• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » چرایی اقتصاد مقاومتی

    چرایی اقتصاد مقاومتی

    اقتصاد مقاومتی در طی چهار سال گذشته به عنوان شاه بیت کلام رهبری در اکثر دیدارهای ایشان با مسوولان نظام و اقشار متفاوت مردم مورد تاکید قرار گرفته و

    چرایی اقتصاد مقاومتی

    چرایی اقتصاد مقاومتی

    “اقتصاد مقاومتی” در طی چهار سال گذشته به عنوان شاه بیت کلام رهبری در اکثر دیدارهای ایشان با مسوولان نظام و اقشار متفاوت مردم مورد تاکید قرار گرفته و به عنوان راهکار نجات اقتصاد کشور از سوی ایشان تبیین شده است است.

    بخش سیاست تبیان

    با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۵ به عنوان سال “اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل” مروری بر بعضی از بیانات گذشته حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی داشته و بخش هایی از آن چه ایشان در مقاطع متفاوت راجع به اقتصاد مقاومتی مطرح کرده اند را به شرح زیر یادآور شده است ایم . . .

    ۱۹ /مرداد/ ۱۳۹۰ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان

    یکی از دوستان اطلاع دادند که یک ستاد دانشجوئی جهت تحقیق در اقتصاد مقاومتی تشکیل شده. کار بسیار جالبی هست. اینجور کارهای عمیق، همان چیزی است که کشور به آن نیاز دارد. شما باید فکر کنید، مطالعه کنید، تحقیق کنید. این تحقیقها اگر به درد آن دستگاه مسئول هم نخورد یا به کار او نیاید یا نپسندد، قطعاً به کار شما می آید و به درد شما می خورد. این، کار بسیار جالبی هست.

    چرایی اقتصاد مقاومتی

    ۱۶ /شهریور/ ۱۳۸۹ بیانات در دیدار جمعی از کارآفرینان سراسر کشور

    ما باید یک اقتصاد مقاومتی واقعی در کشور به وجود بیاوریم. امروز کارآفرینی معناش این هست. دوستان درست گفتند که ما تحریمها را دور میزنیم؛ بنده هم یقین دارم. ملت کشور عزیزمان ایران و مسئولین کشور تحریمها را دور میزنند، تحریم کنندگان را ناکام می کنند؛ مثل موارد دیگری که در سالهای گذشته در زمینه های سیاسی بود که یک اشتباهی کردند، یک حرکتی انجام دادند، بعد خودشان مجبور شدند برگردند، یکی یکی عذرخواهی کنند. چند مورد یادتان است لابد دیگر. حالا جوانها نمی دانند. در این ده بیست سال اخیر، از این کارها چند بار انجام دادند. این دفعه هم همین جور هست. البته تحریم جهت ما تازه نیست، ما سی سال است تو تحریمیم. همه ی این کارهائی که شده است هست، همه ی این حرکت عظیم ملت ایران، در فضای تحریم انجام گرفته؛ بنابراین کاری نمی توانند بکنند. خب، ولی این دلیلی است جهت همه ی مسئولان و دلسوزان کشور که خود را موظف بدانند، مکلف بدانند به ایجاد کار، به تولید، به کارآفرینی، به پر رونق کردن روزافزون این کارگاه عظیم؛ که کشور کشور عزیزمان ایران حقیقتاً امروز یک کارگاه عظیمی هست. همه خودشان را باید موظف بدانند.

    ۱۱ /تیر/ ۱۳۹۳ بیانات در دیدار اساتید دانشگاه ها

    شرکتهای دانش بنیان یکی از اساسی ترین کارها در مقوله ی همین اقتصاد مقاومتی است که مطرح شده است و راجع به ی آن بحث شده است است و مورد تأیید و تصدیق همه ی اطراف مسائل کشور قرار گرفته هست.

    ۱۳ /تیر/ ۱۳۹۴ بیانات در دیدار اساتید دانشگاه ها در هفدهمین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۳۶

    یکی از افراد هیئت مذاکره کننده چندی پیش حرف خوبی زد، گفت اگر به توافق هم نرسیدیم، آسمان به زمین نمی آید، دنیا به آخر نمی رسد؛ خب، نشود. حرف درستی است

    حالا یکی از دوستان اینجا گفتند که خیلی ها از اقتصاد مقاومتی که شما میگویید، اطّلاع ندارند؛ بله، این یکی از ضعفهای کار ما هست. ما اگر می خواهیم یک خواسته ای تحقّق پیدا کند، قدم اوّل این است که این خواسته را به صورت یک گفتمان پذیرفته شده است دربیاوریم؛ مسئله ی علم از همین قبیل بود که یک گفتمان شد و به طور طبیعی وارد جریان عملی شد، عملیّاتی شد و به صورت یک جریان درآمد؛ این مسئله هم همین جور هست. مسائل مربوط به نقشه ی جامع علمی کشور باید تبدیل بشود به یک گفتمان و به صورت جدّی اجرا بشود؛ این یک توصیه هست.

    اقتصاد مقاومتی در طی چهار سال گذشته به عنوان شاه بیت کلام رهبری در اکثر دیدارهای ایشان با مسوولان نظام و اقشار متفاوت مردم مورد تاکید قرار گرفته و

    ۱۱ /فروردین/ ۱۳۹۵ بیانات در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت (ع)

    امروز سرنوشت همه چیز هست. سرنوشت مذاکره هم هست؛ باید در مذاکره نیرومند بود و جوری باید مذاکره کرد که بعد سرمان کلاه نرود. اینکه ما مذاکره بکنیم، روی کاغذ بیاوریم، بنویسیم، امضا کنیم، بعد آنها هم به حسبی ظاهر یک کاری انجام بدهند منتها تحریم ها برطرف نشود و تجارت راه نیفتد، پیدا است که یک اشکالی در آنجا هست؛ نباید بگذاریم این اشتباهات به وجود بیاید و در آنجا هم باید خودمان را نیرومند کنیم. در اقتصاد درون کشور هم همین جور؛ ما گفتیم اقدام و عمل. گفتن بس هست؛ «دو صد گفته چون نیم کردار نیست». هنگامی زیاد هم تکرار کردیم و مدام گفتیم اقتصاد مقاومتی، از دهن هم می افتد؛ یعنی تکراری که شد، یک چیز کسالت باری هم میشود؛ عمل کنیم. غرض این است که کشور نیاز دارد.

    ۲۹ /مهر/ ۱۳۹۴ دستورات مهم رهبر انقلاب راجع به برجام در نامه به مدیر جمهور

    رفع تحریم ها هر چند از باب برطرف ظلم و احقاق حقوق ملّت کشور عزیزمان ایران کار لازمی هست، لیکن گشایش اقتصادی و اصلاح معیشت و برطرف معضلات کنونی جز با جدّی گرفتن و پیگیری همه جانبه ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شد. امید است که مواظبت شود که این مقصود با جدّیّت تمام دنبال شود و بخصوص به تقویت تولید ملّی توجّه خاص صورت گیرد و نیز مواظبت فرمایید که وضعیّت بعد از برداشته شدن تحریمها، به واردات بی رویّه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود.

    ۱ /فروردین/ ۱۳۹۴بیانات در حرم مطهر رضوی در نخستین روز سال ۱۳۹۴

    این اقتصاد مقاومتی ای که ما عنوان کردیم و مطرح کردیم و خوشبختانه مورد قبول و استقبال همه ی صاحب نظران قرار داده شد ٓ یعنی من حتّی یک نفر از صاحب نظران اقتصادی و اجتماعی را ندیدم که آنچه را به عنوان سیاست اقتصاد مقاومتی مطرح شده، او رد کند ٓ ناظر به همین هست؛ یعنی ناظر به امکانات درونی کشور. هنگامی که اجازه نمی دهند که شما جهت زمین خودت از بیرون آب بیاوری، باید چاه حفر کنی و از درون زمین خودت آب بیرون بیاوری تا محتاج آب آن همسایه ی بخیل نباشی؛ باید از درون خود استمداد کنیم و بتوانیم کارها را پیش ببریم.

    ۶ /آذر/ ۱۳۹۳بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج مستضعفین

    یکی از افراد هیئت مذاکره کننده چندی پیش حرف خوبی زد، گفت اگر به توافق هم نرسیدیم، آسمان به زمین نمی آید، دنیا به آخر نمی رسد؛ خب، نشود. حرف درستی هست. ما آن چنان که حالا آنها خیال کردند، ضرر نمی کنیم؛ تصوّر کردند که اگرچنانچه چنین بشود، چنان خواهد شد؛ نه، راه حل وجود دارد، راه حل همین اقتصاد مقاومتی است که ضربه های دشمن را اوّل کم اثر میکند، کم کردن می دهد که این مالی کوتاه مدّت هست، در میان مدّت و بلندمدّت به حرکت عظیمی مردم اوج میدهد. اقتصاد مقاومتی این جوری هست. آن کسانی که صاحب نظر در زمینه ی اقتصادند، بعد از آنکه ما اقتصاد مقاومتی را اعلام کردیم، قضاوتشان این بود. ما راه حل داریم، آنها راه حل ندارند.

    ۳ /مرداد/ ۱۳۹۱تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار عاملان و مسئولان نظام

    راه مقابله با فشارهای اقتصادی اجرای اقتصاد مقاومتی است.مردمی کردن اقتصاد با اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ و توانمندسازی بخش خصوصی، کم کردن وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات، و حرکت براساس برنامه و پرهیز از عوض کردن ناگهانی قوانین و سیاستها از ارکان اقتصاد مقاومتی بشمار می روند.

    ۶ /مرداد/ ۱۳۹۲بیانات در دیدار دانشجویان

    اینکه ما مذاکره بکنیم، روی کاغذ بیاوریم، بنویسیم، امضا کنیم، بعد آنها هم به حسبی ظاهر یک کاری انجام بدهند منتها تحریم ها برطرف نشود و تجارت راه نیفتد، پیدا است که یک اشکالی در آنجا هست؛ نباید بگذاریم این اشتباهات به وجود بیاید و در آنجا هم باید خودمان را نیرومند کنیم
    چرایی اقتصاد مقاومتی

    یک آرزوی بزرگ دیگر، اقتصاد مقاومتی هست؛ که نسبت به آرزوی بزرگ قبلی که گفتیم، یک آرزوی بزرگ خُرد هست. با اینکه خود اقتصاد مقاومتی چیز مهمی هست، ولی در واقع در ذیل آن آرزوی بزرگ قبلی تعریف میشود. سلامت در جامعه، صنعت برتر، کشاورزی برتر، تجارت پر رونق، علم پیشرو، اینها همه اش جزو آرمانها هست. نفوذ فرهنگی در جهان، نفوذ سیاسی در دنیا و در منظومه ی سیاسی سلطه در عالم، اینها همه اش جزو آرمانها هست. رسیدن به عدالت اجتماعی، جزو آرمانها هست. بنابراین هنگامی میگوئیم آرمان، ذهن ما به یک امر غیر قابل تعریفی دور از دسترسی نرود؛ آرزوی بزرگ یعنی اینها، اینها همه آرمانهایند؛ البته در درجات مختلف.

    عبارات مهم : اقتصاد مقاومتی – رفع تحریم
    مجموعه ی این خواسته ها و هدفها، منظومه ی آرمانی اسلام را تشکیل می دهد. شما جهت هر کدام از اینها که تلاش کنید، تلاش جهت آرمانها کرده اید. آن مجموعه ای که فرض کنیم در راه اقتصاد مقاومتی کار میکند، یا آن مجموعه ای که در زمینه ی گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی در دنیای اسلام تلاش می کند، اینها همه دارند کار آرمانی می کنند. آن کسی که همین تلاش را در زمینه ی سیاسی و دیپلماسی دارد انجام میدهد، کارش آرمانی هست. آن کسی که فرضاً در زمینه ی سلامت تلاش می کند، دارد کاری جهت آرمانها انجام می دهد. آرزوی بزرگ ها اینهایند؛ مجموعه ی رتبه های متفاوت جهت آرمانها، و همه لازم.

    ۲۰ /اسفند/ ۱۳۹۴بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری

    دولت اولویّتهای کشور را در نظر بگیرد؛ ما اولویّتهایی داریم. البتّه نیاز خیلی هست؛ میدان نیازهای کشور میدان وسیعی هست؛ یعنی شاید اصلاً قابل شمارش نباشد لکن طبق قاعده ی عقلایی بایستی اولویّتها را، فوریّتها را، یا مسائل ریشه ای تر را در نظر گرفت. من به نظرم سه مسئله از لحاظ اولویّت، از لحاظ ریشه ای بودن و حلّ مسائل دیگر از همه مهم تر هست؛ یکی عبارت است از مسئله ی اقتصاد مقاومتی. کشور بدون اقتصاد مقاومتی رشد نخواهد کرد، مسائل اقتصادی اش برطرف نخواهد شد، بلکه گرفتاری هایش روزبه روز زیاد خواهد شد، اگر ما اقتصاد مقاومتی را عمل نکنیم. بنده از برادران عزیزمان در دولت درخواست کردم که یک قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل بدهند؛ فرماندهی برایش بگذارند. جنگ است دیگر؛ جنگ اقتصادی جنگ هست؛ حالا در آن توپ و تیر و تفنگ نیست امّا ابزارهای خطرناک تر از توپ و تفنگ وجود دارد. یک جنگ هست، قرارگاه مورد نیاز دارد، قرارگاه هم فرمانده مورد نیاز دارد. ما پیشنهاد هم کردیم، قبول هم کردند، کارهایی هم دارد انجام میگیرد؛ منتها باید این کارها محسوس بشود، باید اینها دیده بشود. فعّالیّتهای دولتی – فرض کنید فلان معامله ای که در فلان جا انجام میگیرد – باید مشخّص بشود که این کجای اقتصاد مقاومتی قرار میگیرد؛ این را ما به مسئولین عزیزمان تذکّر دادیم که فلان جا شما دارید فلان چیز را می خرید یا فلان چیز را معامله می کنید، خیلی خب، در صحنه ی عرصه ی اقتصاد مقاومتی، این معامله در کجای این جدول عظیم قرار میگیرد؛ باید مشخّص بشود. یعنی معیار همه ی کارهای اقتصادی، فعّالیّتهای اقتصادی ما بایستی برنامه ی عظیم و همه جانبه ی اقتصاد مقاومتی باشد. اقتصاد مقاومتی را هم فقط بنده نگفته ام؛ با فکر جمعی و عقل جمعی این برنامه تنظیم شده؛ بعد هم همه بدون استثنا – از موافق و مخالف – این برنامه را تأیید کرده اند و گفته اند تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی هست.

    ۲۹ /اسفند/ ۱۳۹۲ خبر نوروزی رهبر معظّم انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال نو

    در باب حماسه ی اقتصادی کاری که باید انجام بگیرد و توقّع بود که اتّفاق بیفتد، اتّفاق نیفتاد. تلاشهایی انجام گرفت که مورد سپاس هست، ولی کار بزرگی که باید در زمینه ی حماسه ی اقتصادی انجام بگیرد، همچنان در پیش روی ما است و ما موظّفیم که این حماسه را به وجود بیاوریم. مسئله ی اساسی اقتصاد جهت کشور ما و ملّت ما یک مسئله ی مهم هست؛ در آخرهای سال ۹۲ بحمداللَّه یک زیرساخت فکری و نظری جهت حماسه ی اقتصادی به وجود آمد؛ سیاستهای »اقتصاد مقاومتی« اعلام شد و زمینه آماده است جهت اینکه ا ن شاءاللَّه تلاش مورد نیاز در این باب انجام بگیرد.

    ۱ /فروردین/ ۱۳۹۵اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل

    آن چه که من به عنوان شعاری امسال گزینش می کنم، عبارت است از «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل». این، راه و بزرگراه ی مستقیم و روشنی است به سمت آن چیزی که به آن نیاز داریم. البته توقع نداریم که این اقدام و عمل، در ظرف یک سال همه ی مسائل را حل کند؛ ولی مطمئنیم که اگر چنانچه اقدام و عمل به صورت برنامه ریزی شده است و درست انجام بگیرد، ما در آخر این سال آثار و نشانه های آن را مشاهده خواهیم کرد. از همه ی کسانی که در این راه تلاش کردند و تلاش می کنند، تقدیر می کنم.

    اقتصاد مقاومتی در طی چهار سال گذشته به عنوان شاه بیت کلام رهبری در اکثر دیدارهای ایشان با مسوولان نظام و اقشار متفاوت مردم مورد تاکید قرار گرفته و

    ۳۰ /بهمن/ ۱۳۹۲سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغ شد

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که بعد از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است هست، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت کشور عزیزمان ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران های رو به زیاد کردن جهانی، الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و وقت مناسب را جهت نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

    ۲۲ /مهر/ ۱۳۹۴ بیانات در دیدار شرکت کنندگان در نهمین همایش ملی «نخبگان فردا»

    شما می دانید اقتصاد مقاومتی که بحمدالله مطرح شد، سیاستهایش اعلام شد، مورد استقبال صاحب نظران اقتصادی و سیاسی و غیره قرار گرفت. اسم اقتصاد مقاومتی هم زیاد تکرار میشود؛ حالا چقدر اقتصاد مقاومتی در کشور پیشرفت کرده، بحث الان من نیست -من البتّه خیلی خشنود نیستم از مقدار پیشرفت این فکر و این بنیان مهم در کشور لکن به هرحال یک حرکتی وجود دارد- امّا یکی از پایه های محکم اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان هست؛ اساس کار در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان هست؛ لیکن اقتصاد مقاومتی اقتصاد درون زا هست، اقتصادی است که در داخل پایه های مستحکمی دارد که تکانه های بین المللی و جهانی و اقتصادی آن را از جا درنمیبرد؛ این اقتصاد مقاومتی است ، اقتصاد مقاوم. یکی از اساسی ترین پایه های این اقتصاد عبارت است از اقتصاد دانش بنیان؛ اقتصادی که متّکی باشد به علم، این خیلی مهم هست. خب، به نظر ما نخبه های جوان میتوانند در اقتصاد دانش بنیان که درواقع ستون مهم اقتصاد مقاومتی هست، نقش ایفا کنند. چطور نقش ایفا کنند؟ خب، این طرّاحی مورد نیاز دارد. چه جور جوانهای ما نقش ایفا کنند در اقتصاد مقاومتی؟ من جواب این سؤال را از شما می خواهم، بنشینید طرّاحی کنید، منتظر نمانید که دیگران طرّاحی کنند. شما جوانهای نخبه در یکی از اجتماعات خودتان عنوان را همین قرار بدهید: چگونگی نقش آفرینی نخبگان جوان در اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد دانش بنیان. گروه هایی به وجود بیایند، گروه هایی تقسیم بشوند، کار کنند، فکر کنند، مطالعه کنند، با دست پُر در این اجتماع شرکت کنند، راه بدهند، آن وقت بنیاد نخبگان از این طرحی که از درون خود نخبگان بیرون آمده، حمایت کند، پشتیبانی کند. به نظر من یک تحوّل به وجود می آید؛ هم در زمینه ی فکر کردن و اندیشیدن و کار کردن، هم در زمینه ی واقعیّت، روی زمین؛ در زمینه ی اقتصاد هم قطعاً تحوّل به وجود می آید.


    چرایی اقتصاد مقاومتی

    منبع : ایسنا

    واژه های کلیدی: اقتصاد مقاومتی | رفع تحریم | تحریم ها | اقتصاد | اقتصادی | حماسه | مذاکره | اقتصاد

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب فیزیک جو زبان اصلی
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • هاردکپی کتاب های سونا
  • خرید کتاب تهویه و تهویه مطبوع زبان اصلی
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • دانلود فایل های زبان اصلی جراحی پلاستیک
  • دانلود منابع مرجع تعمیر ونگهداری هواپیما
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>