• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اشتباهات دولت قبل از زبان لاریجانی

    اشتباهات دولت قبل از زبان لاریجانی

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد سالم، یک اقتصاد زاینده هست، گفت: معدل رشد اقتصادی کشور جهت کشوری که می خواهد جهش داشته باشد رشد جالبی نیست.

    اشتباهات دولت قبل از زبان لاریجانی

    اشتباهات دولت قبل از زبان لاریجانی

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد سالم، یک اقتصاد زاینده هست، گفت: معدل رشد اقتصادی کشور جهت کشوری که می خواهد جهش داشته باشد رشد جالبی نیست.

    بخش سیاست تبیان

    علی لاریجانی امروز دوشنبه (۲۵ آبان ماه) در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران که در دانشگاه عالی دفاع ملی در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، گفت: ممکن است کشور ما به علت انقلابی بودن دارای آرزوی بزرگ های والا و متفاوتی باشد ولی در خصوص استحکام ملی کشورها نقاط مشترکی دارند. حکومت ها به وجود می آیند تا امنیت و رفاه ایجاد کنند و از منافع ملی کشورها صیانت کنند و در همه کشورها این عنوان دارای سامانی جهت خلق زندگی اجتماعی است.

    لاریجانی با تاکید بر داشتن نیاز به قدرت ملی افزود: موضوعی مانند جهاد در کشور عزیزمان ایران اسلامی از عنصرهای قدرت ملی است که به فرهنگ ما مربوط است و خیلی از کشورها که مبنای دینی ندارند عنوان جهاد در آن مطرح نیست.

    اشتباهات دولت قبل از زبان لاریجانی

    لاریجانی: جذب ۵۰۰ هزار کارمند در دولت گذشته، اشتباه و خلاف قانون بود/ تشکیلات، آبروی خود را به دست آدمی که حرف پوپولیستی بزند، نمی دهد/ همه جا نباید از ابزار مقام معظم رهبری استفاده کرد

    رئیس مجلس ادامه داد: در بحث استحکام ساخت درونی قدرت ملی باید به مقطع انقلاب توجه داشت و تاثیراتی را که در فرهنگ، اجتماع و واکنش‌ها سیاسی داشته باید به صورت جداگانه بررسی شود چون انقلاب دستاورد بزرگی است ولی خیلی وقت ها در مطالعات اجتماعی به مقطع انقلاب به صورت جداگانه توجه نمی شود. چندی پیش راجع به آسیب های اجتماعی یک کار علمی صورت گرفته بود که در آن به مقطع انقلاب توجه نشده بود.

    به نوشته خبرگزاری ارگان مجلس شورای اسلامی (خبرگزاری منزل ملت)، وی افزود: بعد از انقلاب اکثر آسیب های اجتماعی فروکش داشته که این دستاورد بزرگ قابل مطالعه است و در اکثر مطالعات می توان از آن گرا گرفت و از تجربه جهت آینده استفاده کرد.

    لاریجانی در خصوص مسائل اقتصادی کشور گفت: در حوزه اقتصاد چالش های متعددی داشته ایم، در ارزیابی کار بعد از انقلاب رشد اقتصادی کشور به طور میانگین ۳ درصد بوده و قیمت بیکاری حدودا ۱۲ درصد و قیمت تورم حدود ۲۰ درصد بوده است که نشان از مسائل ساختاری در اقتصاد کشور دارد که بخشی از مسائل مدیریتی و بخشی ساختاری است البته جنگ و تحریم نیز تاثیرگذار بوده و در مدیریت های متفاوت رشد اقتصادی کشور تنوع داشته است.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد سالم، یک اقتصاد زاینده هست، گفت: معدل رشد اقتصادی کشور جهت کشوری که می خواهد جهش داشته باشد رشد جالبی نیست.

    رئیس نهاد قانونگذاری کشور گفت: معدل اقتصادی کشور جهت کشوری که می خواهد جهش و رشد داشته باشد، معدل جالبی نیست و در این زمینه شهید مطهری می فرماید اگر جامعه از اقتصاد سالم برخوردار نباشد نمی توان به آرزوی بزرگ های متعالی اسلامی دست یافت که این حرف را باید با طلا نوشت.

    وی افزود: اقتصاد سالم، یک اقتصاد زاینده است و به تعبیر مقام معظم رهبری اقتصاد باید درون زا باشد و برون گرا و بتواند محصول صادر کند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی توانیم بگوییم ساختار قدرت ملی کشور بسیار نیرومند است ولی اقتصاد ما ناتوان هست، این عنوان امکان پذیر نیست.

    رئیس نهاد قانونگذاری افزود: درست است کشور ما رشد داشته است ولی کشورهای دیگر نیز رشد کرده اند بنابراین باید در مسابقه شأن رشد کشور را تعریف کنیم.

    لاریجانی: جذب ??? هزار کارمند در دولت گذشته، اشتباه و خلاف قانون بود/ تشکیلات، آبروی خود را به دست آدمی که حرف پوپولیستی بزند، نمی دهد/ همه جا نباید از ابزار مقام معظم رهبری استفاده کرد

    لاریجانی افزود: در حوزه اقتصاد به نظر من چند مسئله مانع بوده که یکی همین گرایشات سوسیالیستی بوده، چون جریان مارکسیستی بر فکر روشنفکری در کشور عزیزمان ایران غلبه داشته این عنوان باورمان شده است و در افکار نشسته که روش خوبی داریم و امروز نمی توانیم از آن فرار کنیم. همین به بحث سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی که مقام معظم رهبری سیاست های آن را ابلاغ کردند و به قانون تبدیل شد، توجه کنید که آیا مقصود از مردمی شدن اقتصاد اینگونه بود که به طور مثال یک نیروگاه را از دستگاه مهم به یک دستگاه غیر تخصصی تحویل بدهیم؟

    اشتباهات دولت قبل از زبان لاریجانی

    رئیس مجلس با تاکید بر لزوم توجه به شخصی سازی و اصل مسابقه در اقتصاد افزود: یکی از فلسفه های اجرای سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی این بود که چیزهای تلمبار شده است در دولت به بخش شخصی واگذار شود تا فضایی جهت مسابقه مهیا شود.

    لاریجانی افزود: بعضی اوقات فکر می کنیم که اگر شرکت های مهم وارد اقتصاد شود، سرمایه گذاری به وجود می آید و از مسیر جدا می شویم این درحالی است که شرکت بسیار توانمند وجود ندارد، در همین کشور ترکیه شرکت های توانمندی بودند که بعد از تحول در آسیای میانه در آنجا پروژه تحویل گرفتند. این درحالی است که با وجود نقش ما در کمک به استقرار مردم سالاری در کشور عراق، سهم اقتصادی کمی در آنجا داریم.

    وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که اقتصاد باید در دست مردم باشد و این مانند جهاد هست، آیا همچنین حسی داریم؟ و کسی که در بخش تولید فعالیت می کند آن را مجاهد می نامیم؟ بنابراین یک عوض کردن رویکرد نیاز است.

    لاریجانی با بیان اینکه در بخش صنعت و کشور روند بروکراسی بسیار سخت هست، افزود: هیچ دولتی زیر بار تعدیل بروکراسی اداری نبوده، در کشور ژاپن تنها ۳۰۰ هزار پرسنل دولتی وجود دارد، این در حالی است که در کشور ما چند میلیون نفر پرسنل اداری وجود دارد و رتبه تسهیل فضای کسب و کار کشور در حدود ۱۲۰ است و اگر یک سرمایه گذار به این رتبه نگاه کند، انگیزه ای جهت سرمایه گذاری در کشور ما ندارد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد سالم، یک اقتصاد زاینده هست، گفت: معدل رشد اقتصادی کشور جهت کشوری که می خواهد جهش داشته باشد رشد جالبی نیست.

    رئیس نهاد قانونگذاری افزود: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید فضا جهت سرمایه گذاری تسهیل و مشوق به صادرات کشور ارائه شود و توصیه دیگر اینکه بعضی از قوانین تصویب شده است در کشور تاکنون اجرا نشده و حتی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زده شده است در کشور وجود دارد که البته کار غلطی بود. این در حالی است که هر سال حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی وجود دارد.

    لاریجانی افزود: به دولت اجازه واگذاری پروژه ها داده شده است است ولی اینکه آیا کشور با رکود مواجه شده است و نقدینگی جامعه به سمت تولید نمی رود باید پیگیری شود، ۸۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور حجم نقدینگی وجود دارد اینکه مردم اقدام به خرید ماشین با تسهیلات بانکی کرده اند نشان می دهد نقدینگی در جامعه وجود دارد ولی بسترها فراهم نشده و هرجا کمی بستر آماده شد مردم استفاده کردند.

    رئیس مجلس با تاکید بر لزوم فراهم آوردن بستر جهت هدایت نقدینگی به بخش تولید و آبادانی افزود: یکی از وزارتخانه ها عنوان می کند ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به بخش شخصی بدهی داریم، اگر ۲ میلیارد تومان پول یک پیمانکار را نپردازیم چگونه پیمانکار علاقه به ادامه انجام کار دارد چون تضمین می خواهد، بعد باید ساماندهی انجام شود.

    لاریجانی افزود: به مقررات ثابت و درازمدت در بخش اقتصاد نیازمندیم تا بخش شخصی این اطمینان را داشته باشد که با عوض کردن شرایط بخشنامه ها نیز متغیر نخواهند شد.

    اشتباهات دولت قبل از زبان لاریجانی

    وی گفت: در دولت گذشته حدود ۵۰۰ هزار نفر پرسنل جذب دستگاه های دولتی شدند که این خلاف قانون بود و در حال حاضر نیز تعدیل نمی شود، ما یک نظام مردم سالاری دینی در کشور داریم و مسائلی مردم سالاری جهت کشور به همراه داشته که مهم است و ثبات و جایگاه ایجاد می کند و از عنصرهای قدرت است.

    لاریجانی افزود: باید توجه داشت مردم سالاری باید در مجرای واقعی خود باشد و ساماندهی مناسب بیابد، در غیر اینصورت فریبکاری به وجود می آید، یکی از دلایل مخالفت سقراط حکیم با مردم سالاری در آن مقطع تاریخی فریبکاری بود چون حرف های مردم پسندی زده می شد ولی از حقایق چیزی گفته نمی شد.

    وی ادامه داد: اگر ساختار دموکراسی ساختاری نباشد که نخبگان هدایت های مورد نیاز را انجام دهند امکان سوءاستفاده وجود دارد و توصیه دیگر اینکه وجود تشکیلات جهت دموکراسی مهم هست. گاهی بعضی ها پُز می دهند که ما با متن کار داریم که این عوام فریبی است.

    رئیس مجلس با بیان اینکه حوزه سیاست منطق خاص خود را دارد، ادامه داد: در خانواده باید با منطق عواطف حرف زد و در دانشگاه باید با منطق علمی سخن گفت و اگر فرمت استفاده از دموکراسی را در نظر می گیریم باید ساز وکار آن را نیز قبول داشته باشیم و تشکیلات کار درازمدت و آبرومند در این رابطه انجام می دهد. افرادی ممکن است حرف هایی بزنند، رأی بیاورند و بعد بروند و کسی نمی تواند تعقیب ارزش کند ولی تشکیلات می گوید می خواهم جهت صد سال بمانم.

    لاریجانی گفت: تشکیلات آبروی خود را به دست آدمی که حرف پوپولیستی بزند و برود، نمی دهد بنابراین باید در چارچوب در حوزه های متفاوت اقتصاد، فرهنگ و سیاست حرف زده شود.

    وی با بیان اینکه باید یک ادب سیاسی حاکم شود، افزود: هنگامی تشکیلات در جامعه ای رشد پیدا نمی کند بعضی افراد با نگاه موقت به جامعه می نگرند و آینده کارهایشان را به رأی گره می زنند و اگر رأیشان کم بشود تأمل می کنند ولی اگر ساختار وجود داشته باشد نخبگان مسائل را جهت مردم شرح می دهند و اساتید دانشگاه عنوان را توجیه می کنند و مشکلاتی در این زمینه در جامعه وجود دارد و در جاهایی که بحث جمع کردن رأی است افراد مسابقه می گذارند ولی در جاهایی که نیاز به جراحی است ملاحظه صورت می گیرد.

    دکتر لاریجانی با تاکید بر لزوم جراحی بخش هایی از اقتصاد کشور افزود: باید ساماندهی جهت انسجام در کشور جهت جراحی به وجود آید البته اگر راهی غیر از این است گفته شود.

    وی ادامه داد: ممکن است بگوییم چون در رأس قانون اساسی رهبری وجود دارد و رهبری حرف آخر را می زند بنابراین می توان انسجام ایجاد کنیم، این حرف، حرف کاملی نیست، مقام معظم رهبری حتما عنصر انسجام بخش در کشور است و یک عنوان قدرتمند جهت تنظیم امور است ولی همه جا نباید از این ابزار استفاده کرد. در مسائلی مانند عنوان هسته ای و ملی باید حتما از جایگاه مقام معظم رهبری خط گرفته شود ولی همه جا این طور نیست و این حسن نیست همه جا از این ظرفیت استفاده شود، این ظرفیت باید همه جا بماند بنابراین باید ساز و کارهای درونی سامان یابد.

    لاریجانی گفت: حتی در بحث دموکراسی مردم سالاری دینی که بخش مهمی در استحکام قدرت ملی کشور هست، باید به این وجه توجه شود اگر آسیب هایی در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

    یکی از فلسفه های اجرای سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی این بود که چیزهای تلمبار شده است در دولت به بخش شخصی واگذار شود تا فضایی جهت مسابقه مهیا شود.

    مدیر نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: از نظر محتوایی عنصرهای تاثیرگذاری در جامعه وجود دارد و باید توجه داشت تشخص جامعه به حوزه فرهنگی و سابقه تاریخی ارتباط دارد همچنان که انسان تشخص دارد، جامعه نیز تشخص دارد. تشخص انسان به من واقعی برمی گردد و انسان ها در روابط اجتماعی سیماهای فردی خود را معرفی می کنند ولی من واقعی به خصوصیات نفسانی ارتباط دارند.

    لاریجانی با بیان اینکه ایجاد امنیت وظیفه حکومت هست، افزود: به تعبیر علامه طباطبایی جهت جامعه یک روح جمعی وجود دارد و جامعه یک تشخص واقعی دارد و همان چیزی است که مردم با آن زندگی می کنند.

    وی ادامه داد: مردم با عرفیات اجتماعی و فرهنگی زندگی می کنند و بستر فرهنگی و اجتماعی جامعه را معرفی می کند که در این رابطه نکات برجسته و چالشی وجود دارد البته ما نقاط قوتی داریم مانند تفکر دینی که در فرهنگ به بار نشسته و مناسبات تحت تاثیر مباحث دینی است ولی باید در فهم دین نیز توجهاتی صورت گیرد، آیا تلقی ما از دین با صد سال پیش یکسان است؟ اجتماعیات ما با صد سال پیش چه تغییری کرده؟ به هر حال در تعاملات متفاوت و فهم های گوناگون تلقی های متفاوتی پیدا می شود البته عنصرهای ثابت نیز وجود دارد.

    وی افزود: مقام معظم رهبری بارها راجع به تهاجم فرهنگی مطالبی را فرموده اند، مراوده فرهنگی وجود داشته ولی کارهای دیگری نیز بوده است چون می درخواست کردند مطابق میل آن ها واکنش‌ها کنیم. در وقت رضاشاه عنوان کشف حجاب صورت گرفت که بی تاثیر نبود، البته با زحمات علما و متدینین با آن مقابله شد، البته پسر رضاشاه نیز دین گریزی را دنبال کرد و عرفیاتی را باب کرد.

    لاریجانی گفت: در مطالعات باید توجه داشت که علاوه بر امور ثابت، امور سیال نیز باید بررسی شود.

    وی افزود: مقام معظم رهبری در صحبت خود در استان خراسان شمالی بحث های بسیار مهمی در مورد مسائل اجتماعی مطرح کرده و همچنین سوالات مهمی را نیز مطرح کردند که به چه علت باید واکنش‌ها ما اینگونه باشد، آیا دروغ در جامعه است که این مباحث به حوزه فرهنگ و اجتماعیات کشور بازمی گردد که باید به آن حتما توجه شود به علت اینکه جهت استحکام قدرت مورد نیاز است بنابراین باید با توجه به اشتباهات راهکار اتخاذ شود، البته راهکار بخشنامه ندارد و باید فهم و اشتراکات معنایی را درک کرد.

    لاریجانی ادامه داد: کشور ما سابقه تمدن دارد و بعضی مسائل جا افتاده و عوض کردن راحت نیست، آن قسمت های مثبت باید اعتبار باشد ولی عوض کردن قسمت های سلبی نیاز به زحمت زیاد دارد و در تغییرات اجتماعی و صیانت از فرهنگ باید به عنوان امر به معروف توجه شود.

    وی افزود: شاید عالی ترین روش جهت ایجاد واکنش‌ها جمعی سالم استفاده از امر به معروف و نهی از منکر است که از آن غفلت داشته ایم، گاهی ممکن است خجالت کشیده شود راجع به موضوعی صحبت کرد ولی باید با روش صحیح به اشتباهات تذکر وارد کرد و این عنوان نباید محدود به دستگاه های دولتی باشد بلکه مشمول بر فرهنگ عمومی نیز است.

    رئیس مجلس افزود: یکی از ابعاد قیام امام حسین عنوان امر به معروف و نهی از منکر است که این بیانگر عظمت قیام هست. بعضی مسائل ریشه ای و حیات بخش هستند و القاء هم سرنوشتی می کنند و در این زمینه غفلت گاهی صورت گرفته ولی جهت همبستگی باید مباحث درست مطرح شود و به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه شود.

    دکتر لاریجانی با تاکید بر لزوم توجه به آسیب های اجتماعی افزود: ریشه بعضی از آسیب های اجتماعی به قبل از انقلاب و بعضی از آن ها به بعد از انقلاب بازمی گردد. آمار طلاق در کشور روند صعودی داشته که بعضی از دلایل آن اقتصادی و بعضی اجتماعی هست. این رشد آمار طلاق جهت جامعه علامت مثبتی نیست، از طرفی اعتیاد که یک آسیب اجتماعی هست، روند رو به رشدی داشته و معدل آسیب اجتماعی در این مباحث رشد یافته که در ساختار قدرت اثر منفی خواهد داشت.

    وی افزود: آسیب های اجتماعی سریع بروز نمی دهد ولی مثل خوره روی قدرت ملی تاثیرگذار است باید توجه داشت روابط اجتماعی از جنس خانواده براساس عاطفه بوده است این در حالی است که در جامعه زیاد احساس هم سرنوشتی مطرح است که اگر هم سرنوشتی نیرومند باشد انسجام اجتماعی زیاد می شود.

    لاریجانی افزود: آسیب های اجتماعی خلل هایی وارد می کند که اگر ارزیابی ها واقعی باشد باید با پیگیری به آن زمینه درست شدن کارها فراهم شود تا مؤلفه استحکام ملی شکل واقعی خود را پیدا کند و باید روی آن تمرکز شود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی در آخر آرزوی توفیق جهت همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی کرد و افزود: امیدوارم نتیجه های این همایش در سطوح متفاوت اجتماعی و حاکمیتی وجود داشته باشد


    منبع :عصر ایران

    عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – آسیب های اجتماعی

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | آسیب های اجتماعی | مقام معظم رهبری | مسائل اجتماعی | روابط اجتماعی | قانون اساسی | علی لاریجانی | استفاده | لاریجانی | انقلاب | اقتصاد

    اشتباهات دولت قبل از زبان لاریجانی

    اشتباهات دولت قبل از زبان لاریجانی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • کتاب های هواشناسی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی پوست و زیبایی
  • خرید کتاب های انسان شناسی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های گیاه شناسی
  • کتاب های فقه اورجینال
  • دانلود منابع مرجع انرژی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ابزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی طراحی وب
  • هاردکپی کتاب های شغل یابی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>