• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود / وزیر کشور

    نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود / وزیر کشور

    وزیر کشور با بیان اینکه تا دیروز نظرسنجی‌های معتبر همکاری ۷۲ درصد مردم را در انتخابات تایید کرده‌اند، گفت: در یکی دو روز آینده این رقم زیاد کردن پیدا خواهد کرد.

    نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود / وزیر کشور

    وزیر کشور: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول مشخص می شود

    عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری – ستاد انتخابات کشور

    وزیر کشور با بیان اینکه تا دیروز نظرسنجی های معتبر همکاری ۷۲ درصد مردم را در انتخابات قبول کرده اند، گفت: در یکی دو روز آینده این رقم زیاد کردن پیدا خواهد کرد.

    به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه سه شنبه در برنامه گفت وگوی خاص خبری اظهار کرد: با توجه به انصراف ها و ائتلاف هایی که انجام گرفته آینده نگری ما این است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول مشخص می شود و دیگر نیازی به برگزاری مرحله دوم انتخابات نیست.

    نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود / وزیر کشور

    وی افزود: حدود یک و نیم میلیون نفر عوامل اجرایی و نظارتی، ۳۵۰ هزار عامل امنیتی، ۷۰ هزار بازرس، ۶۴ هزار شعبه و حدود ۱۰۰ هزار نفر نماینده فرمانداران جهت برگزاری انتخابات آینده نگری شده است هست. ما کاملا مهیای برگزاری انتخابات هستیم و هیچ دغدغه ای در این زمینه نداریم.

    رحمانی فضلی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات تخلفات ۶۳ درصد کم کردن داشته هست، تصریح کرد: این تخلفات اکثرا به انتخابات شوراها باز می گردد و مربوط به تبلیغات زودرس، تخلفات رسانه ای و شکایت نامزدها از یکدیگر بوده هست. جهت اطمینان از صحت روند رای گیری در هر شعبه یک بازرس در نظر گرفته ایم و به نامزدها هم گفته ایم آنها می توانند نماینده ای در هر شعبه تا مرحله تجمیع آرا داشته باشند. در هر شعبه یک بازرس، دو نماینده فرمانداری، یک نماینده از هر نامزد و تعدادی از نمایندگان شورای نگهبان و هیات نظارت مجلس خواهیم داشت.

    وزیر کشور با بیان اینکه تا دیروز نظرسنجی‌های معتبر همکاری ۷۲ درصد مردم را در انتخابات تایید کرده‌اند، گفت: در یکی دو روز آینده این رقم زیاد کردن پیدا خواهد کرد.

    وزیر کشور ادامه داد: اگر تخلفی یا اشکالی در هر شعبه پیش آمد همانجا باید به آن پیگیری فوری شود البته گزارشی از آن تهیه شود و به شورای نگهبان و فرمانداری ارسال می شود.

    وی در مورد تامین امنیت انتخابات نیز خاطرنشان کرد: مسوول انتظامات و امنیت شعب نیروی انتظامی است و براساس برآورد وزارت کشور نیروی انتظامی و ستاد کل به ۱۶۰ هزار نیاز بود که نیروی انتظامی ۱۲۰ هزار نیرو را تامین کرد و ۴۰ هزار نیرو نیز از بسیج و سپاه تامین شد ولی مسوول انتظامات نیروی انتظامی است.

    رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون تعرفه به چاپ رسیده و به سراسر کشور ارسال شده است هست، خاطرنشان کرد: ۱۴ مورد علائم رمزی در تعرفه ها ایجاد شده، بانک ملی نیز تعرفه ها را چاپ کرده و تعرفه ها از همان کاغذهای تراول تهیه شده است است و با توجه به این تمهیدات امکان تولید یا تکثیر تعرفه ها وجود ندارد. در حال حاضر نیز تعرفه ها در قرنطینه قرار دارد.

    نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود / وزیر کشور

    به گفته وزیر کشور، ۶۳ هزار و ۴۲۹ شعبه اخذ رای و ۱۴ هزار صندوق سیار جهت انتخابات در نظر گرفته شده است است.

    وی آوردن شناسنامه جهت رای دادن را الزامی دانست و گفت: براساس کد ملی افراد آنها احراز هویت می شوند ولی به شناسنامه هم نیاز هست. استفاده از شماره ملی این احتمال که فردی در چند محل رای بدهد را به صفر می رساند لیکن فرد وارد شعبه می شود ابتدا از طریق سیستم احراز هویت می شود و اگر یک بار رای داده باشد مشخص می شود.

    وزیر کشور با بیان اینکه تا دیروز نظرسنجی‌های معتبر همکاری ۷۲ درصد مردم را در انتخابات تایید کرده‌اند، گفت: در یکی دو روز آینده این رقم زیاد کردن پیدا خواهد کرد.

    رحمانی فضلی همچنین در مورد تامین امنیت انتخابات تصریح کرد: کمیته امنیت ستاد انتخابات از شش ماه قبل تشکیل شده است و دستگاه های امنیتی، انتظامی، نظامی، صداوسیما و قوه قضاییه که عضو این کمیته هستند هر روز جلسه دارند. ما تاکنون شاهد کوچکترین مسئله در حوزه امنیتی نبوده ایم. جهت روز جمعه هم تمهیدات خاصی داریم از جمله زیاد کردن تعداد نیروها و رصد لحظه ای شرایط کشور. از مردم هم می خواهیم با نیروی انتظامی همکاری خوبی داشته باشند و هرگونه اطلاعاتی که به دست می آورند در اختیار ما قرار دهند.

    وزیر کشور ادامه داد: مردم از طریق رادیو به اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور گوش دهند چون بازار شایعات داغ می شود و تهدیدات احتمالی در اینترنت نیز زیاد کردن می یابد. از مردم همچنین می خواهم روز جمعه اول وقت پای صندوق بیایند تا در ساعات نهایی با ازدهام جمعیت روبه رو نشویم. از نامزدها هم می خواهم که هواداران خود را کنترل کنند. در مجموع در یک ماه گذشته مساله خاص امنیتی جهت انتخابات نداشته ایم.

    نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود / وزیر کشور

    رحمانی فضلی در مورد تبلیغات انتخابات گفت: به لحاظ شکلی مشکلی در تبلیغات به وجود نیامد ولی به لحاظ محتوا نامزدها صحبت هایی مطرح کردند که این صحبت ها معیار خوبی جهت ارزیابی مردم هست. یکی از نگرانی ها جهت تبلیغات اینترنت بود که شورای عالی اینترنت به وزارت کشور و وزارت ارتباطات ابلاغ کرد دستورالعملی جهت رصد و کنترل اینترنت تهیه کنند که این اقدام انجام شد و هماهنگی خوبی شکل گرفت. تبلیغات با کمترین هزینه انجام شد و تعطیلی در شبکه های مجازی نداشته ایم البته تخلفات انجام شده است را به قوه قضاییه ارجاع دادیم.

    وی خاطرنشان کرد: با شروع تبلیغات انتخابات شوراها تخلفاتی انجام گرفت از جمله پلاکاردها در جاهایی راه اندازی شد که ممنوع بود که ما هم تذکر دادیم البته نیت ما این نیست که نشاط سیاسی جامعه کم شود و تا جایی که تبلیغات هزینه ای جهت رقیب نداشته باشد یا عفت عمومی را دچار خدشه نکند سختگیری نکرده ایم. راه اندازی کارناوال ها نیز ممنوع است که در این زمینه تذکر هم داده ایم. یک مورد تقاضا جهت راه اندازی کارناول بود که با آن موافقت نکرده ایم.

    وی ادامه داد: مردم نباید به آمار و اطلاعات اینترنت و حقیقی توجه کنند. بیش از ۹۵ درصد نظرسنجی ها ساختگی است و مردم نباید به آن توجه کنند. گفته اند شنبه سالنی تهیه کرده اند تا در آنجا مراسم خوش حالی پیروزی بگیرند. به همه تذکر داده ایم که این کارها را نکنند. مردم به اطلاعیه های وزارت کشور توجه کرده و آن را مبنا قرار دهند.

    رحمانی فضلی در مورد نحوه اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قانون انتخابات ریاست جمهوری می گوید نتیجه یک باره به وسیله وزیر کشور اعلام شود و اعلام این آمار مقطعی نباشد. روند کار اینگونه است که آمار از تک تک شعبه ها جمع می شود و اعضای هیات های اجرایی و نظارت آن را امضا می کنند سپس یک نسخه جهت شورای نگهبان و وزارت کشور می آید که این آمار تطبیق داده شده است و تجمیع می شود و سپس شورای نگهبان و وزارت کشور آن را امضا می کنند و هنگامی همه آمار نهایی شد، وزیر کشور آن را اعلام می کند اگر هم اختلافی پیش آمد مبنا صورتجلسه شعبه هاست. ان شاءالله هم هیچ مشکلی نخواهیم داشت و هماهنگی با شورای نگهبان را انجام داده ایم. اعلام نتیجه های احتمالا یکی دو روز یعنی شنبه و یکشنبه به طول می انجامد.

    وزیر کشور در آخر گفت: به همه استانداران گفته ام فردا به پایتخت کشور عزیزمان ایران بیایند تا نظرات شورای نگهبان و وزارت کشور را جویا شوند. ما به هیچ وجه جهت اعلام نتیجه های صحت و دقت را فدای وقت نمی کنیم.

    واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری | ستاد انتخابات کشور | انتخابات شوراها | نیروی انتظامی | ستاد انتخابات | وزارت کشور | تبلیغات | اینترنت | انتخابات | نگهبان | انتظامی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع بهینه سازی پژوهش عملیاتی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کابالا
  • دانلود منابع مرجع طب آزمایشی
  • خرید کتاب های داستان از آمازون
  • دانلود منابع مرجع تبلیغات
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • خرید کتاب زبان اصلی چشم پزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی مهندسی برق
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>