• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » سایه قرارگاه خاتم الانبیاء بر خلیج فارس

    سایه قرارگاه خاتم الانبیاء بر خلیج فارس

    سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ و دیگر داشته های ضد هوایی برد بلند ایران، تنگه هرمز و مسیرهای تردد کشتیرانی خلیج فارس را پوشش می دهند و این کشور را

    سایه قرارگاه خاتم الانبیاء بر خلیج فارس

    سایه قرارگاه خاتم الانبیاء بر خلیج فارس

    سامانه دفاع هوایی “اس-۳۰۰” و دیگر داشته های ضد هوایی برد بلند ایران؛ تنگه هرمز و مسیرهای تردد کشتیرانی خلیج فارس را پوشش می دهند و این کشور را قادر می سازند با ترساندن جنگنده های دشمن بر فراز خلیج فارس حالت تهاجمی به خود گرفته و بدهید وسیله به سپر دفاعی بعضی کشورها ضربه وارد کرده و توازن نظامی منطقه ای را دگرگون سازد.

    فرآوری: آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

    طی یک دهه اخیر نیروی هوایی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بیش از هر وقت دیگری سیر صعودی پیشرفت خود را در پیش گرفته هست. پیشرفتی که بیشترین وقت آن زیر فشارهای تحریم های ظالمانه غرب سپری شده است و می شود ولی با تکیه بر توان و تخصص نیروهای داخلی، به فن آوری های نوین دست یافتیم.

    نهِ کشور عزیزمان ایران به تحریم ها

    ژنرال «وینسنت استوارات»، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا راجع به پیشرفت های تجهیزات هوایی کشور عزیزمان ایران اذعان داشت که تحریم ها نتوانسته اند در برابر کشور عزیزمان ایران جهت توسعه پیشرفته ترین توانمندی نظامی هوایی و موشکی، مانع ایجاد کنند.

    سایه قرارگاه خاتم الانبیاء بر خلیج فارس

    در این راستا “اندیشکده واشنگتن” در تازه ترین گزارش راجع به کشور عزیزمان ایران به بررسی کیفیت دفاع هوایی تقویت شده است کشور عزیزمان ایران پرداخت و نوشت: کشور عزیزمان ایران به طور قابل توجهی دفاع هوایی خود را در چند سال گذشته با ایجاد قرارگاه های دفاع هوایی مستقل خاتم الانبیا و استقرار سامانه های دفاع هوایی برد کوتاه تا بلند، سازماندهی مجدد و اصلاح بخشیده است.

    رشد توانایی های دفاع هوایی و موشکی این امکان را به کشور عزیزمان ایران می دهد تا آزادی عمل آمریکا و عملیات هوایی متحدانش در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را به خطر انداخته یا کم کردن دهد و آسیب پذیری پایگاه های هوایی دشمن را در سراسر منطقه زیاد کند.

    به نوشته این اندیشکده، کشور عزیزمان ایران در مواجهه با نیروهای هوایی بیگانه و فقدان نیروی هوایی خودی قابل قبول، مسیر عدم وقت به دشمن های جهت بکارگیری توانایی در اجرای توانایی های هوایی را از طریق استفاده از پایگاه های دفاع هوایی برگزیده، که البته با توانایی کشور عزیزمان ایران در دفع خطر و تنبیه دشمن های از طریق بکارگیری موشک های بالستیک تکمیل شده است است.

    بر اساس این گزارش، سامانه دفاع هوایی “اس-۳۰۰” و دیگر داشته های ضد هوایی برد بلند ایران، تنگه هرمز و مسیرهای تردد کشتیرانی خلیج فارس را پوشش می دهند و این کشور را قادر می سازند با ترساندن جنگنده های دشمن بر فراز خلیج فارس حالت تهاجمی به خود گرفته و بدهید وسیله به سپر دفاعی بعضی کشورها -که البته بسیار شبیه طرح چین در تنگه تایوان است- ضربه وارد کرده و توازن نظامی منطقه ای را دگرگون سازد.

    سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ و دیگر داشته های ضد هوایی برد بلند ایران، تنگه هرمز و مسیرهای تردد کشتیرانی خلیج فارس را پوشش می دهند و این کشور را

    این امر در طولانی مدت هزینه های نظامی را بر آمریکا تحمیل کرده و به تلاش های جمهوری اسلامی جهت کنترل منطقه کمک می کند.

    پوشش دفاعی – راداری قرارگاه خاتم الانبیا

    اندیشکده واشنگتن در بخش دیگر این گزارش با اشاره به برگزاری رزمایش دفاع هوایی کشور عزیزمان ایران در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۲۰۱۶ نوشت: این رزمایش سه روزه با نشانه تمرین جهت به حد عالی رساندن توانایی دفاع از تاسیسات اتمی بوشهر و دیگر تاسیسات نفتی جنوب این کشور صورت گرفت و از سوی قرارگاه دفاع هوایی خاتم الانبیا که واحدی در بدنه نیروهای مسلح کشور عزیزمان ایران و هماهنگ کننده دفاع هوایی با همه واحدهای نیروهای مسلح هست، صورت گرفت.

    به نوشته این اندیشکده، قرارگاه دفاع هوایی خاتم الانبیا در سال ۲۰۰۹ با دستور فرمانده کل قوای کشور عزیزمان ایران شکل گرفت و دارای بیش از هفت مرکز عملیاتی جهت کنترل بخش های متفاوت کشور هست. این مراکز (ADOC) فعالیت ها و اطلاعات از اهداف را با یگان های «ثارالله» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت تصمیم گیری فرماند هان نظامی و مقام های ارشد عالی به اشتراک می گذارند.

    در ادامه این مطلب با اشاره به داشته های متفاوت دفاع هوایی کشور عزیزمان ایران چون موشک های «سام»، چند رادار خاص با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر که دارای بسامدهای عملیاتی متفاوت و پوشش سامانه های دفاع هوایی چون «رعد»، «مرصاد» و «تلاش» هست، آمده است: البته عملکرد این سامانه ها مشخص نیست ولی بسیاری از آن ها متحرک بوده و قادرند به سرعت مستقر شوند. کشور عزیزمان ایران اخیرا مجهز به سامانه های روسی دفاع موشکی اس-۳۰۰ شده است که هرکدام می توانند بیش از صد نشانه را همزمان رصد کنند و به ۶ نشانه تا برد ۲۰۰ کیلومتر موشک پرتاب نمایند. این سامانه در حال آزمایش است و البته کشور عزیزمان ایران سامانه بومی «باور- ۳۷۳» با توانایی های مشابه اس-۳۰۰ را نیز در اختیار دارد.

    خلبانان آمریکایی و دفاع هوایی کشور عزیزمان ایران با هم برخوردهای آشکار و نهانی در خلیج فارس دارند و این آخرهای نیروهای دفاع هوایی کشور عزیزمان ایران هشدارهایی را به ماموریت های تجسس هوایی آمریکا نزدیک به فضای کشور عزیزمان ایران یا منطقه عملیاتی داده اند.

    ایران با فقدان دفاع هوایی برد بلند، شاید با بکارگیری سامانه های دفاع هوایی تازه متحرک برد میانگین موجب عدم برتری هوایی دشمن های در خلیج فارس در برهه جنگ شود و با سامانه دفاع هوایی و موشک های بالستیک خود به هواپیماها و ناوهای هواپیمابر دشمن حمله نماید.

    سایه قرارگاه خاتم الانبیاء بر خلیج فارس

    بر این اساس، استقرار سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ در خلیج فارس محل استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکا در «جفیر» بحرین، میدان گازی شمال قطر و کل تنگه هرمز را پوشش می دهد. آتش بارهای سامانه های اس-۳۰۰ کشور عزیزمان ایران نیز احتمالا با موشک های متفاوت برد کوتاه تا میانگین «تور ام-۱»، «رعد» و «مرصاد» پوشش داده شده است و تقویت می شوند.

    رشد توانایی های دفاع هوایی و موشکی این امکان را به کشور عزیزمان ایران می دهد تا آزادی عمل آمریکا و عملیات هوایی متحدانش در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را به خطر انداخته یا کم کردن دهد و آسیب پذیری پایگاه های هوایی دشمن را در سراسر منطقه زیاد کند. البته خلبانان آمریکایی و دفاع هوایی کشور عزیزمان ایران با هم برخوردهای آشکار و نهانی در خلیج فارس دارند و این آخرهای نیروهای دفاع هوایی کشور عزیزمان ایران هشدارهایی را به ماموریت های تجسس هوایی آمریکا نزدیک به فضای کشور عزیزمان ایران یا منطقه عملیاتی داده اند.

    شاید این موارد تاثیری بر ماموریت های عادی آمریکا نگذارد ولی با زیاد کردن استقرار دفاع هوایی کشور عزیزمان ایران و کم کردن حضور آمریکا در خلیج فارس، این روند می تواند روزی عوض کردن یابد.

    نتیجه :

    نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در طول ۸ سال جنگ تحمیلی، همواره از نداشتن تجهیزات نظامی زحمت می برد و بخش عمده تلفات وارده بر این ناوگان به علت نبود تجهیزات خاص حاصل شد. از این رو پیشرفت و همگام شدن با تکنولوژی و فناوری روز جهانی در دستور کار قرار داده شد که متاسفانه به سرعت با اِعمال تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران این روند با کُندی مواجه شد ولی با همت متخصصان داخلی، عرصه ی این صنعت بار دیگر جان دوباره گرفت و امروزه شاهد پیشرفت های روزافزون صنایع هوایی کشورمان هستیم.


    منابع : خبرگزاری فارس / مشرق نیوز / فردانیوز

    سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ و دیگر داشته های ضد هوایی برد بلند ایران، تنگه هرمز و مسیرهای تردد کشتیرانی خلیج فارس را پوشش می دهند و این کشور را

    واژه های کلیدی: خاتم الانبیاء | تجهیزات نظامی | انقلاب اسلامی | نیروی هوایی | نیروهای مسلح | تحریم ها | آمریکایی | آمریکا | ایران | اسلامی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب سخنرانی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع تجهیزات هوا و فضا
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی طبیعی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مکانیک کوانتومی
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • خرید کتاب های زبان اصلی بیماری های قلب و عروق
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>