردشگری، آی تی و انرژی های نو، جهت گیری قم در اقتصاد مقاومتی

    معاون مدیر جمهوری تأکید کرد: «قرار نیست همه استان ها در همه زمینه ها اقداماتی را انجام دهند، بلکه باید با توجه به ظرفیت هر استان جهت آن استان برنامه ریزی کرد. استان قم جهت گیری خود را بر بحث توسعه صنعت و معدن، گردشگری، آی تی و انرژی های نو متمرکز کرده هست. این جهت گیری ها می توانند زیربناهای مورد نیاز جهت توسعه استان را فراهم کنند. البته مشخص نشده است که اگر بخواهیم در توسعه گردشگری عمل کنیم کدام محور توسعه جهت استان قم می تواند مدنظر باشد.»

    وی با اشاره به اینکه بحث گردشگری زیارت یکی از اولویت های مهم استان قم هست، گفت: «اگر بتوانیم برنامه یکسان سه گانه محیط زیست گردی، سلامت و زیارتی جهت گردشگری استان قم را مدنظر قرار دهیم، به نتیجه مطلوب تری دست پیدا می کنیم، ظرفیت های موجود استان قم می تواند هر سه جنبه را پوشش دهد. باید جهت گیری در توسعه زیرساخت ها را به این سمت حرکت دهیم. استان قم در حال حاضر به اندازه سایر استان ها، استان محل اقامت جهت گردشگران نیست، بنابراین مهم است که مشخص کنیم جهت این استان قصد داریم چه میزبانی هایی را بر عهده بگیریم، چه تعهداتی را در مناسبات و رویدادهای بخش گردشگری بر عهده بگیریم، چه همکاری هایی در برنامه های استان های مجاور داشته باشیم و… این تعاریف کمک می کند که ظرفیت های گردشگری استان قم را معرفی کنیم.»

    لزوم تبلیغات و معرفی ظرفیت های استان قم

    معاون مدیر جمهوری با بیان اینکه چندان نمی توان بر روی گردشگران مذهبی مدیریت چندانی داشت، گفت: «باید در ازای عوض کردن زیرساخت ها، در ذهنیت گردشگری که وارد استان می شود نیز تغییراتی ایجاد کرد، باید در بحث تبلیغات و معرفی ظرفیت های استان قم جدی تر عمل کنید. می توان با تهیه بروشورهایی جاذبه های استان را به گردشگران معرفی کرد. گردشگری که از قم عبور می کند باید مطلع شود که اگر در قم سکونت کند می تواند از چه ظرفیت هایی بهره ببرد، می توان در تمام رستوران ها و مراکز خدماتی رفاهی، جذابیت ها و ظرفیت های استان را در بیلبوردهای تبلیغاتی معرفی کرد.»

    او تأکید کرد: «اینکه نتوانسته ایم در مجموع از ظرفیت های استان جهت زیاد کردن گردشگر استفاده کنیم، علاوه بر توسعه نیافتن زیرساخت ها مربوط به این است که جهت هیچ کدام از پرونده های ثبتی، پیوست گردشگری تعریف نکرده ایم، این مسئله به استان قم مربوط نیست و به شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برمی گردد. تا زمانی که جهت پرونده های ثبتی پیوست گردشگری تعریف نشود، آورده چندانی جهت استان ها و کشور نخواهد داشت.»

    قم را به صورت شهری هوشمند و خلاق معرفی کنیم

    احمدی پور بیان کرد: «در قالب گردشگری باید به سمتی پیش برویم که قم را به صورت شهری هوشمند و خلاق معرفی کنیم. بازخوانی الگوی زیست مذهبی یکی از ظرفیت های خوبی است که در استان وجود دارد. معرفی این الگوی زیست می تواند جهت تورهای دانش آموزی و تورهای گردشگری بسیار جالب باشد.»

    وی با تأکید بر اینکه قم باید تورهای یکسان با استان های هم جوار برگزار کند، گفت: «این تورهای یکسان می تواند به دوام زیاد گردشگر در استان قم کمک بزرگی کند. همچنین بحث توسعه گردشگری داخلی در تمام استان ها زیاد رویدادمحور هست، در حالی که جهت توسعه گردشگری داخلی جهت تمام ایام سال برنامه ریزی کنیم.»

    رئیس شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه کارگاه گردی، بازدید از اماکن تاریخی، بازدید از بیوت علما و شخصیت ها و… ظرفیت هایی جهت توسعه گردشگری هست، گفت: «می توان با شبکه کردن این ظرفیت ها، گردشگری داخلی استان را توسعه داد. در دنیا تن ها چهار درصد به گردشگری بین المللی منوط شده است است و ۹۶ درصد به گردشگری داخلی برمی گردد.»

    نیاز به یک موزه نیرومند

    او راجع به راه اندازی موزه تاریخی قم گفت: «اگر بخواهید قم را به عنوان مقصد گردشگری تبدیل کنید، حتما به یک موزه نیرومند نیازمند هستید. همچنین باید تیمچه قم را تقویت کرد، لیکن این تیمچه در موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی قرار گرفته هست. شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز آمادگی خود را جهت همکاری با استان اعلام می کند.»

    احمدی پور تأکید کرد: «مهم است که قم بتواند بخشی از سهمیه ای را که به جهت میزبانی مناسبت ها به پایتخت کشور عزیزمان ایران تخصیص داده شده است پیدا می کند، به خود تخصیص داده شده است دهد. می توان بخشی از مناسبت ها و همایش های ملی و بین المللی را به قم هدایت کرد. در ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ نیز قرار شد که همایش ها و نمایشگاه های بین المللی پایتخت کشور عزیزمان ایران را به تبریز ببریم. از طریق همین شبکه هایی که در بحث گردشگری در دنیا به خاص کشورهای اسلامی وجود دارد، می توان یک سال جهت قم میزبانی گرفت تا ظرفیت های استان قم تقویت شود.»

    وی افزود: «البته بیش از هر چیزی باید بحث تبلیغات و بازاریابی را به صورت جدی دنبال کنید و با شرکت در نمایشگاه های بین المللی و ملی ظرفیت های استان خود را معرفی کنید.»

    سرمایه گذاری روی سه گانه گردشگری طبیعی، سلامت و مذهبی

    معاون مدیر جمهوری خاطرنشان کرد: «باید روی سه گانه گردشگری طبیعی، سلامت و مذهبی سرمایه گذاری کنید تا بتوانید گروه های متفاوت گردشگران و سرمایه گذاران را به این استان جذب کنید. شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به شما کمک خواهد کرد. در همه این زمینه ها در کنار شما خواهیم بود تا ظرفیت های استان زیاد معرفی شود.»

    وی با اشاره به اینکه در بسته اقتصاد مقاومتی، توسعه صنایع دستی را نیز داریم، گفت: «صنایع دستی می تواند بخش لاینفک توسعه گردشگری داخلی باشد و اشتغال را جهت ما با کمترین هزینه ایجاد کند.»
    احمدی پور با اشاره به توسعه و اتصال به شبکه ریلی در این استان گفت: «با نگاه خاص دولت به توسعه شبکه ریلی و بزرگراه ای این برنامه می تواند یکی از مزیت های استان باشد.»
    وی افزود: «خوشحالم که استان قم جهت گیری خود را مشخص کرده هست، گمان می کنم با این کارهای بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در بحث «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» در استان قم باشیم.»

    معاون مدیر جمهوری همچنین امروز با سفر به همدان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان شرکت خواهد کرد.
    انتهای خبر/

    واژه های کلیدی: اقتصاد مقاومتی | برنامه ریزی | گردشگری | استان قم | برنامه | اقتصاد | گردشگری | معرفی | ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های موجک و پردازش سیگنال
  • منابع اورجینال مولکول شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی علم
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • خرید کتاب های ابتدایی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • کتب فیزیک جو زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>