• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار گوناگون » بالا گرفتن جنگ لفظی میان واشنگتن و مسکو

    بالا گرفتن جنگ لفظی میان واشنگتن و مسکو

    ارتش آمریکا بامداد روز جمعه به دستور ترامپ با ۵۹ موشک «توماهوک» پایگاه نظامی «الشعیرات» در استان حمص را هدف قرار داده و ادعا کرد که

    بالا گرفتن جنگ لفظی میان واشنگتن و مسکو

    ارتش آمریکا بامداد روز جمعه به دستور ترامپ با ۵۹ موشک «توماهوک» پایگاه نظامی «الشعیرات» در استان حمص را هدف قرار داده و ادعا کرد که این اقدام را در تصویر العمل به حمله شیمیایی ارتش سوریه در «خان‌شیخون» انجام داده است که این حمله موشکی با واکنش‌های موافق و مخالف کشورهای متفاوت رو‌به‌رو شد.

    از حمله موشکی آمریکا به سوریه تا…

    ارتش آمریکا بامداد روز جمعه به دستور ترامپ با ۵۹ موشک «توماهوک» پایگاه نظامی «الشعیرات» در استان حمص را هدف قرار داده و ادعا کرد که این اقدام را در تصویر العمل به حمله شیمیایی ارتش سوریه در «خان‌شیخون» انجام داده است که این حمله موشکی با واکنش‌های موافق و مخالف کشورهای متفاوت رو‌به‌رو شد.
    روز جمعه رسانه‌ها گزارش دادند آمریکا یک پایگاه هوایی ارتش سوریه در استان حمص را هدف موشک های کروز قرار داد و منابع خبری تعداد موشک های شلیک شده است را پنجاه تا هفتاد موشک معرفی کردند که این موشک ها از دو ناو جنگی آمریکا در دریای مدیترانه شلیک شدند.
    ادعای مقامات آمریکایی راجع به این حمله موشکی
    دونالد ترامپ مدیر جمهور آمریکا بعد از تایید صدور دستور این حمله موشکی به پایگاه نظامی سوریه در استان حمص گفت: این حمله در جهت منافع اساسی ملی آمریکا صورت گرفت.
    ترامپ گفت: حمله موشکی به سوریه جهت آخر دادن به خونریزی ها در این کشور انجام شده است و باید دیگر کشورها نیز کمک کنند.
    آمریکا اعلام کرد در این حمله هواپیماها، تانکرهای سوخت و آشیانه های پایگاه هوایی شعیرات هدف قرار گرفته اند.
    پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد پیش از شروع حمله روسیه را در جریان حمله قرار دادیم تا نیروهایش را از پایگاه هوایی الشعیرات تخلیه کند.
    «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا ضمن بیان اینکه روسیه با حمله نظامی آمریکا به سوریه مخالف بوده اظهار کرد دولت روسیه یا در حمله شیمیایی در ادلب همدست دولت سوریه است یا در جلوگیری از این حمله شیمیایی بی‌کفایت بوده‌است.
    «جان کری»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز ضمن دفاع از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر حمله به پایگاه نظامی الشعیرات در استان حمص سوریه، از سرعت عمل ترامپ در صدور دستور حمله به پایگاه ارتش سوریه ابراز خشنودی کرد.
    پولیتیکو به نقل از منابع نزدیک به وزیر امور خارجه سابق آمریکا گزارش داد: جان کری نه تنها از اقدام ترامپ در هدف قرار دادن پایگاه نظامی سوریه حمایت قاطع کرده بلکه از اقدام سریع ترامپ در این راستا نیز ابراز خشنودی کرده است.

    واکنش رژیم صهیونیستی به حمله موشکی آمریکا
    سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی پیش از شروع حمله موشکی آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ آگاه بودند و علاوه بر این نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به حمله موشکی آمریکا اظهار کرد اسرائیل از این «پیام قاطع» آمریکا حمایت می‌کند.
    استقبال گروه‌های تروریستی از حمله نظامی به سوریه
    گروه‏‎های تروریستی ضمن استقبال از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه خواستار استمرار حمله موشکی آمریکا شد.
    واکنش کشورهای عربی حوزه خلیج فارس
    در همان ساعات اولیه شبکه خبری العربیه به نقل از مقامات عربستان گزارش داد که ریاض حمایت کامل خود را از حمله موشکی آمریکا به مواضع نظامی سوریه را اعلا می‌کند.
    عربستان سعودی و قطر از این اقدام ترامپ حمایت کرده و دولت سوریه را مسئول این حمله عنوان کردند.
    دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند بحرین و امارات و کویت نیز حمایت خود از این حمله هوایی را اعلام کردند.
    «عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیر شورای همکاری خلیج فارس نیز ابراز امیدواری کرده که این حمله هوایی دولت سوریه را از کارها خود بازدارد.
    وزیر اطلاع رسانی اردن نیز منشتر شدن بیانیه‌ای گفته است که کارها دولت سوریه در حمله شیمیایی غیر انسانی بوده و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشته است که آخرین مورد آن حمله نظامی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه است.
    حزب‌الله لبنان منشتر شدن بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات تاکید کرد که اقدام احمقانه دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، آغازگر بحرانی بزرگ و خطرناک جهت منطقه خواهد بود.
    حمایت استرالیا و انگلیس از حمله موشکی به پایگاه الشعیرات
    انگلیس و استرالیا نیز ضمن اعلام حمایت خود را از حمله موشکی آمریکا به خاک سوریه مدعی شدند که این حمله موشکی پاسخی مناسب و متناسب با کارها ارتش سوریه است.
    دولت ترکیه خواهان برکناری فوری بشار اسد از قدرت شد
    ترکیه نیز ضمن استقبال از حمله موشکی آمریکا مدعی شد که دولت بشار اسد و ارتش سوریه باید تنبیه شوند.
    مولود چاووش اوغلو ضمن حمایت از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه خواستار برکناری فوری بشار اسد از قدرت شد.
    این مقام تُرک همچنین اضافه کرد که اگر بشار اسد قصد واگذاری قدرت را نداشته باشد، اگر دولت موقتی حضور نباشد و ارتش سوریه همچنان به کارها خود ادامه دهد باید هرچه سریعتر اقداماتی جهت برکناری بشار اسد از قدرت صورت گیرد.
    واگنش سوریه و مقامات دولت این کشور
    تلویزیون دولتی سوریه ساعاتی بعد از حمله موشکی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد : حمله موشکی آمریکا تجاوز آشکار به خاک سوریه است.
    «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی این کشور تصویر العمل نشان داد.
    دفتر ریاست‌جمهوری سوریه در تصویر العمل به حمله موشکی آمریکا منشتر شدن بیانیه‌ای ضمن احمقانه خواندن اقدام نظامی آمریکا نوشت: دولت آمریکا ساده‌لوحانه تحت تأثیر کارزار تبلیغاتی نادرست رسانه‌ها و ادعاهای تروریست قرار داده شد و دست به حمله نظامی زد.

    عبارات مهم : دولت دونالد ترامپ – مقامات آمریکا

    روسیه توافق پرواز امن در آسمان سوریه با آمریکا را معلق کرد
    دولت روسیه ضمن بیان اینکه حمله موشکی آمریکا به سوریه یادآور حمله به خاک عراق با بهانه‌های واهی است اعلام کرد: مسکو توافق بین آمریکا و روسیه جهت پرواز امن در آسمان سوریه را به حالت تعلیق در می‌آورد.
    با توجه به استقرار سامانه دفاع موشکی روسیه در سوریه از این بعد پرواز جنگنده‌های آمریکا در آسمان سوریه باید با هماهنگی دولت روسیه صورت گیرد.
    «ولادیمیر پوتین» حمله موشکی آمریکا به خاک سوریه را تجاوز آشکار به یک کشور مستقل اعلام کرد.
    سخنگوی دولت روسیه در پی حمله موشکی آمریکا به سوریه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین ضمن محکومیت این اقدام آمریکا اعتقاد دارد که حمله نظامی آمریکا تلاشی است جهت منحرف‌کردن اذهان عمومی از کشتار وسیع غیر نظامیان در عراق.
    «دیمیتری پسکوف» همچنین اعلام کرد که حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تجاوز به یک کشور مستقل با بهانه‌های واهی است.
    وی همچنین در خصوص پیامدهای این اقدام دولت آمریکا افزود: حمله نظامی آمریکا به سوریه آسیب شدیدی به روابط روسیه و آمریکا وارد می‌کند.

    درخواست ژاپن در جهت نشست اضطراری شورای امنیت:
    دولت ژاپن نیز بعد از حمله موشکی آمریکا به سوریه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شرکت ملل جهت بررسی این عنوان شد.
    «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در تصویر العمل به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه ضمن محکومیت شدید این اقدام گفت: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به عنوان بزرگ ترین قربانی سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملان و قربانیان آن محکوم می کند.
    قاسمی افزود: پایتخت کشور عزیزمان ایران استفاده از این بهانه جهت کارها یک جانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آمره حقوق بین الملل می داند.
    وزیر امور خارجه کشورمان به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمایی تصویر العمل نشان داد.
    محمد جواد ظریف در تصویر العمل به ادعای آمریکا مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در توئیتر خود ضمن محکوم کردن استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر کسی و با اشاره به جنگ تحمیلی علیه کشور عزیزمان ایران نوشت: کشور عزیزمان ایران تنها قربانی استفاده از سلاح شیمیایی در دهه‌های اخیر است.
    واکنش دولت چین به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه
    در پی حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه دولت چین از همه طرفهای مرتبط با بحران سوریه خواست که جهت حل بحران سوریه اقدام نظامی را کنار بگذارند.
    «هوا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تأکید بر اینکه همه طرفهای درگیر در بحران سوریه باید از راه‌حل سیاسی جهت حل این بحران پیروی کنند اظهار کرد: بعد از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه بسیار مهم است که به منظور جلوگیری از بدترشدن اوضاع اقداماتی انجام داد.
    آلمان و فرانسه: بشار اسد عامل مهم حمله موشکی آمریکا به سوریه است!
    فرانسوا اولاند و آنگلا مرکل منشتر شدن بیانیه‌ای اعلام کردند که رئیس‌جمهور سوریه باید مسؤلیت مهم حمله موشکی آمریکا به مواضع نظامی سوریه را بپذیرد.
    این بیانیه با اشاره به حمله موشکی روز جمعه آمریکا به پایگاه هوایی سوریه مدعی می‌شود که موشک‎های آمریکا پایگاه نظامی را منهدم کرده‌اند که ارتش سوریه از آن جهت حمله شیمیایی در استان ادلب استفاده کرده‌اند بنابراین بشار اسد باید مسؤلیت حمله موشکی آمریکا را بپذیرد.
    در بخش دیگری از بیانیه آلمان و فرانسه آمده که جامعه جهانی باید براساس بیانیه گفتگوهای ژنو و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت در خصوص انتقال قدرت سیاسی در سوریه هماهنگ شود.
    هیلاری کلینتون
    «هیلاری کلینتون» رقیب مهم دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا ضمن حمایت از حمله موشکی آمریکا علیه سوریه، دونالد ترامپ را به ریاکاری متهم کرد.
    کلینتون با پشتیبانی از حمله نظامی علیه سوریه مدعی شد: این اقدام نظامی باید در یک چارچوب و روش کلی‌تری جهت پایان‌ دادن به جنگ سوریه انجام بگیرد.
    هشدار مرکز فرماندهی یکسان کشور عزیزمان ایران و روسیه و گروه‌های مقاومت
    مرکز فرماندهی یکسان ایران، روسیه و گروه‌های مقاومت در سوریه در تصویر العمل به حمله موشکی آمریکا تأکید کردند که به هر تجاوزی به خاک سوریه در آینده پاسخ خواهند داد.
    بنا به گزارش وب‌سایت شبکه خبری اسکای‌نیوز، مرکز عملیات یکسان ایران، روسیه و گروه‌های مقاومت در سوریه روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای یکسان ضمن محکوم‌کردن حمله نظامی اخیر آمریکا به سوریه تأکید کردند که در آینده به هرگونه تجاوز نظامی به خاک سوریه پاسخ خواهند داد.
    منبع: میزان

    واژه های کلیدی: دولت دونالد ترامپ | مقامات آمریکا | پایگاه هوایی | دونالد ترامپ | دستور ترامپ | حمله هوایی | حمله نظامی | شیمیایی | استفاده | آمریکا | سوریه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب فلسفه زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع مهندسی مکانیک
  • دانلود منابع مرجع انگلیسی
  • خرید کتاب منطق فازی و برنامه های کاربردی زبان اصلی
  • کتاب های ابتدایی اورجینال
  • خرید کتاب های کلان‌مقیاس از آمازون
  • خرید کتاب های بیوانفورماتیک از آمازون
  • دانلود منابع مرجع تغذیه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>