• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » از میزان فروش کتاب تا تسهیلات شهر آفتاب ، ارزیابی ناشران از روزهای ابتدایی نمایشگاه کتاب تهران

    از میزان فروش کتاب تا تسهیلات شهر آفتاب ، ارزیابی ناشران از روزهای ابتدایی نمایشگاه کتاب تهران

    سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران چهارمین روز خود را می‌گذراند.

    از میزان فروش کتاب تا تسهیلات شهر آفتاب ، ارزیابی ناشران از روزهای ابتدایی نمایشگاه کتاب تهران

    به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران چهارمین روز خود را می گذراند. هر سال این مناسبت فرهنگی با سختى ها و آسانى ها های بسیاری روبرو می شود. در این دوره هم از همان روزهای ابتدایی مشکلاتی در روند برگزاری آن دیده می شد. به همین بهانه با بعضی ناشران به گفتگو نشستیم تا کاستی و فزونی این دوره از نمایشگاه کتاب را از زبان آنها بشنویم:

    عبارات مهم : نمایشگاه – برگزاری
    قدرت خرید کتاب کم شده است است

    رویا شجاعی، معاون مسئول انتشارات «لوح محفوظ» در خصوص اوضاع کتاب های موجود انتشارات در این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: با کتاب های زیادی آمدیم ولی به طور تقریبی کتاب هایی که امسال سال اولشان هست، ۶۵ عنوان هست.
    وی در خصوص عناوین کتاب های این انتشارات گفت: کتاب های ما راجع به اصول عکاسی دیجیتال، راهنمای ماساژ خانواده، رازها پزشکی و اصطلاحاتش و کتاب های کاربردی و آموزشی دیگر هست.
    شجاعی در خصوص میزان فروش کتاب های انتشارات اظهار داشت: فروشمان میانگین رو به پایین بوده هست. البته فروش پارسال مان هم خیلی خوب نبود، ولی حدود پنج سال پیش فروش خیلی خوبی داشتیم.
    وی ادامه داد: من احساس می کنم که قدرت خرید مردم کم شده است هست، چون کتاب ها را می بینند و خوششان می آید؛ ولی هنگامی که بحث قیمت می شود، با این که کتاب های ما، گران نیستند، پا بعد می کشند.
    شجاعی در خصوص سطح برگزاری نمایشگاه امسال، گفت: به نظر من، اطلاع رسانی ها خیلی خوب نبودند ولی ناشران مانند هر لحظه نیرومند ظاهر شدند.

    وضعیت امسال نمایشگاه کتاب اصلا خوب نیست

    مملکت دوست مدیر مسئول انتشارات فانوس دنیا، در خصوص اوضاع کتاب های موجودش در این دوره از نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: ما سه نشر فانوس دریا، کافل و قصیده هستیم که با هم غرفه داریم و می توان گفت که حدود صد جلد کتاب داریم.

    وی در خصوص عناوین کتاب هایش گفت: کتاب های روانشناسی، علمی، کودکان استثنایی، مثبت اندیشی و تعداد کمی رمان از جمله کتاب های این نشر هست.
    مملکت دوست در خصوص میزان فروش کتاب هایش گفت: این نخستین دوره حضور من در نمایشگاه است و فروش ما نسبتا خوب بود.
    وی در خصوص اوضاع امسال نمایشگاه گفت: اتحادیه ناشران نمایشگاه را برگزار می کند و امسال اوضاع افتضاح هست، اول به ما غرفه نداده بودند و تازه غرفه گرفتیم. مدیریت ایراد دارد.

    استقبال مردم نسبت به سال قبل کم شده است است

    جمشید قلی زاده، مدیر مسئول انتشارات فقه الثقلین در خصوص اوضاع کتاب های موجود این نشر در نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: ما امسال با حدود صد کتاب در دوره سی ام نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران حاضر شدیم.
    این ناشر در خصوص پرفروش ترین اثرش در نمایشگاه کتاب گفت: کتابی با عنوان هفتاد و دو داستان کوتاه انگلیسی با ترجمه ناصر سعیدی پر فروش ترین کتاب نشر من تا به این لحظه بوده است .
    قلیزاده در خصوص میزان فروش کتاب های نشر فقه الثقلین در این دوره گفت: میزان فروش کتاب هایمان خوب بود، ولی به نسبت سال قبل، یک مقدار کمتر شده است هست.
    وی در خصوص استقبال مردم از نمایشگاه کتاب گفت: استقبال مردم نیز نسبت به سال قبل کم شده است هست، ولی شیوه برگزاری نمایشگاه خوب است و من از همه چیز راضی هستم.

    کیفیت برگزاری نمایشگاه امسال از گذشته بهتر است

    آرش نیلگون، مدیر مسئول انتشارات کاکتوس در خصوص اوضاع کتاب های موجود این نشر، در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: نشر ما به طور تقریبی با هشتاد عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارد.
    وی در خصوص عناوین کتاب های این نشر گفت: کتاب های ما هم روانشناسی است و هم در زمینه ادبیات هست.
    نیلگون در خصوص میزان و اوضاع فروش کتاب ها در نمایشگاه اظهار داشت: نسبت به سال های گذشته عوض کردن چندانی نکرده هست، میزان فروش سال گذشته ما در نمایشگاه میانگین بود.
    این مدیر مسئول نمایشگاه امسال را ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه امسال، نسبت به سال گذشته از کیفیت برگزاری بهتری برخوردار است و با مشکلی برخورد نداشتم و استقبال مردم هم از این دوره نمایشگاه خوب هست.
    انتخابات باعث کم کردن استقبال از نمایشگاه کتاب شده است است
    بهنام فتحی، مدیر مسئول انتشارات سبز، در خصوص اوضاع کتاب های موجود این نشر در نمایشگاه اظهار داشت: با صد و دو عنوان کتاب در نمایشگاه امسال حضور داریم.
    وی در خصوص عناوین و عنوان کتاب های این نشر، گفت: زیاد کتاب های ما در نمایشگاه را عناوین رمان تشکیل می دهد.
    فتحی در خصوص میزان فروش کتاب های نشر سبز در این چند روز گفت: میزان فروش کتاب ها تا به این لحظه میانگین بوده و می توان گفت که نسبت به میزان فروش سال گذشته کمتر شده است هست.
    وی در خصوص علت کم شدن استقبال مردم گفت: فعلا، مردم درگیر پرسشها انتخاباتی هستند و زیاد به این علت به نمایشگاه نمی آیند.
    این مدیر مسئول در خصوص پر فروش ترین اثر نشر در این دوره از نمایشگاه گفت: زیاد کتاب های پر فروش ما مربوط به نمایش نامه ها می شود و به خصوص نمایشنامه هشت بهشت از فروش خوبی برخوردار هست.
    پارسال از امسال بهتر بود
    مصطفی شهسواری، مدیر مسئول انتشارات علامه بهبهانی، در خصوص اوضاع کتاب های این نشر در سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب، عنوان کرد: نشر ما امسال با شصت عنوان کتاب حضور دارد.
    وی در خصوص عناوین کتاب های این نشر گفت: کتاب های این نشر دینی است و اغلب آنها به صورت تخصصی در حوزه فقه و اصول است و چندی از کتاب ها هم راجع به بحث ولایت است و رساله حقوق امام سجاد را هم داریم که مباحث آن زیاد اخلاقی هست.
    شهسواری در خصوص میزان فروش کتاب های نشر در نمایشگاه اظهار داشت: ما کار جدیدی را جهت نمایشگاه کتاب به چاپ نرساندیم و عناوین کتاب ها همانی است که از سال قبل بوده و به همین علت فروش خیلی بالایی نداشتیم ولی می توان گفت که به نسبت فروش خوبی داشته ایم.
    وی در خصوص اوضاع برگزاری این دوره نمایشگاه کتاب گفت: پارسال از امسال بهتر بود؛ چه به لحاظ امکانات و چه به لحاظ اطلاع رسانی.

    فتوژورنالیسم کتابی تازه جهت دنیای عکاسی

    آرش کمالی، مدیر مسئول انتشارات کتاب پرگار در خصوص اوضاع کتاب های موجودش در این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: ما با بیست و سه عنوان کتاب در نمایشگاه حضور داریم و ناشر کتاب های عکاسی هستیم.
    وی در خصوص عناوین کتاب هایش گفت: کتابی که تازه امسال و جهت نمایشگاه انتشار یافته هست، کتاب فتوژورنالیسم به قلم کنت کوبر است که به نظر من کتاب مهمی است و ترجمه آن را اسماعیل عباسی بر عهده داشته هست.
    کمالی در خصوص میزان فروش کتاب هایش گفت: هنوز روزهای اول است و نمی توانیم راجع به فروش اظهار نظر کنیم ولی میزان فروشمان به نسبت سال گذشته افت داشته هست.

    در نمایشگاه به دنبال تبلیغات هستیم

    حمیدرضا بابایی، مدیر مسئول شرکت غزال جوان؛ در خصوص اوضاع کتاب های موجودش در نمایشگاه اظهار داشت: با چیزی در حدود ۱۰۶عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه حضور داریم.
    وی در خصوص عناوین کتاب های این شرکت گفت: کتاب های ما راجع به آموزش زبان انگلیسی هستند که هم مشمول بر زحمت سنی کودک و هم بزرگسال می شوند. البته امسال کتاب جدیدی را در نمایشگاه عرضه نکردیم.

    بابایی در خصوص اوضاع فروش کتاب هایش گفت: ما در نمایشگاه زیاد از فروش، به دنبال تبلیغات هستیم تا کتاب هایمان را به آموزشگاه های زبان معرفی کنیم و فروش برایمان اهمیتی ندارد. وی ادامه داد: فروش کتاب ما در طول سال با آموزشگاه های زبان هست.

    بابایی در خصوص اوضاع این دوره از نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال نسبت به دوره قبل هم به لحاظ استقبال کننده ها و هم به لحاظ فروش ناشران افت داشته هست.

    گلایه یک مدیر مسئول از صف طولانی پارکینگ نمایشگاه

    دانیال مصطفوی، مدیر مسئول انتشارات دا، در خصوص اوضاع کتاب های موجود نشر در این دوره از نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: ما با سی و سه عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال حاضر شدیم.

    وی در خصوص عناوین کتاب های این نشر گفت: کتاب های عمومی مثل حکیم باشی و آشپز باشی را به چاپ می رسانیم و عنوان زیاد کتاب هایمان اطراف تغذیه هست؛ البته قرآن های نفیس را هم به چاپ می رسانیم.

    مصطفوی در خصوص اوضاع فروش کتاب های این نشر گفت: فروشمان نسبتا خوب بود و نسبت به فروشی که پارسال داشتیم نیز، تغییری نکرده هست.

    این مدیر مسئول در خصوص کتاب های تازه نشر دا گفت: امسال قرآن ما تازه است و در نمایشگاه از آن رونمایی کردیم و به طور کلی، در هر ماه از سه کتاب بزرگسال و سه کتاب کودک رو نمایی می کنیم.
    وی در خصوص اوضاع نمایشگاه کتاب امسال، گفت: استقبال مردم از نمایشگاه خوب بود ولی امکاناتش خیلی ضعیف هست. جهت مثال ما صبح ها یک ساعت در ترافیک پارکینگ هستیم و در سالن سطل زباله هم نیست و سالن را هر چند روز یک بار جارو می زنند.
    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: نمایشگاه | برگزاری | استقبال | نمایشگاه کتاب تهران | ناشران | یک کتاب زیاد بخوانیم | خرید کتاب | فروش کتاب

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • خرید کتاب های زبان اصلی تربیت
  • خرید کتاب زبان اصلی اینترنت
  • دانلود فایل های زبان اصلی سکوریتی
  • خرید کتاب زبان اصلی سیاست
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • خرید کتاب های مکانیک بدن دگردیس از آمازون
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • کتاب های ابتدایی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>