• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » کدام روی آمریکا را باور کنیم؟ قرارداد با عربستان و تبریک به ایران

    کدام روی آمریکا را باور کنیم؟ قرارداد با عربستان و تبریک به ایران

    ترامپ دوران رقابت‌های انتخاباتی با ترامپ مدیر جمهوری تفاوت‌های بسیار زیادی دارد لیکن کسی که جهت تهییج احساسات ملی امریکایی‌ها می‌گفت «مسلمانان از امریکایی ها» متنفرند، نه تنها

    کدام روی آمریکا را باور کنیم؟ قرارداد با عربستان و تبریک به ایران

    ترامپ دوران رقابت‌های انتخاباتی با ترامپ مدیر جمهوری تفاوت‌های بسیار زیادی دارد لیکن کسی که جهت تهییج احساسات ملی امریکایی‌ها می‌گفت «مسلمانان از امریکایی ها» متنفرند، نه تنها نخستین مقصد سفر خارجی خود را یک کشور مسلمان گزینش کرد بلکه در عربستان در جمع سعودی‌ها رقص شمشیر انجام می‌دهد.

    رفتار عجیب و دوگانه ترامپ

    استانداردهای دوگانه در سیاست‌های امریکا بیش از هر زمانی در حال تظاهر هست. از یک سو دونالد ترامپ طی سفر دو روزه‌اش به عربستان، مهم‌ترین قرارداد تسلیحاتی امریکا و عربستان به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار را به امضا رساند و از سوی دیگر وزیر خارجه امریکا در بیانیه‌ای که به مناسبت پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کشور عزیزمان ایران صادر کرد،به کشور عزیزمان ایران راجع به پرتاب موشک و آزمایش‌های موشکی هشدار داد.

    عبارات مهم : ممنوعیت ورود مسلمانان – انتخابات ریاست جمهوری
    این در حالی است که عربستان کشوری است که به شهادت مجامع حقوق بشری در یمن دست به جنایات فجیعی علیه مردم این کشور زده و در برابر کشور عزیزمان ایران نه تنها کارنامه‌ای سفید در چنین تهاجم‌هایی در سطح دنیا دارد، بلکه تلاش‌ها و آزمایش‌های نظامی‌اش در جهت دفاع از خود است نه حمله به دیگران.

    دونالد ترامپ که کمتر از یک سال پیش عربستان را کشوری توصیف کرده بود که گاوی شیرده است که باید شیر آن را دوشید، این هفته در سفر دو روزه خود به ریاض قراردادهای چندین میلیارد دلاری با سران عربستان امضا کرد که مهم‌ترین آنها قراردادی بود که به موجب آن امریکا به عربستان ۱۱۰ میلیارد دلار تسلیحات مشمول بر تانک، سامانه موشکی تاد و جنگنده‌های متفاوت می‌فروشد. ترامپ در حالی این قرارداد را امضا کرد که اندکی پیش از آن رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا با طرح ادعاهای واهی و خصمانه واشنگتن علیه کشورمان به گزینش مجدد حسن روحانی تصویر العمل نشان داد و در بیانیه‌ای با تکرار این ادعا که کشور عزیزمان ایران از تروریسم در منطقه حمایت می‌کند، آورد: آنچه ما امیدواریم این است که روحانی اکنون یک دوره تازه دارد و باید از آن جهت برچیدن شبکه تروریسم کشور عزیزمان ایران و آخر دادن به تأمین مالی شبکه‌های تروریستی استفاده کند. وی در ادامه ادعاهای خصمانه خود ابراز امیدواری کرد که مدیر جمهوری روحانی آزمایش‌های موشکی بالستیک در کشور عزیزمان ایران را متوقف کند. این در حالی است که حقایق نشان می‌دهد حامیان مهم تروریسم در خاورمیانه و جهان، امریکا، غرب و متحدان منطقه‌ای آنها هستند.

    سایر قراردادهای امریکا و عربستان

    در نخستین روز حضور ترامپ در عربستان، علاوه بر امضای توافق تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری بین واشنگتن – ریاض، توافق‌های اقتصادی متعددی نیز امضا شد که بعضی رسانه‌ها از جمله سایت شبکه خبری الجزیره ارزش آنها را ۳۵۰ میلیارد دلار و بعضی رسانه‌های دیگر مانند اسکای نیوز عربی ارزش آنها را ۵۰۰ میلیارد دلار اعلام کرده‌اند. عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن تاریخی خواندن سفر ترامپ به ریاض، توافق‌های امضا شده است میان دو کشور در جریان این سفر را بی‌سابقه اعلام کرد.دولت ترامپ همچنین به عربستان وعده داده هست، خط مونتاژ بعضی تولیدات دفاعی خود را به عربستان انتقال کند که از جمله آنها غول‌های تسلیحاتی امریکا یعنی لاکهید مارتین، جنرال داینامیک، رایتون و جنرال الکتریک است.

    امریکا طبق این توافق باید خط مونتاژ بالگردهای نظامی بلک هاوک را به عربستان انتقال کند. تحقیقات، برنامه‌ریزی و ساخت ۵۰ درصد از نیازهای ارتش عربستان به انواع خودروهای زرهی مشمول بر تانک و خودروهای سبک و سنگین نیز به امریکایی‌ها واگذار شد که خط تولید این محصولات باید در داخل عربستان ایجاد شود.سعودی‌ها نیز قرار است دست‌کم ۴۵ میلیارد دلار در بازارهای امریکا سرمایه‌گذاری کنند.

    رقص شمشیر و صحبت جهت اسلام

    همان اندازه که رقص شمشیر، به ظاهر امریکایی، اتو کشیده، کت و شلوار پوشیده و کراوات زده دونالد ترامپ، مدیر جمهوری ۷۰ ساله امریکا نیامد و او را در میان دشداشه پوش‌های سعودی شمشیر به دست و ملک سلمان، پادشاه سعودی به وصله‌ای ناجور و سوژه‌ای طنز جهت عکاسان دنیا تبدیل کرد، صحبت کردن از اسلام در جمع رهبران بیش از ۵۰ کشور مسلمان هم در قد و قواره‌های مدیر جمهوری که در طول رقابت‌های انتخاباتی‌اش مدام علیه مسلمانان شعار می‌داد و در ماه اول ورود به کاخ سفید نیز فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک امریکا را صادر کرد، نبود.ظهر دیروز یکشنبه ترامپ در دومین و آخرین روز اقامتش در ریاض در مراسم ناهاری که مقام‌های سعودی ترتیب داده و رهبران ۵۶ کشور مسلمان را نیز به آن دعوت کرده بودند، راجع به اسلام صحبت و با محکوم کردن افراط‌ گرایی ابراز امیدواری کرد، «چهره صلح‌آمیز اسلام» در دنیا بروز و ظهور کند. گذشته از سابقه بیانات ضد اسلامی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی و بعد از ورود به کاخ سفید، صحبت روز گذشته مدیر جمهوری امریکا از دو جهت حائز اهمیت بود.

    نخست آنکه نشان دهنده عوض کردن مواضع و ملایم شدن ادبیات او در قبال مسلمانان بود و هم امریکایی‌ها و هم جامعه بین‌الملل بار دیگر دریافتند ترامپ دوران رقابت‌های انتخاباتی با ترامپ مدیر جمهوری تفاوت‌های بسیار زیادی دارد لیکن کسی که جهت تهییج احساسات ملی امریکایی‌ها می‌گفت «مسلمانان از امریکایی ها» متنفرند، نه تنها نخستین مقصد سفر خارجی خود را یک کشور مسلمان گزینش کرد بلکه در عربستان در جمع سعودی‌ها رقص شمشیر انجام می‌دهد.

    نکته حائز اهمیت دوم راجع به صحبت ترامپ در جمع رهبران کشورهای اسلامی این بود که او با الگوگیری از جورج بوش و باراک اوباما، رؤسای جمهوری سابق که در سال‌های گذشته راجع به اسلام صحبت کرده بودند، این اقدام را انجام داد و امیدوار بود با این کار از دنیا اسلام که بعد از فرمان‌های مهاجرتی جنجال برانگیزش به خشم آمده بودند، دلجویی کند.

    واکنش جبهه مقاومت یمن و لبنان

    این توافق‌ها در حالی است که مردم کشور یمن که حدود دو سال و دو ماه است هدف تجاوز هوایی عربستان و متحدان عربی‌اش قرار گرفته‌اند و عزیزان خود را از دست داده و آواره و بی‌خانمان شده‌اند، در روزهای شنبه و یکشنبه در اعتراض به سفر ترامپ به عربستان به خیابان‌ها آمدند. آنها از منفعل بودن جامعه بین‌الملل در قبال جنایت‌هایی که در یمن رخ می‌دهد خشمگین هستند و توافق تسلیحاتی امریکا با عربستان را محکوم می‌کنند؛ توافقی که حاصلش ریختن بمب‌های زیاد بر سر مردم بیگناه، فقیر، گرسنه و بی‌خانمان یمن هست. عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله یمن دیروز یکشنبه در پیامی به شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت، سفر ترامپ به عربستان و آنچه که اجلاس «سران اسلامی – امریکایی» خوانده می‌شود، در جهت خدمت به برنامه‌های امریکا و اسرائیل در جهت نابودی کشورهای عربی بعد از تضعیف و تقسیم آنهاست.

    او در این خبر افزود: آنچه ترامپ و حاضران در نشست ریاض دنبال می‌کنند در دو نقطه نمایان شدن می‌یابد؛ اول حمایت از اسرائیل و تحمیل آن و نابودی مسأله فلسطین و مسائل دنیا عرب و تسلیم فلسطین به اسرائیل و امریکا، دوم در تقسیم و تجزیه کشورهای عربی و اسلامی تحت عناوین نژادی و طایفه‌ای به دولت‌های کوچک با هدف برداشتن خطر از سر اسرائیل. نقش عربستان و امارات نیز تأمین مالی این توطئه‌هاست.سید هاشم صفی‌الدین، مدیر شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز که همزمان با سفر ترامپ به عربستان نامش در فهرست سیاه امریکا و عربستان قرار گرفت، در تصویر العمل به حضور ترامپ در ریاض گفت: محور مقاومت، ترسی از نشست عربی، اسلامی و امریکایی ندارد. این نشست‌ها آخر خواهد یافت و این تنها محور مقاومت است که باقی خواهد ماند.

    کدام روی آمریکا را باور کنیم؟ قرارداد با عربستان و تبریک به ایران

    منبع: روزنامه ایران

    واژه های کلیدی: ممنوعیت ورود مسلمانان | انتخابات ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | دولت ترامپ | حسن روحانی | امریکایی | عربستان | اسرائیل | مسلمانان | عربستان، | امریکا

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی بیماری های قلب و عروق
  • خرید کتاب زبان اصلی مصالح
  • دانلود منابع مرجع شیلات
  • خرید کتاب های انرژی های تجدید پذیر از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فرانسه
  • خرید کتاب پرستاری زبان اصلی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب پزشکی داخلی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های بهداشت
  • کتب تحلیل زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>