• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » عکس+ اسکناس تازه ۱۰ هزار ریالی، سبز شد

    عکس+ اسکناس تازه ۱۰ هزار ریالی، سبز شد

    بانک مرکزی از اسکناس تازه ۱۰ هزار ریالی که به رنگ سبز و با طراحی تازه تولید شده است هست، رونمایی کرد.

    عکس+ اسکناس تازه 10 هزار ریالی، سبز شد

    بانک مرکزی از اسکناس تازه ۱۰ هزار ریالی که به رنگ سبز و با طراحی تازه تولید شده است هست، رونمایی کرد.

    اسکناس تازه ۱۰ هزار ریالی

    به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی تاریخ مدیون تاریخ‌سازانی است که منادی راه حق و عدالت‌طلبی بودند. بزرگ مردان می‌روند ولی نام آنان زنده و مسیرشان جاویدان هست. امام خمینی (ره) یک حقیقت هر لحظه زنده و راه او، راه حق است.

    عبارات مهم : انقلاب اسلامی – استفاده
    همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند، «امام خمینی زنده هست، تا امید زنده است و تا حرکت و نشاط است و تا جهاد و مبارزه هست.» او مصداق این بیت لسان الغیب است که «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق؛ ثبت است بر جریده عالم دوام ما».

    بانک مرکزی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، توزیع اسکناس ۱۰ هزار ریالی تازه را از نیمه خرداد ماه شروع می‌کند.

    توزیع این اسکناس به تبرک دستخط مقام معظم رهبری شروع می شود. ایشان در این باره مرقوم فرمودند: «خداوند برکت دهد و مبارک فرماید.»

    رئیس شرکت تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اشاره به شروع توزیع اسکناس ۱۰ هزار ریالی با طرح آرامگاه حافظ، گفت: در طراحی این اسکناس از نقوش اسلیمی که نماد فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی هست، بهره گرفته شده است است.

    وی تصریح کرد: در طرح پشت این اسکناس نیز، تصویر آرامگاه حافظ به همراه شعر «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق؛ ثبت است بر جریده عالم دوام ما» از شعرهای لسان‌الغیب با خطاطی یکی از خطاطان برجسته کشور گنجانده شده است است.

    سید محمود سلیمانی درخصوص ابعاد این اسکناس گفت: ابعاد اسکناس ۱۰ هزار ریالی تازه از ۷۷×160 میلی متر به ۷۱×142 میلی متر کم کردن یافته هست. این عوض کردن با هدف فرسودگی کمتر اسکناس، کم کردن هزینه‌های تولید و در جهت ایجاد همگرایی بین اندازه اسکناس‌ها و کشور عزیزمان ایران چک صورت گرفته است.

    وی گفت: چاپ برجسته پرتره حضرت امام بر روی اسکناس تازه بزرگتر از قبل شده است و این عنوان امکان اصالت سنجی اسکناس را بی نیاز از بکارگیری ابزار تخصصی تسهیل می کند.

    رئیس شرکت تولید اسکناس و مسکوک با بیان اینکه در طرح تازه اسکناس ۱۰ هزار ریالی، تصویر حضرت امام خمینی (ره) که در واترمارک درج شده است از تصویر معروف ایشان در حال تلاوت قرآن استفاده شده است و به صورت ۳ بعدی به وسیله کارشناسان و متخصصان مجرب مجموعه تولید کاغذ امنیتی و اوراق بهادار، در کشور طراحی و اجرا شده است است.

    وی افزود: ابعاد این تصویر، بزرگتر از قبل خواهد بود، تصریح کرد: این عوض کردن ابعاد با هدف وضوح زیاد واترمارک به عنوان یک شاخصه امنیتی که تشخیص آن را آسان‌تر می‌کند، انجام شده است هست. تصویر حضرت امام (ره) در واترمارک اسکناس جدید، متفاوت از پرتره چاپ شده است بر روی اسکناس است که به صورت چاپ برجسته، اجرا شده است است و این واترمارک به علت نفوذ در عمق کاغذ، بالاترین ضریب امنیتی را دارد. ابعاد واترمارک در طرح دماوند (طرح قدیم) ۳۰×43 میلی متر و طرح حافظ (طرح جدید) ۳۲×42 میلی-متر است.

    سلیمانی با اشاره به نوع نخ امنیتی به کار رفته در این اسکناس گفت: نخ امنیتی به کار رفته در این اسکناس با عرض ۱٫۲ میلی متر و با درج ۱۰۰۰۰ریالی -۱۰۰۰۰ RLS به انگلیسی و فارسی در دو جهت به صورت آینه ای و معکوس نمایان هست. نخ امنیتی بکار رفته در کاغذ ۱۰ هزار ریالی نیز با روکش متالایز به صورت پنجره ای است که در اسکناس قدیمی در روی اسکناس و در اسکناس تازه در پشت اسکناس قابل رؤیت است.

    رئیس شرکت تولید اسکناس و مسکوک توضیح داد: کاغذ این اسکناس دارای الیاف فلورسنتی در چهار رنگ زرد- قرمز-سبز-آبی اسکناس (در پشت و روی هر قطعه اسکناس) با طول حداقل ۴ میلی متر هست. این الیاف از نوع نامرئی بوده که تحت امواج ماورای بنفش قابل شناسایی هستند.

    به گفته سلیمانی، الکتروتایپ، از شاخصه های امنیتی است که به این اسکناس افزوده شده است هست. این مشخصه به صورت عدد ۱ در سطح اسکناس تازه نوشته شده است است.

    وی با بیان اینکه طراحی خطی خلق یک هنر است و هر چاپی که ضریب امنیتی در آن لحاظ شود را چاپ امنیتی گویند، درخصوص شاخصه های امنیتی چاپ این اسکناس گفت: در این اسکناس از شاخصه امنیتی تصویر مکمل بهره گرفته شده است هست. تصویر مکمل (سیترو) با طرح عدد یک به صورت لاتین است که در برابر نور یکدیگر را کامل می کند. این فاکتور امنیتی نیاز به دقت بسیار بالایی از حیث انطباق چاپ طرح پشت و روی کار با یکدیگر دارد.

    سلیمانی با اشاره به چاپ برجسته در روی این اسکناس تصریح کرد: طرح برجسته اسکناس و کشور عزیزمان ایران چک مجموعه‌ای از خطوط و منحنی‌های با ضخامت ۰۵/۰تا ۳/۰ میلیمتر است و ویژگی‌هایی چون ایجاد فاصله بین خطوط، ایجاد ضخامت های متفاوت خطوط و همچنین غلظت رنگ خطوط، جعل آنها را جهت جاعلان، بسیار مسئله می‌کند.

    در اسکناس ۱۰ هزار ریالی تازه بعضی از نقوش مشتمل بر پرتره حضرت امام خمینی (ره)، نوشته بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیر کل به صورت برجسته چاپ شده است که با لمس به وسیله انگشتان دست به سهولت قابل شناسایی است.

    وی افزود: طرح سیاه مشق مدالین بر روی اسکناس درج شده است هست. این تصویر، مصرع اول بیت «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق؛ ثبت است بر جریده عالم دوام ما» هست. همچنین مصرع دوم بیت نیز به صورت طرح خطی سیاه مشق در پشت اسکناس آمده است.

    رئیس شرکت تولید اسکناس و مسکوک با اشاره به اینکه در این طرح از چاپ تصویر مخفی در بعضی از نقوش استفاده شده است هست، گفت: این شاخصه با قرار دادن اسکناس در برابر نور به آسانی قابل شناسایی هست. از دیگر شاخصه های امنیتی که با استفاده از نور قابل رویت است می توان به استفاده از مرکب امنیتی اشاره کرد که در زیر نور مادون قرمز به صورت ترانس به وسیله دستگاه های خاص قابل رویت هست. چاپ شماره سریال نیز جهت نخستین بار با دو رنگ قرمز و سبز انجام شد.

    وی ادامه داد: چاپ امضای مدیر کل و وزیر امور اقتصادی و دارایی با استفاده از مرکب فلورسنتی که به رنگ آبی است با استفاده از نور ماوراءبنفش به رنگ قرمز قابل مشاهده است.

    به گفته سلیمانی، در طرح تازه اسکناس ۱۰ هزار ریالی، ریزنوشته برجسته که از راهکارهای قدیمی جهت جلوگیری از جعل پول هست، به صورت مثبت و منفی اجرا شده است است.

    سلیمانی تاکید کرد: شرکت تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته چاپ امنیتی، تولید اسناد امنیتی و بهادار متنوعی را برعهده دارد که با همراهی کارکنان کارآزموده و با تجربه و ماهر در زمینه چاپ موجب شده است است کارهای چاپی با کیفیت بسیار بالایی تولید و توزیع شود. همین امتیاز، امکان انجام کارهای خلاقانه را در زمینه های گوناگون چاپ امنیتی فراهم آورده است.

    وی ادامه داد: توانایی های فنی و تخصصی در شرکت تولید اسکناس و مسکوک، امکان انجام هر نوع سفارش چاپ امنیتی جهت سفارش دهنده را فراهم آورده است.

    براساس این گزارش، روابط عمومی بانک مرکزی ضمن گرامی داشت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینب (ره) نکات امنیتی بکار رفته در اسکناس را با شماره و شرح آن در ادامه به منظور اطلاع عموم مردم ارائه می‌کند

    عکس+ اسکناس تازه ۱۰ هزار ریالی، سبز شد

    واژه های کلیدی: انقلاب اسلامی | استفاده | ایرانی | سلیمانی | مرکزی | تصویر | ایران | برجسته | ایرانی | اسکناس | اسلامی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب پرستاری زبان اصلی
  • خرید کتاب منطق فازی و برنامه های کاربردی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی آمار زیستی
  • دانلود منابع مرجع آزمون های استرالیا
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب داخلی
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • خرید کتاب های گوارش از آمازون
  • خرید کتاب فلسفه زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی الکترودینامیک
  • دانلود منابع مرجع فن آوری های نفت و گاز
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>