• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » دنیای مد » دکوراسیون » اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی

    اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی

    نورپردازی | دکوراسیون | آشپزخانه | استفاده | آشپزخانه | گلدان | پنجره | دیوار | انرژی

    اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی

    اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی 

    خانه های مردم هر کشوری جهت خودشان طراحی و دکوراسیون خاص دارد که منزل های ایرانی هم همینطور هستند. با قواعد دکوراسیون ایرانی آشنا می شویم. در این مطلب، ۱۰۰ توصیه طلایی را از دل منزل های ایرانی بیرون کشیدیم تا بخوانید، ایده بگیرید و منزل ای زیباتر از هر لحظه جهت خود بسازید.

    نکته های طلایی دکوراسیون نشیمن و پذیرایی
    نقطه کانونی نشیمن خود را دریابید و آن را با رنگی متفاوت یا کاغذدیواری طرحدار شاخص کنید؛ این نقطه کانونی می تواند دیوار تلویزیون یا دیوار شومینه باشد.از چسباندن مبل ها به دیوار خودداری کنید؛ لیکن هم ظاهری ناخوشایند ایجاد می کنند و هم روی دیوار رد می اندازند.مبل ها را به طور کامل روی فرش قرار ندهید؛ آنها را خارج از لبه های فرش بگذارید یا فقط ۲ پایه جلویی را روی فرش قرار دهید.

    اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی

    تابلوهای روی دیوار را طوری راه اندازی کنید که مرکز آنها در ارتفاع چشم قرار گیرد؛ نه زیادی بالا و نه زیادی پایین.حتی اگر پنجره نشیمن و پذیرایی تان تمام قد نیست، پرده هایی بلند گزینش کنید که تا روی زمین بیایند.سعی کنید در صورت امکان حداقل یکی از مبل های تان با بقیه متفاوت باشد تا حس تکرار در فضا از بین برود.مرز بین کف و دیوار و دیوار و سقف را با رنگ، مصالح یا گچبری متمایز کنید تا معماری داخلی منزل خود را به سطحی بالاتر ارتقا دهید.

    برای نورپردازی فقط به لوستر وسط سقف بسنده نکنید؛ دیوارکوب ها، نورپردازی های نقطه ای و آباژورها را نیز دخیل کنید.فضای دیدن تلویزیون را از فضای گفت وگو جدا کنید؛ حتی اگر این فضای گفت وگو با ۲ صندلی تک می تواند شکل گیرد.گل های مصنوعی را فراموش کنید و گلدان روی میز جلومبلی را هفته ای یک بار با بگونیاهای خوشبو تازه کنید.

    نورپردازی | دکوراسیون | آشپزخانه | استفاده | آشپزخانه | گلدان | پنجره | دیوار | انرژی

    نکته های طلایی دکوراسیون اتاق خواب

    عبارات مهم : نورپردازی – دکوراسیون
    دیوار پشت تختخواب را با مصالح، رنگ یا کاغذدیواری متفاوت، شاخص کنید.پرده اتاق خواب را تا جای ممکن ساده، نازک و سبک گزینش کنید تا حس آرامش را به شما القا کند.تصویر محبوب تان را قاب کنید و در جهت دیدتان نسبت به تختخواب قرار دهید تا هنگام خوابیدن و بیدار شدن انرژی مثبت دریافت کنید.فرش اتاق خواب تان را طوری قرار دهید که هنگام پایین آمدن از تخت، پاهای تان روی آن قرار گیرد.

    حضور یک مبل تک در اتاق خواب می تواند فضای دنجی جهت مطالعه یا گفت وگو با یکی از اعضای منزل یا یک دوست محسوب شود.تخت را طوری قرار دهید که پنجره در سمت چپ یا راست آن قرار گیرد.به جای استفاده از میزهای پاتختی، از شلف های دیواری استفاده کنید که هم فضای کف را اشغال نمی کنند و هم از جذابیت بالایی برخوردارند.

    رنگ های تند را جهت اتاق خواب فراموش کنید و در عوض جهت تنوع بخشیدن به فضا از طرح و الگو در کوسن ها و روتختی ها استفاده کنید.از نورپردازی بیش از اندازه سقف در اتاق خواب بپرهیزید.گلدان گل روی میز پاتختی می تواند انرژی بخش ترین اتفاق اتاق خواب شما باشد.

    اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی

    نکته های طلایی طراحی دکوراسیون آشپزخانه
    دیوار بین کابینت های بالا و پایین را از مصالح یا رنگی متفاوت در نظر بگیرید .بخشی از کابینت ها را با شلف های باز جایگزین کنید تا هم مانند ویترینی از ظروف جهت شما عمل کنند و هم آشپزخانه را بزرگ تر نشان دهند.برای نگهداری شیشه ها و وسایلی که روی صفحه کابینت قرار گرفته اند، از یک سینی یا سبد بزرگ استفاده کنید.

    نورپردازی مخفی زیر کابینت های بالایی را فراموش نکنید.
    در گلدان های آشپزخانه به جای گیاه های معمولی سبزی بکارید.
    جهت پنجره آشپزخانه از نیم پرده های نازک استفاده کنید.
    حتما یک نشیمن کوچک حتی اگر به اندازه یک صندلی راحتی باشد در نظر بگیرید.
    در بالا یا کنار اجاق گاز، استندی جهت نگهداری در قابلمه و ماهی تابه ها قرار دهید.

    نورپردازی | دکوراسیون | آشپزخانه | استفاده | آشپزخانه | گلدان | پنجره | دیوار | انرژی

    برای نقاطی که مدت زیادی در آنجا می ایستید مثل جلوی سینک یا میز کار آشپزخانه، فرش در نظر بگیرید.حتما ۲ سطل زباله در نظر بگیرید؛ یکی جهت آشغال خشک و قابل بازیافت و یکی جهت زباله تر.

    نکته های طلایی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی
    کمد حوله های خود را خارج از حمام کنار در قرار دهید.
    محل دوش را با پرده، دیوار شیشه ای، نیم دیوار یا حتی مصالح متفاوت، متمایز کنید.
    گیاه های معطر در فضای سرویس بهداشتی خود قرار دهید.
    هرگز از رنگ های تیره در حمام و سرویس استفاده نکنید.
    روشنایی ها را بالای آینه راه اندازی نکنید.

    اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی

    در کنار آینه و روشویی کابینتی جهت وسایل آرایشی، پیرایشی و بهداشتی مثل سشوار و مسواک ها در نظر بگیرید.از قرار دادن دکوری های شیشه ای در فضای حمام و سرویس خودداری کنید.لوازم کوچک سرویس بهداشتی را به صورت ست خریداری کنید.

    تجهیزات دیواری معلق مثل روشویی یا توالت فرنگی معلق، فضای سرویس شما را بزرگ تر نشان داده و آلودگی کمتری ایجاد می کنند.در صورت وجود وان در حمام تان، دیوار روبه روی محل قرارگیری سر را با تابلوهای مورد علاقه خود تزیین کنید.

    نکته های طلایی دکوراسیون اتاق کودک

    این فضا را هرگز بدون فرش رها نکنید.برای رنگ آمیزی اتاق به سلیقه خود بسنده نکنید و حتما مسائل روانشناسی را دخیل کنید.یک گوشه دنج با چادر خیمه ای یا منزل های پارچه ای آماده جهت کودک خود فراهم کنید.یک نور مخفی خفیف جهت شب ها در نظر بگیرید.نشیمنی کوچک در اتاق کودک خود لحاظ کنید تا بتواند با دوستانش گفت وگوهای دوستانه داشته باشد.

    حتما یک کتابخانه کوچک در اتاق کودک در نظر بگیرید؛ حتی در دوران نوزادی او از کتاب ها به عنوان دکوری استفاده کنید.در اتاق نوزاد صندلی مخصوص جهت شیر دادن مادر به فرزند در نظر بگیرید.یکی از دیوارهای اتاق یا بخشی از آن را با رنگ های مخصوص تخته سیاه بپوشانید تا کودک تان به آسانی دیوار را نقاشی کند.اجازه دهید کودک به دلخواه خود وسایل اتاقش را گزینش کند و بچیند.برای آوردن طرح به اتاق کودک خود، از طرح و نقش های هندسی استفاده کنید.

    نکته های طلایی طراحی دکوراسیون ورودی
    در فضای ورودی نشیمن کوچکی جهت پوشیدن و بیرون آوردن کفش در نظر بگیرید.در کنار در ورودی آینه قدی راه اندازی کنید تا بتوانید هنگام خروج از منزل ظاهر خود را چک کنید.با قرار دادن یک سبد در فضای ورودی، کیف های خود را از بی جا و مکانی نجات دهید.انتخاب یک کاغذدیواری پرنقش و نگار یا رنگی جیغ می تواند فضای ورودی را جالب و دعوت کننده کند.

    انتخاب یک فرش رنگی و طرحدار جهت فضای ورودی، هنگام ورود حس خوبی را القا می کند.اگر فضای ورودی با دیوار جدا نشده هست، با پارتیشن های براق آن را از نشیمن جدا کنید.گلدان گلی با گل های خوشبو روی جاکفشی می تواند عالی ترین میزبان شما هنگام ورود باشد.برای نورپردازی فضای ورودی از شمع استفاده کنید؛ لیکن هم انرژی بخش است و هم نور گرمی به فضا می دهد.

    اگر در فضای ورودی امکان قرار دادن کنسول ندارید، یک شلف کوچک جهت نگهداری دسته کلید، عینک ها و سایر لوازم کوچک شما کافی است.آویختن یک حلقه گل روی در ورودی نهایت خوش سلیقگی شما را نشان می دهد.

    نکته های طلایی طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری

    شکل فرش این فضا را متناسب با شکل میز ناهارخوری گزینش کنید؛ به عنوان نمونه جهت میز گرد فرش گرد و جهت میز مستطیل، فرش مستطیل.از چراغ های آویز که تا نزدیکی بالای میز می رسند، جهت نورپردازی فضای غذاخوری استفاده کنید.سعی کنید میز ناهارخوری را نزدیک به پنجره قرار دهید تا نور طبیعی هنگام خوردن غذا به شما آرامش دهد.

    انتخاب نیمکت به عنوان بخشی از نشیمن دور میز، می تواند انعطاف پذیری مورد نیاز را جهت جا دادن افراد زیاد فراهم آورد.دیوار کنار میز غذاخوری می تواند گزینه مناسبی جهت ایجاد نقطه کانونی با مصالح، رنگ یا کاغذدیواری متفاوت باشد.همیشه عبور و مرور راحت در اطراف میز را در اولویت قرار دهید؛ حتی اگر این به معنای گزینش میز کوچک تر باشد.

    دیوار فضای غذاخوری یکی از عالی ترین نقاط جهت ایجاد کتابخانه است.ویترینی از ظروف پذیرایی قدیمی و نوستالژیک می تواند عالی ترین تزیین جهت فضای غذاخوری باشد.رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی در فضای غذاخوری باعث می شوند از خوردن غذا لذت بیشتری ببرید.گلدان های سبز یا گل های رنگی عالی ترین دکوری جهت روی میز ناهارخوری شما محسوب می شوند.

    نکته های طلایی دکوراسیون اتاق کار

    اتاق کار الزاما به معنای اتاقی جدا نیست؛ بخشی از کمد اتاق خواب هم می تواند فضای کار باشد.برای تمرکز زیاد و اشغال فضای کمتر میز کار را رو به دیوار قرار دهید.در اتاق کار از رنگ های تند و طرح های شلوغ اجتناب کنید.عکس های خانوادگی روی میز کار انرژی مضاعفی جهت کار کردن به شما می دهد.

    هرگز وسایل روی میز را بعد از اتمام کار رها نکنید تا شروع دوباره کار را جهت تان سخت کند.میز کار را در کنار پنجره قرار دهید تا هرازگاهی با نگاه کردن به بیرون انرژی دوباره بگیرید.حتما در نزدیکی میز کار خود قفسه یا کمدی جهت نگهداری وسایل تان داشته باشید تا از انباشته شدن آنها روی میز پیشگیری شود.

    قرار دادن یک کاناپه راحتی در اتاق کار می تواند مکان مناسبی جهت استراحت بین انجام کارها باشد.به جای چراغ مطالعه های خشک و معمولی، یک آباژور قشنگ می تواند انرژی بیشتری به فضای کار دهد.اگر فضای کارتان در اتاق خواب هست، میزهای تاشو دیواری یکی از عالی ترین گزینه ها جهت صرفه جویی در فضاست.

    نکته های طلایی دکوراسیون بالکن و پاسیو
    حتی اگر بالکن تان یک وجب هست، آن را فرصتی جهت لذت بردن از هوای آزاد بدانید.گل های رنگی یا گلدان های رنگی دیواری جلوه بالکن را بی نظیر می کنند.سقف بالکن بخشی است که به آسانی می توانید با رنگی متفاوت روی آن مانور دهید.برای نورپردازی بالکن از ریسه های نوری که دور نرده ها پیچیده می شوند استفاده کنید.در صورتی که میز و صندلی در بالکن خود دارید، حتما تشکچه ای جهت صندلی ها در نظر بگیرید.

    یک نیمکت دیواری با چند کوسن رنگی می تواند نشیمن شما را در بالکن تامین کند.یک آبنمای کوچک، مهمانی شما را در محیط زیست کوچک منزل تان کامل می کند.ننوها یکی از جالب ترین گزینه های مبلمان بالکن و پاسیو محسوب می شوند.برای پوشاندن دید همسایه ها به بالکن، به جای دیوارهای شیشه ای مات، از گلدان های آویز یا نردبانی از فلاورباکس ها استفاده کنید.داربست های چوبی (تیر و ستون های چوبی) گزینه خوبی جهت هویت بخشیدن به فضای پاسیو هستند.

    نکته های طلایی طراحی حیاط

    سبزی کاری در باغچه حیاط را فراموش نکنید.
    نورپردازی مسیرهای حرکتی در حیاط را با چراغ های پایه کوتاه انجام دهید.
    حتما یک شومینه یا آتشدان جهت فضای حیاط خود در نظر بگیرید.
    محل نشستن را با کفسازی متفاوت، دیواره گیاهی یا سرپوش متمایز کنید.
    اگر درخت یا باغچه ندارید، درختچه های بلند گلدانی جایگزین مناسبی هستند.

    حتما فضایی جهت بازی فرزند ها در نظر بگیرید.
    دیوارهای حیاط را با گلدان های دیواری تزیین کنید.

    یک استند سینی دار جهت پرنده ها در نظر بگیرید.
    یک حوض پیش ساخته می تواند مکمل خوبی جهت فضای حیاط باشد.
    کوسن های رنگارنگ عالی ترین روش آوردن رنگ به فضای حیاط است.

    واژه های کلیدی: نورپردازی | دکوراسیون | آشپزخانه | استفاده | آشپزخانه | گلدان | پنجره | دیوار | انرژی

    اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی

    اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی

    اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی

    اصول و نکات مربوط به دکواسیون و چیدمان منزل ایرانی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال دامپزشکی
  • هاردکپی کتاب های ریاضیات و آمار
  • خرید کتاب زبان اصلی فرانسه
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی متغیر مختلط
  • منابع اورجینال الکتریسیته و مغناطیس
  • خرید کتاب های طب چینی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های موسیقی
  • خرید کتاب کمیک زبان اصلی
  • خرید کتاب کشاورزی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>