• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » داستان لباس های ملی با مارک چکمه و ۱۰ میلیارد پولی که سوخت

    داستان لباس های ملی با مارک چکمه و ۱۰ میلیارد پولی که سوخت

    تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است با برند آدیداس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور یابد.

    داستان لباس های ملی با مارک چکمه و 10 میلیارد پولی که سوخت

    به گزارش خبرنگار خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان، درحالی قرار است تا چند ماه آینده قرارداد فدراسیون فوتبال کشورمان و آدیداس قطعی شود که هنوز فدراسیون نشین ها با جیووا فسخ قرارداد نکردند و مسئولان این برند ایتالیایی درصدد دریافت غرامت ۱۰ میلیاردی از کشور عزیزمان ایران هستند.

    پس از این که در فروردین ماه، پرونده کمپانی آل اشپورت در تیم ملی جهت هر لحظه بسته شد، کمتر کسی فکر می‎کرد فدراسیون فوتبال جهت اسپانسری لباس هایش سراغ برندهایی غیراز پوما، نایکی یا آدیداس برود ولی این چنین شد و کفاشیان و دوستان با همکاری جواد خیابانی به سراغ برند ایتالیایی جیووا رفتند.

    داستان لباس های ملی با مارک چکمه و ۱۰ میلیارد پولی که سوخت

    شاید تنها فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران این توانایی را دارد که از میان نایکی و آدیداس، پوما، مجید و جوما، جیووا را که کم نام و نشان ترین آنها است را گزینش کند. جالب این که جیووا نه تنها در میان برند های درجه یک و دو قرار نمی گرفت بلکه با اغماضی آشکار تنها می توان این برند را در میان برندهای درجه سه جای داد. جیووا تا قبل از این که اسپانسر لباس کشور عزیزمان ایران شود، اسپانسر لباس مالت و البته کیه وو و چند تیم کم نام و نشان بود ولی اسپانسری لباس تیم ملی موجب شد تا کم کم کلوب ها هم به سراغ این برند بروند؛ پرسپولیس، تراکتورسازی، سیاه جامگان، راه آهن، سایپا، پارسه، نیروی زمینی و چند تیم دیگر به سرعت با جیووا به توافق رسیدند تا لباس این تیم را در فصل جاری بر تن کنند. این روند ادامه داشت تا اینکه پخش یک آیتم در برنامه ٩٠ موجب شد که جیووا نه تنها خارجی نیست بلکه در شیراز با برند ایتالیایی تولید و عرضه می شود، بعد از این برنامه بود که انتقادات بی سابقه ای از مدیرعامل این شرکت در کشور عزیزمان ایران انتشار شد و حتی جواد خیابانی که روزگاری به طور رسمی اعلام کرده بود به دلالی جهت جیووا افتخار می کند، گفت که به علت کیفیت پایین لباس های ارائه شده است از سوی جیووا از حضور در این شرکت کناره گیری کرده هست. درنهایت هم بعد از افشای برنامه ۹۰، فدراسیون قرارداد جیووا را لغو و آدیداس را جایگزین کرد.

    پس از اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال و مهدی تاج خبر از فسخ قرارداد با این برند داده بودند و جهت شرکت در مراسم گزینش برترین های سال ۲۰۱۶ فوتبال آسیا عازم ابوظبی امارات شدند، محموله ای از لباس های جیووا در انبار ساختمان فدارسیون فوتبال تخلیه شد تا کماکان به عقد قرارداد فدراسیون با آدیداس معترض شوند و این درحالیست که مهدی تاج به صراحت اعلام کرد با آدیداس قرارداد قطعی امضا کردیم و هیچ گاه دیگر با جیووا کار نمی کینم و همین عنوان موجب شد تا این شرکت خواستار غرامت ۱۰ میلیاردی شود.

    فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران با جیووا قرارداد بست ولی هرچه بود با عوض کردن ساختار فدراسیون فوتبال و به ریاست رسیدن مهدی تاج و اعتراض ملی پوشان و اعضای تیم ملی و به خصوص کارلوس کی روش به کیفیت البسه جیووا و البته همان ابهاماتی که در این قرارداد وجود داشت، موجب شد تا مدیر فدراسیون فوتبال اعلام کند تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی از البسه آدیداس استفاده خواهد کرد. موضوعی که موجب شد شرکت جیووا اعتراض کند و از همان وقت ماجرا کمی پیچیده شد. فدراسیون فوتبال تلاش زیادی کرد، قراردادش را با این شرکت ایتالیایی لغو و با آدیداس قرارداد جدیدی امضا کند که هنوز موفق به انجام این کار نشده و گویا مسئولان فدراسیون فوتبال نتوانستند با جیووا جهت فسخ قرارداد به نتیجه برسند. از طرفی اعضای کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون با نماینده شرکت آدیداس در دبی مذاکراتی داشته اند تا قرارداد اسپانسری با این شرکت جهت تأمین البسه تیم ملی بزرگسالان امضا کنند و همین مسئله شرایطی عجیب را رقم زده و در حال حاضر همه چیز روی هوا هست. باتوجه به شرایطی که به وجود آمده فدراسیون فوتبال، پیشنهادی تازه به شرکت جیووا که طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال محسوب می شود، داده هست. پیشنهاد فدراسیون به نوعی همکاری موازی با دو شرکت جیووا و آدیداس است به این شکل که فدراسیون جهت تأمین البسه تیم ملی که در راه حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است با شرکت آدیداس همکاری کند و جیووا نیز البسه تیم های پایه را تامین کند.

    بر همین اساس گفت و گویی کردیم با صفی الله فغان پور مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال؛

    تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است با برند آدیداس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور یابد.

    وی در این باره بیان کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال و شرکت آدیداس نظرات خود را ارائه دادند و طبیعی است که این نظر ها تفاوت داشته باشد ولی چنین بحثی باعث نمی شود، قرارداد به امضا نرسد. مذاکرات ما با مسئولان آدیداس ادامه دارد ولی تاکنون این مذاکرات به عقد قرارداد نرسیده و تا ۳ ماه دیگر این اتفاق رخ می دهد.

    فغان پور افزود: قطعا هر ۲ طرف خواستار عقد قرارداد هستند و خواهش می کنم بعضی با مطرح کردن مسائل مختلف، جهت مردم نسبت به مذاکرات فدراسیون فوتبال و شرکت آدیداس ابهام به وجود نیاورند چراکه مسئله خاصی وجود ندارد و به زودی عقد قرارداد می کنیم.

    مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در آخر خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال در مذاکره با آدیداس نیاز به آرامش دارد و از لحاظ حقوقی هیچ مشکلی در قرارداد وجود ندارد و با ارزیابی نظر های مدنظر طرفین، به زودی این قرارداد نهایی می شود.

    پس از اینکه فدراسیون با کمک کارشناسان با آدیداس قرارداد بست و با درخواست غرامت ۱۰ میلیاردی به وسیله جیووا روبرو شد، کارگروه سه نفره ای از کفاشیان، درخشان و ترابیان تشکیل شد تا به این پرونده خاتمه دهند. در واقع همانقدر که فدراسیون خود را مبرا از اشتباه می داند و طرف ایتالیایی را به بدقولی در عمل به تعهداتش متهم می کند، شرکت ایتالیایی هم با قدرت به دنبال گرفتن حق و حقوق خود از فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران از طریق دادگاه های بین المللی هست. بعد از مورد استفاده قرار نگرفتن پوشاک جیووا به وسیله تیم ملی بزرگسالان، این شرکت ایتالیایی به سرعت جهت گرفتن غرامت از کشور عزیزمان ایران دست به کار شد و طرح شکایت از فدراسیون فوتبال را مطرح کرد. طبق قرارداد اگر جیووا بتواند ادعای خود را به کرسی بنشاند، فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران باید مبلغی در حدود ۱۰ میلیارد را به عنوان غرامت پرداخت کند ولی اگر بتواند در دادگاهی که احتمالا تا چند ماه بعد برگزار خواهد شد، مستندات مورد نیاز را جهت بدقولی جیووا فراهم کند، تمام ادعاهای جیووا رد خواهد شد.

    البته حالتی دیگر هم جهت جلوگیری از برگزاری این دادگاه وجود دارد؛ این شرکت ایتالیایی هنوز هم خواهان ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال است و تنها در صورتی که بار دیگر تیم ملی بزرگسالان از البسه جیووا استفاده کند، حاضر به امتناع از شکایت هست. اگر این اتفاق هم رخ بدهد، قرارداد قبلی فدراسیون فوتبال و شرکت جیووا مسئله دیگری را پیش روی خود می بیند.

    بعد از کنار گذاشته شدن جیووا، شرکت تولیدات ورزشی پارس که نماینده این شرکت ایتالیایی در کشور عزیزمان ایران بود و به نوعی واسطه گری این شرکت را در کشور عزیزمان ایران انجام می داد، دیگر علاقه ای به سرمایه گذاری نشان نداد. با انصراف شرکت پارس، پای جیووا هم از بازار قطع شد؛ به طوری که شرکت تازه تاسیس جیووا در شیراز هم به سرعت تعطیل شد و همه تیم های زیر نظر اسپانسری جیووا از جمله پرسپولیس، تراکتورسازی و … هم به سراغ سایر اسپانسرها رفتند.

    داستان لباس های ملی با مارک چکمه و ۱۰ میلیارد پولی که سوخت

    با این اتفاق، قرارداد سه طرفه فدراسیون فوتبال، جیووا و شرکت پارس هم که تاکنون دعوای زیادی بر سر آن وجود داشته یکی از طرفین خود یعنی شرکت پارس را از دست می دهد و اگر روزی هم فدراسیون و جیووا قصد ادامه همکاری داشته باشند، باید قرارداد جدیدی را منعقد کنند.

    در سوی مقابل، با وجود درخواست جیووا جهت ادامه همکاری و صرف نظر از شکایت، فدراسیون فوتبال از چند ماه پیش مذاکرات زیادی را با شرکت آدیداس انجام داده و طبق گفته امیر عابدینی این قرارداد نهایی شده است است و تا سال آینده تیم های ملی فدراسیون از پوشاک آدیداس استفاده می کنند.

    در حال حاضر تمامی موجودی جیووا هم در فدراسیون به آخر رسیده و در تورنمنت های اخیر تیم های ملی رده های پایه از پوشاک آل اشپورت و تیم ملی بانوان هم از پوشاک تولید داخل و بدون اسپانسر استفاده کرده اند و با توجه به این موضوع، فدراسیون تا وقت رسمی شدن قرارداد با آدیداس، باید دست به جیب شود. البته تیم ملی جوانان در جام جهانی کره جنوبی از پوشاک آدیداس استفاده کرد که این عنوان نشان از بی میلی فدراسیون جهت توافق مجدد با جیووا است.

    تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است با برند آدیداس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور یابد.

    از طرف دیگر گروه سه نفره فدراسیون هنوز اقدام جدی جهت جلوگیری از شکایت جیووا انجام نداده اند و تاکنون فقط به ارائه گزارش به هیات رییسه فدراسیون فوتبال اکتفا کرده اند. در صورتی که این پرونده جهت فدراسیون منجر به پیروزی نشود، غرامت سنگینی روی دست فدراسیون خواهد ماند.

    بر همین اساس محمدعلی بردبار، مدیر فروش شرکت جیووا در خاورمیانه گفت: متاسفانه فدراسیون فوتبال مشاوران خوبی در بحث لباس های تیم ملی ندارد و نداشتن اطلاعات حقوقی و مشورت های نادرست بعضی افراد موجب شد تا فدراسیون علی رغم امضای تفاهم نامه با “جیووا” از برند دیگری استفاده کند.

    وی افزود: این قرارداد به صورت کاملا حرفه ای و بر اساس ضوابط بسته شده است ولی فدراسیون فوتبال با این اقدام به نوعی دست به خودکشی و عملیات انتحاری زد که برند لباس های خود را عوض کردن داد.

    بردبار ادامه داد: اسناد و مدارک خود را جمع آوری کرده ایم و از برنامه ای (۹۰) که جریاناتی را علیه جیووا راه انداخت به موقع شکایت می کنیم. شرکت جیووا براساس بندهایی که در قرارداد وجود دارد از فدراسیون فوتبال درخواست غرامت کرده و تنها مرجع پیگیری به تخلفات ۲ طرف نیز دادگاهی در سوئیس هست. قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در جهت حمایت از حامیان مالی قوانین جدی را تصویب کردند و متاسفانه مسئولان وارد جریانی شده است اند که باید به مردم جواب دهند.

    داستان لباس های ملی با مارک چکمه و ۱۰ میلیارد پولی که سوخت

    مدیر فروش شرکت جیووا راجع به این که آیا کارلوس کی روش از شرکت جیووا خواستار انعقاد قراردادی جدا از فدراسیون فوتبال با شرکت مذکور شده است یا خیر، گفت: شرکت جیووا حرفه ای است و مسئولان آن براساس حرفه ای گری اظهار نظر می کنند. کی روش هیچ وقت از ما چنین درخواستی نکرده هست. بحث مهم ما این است که قراردادی بین شرکت ایتالیایی و فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران امضا شده است و طرفین باید به تعهدات خود عمل کرده و از مشاوران آگاه مشورت می گرفتند ولی مسئولان فدراسیون فوتبال بدون هماهنگی دست به عوض کردن لباس تیم ملی زدند.

    وی افزود: طبق هماهنگی با نمایندگی اصلی، لباس های تیم ملی قبل از بازی با قطر با عالی ترین کیفیت تولید و به فدراسیون فوتبال تحویل داده شد. نمونه این لباس ها نزد طرفین موجود است و هر کارشناسی آن را بررسی کند به کیفیت بالای لباس ها اقرار می کند.

    بردبار در آخر تصریح کرد: به قول دوستان، شرکت “آدیداس” اعلام کرده که حاضر است ۶ ماه دیگر با فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران قرارداد ببندد. نمی دانم چه اصراری وجود داشته و مردها می درخواست کردند چه کسی را راضی کنند که حاضر به قبول چنین امری شده است اند. ما به عنوان مسئولان شرکت پارس از حق و حقوق خود گذشتیم ولی شرکت جیووا براساس قرارداد خواستار دریافت غرامت شده است است و می خواهد ۱۰ میلیارد تومان غرامت دریافت کند.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: کنفدراسیون آسیا | فدراسیون فوتبال | استفاده | فوتبال | آدیداس | مسئولان | قرارداد | پوشاک | ایران | همکاری | آدیداس

    داستان لباس های ملی با مارک چکمه و 10 میلیارد پولی که سوخت

    داستان لباس های ملی با مارک چکمه و ۱۰ میلیارد پولی که سوخت

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های دیابت از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی الکترونیک
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • کتب بافت شناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی نظریه گراف
  • هاردکپی کتاب های گیاه شناسی
  • خرید کتاب های آموزش از آمازون
  • کتب نانو زبان اصلی
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>