• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » قاتل قند خون و دیابت پیدا شد!

    قاتل قند خون و دیابت پیدا شد!

    دیابت بیماری است که به واسطه قند خون اوج توصیف می شود. اگر به درستی کنترل نشود، این بیماری می تواند به عوارضی مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی و

    قاتل قند خون و دیابت پیدا شد!

    دیابت بیماری است که به واسطه قند خون اوج توصیف می شود. اگر به درستی کنترل نشود، این بیماری می تواند به عوارضی مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی و آسیب عصبی منجر شود.

    به گزارش “اتوریتی نیوتریشن”، درمان دیابت اغلب مشمول بر مصرف داروها و تزریق انسولین می شود، ولی بسیاری از مردم مصرف مواد غذایی که به کم کردن قند خون کمک می کنند نیز را مد نظر قرار می دهند. یک نمونه دارچین است که به عنوان ادویه ای محبوب در شیرینی پزی و آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد.

    دارچین فایده های سلامت مختلفی را ارائه می کند که از آن جمله می توان به توانایی کم کردن قند خون و کمک به مدیریت دیابت اشاره کرد.

    قاتل قند خون و دیابت پیدا شد!

    دارچین چیست؟

    دارچین ادویه ای معطر است که از گونه های متفاوت از درختان دارچین (Cinnamomum) گرفته می شود. در شرایطی که ممکن است دارچین را به غذا یا سریال صبحانه خود اضافه کنید، این ادویه هزاران سال است که در پزشکی سنتی و حفظ مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

    برای به دست آوردن دارچین، پوست درونی درختان دارچین باید کنده شوند. سپس، پوست های تهیه شده است خشک می شوند که موجب لوله ای شکل شدن پوست و شکل گیری چوب های دارچین می شود، که می تواند با پردازش زیاد از آنها پودر دارچین تهیه کرد.

    انواع مختلفی از دارچین به فروش می رسند، ولی به طور معمول در دو دسته متفاوت طبقه بندی می شوند:

    دیابت بیماری است که به واسطه قند خون اوج توصیف می شود. اگر به درستی کنترل نشود، این بیماری می تواند به عوارضی مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی و

    سیلان: به نام «دارچین واقعی» نیز آشنا می شود و گران قیمت ترین نوع دارچین است.

    کاسیا: نمونه ای ارزان تر است و در اکثر محصولات غذایی حاوی دارچین یافت می شود.

    در شرایطی که در قالب دو نوع به فروش می رسد، ولی تفاوت های مهمی بین این دو نوع دارچین وجود دارد که در ادامه این مقاله به آنها اشاره خواهد شد.

    نقش دارچین در کم کردن قند خون و مبارزه با دیابت

    دارچین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که فایده های سلامت بسیاری را ارائه می کنند نگاهی سریع به ارزش تغذیه ای دارچین ممکن است به این باور منجر نشود که با یک ابرماده غذایی مواجه هستید. ولی در شرایطی که دارچین از ویتامین ها یا مواد معدنی فراوان بهره نمی برد، حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها است که فایده های سلامت این ماده غذایی را موجب می شوند.

    در حقیقت، گروهی از دانشمندان محتوای آنتی اکسیدانی ۲۶ گیاه دارویی و ادویه متفاوت را مورد مقایسه قرار داده و دریافتند که دارچین بعد از سیر در جایگاه دوم از نظر بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها قرار دارد. آنتی اکسیدان ها از این نظر مهم هستند که به بدن در کم کردن استرس اکسیداتیو، نوعی آسیب به سلول ها، که رادیکال های آزاد موجب آن می شوند، کمک می کنند.استرس اکسیداتیو تقریبا در مبتلا شدن به همه بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع ۲ نقش دارد.

    قاتل قند خون و دیابت پیدا شد!

    دارچین از انسولین تقلید می کند و حساسیت به انسولین را زیاد کردن می دهد

    افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، چه لوزالمعده قادر به تولید انسولین کافی نباشد یا سلول های به درستی به انسولین تصویر العمل نشان ندهند، با سطوح بالای قند خون مواجه می شوند. دارچین ممکن است از طریق تقلید آثار انسولین و زیاد کردن انتقال گلوکز به سلول ها به کم کردن قند خون کمک کرده و با دیابت مقابله کند.

    عبارات مهم : مبارزه با دیابت – محصولات غذایی
    همچنین، دارچین از طریق زیاد کردن حساسیت به انسولین، قند خون را کم کردن می دهد لیکن انسولین را در انتقال گلوکز به سلول ها کارآمدتر می کند.
    نتیجه های یک مطالعه با حضور هفت شرکت کننده مرد زیاد کردن فوری حساسیت به انسولین بعد از مصرف دارچین را نشان داد و اثر آن جهت ۱۲ ساعت دوام آورد. در مطالعه ای دیگر نیز هشت شرکت کننده مرد بعد از دو هفته مصرف دارچین زیاد کردن حساسیت به انسولین را نشان دادند.

    دارچین قند خون ناشتا را کم کردن می دهد و ممکن است هموگلوبین A1c را کم کردن دهد

    چندین مطالعه کنترل شده است نشان داده اند که دارچین در کم کردن قند خون ناشتا عملکردی عالی دارد. در شرایطی که نقش دارچین در این زمینه روشن هست، ولی مطالعات صورت گرفته راجع به اثر آن بر هموگلوبین A1c نتیجه های متضادی را نشان داده اند.
    بعضی مطالعات کم کردن چشمگیر در هموگلوبین A1c را نشان داده اند، در شرایطی که بعضی دیگر هیچ اثری را گزارش نکرده اند.

    دیابت بیماری است که به واسطه قند خون اوج توصیف می شود. اگر به درستی کنترل نشود، این بیماری می تواند به عوارضی مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی و

    دارچین بعد از وعده های غذایی قند خون را کم کردن می دهد

    با توجه به اندازه وعده غذایی و میزان کربوهیدارت موجود در آن، سطوح قند خون می تواند به طور قابل توجهی بعد از صرف غذا زیاد کردن یابند. این نوسان قند خون می تواند سطوح استرس اکسیداتیو و التهاب را زیاد کردن دهد که می تواند به سلول های بدن آسیب وارد کرده و فرد را در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری های مزمن قرار دهد.
    دارچین می تواند به کنترل این زیاد کردن ناگهانی قند خون بعد از وعده های غذایی کمک کند. به گفته بعضی پژوهشگران، کند کردن روند تخلیه مواد غذایی از معده در این زمینه نقش دارد. همچنین، بعضی مطالعات نشان داده اند توانایی دارچین در کم کردن قند خون بعد از وعده های غذایی از مسدود کردن آنزیم های گوارشی که کربوهیدارت ها را در روده کوچک تجزیه می کنند، ناشی می شود.

    دارچین ممکن است خطر عوارض مرسوم دیابت را کم کردن دهد

    مصرف دارچین ممکن است خطر عوارض مرسوم دیابت را کم کردن دهد. افراد مبتلا به دیابت نسبت به افراد سالم دو برابر زیاد با خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی مواجه هستند. دارچین با محدود کردن عوامل خطر آفرین بیماری قلبی مانند سطوح بالای کلسترول بد و یا فشار خون اوج ممکن است به کم کردن این خطر کمک کند.

    قاتل قند خون و دیابت پیدا شد!

    افزون بر این، نقش دیابت به طور فزاینده در مبتلا شدن به بیماری آلزایمر و دیگر بیماری های زوال عقل مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از افراد در حال حاضر بیماری آلزایمر را به عنوان «دیابت نوع ۳» ارجاع می دهند.

    مطالعات نشان داده اند که عصاره دارچین ممکن است توانایی دو پروتئین بتا آمیلوئید و تاو را در تشکیل پلاک ها و توده ها که به طور معمول با مبتلا شدن به بیماری آلزایمر پیوند خورده اند، کم کردن دهد. با این وجود، این پژوهش تنها به صورت آزمایشگاهی و حیوانی انجام شده است و انجام مطالعات زیاد روی انسان جهت تایید این یافته ها نیاز است.
    سیلان در برابر کاسیا: کدام بهتر است؟

    دارچین به طور معمول در دو نوع متفاوت گروه بندی می شود که مشمول بر سیلان و کاسیا می شوند.دارچین کاسیا می تواند از چند گونه متفاوت درخت دارچین گرفته شود. به طور کلی گزینه ای ارزان است و در زیاد محصولات غذایی و ادویه فروشی ها یافت می شود.

    دارچین سیلان به طور خاص از درخت Cinnamomum Verum تهیه می شود. به طور کلی گزینه ای گران قیمت تر و کمتر مرسوم نسبت به دارچین کاسیا است و مطالعات نیز نشان داده اند که دارچین سیلان از آنتی اکسیدان های بیشتری برخوردار است.از آنجایی که دارچین سیلان از محتوای آنتی اکسیدانی بالاتر بهره می برد، این امکان وجود دارد که فایده های سلامت بیشتری را ارائه کند.

    برخی باید نسبت به مصرف دارچین محتاط باشند

    دارچین کاسیا نسبت به نوع سیلان نه تنها از آنتی اکسیدان های کمتری برخوردار هست، بلکه محتوای یک ماده بالقوه مضر به نام کومارین، یک ماده ارگانیک که در بسیاری از گیاه های یافت می شود، در آن زیاد است.

    چندین مطالعه که روی موش ها صورت گرفت، نشان داد، کومارین می تواند جهت کبد سمی باشد و از این رو، نگرانی هایی راجع به این که می تواند به کبد انسان نیز آسیب وارد کند، ابراز شده است اند.

    اداره ایمنی مواد غذایی اروپا دوز قابل مصرف روزانه کومارین را ۰.۱ میلی گرم در هر کیلوگرم در نظر گرفته هست. در صورت استفاده از دارچین کاسیا، این می تواند معادل مصرف نصف یک قاشق چایخوری (۲.۵ گرم) در روز جهت فردی ۷۵ کیلوگرمی باشد.

    نقش دارچین در کم کردن قند خون و مبارزه با دیابت

    دارچین کاسیا از سطوح کومارین اوج برخوردار است و از این رو، به آسانی ممکن است میزان بیش از حد توصیه شده است از کومارین را مصرف کنید.

    دارچین سیلان از میزان کومارین بسیار کمتر برخوردار است و در نتیجه، مصرف بیش از اندازه توصیه شده است در صورت استفاده از این نوع دارچین سخت خواهد بود.

    افزون بر این، افراد مبتلا به دیابت که دارو یا انسولین استفاده می کنند باید نسبت به افزودن دارچین به روال روزانه خود دقت داشته باشند. افزودن دارچین مقدم بر روند درمان فعلی ممکن است بیمار را در معرض خطر سطوح پایین قند خون قرار دهد که به نام «هیپوگلیسمی» آشنا می شود.

    هیپوگلیسمی به عنوان وضعیتی بالقوه کشنده در نظر گرفته می شود و پیش از مصرف دارچین به منظور مدیریت دیابت توصیه می شود با دکتر خود مشورت کنید.

    در نهایت، کودکان، زنان باردار و افرادی که از سوابق پزشکی گسترده برخوردار هستند باید پیش از مصرف دارچین با دکتر خود مشورت کنند تا مشخص شود آیا فایده های بر خطرات غالب است یا خیر.

    منبع:سلامت نیوز

    واژه های کلیدی: مبارزه با دیابت | محصولات غذایی | آنتی اکسیدان | مواد غذایی | وعده غذایی | سلامت نیوز | مبتلا شدن | استفاده | بیماری | مطالعات | انسولین

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های سرد سازی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی طب اطفال
  • هاردکپی کتاب های طب اورژانس
  • دانلود فایل های زبان اصلی جغرافیا
  • دانلود منابع مرجع تقارن و گروه
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • خرید کتاب علوم پایه پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب شعر زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی درمان
  • خرید کتاب زبان اصلی فرانسه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>