• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » زمان اعلام شماره حساب به سامانه سهام عدالت مشخص شد

    زمان اعلام شماره حساب به سامانه سهام عدالت مشخص شد

    رئیس شرکت شخصی سازی گفت: از نیمه شب سه شنبه هفته جاری(۳۰ فروردین ماه) مشمولان باید وارد سامانه شده است و شماره شبا خود را ارایه نمایند.

    زمان اعلام شماره حساب به سامانه سهام عدالت مشخص شد

    رئیس شرکت شخصی سازی گفت: از نیمه شب سه شنبه هفته جاری(۳۰ فروردین ماه) مشمولان باید وارد سامانه شده است و شماره شبا خود را ارایه نمایند.

    زمان درج شماره شبا به سامانه سهام عدالت مشخص شد/ اعلام چگونگی آزادسازی سهام

    میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران بیان کرد: شماره حساب از مشمولان دریافت شده است و مستقیما سود سهام عدالت، به حساب خود مشمولان واریز می‌شود، لذا مرحله دوم که به توزیع سود سهام عدالت به مشمولان تعلق دارد، با دریافت شماره شبا شروع شده است است.

    رئیس شرکت شخصی سازی افزود: از نیمه شب سه شنبه هفته جاری(۳۰ فروردین ماه) مشمولان باید وارد سامانه شده است و شماره شبا خود را ارایه نمایند.

    زمان اعلام شماره حساب به سامانه سهام عدالت مشخص شد

    وی با اعلام گزارش عملکرد مرحله اول ساماندهی سهام عدالت گفت: هفده اسفندماه سال ۹۵ آیین رونمایی از سامانه سهام عدالت برگزار شد و از همان روز، پذیرش ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت شروع شد. تا به امروز، نزدیک به ۳۰ میلیون مراجعه به سامانه انجام گرفته که حدود ۳.۵ میلیون نفر از این افراد، تکراری است.

    عبارات مهم : سامانه سهام عدالت – سهام عدالت
    پوری حسینی افزود: ۵۳ درصد جامعه هدف به صورت اینترنتی با شرکت دولتی در ارتباط هستند.

    به گفته وی، در مرحله دوم مشمولان کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند؛ ولی بازنشستگان دولتی و تامین اجتماعی، کمترین همکاری را در گروه پرجمعیت را داشتند که رقم ۳۲ درصدی را به ثبت رسانده اند.

    رئیس شرکت شخصی سازی اظهار کرد: از میان هجده گروهی که عضویت شده است قطعی سهام عدالت هستند، روستاییان و عشایر، کارمندان و بازنشستگان، نهادهای حمایتی و کارگران فصلی در رتبه بیشترین مراجعات قرار گرفته اند و کارمندان و بازنشستگان، ضعیف ترین همکاری را در سامانه جهت پیگیری دریافت سهام عدالت داشتند.

    رئیس شرکت شخصی سازی گفت: از نیمه شب سه شنبه هفته جاری(۳۰ فروردین ماه) مشمولان باید وارد سامانه شده است و شماره شبا خود را ارایه نمایند.

    پوری حسینی گفت: در میان این چهارگروه، پراکنش استانی نشانگر آن است که در بین روستاییان و عشایر ۳۱ استان، روستاهایی که به نظر می رسید دسترسی به امکانات محدودتر و ضعیف هست، بیشترین همکاری را داشتند، به نحوی که بالاترین همکاری از روستاییان استان ایلام به میزان ۸۵ درصد بوده است و استانهای کردستان، کرمانشاه، کهکلویه و بویراحمد و لرستان بالای ۸۰ درصد همکاری در این طرح ملی داشتند.

    وی اظهار کرد: کارگران فصلی و ساختمانی استانهای ایلام، کرمانشاه، کهکلویه و بویر احمد و لرستان بیشترین مراجعه را به سامانه داشتند، ضمن اینکه در مورد کارمندان دولت نیز، استانهای پایتخت کشور عزیزمان ایران با ۱۹ درصد کمترین همکاری را داشت.

    معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه مخاطبان سهام عدالت، ضعیفترین اقشار کشور هستند و همانطور که همکاری هم نشان می‌دهد، استانهای محروم بیشترین همکاری را به ثبت رسانده‌اند. در عین حال، استان ایلام نیز بالاترین همکاری کارمندان و بازنشستگان را به خود تخصیص داده شده است داده است.

    پوری حسینی با اشاره به صدور صورتحساب جهت مشترکان سهام عدالت گفت: هیچ گزارشی که این صورتحساب معیوب یا مشکل‌دار هست، تا کنون دریافت نشده هست. تنها موردی که گزارش شد، این بود که شرکتهای تعاونی گاهی اوقات، پولی را که سال ۸۶ تا ۸۸ از شرکت شخصی سازی اخذ کرده اند را میان مردم توزیع نکردند. ولی اکنون این مسیر براق است و تخلفات هم شناسایی شده است است.

    وی اظهار کرد: دو میلیون نفر از وقت راه اندازی سامانه، ابراز میل به کردند که مابه التفاوت را بپردازند که بر این اساس تاکنون ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت شخصی سازی واریز شده است هست، در حالیکه آورده نقدی می توانست تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اتفاق افتد که تا به امروز، آورده نقدی حدود صفر هست. ولی وظیفه شرکت این بود که این وقت را در اختیار مشمولان قرار دهد؛ البته وقت تا آخر شهریورماه پابرجا است.

    رئیس شرکت شخصی سازی اعلام کرد: سهام تخصیص یافته اگر جهت هر فرد یک میلیون تومان در نظر گرفته شود، مجموع رقم به ۴۷ هزار میلیارد تومان می رسد، در حالیکه ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می تواند آزاد شود و باید الباقی سهام مهرماه به دولت بازگردانده شود؛ بنابراین شرکت شخصی سازی نباید متهم به این باشد که دست در جیب شوند و مازاد آن متعلق به دولت هست. تنها راه هم این است که از طریق آورده نقدی، خود را مالک سهام کنند.

    زمان اعلام شماره حساب به سامانه سهام عدالت مشخص شد

    پوری حسینی تصریح کرد: مرکز پاسخگویی به مراجعات تلفنی مشمولان تا به امروز حدود ۴۱۵ هزار نفر را پاسخگویی کرده که تقریبا از هر ۱۰۰ نفر مشمول، یک نفر تماس تلفنی با سامانه داشته است.

    وی گفت: هر مشمول باید حتما شماره حساب خود را به سامانه اعلام کند، قرار نیست که فردی شماره حساب فرزند، پدر، مادر یا بستگان را اعلام نماید، بنابراین کد شبا باید متعلق به حسابی باشد که مربوط به خود مشمول باشد.

    رئیس شرکت شخصی سازی اظهار کرد: شماره شبا ۲۶ رقمی است و با IR وارد می شود، بنابراین هنگامی مشمولان وارد سامانه می شوند، به صورت اتوماتیک راهنمایی می شوند تا کد را به صورت صحیح وارد نمایند. بنابراین اگر استانداردهای کد شبا، به صورت اشتباه وارد شود، خود سامانه اشتباه را اعلام خواهد کرد.

    پوری حسینی تاکید کرد: مشمولان حتما شماره تلفن همراهی که به سامانه اعلام می کنند، در دسترس باشد تا اگر اشکالی در عضویت یا اعلام شماره حساب شبا پیش آمد، به مشمول اعلام شود، این در حالی است که اگر کد شبا درست باشد، هیچ پیامی از سوی سامانه به مشمول اعلام نخواهد شد، ولی اگر کد شبا اشتباه بود، از طریق شماره تلفن همراهی که به سامانه اعلام شده است هست، پیامک ارسال می شود تا شماره شبا صحیح اعلام شود.

    رئیس شرکت شخصی سازی گفت: از نیمه شب سه شنبه هفته جاری(۳۰ فروردین ماه) مشمولان باید وارد سامانه شده است و شماره شبا خود را ارایه نمایند.

    وی بیان کرد: اگر بعد از ۱۵ روز مشمولان هیچ پیامکی دریافت نکردند، به معنای آن است که کد شبای آنها پذیرفته شده است هست، ولی جهت اطمینان زیاد به سامانه مراجعه نمایند تا مطمئن شوند که شماره شبا صحیح بود و از سوی سامانه و شرکت شخصی سازی، پذیرش شده است است.

    مدیر شرکت شخصی سازی از مشمولان خواست تا علاوه بر اعلام شماره شبا، حتما شماره گوشی را هم به سامانه اعلام کنند.

    پوری حسینی گفت: اگر در این بین مجمع بعضی شرکتها برگزار شد و سود هم تعیین شد، آنگاه اگر شرکت سود را به حساب شرکت شخصی سازی واریز کرد و البته رقم هم قابل توجه بود، سود میان مردم سریعتر از مهرماه توزیع می شود.

    وی در خصوص آزادسازی سهام عدالت نیز گفت: ابهامات مربوط به ورقه های سهام عدالت هنوز برطرف نشده و مجوزهای مورد نیاز نیز به شرکت شخصی سازی داده نشده هست، البته هنوز مشخص نیست که این مجوز چه زمانی به شرکت داده می شود، ولی هر وقت که این اجازه داده شد، شرکت مقدمات را فراهم خواهد کرد و بنابراین اطلاع رسانی خواهیم کرد که چگونه برگه سهام عدالت را در اختیار مردم قرار دهیم.

    زمان اعلام شماره حساب به سامانه سهام عدالت مشخص شد

    رئیس شرکت شخصی سازی تصریح کرد: تصور من این است که وقت آزادسازی سهام عدالت دور نیست. بنابراین تا این زمان، وظایف خود را در باب سهام عدالت انجام خواهیم داد.

    پوری حسینی در خصوص کارنامه شخصی سازی در سال ۹۵ هم گفت: در سال ۹۵ جهت ۱۹۰ بنگاه مزایده برگزار شده است و ۱۴۳ بنگاه از این تعداد هم، فروخته ایم، بر این اساس میزان موفقیت فروش نسبت به بنگاههای عرضه شده، به ۷۶ درصد رسیده است که بی نظیر است.

    وی در ادامه افزود: جهت بعضی از این بنگاهها، بیش از یک بار مزایده برگزار شده است است و تعداد مزایده های برگزار شده، ۲۵۵ عدد است که از این رقم ۱۴۳ مزایده موفق آمیز بوده هست. البته حجم ریالی این عرضه ها، اوج نیست.

    منبع: دانشجو

    واژه های کلیدی: سامانه سهام عدالت | سهام عدالت | دریافت | شماره | همکاری | میلیون | خبر | اقتصادی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های موجک و پردازش سیگنال
  • منابع اورجینال تولید مواد غذایی
  • خرید کتاب های گوارش از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • دانلود منابع مرجع متالورژی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • کتب شیمی زبان اصلی
  • کتب آزمون آیمت ایتالیا زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباط از راه دور
  • منابع اورجینال پیراپزشکی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>