اطلاعیه سایت
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تصویر العمل به مخالفت مجدد فرمانداری با زیاد کردن قیمت کرایهها گفت: قیمت پیشنهادی شورا
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تصویر العمل به مخالفت مجدد فرمانداری با زیاد کردن قیمت کرایهها گفت: قیمت پیشنهادی شورا براساس معادلات منطقی و عادلانه است و اگر مردم در قبال مبلغی که پرداخت میکنند، خدمات بهتری بگیرند، مسئله چندانی با زیاد کردن قیمت کرایهها ندارند.
مخالفت مجدد فرمانداری با زیاد کردن قیمت کرایهها
احمد دنیا مالی (رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران) راجع به مخالفت مجدد فرمانداری با زیاد کردن قیمت کرایهها گفت: تعیین قیمت کرایهها در شورای شهر براساس میزان زیاد کردن تورم بوده هست. زیاد کردن قیمت کرایه هاسبب ارائه خدمات زیاد و بهتر در زمینه حمل و نقل عمومی به شهروندان میشود. وی افزود: در سال آینده ۴ میلیارد تومان به بخش شخصی تخصیص داده شده است دادهایم تا بخش شخصی بتواند از ظرفیتهای خود زیاد استفاده کند و بودجه خدمات اتوبوسرانی را بالاتر بردهایم.
وی راجع به عمده دلایل مخالفت فرمانداری با تصمیم زیاد کردن کرایه شورای شهر گفت: بعضی از کرایههای وسایل نقلیه عمومی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بالا رفته هست، ولی این زیاد کردن قیمتها از طرف شهرداری به خاطر پایین بودن پایه قیمت بلیتها هست. میانگین قیمتها جهت افرادی که کارت استفاده میکنند بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان تفاوت قیمت دارد و پیشنهادی که شورا در زمینه زیاد کردن قیمت کرایه مصوب کرده معقول است.
واقعا مردم مشکلی با زیاد کردن کرایه ها ندارند!؟
دنیامالی گفت: در جلسه قبل از عید اعضای شورا رای به تصویب همان مصوبه قبلی داد. اکنون فرمانداری دوباره این طرح را رد کرده هست، بعد طبق روال قانونی طرح جهت تصمیم گیری نهایی به شورای حل اختلاف خواهد رفت.
وی افزود: فرمانداری بر اساس سیاستهای دولت با زیاد کردن قیمت حمل و نقل عمومی موافق نیست. زیاد از بحث هزینهها کیفیت و فروانی وسایل حمل و نقل عمومی جهت مردم اهمیت دارد.اگر مردم در قبال مبلغی که پرداخت میکنند خدمات بهتری بگیرند، مسئله چندانی با زیاد کردن قیمت کرایه ها ندارند. قیمت پیشنهادی شورا براساس معادلات منطقی و عادلانه است.
این عضو شورای شهر افزود: علاوه بر هزینههای معمول در خدمات اتوبوسرانی بحث نگهداری از اتوبوسها و تجهیز و زیاد کردن واگنهای مترو را داریم. اتوبوسهای ده ساله در سطح شهر داریم که آزادانه در حال تردد هستند و جهت جایگزینی آن باید تدابیری بیندیشیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در نظر شورای شهر یکی از راههای جایگزینی سیستم حمل و نقل عمومی فرسوده زیاد کردن قیمت کرایههاست، گفت: هزینههایی که ما در وقت بهرهبرداری باید از مردم بگیریم تقریبا یک سوم هزینه حمل و نقل است.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تصویر العمل به مخالفت مجدد فرمانداری با زیاد کردن قیمت کرایهها گفت: قیمت پیشنهادی شورا
دنیا مالی گفت: دو راه حل جهت حل این عنوان وجود دارد، اول اینکه هزینههای بهرهبرداری خود را کم کردن دهیم. در حال حاضر زیر بیست درصد از هزینههای بهره برداری را از مردم میگیریم و در حدود هشتاد درصد آن از منابع داخلی شهرداری پرداخت میشود. یک سوم از هزینههای بهره برداری را هم باید دولت پرداخت کند که دولت هم با توجه به محدودیتهایش نتوانسته در این بخش کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: میانگین هزینههای هر فردی در سفر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان است و زیاد کردن قیمت بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ تومان داریم و بلیت تک سفره به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان رسیده است ولی ۹۰ درصد مردم از بلیت تک سفره استفاده نمیکنند و کارت اعتباری مترو دارند. زیاد از این هم نمیتوانیم زیاد کردن قیمت داشته باشیم به چه دلیل که زیاد کردن قیمت ما باید تابعی از هزینهها و درآمدهای مردم باشد.
وی در آخر گفت: در بررسی سیاستهای کلان تلاش شده است تا فشار مضاعفی بر مردم از این لحاظ نیاید. به صورت مستقیم و غیرمستقیم هزینههای سرمایهگذاری شهرداری را مردم پرداخت میکنند ولی در هزینههای بهره برداری ما بر این اصل اتکا داریم که نباید بیش از این به مردم فشار بیاید.
منبع: ایلنا
واقعا مردم مشکلی با زیاد کردن کرایه ها ندارند!؟
واژه های کلیدی: حمل و نقل عمومی | کمیسیون عمران | شورای اسلامی | شورای شهر | شهرداری | استفاده | خبر | اقتصادی