• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » جهانی شدن بعد از برجام

    جهانی شدن بعد از برجام

    دولت : نتیجه انتخابات هر چه که باشد و ما خود را موظف به احترام به آراء مردم فهیم کشور عزیزمان ایران دانسته و متعهد به همکاری با مجلس خواهیم بود.

    جهانی شدن بعد از برجام

    جهانی شدن بعد از برجام

    دولت : نتیجه انتخابات هر چه که باشد و ما خود را موظف به احترام به آراء مردم فهیم کشور عزیزمان ایران دانسته و متعهد به همکاری با مجلس خواهیم بود.

    بخش سیاست تبیان

    حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سومین همایش بین المللی صنعت ماشین با اشاره به انتخابات ۷ اسفند اظهار کرد: نتیجه های این انتخابات جهت ملت ما مبارک خواهد بود . دولت قبلا هم گفته که نتیجه هر چه باشد و ترکیب مجلس به هرگونه ای رقم بخورد دولت خود را موظف به احترام به آراء مردم فهیم کشور عزیزمان ایران و خود را متعهد به همکاری با مجلس آینده خواهد دید.

    عبارات مهم : خودروسازان داخلی – نتیجه انتخابات
    وی با تقدیر از ملت کشور عزیزمان ایران به خاطر حضور هوشمندانه ارزش در انتخابات یادآور شد: انتخابات همواره دمیدن روح تازه در کالبد جامعه جهت حضور و حرکت پرشتاب در مسیر توسعه و رفاه جامعه و مردم بوده و هست. کشور و جامعه ای که انتخابات و صندوق رای ندارد و آراء مردم بر آینده آن ملت حاکم نیست، قطعا جامعه پرنشاط و زنده ای نخواهد بود.
    روحانی ادامه داد: مردم بزرگوار کشور عزیزمان ایران در شرایط بسیار حساس منطقه با همکاری گسترده و سلامت و امنیت کامل و مسابقه بسیار خوب در انتخابات شرکت کردند. امیدوارم همه ما درس آموز از مکتب ملت کشور عزیزمان ایران باشیم و بدانیم این ملت سربلند در هر مقطعی آراء و حرکتش تاثیرگذار در آینده این کشور بوده و خواهد بود.
    وی در ادامه تاکید کرد: همه ما باید بدانیم صاحب این کشور مردم هستند. راه و مسیر این کشور را مردم تعیین و مسیر توسعه را آراء مردم مشخص می کند. شیوه حکمرانی را مردم مشخص می کنند و در مواردی که درسیاست داخلی و در سیاست خارجی نظرات متفاوتی وجود دارد، این آراء مردم است که راه صحیح و درست را جهت کشور مشخص می کند.

    ما با شرکت های خارجی همکاری می کنیم به شرطی که قطعه سازهای ما نیز در سطح جهانی حضور پیدا کنند

    رییس دولت یازدهم همچنین بیان کرد: مردم فهیم، غیور و سربلند، این کشور را یک گام دیگر به پیش بردند و مسیر توسعه را مشخص کردند و گفتند در میان سلیقه های متفاوت کدام سلیقه به نظر مردم نزدیک تر هست، از آنها سپاسگزاریم البته این به بدان معنا نیست که جناحی حاکم باشد و جناح دیگری حتی حضور نداشته باشد.
    وی اضافه کرد: همه جناح ها، گروه ها و فعالان سیاسی چه آنها که به لحاظ رای مردم به مفهوم اکثریت هستند و چه آنها که از لحاظ رای مردم به مفهوم اقلیت به حساب می آیند، جهت مردم، دولت و نظام ما محترمند. به جد معتقدیم که بعد از دوران انتخابات در هر مرحله ای دوران مسابقه سیاسی- اجتماعی آخر یافته و باید همکاری ها بیش از گذشته مد نظر همه باشد.
    رییس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: کشور ما بعد از گذشت چند سال تحریم شدید غیر قانونی ظالمانه علیه مردم و صنعت مان در مسیر رشد و توسعه با اختلالاتی مواجه بود. مورد نیاز بود ما با منطق و بیان به دنیا بگوییم که مردم کشور عزیزمان ایران مردمی صلح خواه، امنیت دوست و خواهان همکاری و تعامل با مردم جهانند.
    وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ مردم با صدای رسا به دنیا گفتند ما اعتدال را می خواهیم و نه افراط را و با صدای بلند گفتند که تعامل می خواهیم، نه تقابل و ما می خواهیم مشکلاتمان با دنیا را با منطق و استدلال پشت میز مذاکره حل و فصل کنیم.
    وی افزود: ما به ملت مان قول دادیم که دیپلمات هایمان قادرند پشت میز مذاکره در برابر قدرت های جهانی حقوق ارزش را باز ستانند و می توانیم راه را جهت همکاری و توسعه ی جهانی باز کنیم. امروز دوران تقابل به سر آمده و اگر کسانی هنوز فکر می کنند کشور باید در تقابل با دیگران باشد، هنوز خبر انتخابات ۹۲ را با تاخیر دو ساله هم دریافت نکرده اند.
    رییس جمهور در ادامه تاکید کرد: البته مردم جهت حقوق خودشان ایستادگی می کنند و در برابر فتنه و ترساندن سر فرود نمی آورند، ولی خواهان تعامل با ملت های دنیا هستند. مردم کشور عزیزمان ایران امروز خواهان آن هستند که همانا نقش تاریخی خود را به عنوان نقطه وصل، تعامل و اتکاء جهانی ایفا کند.
    وی با بیان این که ما جهت حرکت اقتصادی خود به سمت پیشرفت به رشد اقتصادی نیاز داریم، گفت: نیاز کشور رشد ۸ درصدی است البته کشوری که در سال ۹۱ و ۹۲ دارای رشد منفی بوده و در شرایط رکود جهانی می خواهد رکود داخلی را بشکند کار راحت ای پیش رو ندارد ولی ما در سال ۹۳ توانستیم رشد منفی ۸ فصل مداوم را پشت سر بگذاریم و به رشد مثبت ۳ درصد برسیم در رشد سال گذشته صنعت نقش ارزشمندی را ایفا کرد و در میان صنایع صنعت ماشین جزو صنایع پیشران بود.
    رییس جمهور ادامه داد: ولی در سال ۹۴ به خاطر شرایط اقتصادی رکود جهانی و کم کردن قیمت نفت جهت تقاضا در بازار ما با مسئله مواجه شدیم و دولت خود را ناچار دید که با کمک بعضی صنایع از جمله صنعت ماشین گامی بردارد و از بانک های کشور بخواهد که در این زمینه در کوتاه مدت با تسهیلاتی که به مردم می دهند مسیر تقاضا را باز کنند. انجمادی که در تقاضا ایجاد شده است بود با این حرکت دولت باز شد.
    رییس جمهور با اشاره به پیروزی و موفقیت کشور عزیزمان ایران در مذاکرات افزود: با اجرای برجام و آخر تخریب های ظالمانه شرایط مناسب تری جهت کشور به خاص اقتصاد و از جمله صنعت ماشین باز شد. در نخستین سفر اروپایی دولت یازدهم یکی از صنایعی که در مذاکرات و توافقات مورد نظر قرار گرفت. صنعت حمل و نقل و از جمله صنعت ماشین بود. ما به تفاهمات، توافقات و حتی قراردادهایی دست یافتیم و این به آن معناست که مسیر جهت حرکت و رشد صنعت ماشین در کشور باز شده است هست.
    وی همچنین عنوان کرد: البته صنعت ماشین توقعاتی از دولت و دولت توقعاتی از صنعت ماشین دارد. در نهایت دولت خود را ملزم به رضایت مردم می داند. همه ما باید رضایت مردم را جلب کنیم و این هدف ماست. چون اگر رضایت مردم جلب شود علی القاعده رضایت خدا نیز جلب خواهد شد.
    رییس دولت یازدهم در ادامه به حمایت های دولت از صنعت ماشین اشاره کرد و افزود: از جمله این حمایت ها ممنوعیت واردات و در بعضی موارد تعرفه های سنگین بوده هست، ولی این حمایت دولت نمی تواند دائمی باشد. حمایت دولت از یک صنعت در برابر صنعت های بیرون کشور دورانی دارد که نمی تواند نامحدود باشد.برای ما مهم این است که صنعت ما باید از کیفیت مورد نیاز و قدرت مسابقه برخوردار باشد. حمایت بی حد و حصر یعنی خارج کردن یک صنعت از مسابقه دنیا که این خروج از مسابقه پایین آمدن کیفیت و اوج بردن قیمت را به همراه دارد.
    وی اضافه کرد: از همه مهمتر مساله محیط زیست است که جزو اصول مهم دولت به حساب می آید. پاک کردن هوای کشور از گازهای آلاینده خواست مردم، ضرورت کشور و از اصول دولت هست. ما نمی توانیم هر خودرویی با کیفیت و هر شدتی به مصرف انرژی و هر آلایندگی را قبول کنیم.
    رییس جمهور با بیان این که کم کردن مصرف انرژی باید به عنوان یکی از اصول مورد نظر کشور باشد، تصریح کرد: نمی شود کشور مصرف کننده کل انرژی باشد، ما باید به طور معمول انرژی را معرفی و صادر کنیم. صادرات انرژی کشور عزیزمان ایران یکی از پایه های قدرت ملی ماست و نمی توانیم از این قدرت صرف نظر کنیم. یکی از پایه های دیگر جایگاه کشور عزیزمان ایران در روابط با کشورهای دیگر است که از آن هم نمی توانیم بگذریم.

    جهانی شدن بعد از برجام

    با اجرای برجام و آخر تخریب های ظالمانه شرایط مناسب تری جهت کشور به خاص اقتصاد و از جمله صنعت ماشین باز شد.

    وی در ادامه بیان کرد: از طرفی به خاطر محیط زیست نمی توانیم از ماشین بگذریم. به همین علت به تلفیقی نیاز داریم که هم صنعت ماشین بماند و هم با کیفیتی باشد که آلودگی آن به حداقل ممکن برسد. مصرف انرژی نیز باید به حداقل قابل قبول در سطح جهانی برسد. جهت این کار دو راه داریم اول این که در داخل کشور منتظر بمانیم تا تحقیقات ما قدم به قدم ما را به نقطه ای برساند که در تولید موتور و بدنه ماشین به جایی برسیم که هم شدت انرژی و هم محیط زیست مساله ی حل شده است ای باشد.
    رییس دولت یازدهم ادامه داد: راه میانبر دیگر این است که با شرکتهای خارجی همکاری کنیم. ما می توانیم از تحقیق، ابتکار و جوان های خودمان استفاده کرده و در ماشین ملی و طراحی نو حرکت کنیم ضمن این که در صنعت ماشین با شرکتهای خودروساز مطرح جهانی نیز همکاری داشته باشیم. به این ترتیب از لحاظ توانمندی فناوری، محیط زیست، شدت انرژی و امنیت جان مردم به نقطه مطلوب می رسیم.
    وی با اشاره به آیه ای از قرآن راجع به مرکب و زینت بودن آن اظهار کرد: ماشین خوب تولید داخلی قابل مسابقه به تعبیر قرآن وسیله ی جمال، زینت و افتخار ماست. امنیت جان مردم، سلامت مردم و سلامت محیط زیست و نوع مصرف انرژی نیز توصیه ای است که به عامه مردم مربوط است و برایمان بسیار حائز اهمیت به حساب می آید.
    رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: ما به صنعت ماشین هم از لحاظ رشد اقتصادی و هم اشتغال نیاز داریم. صنعت ماشین در دنیا بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد گردش مالی را به خود مشغول کرده و اشتغالی حدود ۴۸ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به وجود آورده هست. خودروی ایرانی این توانمندی را دارد که اگر یک حرکت درست انجام شود سالی دو تا سه میلیون تولید کند و بخشی از آن نیز صادر شود. چون ما اگر در صنعت صادر کننده نباشیم و بازاریابی نکنیم رشد گلخانه ای داریم متوجه عیوب نمی شویم و نمی توانیم کیفیت و قیمت ماشین خود را اصلاح کنیم.
    وی تصریح کرد: سیاست دولت یازدهم آن است که صنعت ماشین شخصی و در اختیار مردم باشد. دولت هیچ گاه مدیر خوبی در صنعت و از جمله در صنعت ماشین و در کل اقتصاد نخواهد بود. صنعت ماشین باید به طور کامل شخصی سازی و رقابتی شود این که یکی دو بنگاه صنعتی درست کنیم و آن را به ملتی تحمیل کنیم که اگرمی خواهید، بخواهید و اگر نمی خواهید، نخواهید و دروازه ها را ببندیم که همین است و دیگر هیچ ، دولت ابدا نمی پذیرد.
    روحانی افزود: جهت دولت خواست و منافع مردم به عنوان اولویت اول و وظیفه قانونی هست. البته روشن است که ما باید صحنه مسابقه را به وجود بیاوریم و بخشی از ماشین ما باید صادر شود. شخصی کردن، رقابتی کردن و صادراتی کردن اصول ما در خودروست که تا حاصل نشود ما به اهداف مان نخواهیم رسید.
    رییس جمهور با اشاره به صنایعی که در کنار صنعت ماشین باعث رونق می شود، یادآور شد: روشن است که ماشین با عنوان یک صنعت، صنایعی مثل فولاد، پلاستیک و نساجی را نیز به همراه می آورد و یک تحرک بزرگ در اشتغال و صنعت کشور به وجود خواهد آورد. به همین علت هم دولت به اهمیت این صنعت توجه دارد. البته جهت قرار گرفتن این صنعت در جایگاه خودش قطعه سازها نیز باید در سطح بین المللی باشند.
    وی در ادامه تاکید کرد: ما با شرکت های خارجی همکاری می کنیم به شرطی که قطعه سازهای ما نیز در سطح جهانی حضور پیدا کنند. جهت این کار ما از شرکت های خودروسازی جهت حضور در کشور عزیزمان ایران استقبال می کنیم. استقبال ما به این معنی نیست که خودروسازان خارجی فقط جهت مصرف در یک جامعه ۸۰ میلیونی بیایند، بلکه به خاطر همکاری با خودروسازان داخلی و جهت آن است که بخشی از بازار داخلی و خارجی را با همکاری یکدیگرکسب کنیم.
    رییس دولت تدبیر و امید همچنین اظهار کرد: ما از خودروسازان خارجی جهت همکاری در طراحی های آینده استقبال می کنیم. آیا که ۲۰ و ۳۰ سال بعد صنعت ماشین با امروز قابل مقایسه نیست. ما اگر می خواهیم در صنعت فعلی خود بمانیم یعنی ۲۰ سال دیگر باز هم صنعت ماشین نداریم.
    وی با اشاره به امنیت کشور عزیزمان ایران عنوان کرد: شرکت های خارجی باید بدانند که کشور عزیزمان ایران کشوری دارای امنیت و ثبات مثال زدنی در سطح منطقه و حتی دنیا هست. می بینید که انتخاباتی بزرگ در کشور عزیزمان ایران برگزار می شود و ما حتی یک اتفاق ی امنیتی نداریم که این از افتخاراتمان هست. از طرفی ما دارای خطوط مواصلاتی قابل قبول و مهمی در سطح کشور و منطقه هستیم.
    روحانی اضافه کرد: بزرگراه ها و راه آهن ما به بزرگراه های بین المللی وصل است و بنادر و زیربناهای زیادی در کشور وجود دارد که به اینها باید توسعه ی انسانی و تعداد زیادی جوان تحصیل کرده و با استعداد را اضافه کنیم. به طوری که مهندسین فارغ التحصیل در کشور ما معادل مهندسین فارغ التحصیل ایالات متحده هستند. با وجود این زمینه ها در کشور ما امیدواریم حضور این شرکت های خارجی در چنین کنفرانسی زمینه ای جهت همکاری ها و قراردادهای نزدیکتر شود.
    وی خطاب به شرکت های خارجی و مهمانان حاضر در کنفرانس گفت: هدف ما رسیدن به نقطه ای یکسان بین ما و شماست. نقطه ای که حضور ما در کشور شما و حضور شما در کشور ما به نفع هر دو طرف باشد. البته در ذهن هر خودروسازی در دنیا این مساله باشد که همه قطعات را خودش درست می کند در خطاست.
    رییس جمهور در آخر تاکید کرد: ما باید با هم همکاری کنیم از طریق همکاری است که می توانیم بهترین، زیباترین، ارزان ترین و مطمئن ترین ماشین را تولید کنیم. باید از این استعداد توانمندی و موقعیت جغرافیایی به خوبی بهره ببریم. این امر همکاری ما را اوج می برد و همکاری عادلانه به نفع همه ماست. که امیدوارم این کنفرانس گامی موثر جهت همکاری شرکتهای ایرانی و خارجی جهت حضور صنعت ماشین کشور عزیزمان ایران و فعالیت یکسان ایرانی و خارجی در صحنه صنعت ماشین جهانی باشد.


    منبع : ایسنا

    واژه های کلیدی: خودروسازان داخلی | نتیجه انتخابات | رییس جمهور | در ماشین | انتخابات | مسابقه | ایرانی | ماشین | خارجی | ایران | انرژی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • خرید کتاب زبان اصلی الکترودینامیک
  • خرید کتاب های ابتدایی از آمازون
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نظریه عملگرها
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی روانپزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم اجتماعی
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>