• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » دومینوی مسدود کردن پولهای ایرانی به دست اعراب

    دومینوی مسدود کردن پولهای ایرانی به دست اعراب

    دورجدید بلوکه کردن حساب‌بانکی ایرانی‌ها شروع شده است و اعراب،پیشقدم در اجرای سیاستهای تحریمی آمریکا، به عروسک خیمه‌شب بازی بدل شده‌اند و دومینوی مسدود کردن پولهای ایرانی را رقم زده‌اند.

    دومینوی مسدود کردن پولهای ایرانی به دست اعراب

    دورجدید بلوکه کردن حساب‌بانکی ایرانی‌ها شروع شده است و اعراب،پیشقدم در اجرای سیاستهای تحریمی آمریکا، به عروسک خیمه‌شب بازی بدل شده‌اند و دومینوی مسدود کردن پولهای ایرانی را رقم زده‌اند.

    کشورهای عربی، فشارهای زیادی را به ایرانیان جهت مراودات بانکی وارد می‌آورند

    تحریم‌های بانکی اگرچه یکی از سیبل‌های مهم کشورهای غربی جهت تحت فشار قرار دادن کشور عزیزمان ایران و مراوداتش با جامعه جهانی بود، ولی به سرعت در صدر شرایطی قرار داده شد که مذاکره‌کنندگان ایرانی جهت به ثمر رساندن برجام، به آن تکیه داشتند و آن را از محورهای معامله خود با غرب معرفی می‌کردند. آن روزها بسیاری از مردان تیم اقتصادی دولت، از شرایط سهلی سخن می‌گفتند که قرار بود بر نظام بانکی کشور عزیزمان ایران و به طور قطع، اقتصاد بانک محور کشور حاکم شود.

    عبارات مهم : کشورهای عربی – کشورهای دیگر
    تبلیغات در رابطه با گشایش‌های بانکی با نظام مالی دنیا، ارتباطات با بانکهای بزرگ اروپایی، گشایش سهل‌الوصول ال سی و بازگشت دوباره سوئیفت، آنقدر زیاد بود که همه فکر می‌کردند که همه چیز در نظام بانکی ایران، به شرایط ایده‌آل خواهد رسید و دیگر بساط همه حواله‌ها و صرافی‌ها برچیده خواهد شد. البته بانک مرکزی هم مدعی بود که نظام بانکی گشایش‌های زیادی را تجربه خواهد کرد و دیگر ردپایی از حواله‌ها و مراودات بانکی پشت پرده و حتی جابجایی دلار با پالت‌های نقدی هم برچیده خواهد شد و حسابهای بلوکه شده است ایرانی‌ها، به زودی سریع آزاد خواهد شد و دیگر بلوکه نمی‌ماند.

    فرجام تلخ برجام بانکی

    همه این وعده ها به مطالبات فعالان اقتصادی تبدیل شد؛ مطالباتی که هنوز محقق نشده و فعالان اقتصادی بر این باورند که هنوز، قفل‌ تحریم بر پای مراودات بانکی کشور عزیزمان ایران بسته مانده است و گشایش جدی در مراودات بانکی کشور عزیزمان ایران حاصل نشده هست. آنها اکنون دیگر از دولت یازدهم جهت تسهیل مراودات بانکی و ارتباط کارگزاری با بسیاری از بانکهای دنیا ناامید شده‌اند و به این دل بسته‌اند که شاید در دولت دوازدهم، این گشایش‌ها اتفاق بیافتد.

    واقعیت این است که برجام کار بزرگی بود و توانست بخشی از مسائل اقتصادی کشور عزیزمان ایران را حل کند، ولی بعضی مسائل نیز همچنان باقی است و در زمینه مراودات بانکی، گشایش های مورد انتظار، آنگونه که باید و شاید، انجام نشده است.

    تحریم‌های تازه بانکی علیه کشور عزیزمان ایران به وسیله کشورهای منطقه

    حال خبر رسیده که حساب‌ بانکی ایرانی‌ها در کشورهایی همچون ترکیه، عمان، امارات متحده عربی به خصوص دوبی و ابوظبی یکی بعد از دیگری در حال مسدود شدن است و این اتفاقات جدیدی است که برگی دیگر از تحریم‌های بانکی کشور عزیزمان ایران را در حال رقم زدن دارد.

    فعالان اقتصادی می‌گویند در چند هفته گذشته و به خصوص بعد از سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور حاشیه‌ساز ایالات متحده آمریکا به عربستان سعودی، این عنوان افزایش شده است و اکنون کشورهای عربی، فشارهای زیادی را به ایرانیان جهت مراودات بانکی وارد می‌آورند. آنها حسابهای بانکی ایرانی‌ها را بدون اطلاع مسدود می‌کنند و حتی راه را جهت انجام عملیات بانکی به میزان بیشتری از نیاز روزانه یک خانواده سخت کرده‌اند.

    حساب بانکی ایرانی‌ها در دوبی، ابوظبی و امارات مسدود شد

    یکی از فعالان اقتصادی که می‌خواهد نامش ذکر نشود، در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: واقعیت این است که بعد از برجام، عوض کردن زیادی در روند باز کردن حسابهای مسدود ایرانی‌ها یا حتی گشایش حسابهای بانکی تازه اتفاق نیفتاده که بتوان گفت اکنون این حسابها در حال مسدود شدن هست؛ حسابهایی که در دوران تحریم باز بوده، که همچنان کار می‌کرده و فعال بوده هست؛ ولی حسابهایی که بسته بودند، هیچگاه بعد از برجام فعال نشد.

    وی تصریح کرد: ولی اگر بخواهیم بعد از برجام، شرایط را بررسی کرده و بگوییم تغییری به سمت بدتر شدن شرایط ایجاد شده است است یا خیر، باید گفت که این تغییرات منفی در کشورهای عربی رخ داده است و حتی امارات متحده عربی هم از این تغییرات منفی مستثنی نبوده هست؛ به خصوص اکنون در دوبی و ابوظبی؛ اوضاع روابط بانکی بدتر شده است است.

    حواله یکهزار و دو هزار یورویی هم دیگر امکان پذیر نیست!

    یکی دیگر از فعالان باسابقه اقتصادی در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: به خصوص از بعد اختلاف نظرهایی که اخیرا عربستان سعودی با کشور عزیزمان ایران پیدا کرده، کار مراودات بانکی به مراتب سخت تر از وقت تحریم شده است است و حسابهای بانکی ایرانی‌ها، به صورت مرتب یا چک می‌شود یا در بسیاری از موارد مسدود می‌گردد؛ در بعضی موارد هم اصولا حسابی جهت ایرانی‌ها و افراد دارای ملیت ایرانی، باز نمی‌کنند.

    وی که می‌خواهد نامش در گزارش ذکر نشود، تصریح می‌کند: اکنون دوبی و ابوظبی، در یک اقدام غیرمنتظره حتی حواله های کوچک به میزان یکهزار تا دو هزار یورو جهت کشورهای خارجی را هم که در حد هزینه‌های خانوادگی هست، حاضر نیستند انجام دهند؛ جالب اینجا است که هنگامی فردی حتی آی دی کشوری مثل امارات را هم دارد؛ ولی ملیتش ایرانی هست، بانکها حاضر نمی‌شوند پول‌های کوچک را هم حواله کنند؛ در واقع اکنون شرایط سخت‌تر از وقت تحریم شده است است.

    این فعال اقتصادی می‌افزاید: یکی از موارد مرتبط با اجرای برجام این بود که باید به نوعی مسائل بانکی حل شود؛ ولی اکنون عملا روابط بانکی با قبل برجام خیلی متفاوت نشده؛ البته درست است هنگامی ما صحبت می کنیم که بعضی بانکها باز شده‌اند و بعضی کارها بعد از برجام، انجام می‌شود؛ ولی این کار به صورت روتین و راحت نیست و به خصوص در مورد افراد حقیقی، امکان گشایش حساب در کشورهای دیگر وجود نداشته و حتی عددهای کوچک را هم حواله نمی‌کنند اینها مشکلاتی است که کماکان پابرجا است و مورد نیاز است تا دولت دوازدهم، زمینه را جهت رفع آنها فراهم کند.

    پول ایرانی‌ها در ترکیه و عمان بلوکه شد

    اکنون حسابهای ایرانی‌ها در ترکیه و عمان مسدود می‌شود و هیچ راه گریزی هم از آن وجود ندارد. این اتفاق دو سه هفته‌ای است که شروع شده است و دومینووار به سایر کشورهای عربی در حال سرایت است.

    وی می‌افزاید: متاسفانه مسدود کردن حسابهای ایرانی‌ها در بعضی کشورهای غیراروپایی و به خصوص کشورهای عربی، چند روزی است رونق بیشتری گرفته؛ در حالیکه مدتی بود که این نوع حرکات در قبال ایرانی‌ها متوقف شده است بود؛ ولی اکنون به بهانه و به علت از وحشت اینکه تحریم ها دوباره شدت بگیرد و سنا تصمیمات جدیدی را اتخاذ کند، بانکها در لاک احتیاط فرو رفته اند.

    این فعال اقتصادی می‌گوید: چنین حرکاتی سیاسی است و از دامنه تصمیمات اقتصادی خارج هست، بنابراین دستگاه دیپلماسی کشور عزیزمان ایران باید فشارهای سیاسی به این کشورها وارد بیاورد که منجر به تجدیدنظر در این واکنش‌ شود.

    وی می افزاید: ترکیه هنوز هم با کشور عزیزمان ایران ده ها میلیارد دلار مبادله بانکی دارد و آنها به کشور عزیزمان ایران میلیاردها دلار کالا صادر می‌کنند ولی با این وجود، حسابهای تجار غیرمقیم ایرانی را می بندند؛ البته این واکنش‌ از سوی اروپایی‌ها مشاهده نشده و کشورهای عربی و ترکیه این راه را در پیش گرفته اند؛ این در حالی است که در انگلیس، آمریکا و اروپا و مخصوصا آلمان و سوئیس، در وقت تحریم‌ها این کار صورت گرفت؛ ولی بعد از اینکه تحریم‌ها لغو شد، فضا به حالت عادی برگشت؛ ولی اکنون در کشورهای منطقه دوباره این رفتارها علیه ایرانی‌ها مد شده است است.

    این فعال اقتصادی می‌گوید: هنوز چنین مواردی از سوی کشورهای اروپایی دیده نشده که حسابهای ایرانی ها را بعد از برجام مسدود کنند.

    دومینوی مسدود کردن پولهای ایرانی به دست اعراب

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: mehrnews.com

    واژه های کلیدی: کشورهای عربی | کشورهای دیگر | پول ایران | تحریم ها | ایرانیان | ایرانی | اقتصادی | ترکیه | ایران | ایرانی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع دیرینه شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی الکترونیک
  • کتاب های تلویزیون و تصویری اورجینال
  • خرید کتاب های داستان از آمازون
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • خرید کتاب های پزشکی زنان و زایمان از آمازون
  • منابع اورجینال محیط بانی
  • دانلود فایل های زبان اصلی روابط بین الملل
  • کتب عمومی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>