خانه » خبری و خواندنی » اگر فیلمی نمی‌فروشد اشکال از خودمان است
 

 

اگر فیلمی نمی‌فروشد اشکال از خودمان است

به جز استفاده از عوامل و بازیگران حرفه‌ای باید دیگر شاخصه‌های فروش در فیلم‌ها گنجانده شود.

اگر فیلمی نمی‌فروشد اشکال از خودمان است

ضیاءالدین دری کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اوضاع اکران این روزهای سینما و نارضایتی بعضی فیلمسازان از نحوه پخش فیلم ارزش در گفت وگو با خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ گفت: این جریان هر لحظه حتی قبل از انقلاب تا به امروز وجود داشته است و تعدادی فیلم با استقبال و تعدادی با عدم جذب مخاطب روبرو می شوند.
وی افزود: در این میان نمی توانیم بگوییم که شورای تصمیم گیرنده و مسئولان امر فیلم را به چه نحو اکران کنند، البته می توان پیشنهاد داد ولی نمی توان به صورت مطلق باید و نباید به میان آورد.

عبارات مهم : کارگردان – فیلمساز

وی ادامه داد: باید یاد بگیریم فیلم مان را به نحوی بسازیم که در عین جدی بودن، بخش فروش آن نیز پررنگ باشد و بتواند مخاطب ها را به سالن بکشاند.
این کارگردان عنوان کرد: زمانی که من فیلمساز اثری را تولید می کنم که استقبال نمی شود باید درون خود و ساختار اثر به دنبال ایراد بگردم و به دنبال بهانه نباشم.
دری تصربح کرد: البته شاید بتوان فصل اکران را بهانه کرد چنانچه اعتراض هایی هم وجود دارد؛ ولی نمی توان گفت اثر را در کنار فیلم های پرفروش اکران نکنند تا جلوه و فروش کند.
دری اذعان داشت: زمانی که فیلم ساز از بازیگران حرفه ا ی، قصه خوب و عوامل حرفه ای استفاده کرده ولی فیلمش به فروش خوبی نمی رسد بعد اشکال جای دیگری است.
این کارگردان اذعان داشت: اگر فیلم ساز دیگر ژانرها غیر از کمدی، قواعد مورد نیاز جهت فروش فیلمی مانند «نهنگ عنبر» را رعایت کند شاید به اندازه این فیلم نفروشد ولی زمین هم نمی خورد.
وی تصریح کرد: زمانی که فیلم جالب و مخاطب پسند باشد بخش تبلیغ کار که از اهمیت بالایی برخوردار است خود به خود پررنگ می شود به چه دلیل که مخاطبان عالی ترین مبلغ آن می شوند.
دری بیان کرد: البته باید به توصیه مهمی اشاره شود و آن هم این است که اکران در کشور عزیزمان ایران گارانتی ندارد و مقوله ای غیرقابل آینده نگری است.
دری ادامه داد: اینکه فیلمساز بتواند مخاطب را با تولید آثارش به سینما بکشاند اتفاق بدی نیست و این خودش هنر می خواهد از طرفی سینما نیاز به همه ژانرها دارد.
دری خاطرنشان کرد: در کل فیلم ساز جهت فروش بالا باید به دو مقوله مهم توجه کند اول بخش اطلاع رسانی که باید نیرومند باشد و هزینه بالایی می طلبد و دوم وجود شاخصه های فروش و جذب مخاطب. در غیر این صورت اگر نتواند رضایت مخاطب را جلب کند مانند فیلم هایی که در چند سال اخیر با وجود هزینه های بالا موفقیتی به دست نیاوردند زمین خواهند خورد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کارگردان | فیلمساز | مخاطب | سینما | ضیاء الدین دری | فروش فیلم | فیلم سازی |

برای حمایت از ما لطفا کلیک کنید

دانلود

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
?>