• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » ترفند اطلاع از وضعیت بیماری های غده پروانه شکل تیروئید

    ترفند اطلاع از وضعیت بیماری های غده پروانه شکل تیروئید

    خلاصه خبر:

    بیماری های غده پروانه شکل تیروئید، میلیون ها نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می دهد بدون این که آنها از این وضعیت اطلاعی داشته باشند.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    توضیحات تکمیلی:

    ترفند اطلاع از وضعیت بیماری های غده پروانه شکل تیروئید

    به نقل از گروه وبگردی سایـت کـدر ،  اختلالات تیروئید اعم از کم کاری یا پرکاری تیروئید بر سلامت عمومی بدن از جمله وضعیت خلق و خو، سوخت و ساز بدن، باروری، سلامت قلب و … تاثیر می گذارد و این مهم است که نسبت به علائم این اختلالات که گاهی اوقات نادیده گرفته می شوند، اشراف داشته باشید:
    درد عضلانی و درد مفاصل، تونل کارپ، تاندونیت، التهاب پلانتار فاسیا: درد عضلات و مفاصل می تواند نشانه ای از مشکلات تشخیص داده نشده تیروئید باشد. در واقع درد یک علامت شایع اما فراموش شده مشکلات تیروئید است. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، ممکن است این دردها را بخصوص در دست ها و پاها حس کنند. دردهای شبهه فیبرومیالژیا در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید شایع است. همچنین سندرم تونل کارپ و درد و تورم در کف دست نیز از علائم دیگر است. مبتلایان به پرکاری تروئید نیز از ضعف و درد در دست ها بخصوص بازوها رنج می برند.

    ناراحتی و درد در گردن، بزرگ شدن گواتر و خشونت صدا: درد در گردن یا بزرگ شدن آن می تواند مشکلات تیروئید را مشخص کند. احساس تورم در گردن، ناراحتی در بستن یقه لباس ها، مشکلات بلع، خشونت صدا و صدای گوش خراش، از جمله این علائم هستند. بزرگ شدن گواتر می تواند نشانه ای از هر دو اختلال کم کاری و پر کاری تیروئید باشد.

    ریزش مو، تغییرات مو، تغییرات پوستی : تغییر در بافت مو و تغییرات در پوست مشکلات تشخیص داده نشده تیروئید را ثابت می کند. با کم کاری تیروئید، موها اغلب شکننده و خشک می شوند و به راحتی می ریزند. پوست نیز دچار ضخیمی، خشکی و پوسته پوسته شدن می شود. در کم کاری تیروئید یک علامت منحصر به فرد دیگر هم وجود دارد؛ از دست دادن موهای ابرو. در پرکاری تیروئید ریزش موی شدید رخ می دهد بعلاوه این که پوست نیز به شدت تحریک پذیر خواهد شد.

    یبوست، اسهال و روده تحریک پذیر: مشکلات روده از جمله یبوست و اسهال می تواند نشانه ای از مشکلات تیروئید باشد. یبوست شدید یا طولانی مدت و یبوستی که به درمان ها معمول پاسخ نمی دهد با کم کاری تیروئید مشخص می شود. اسهال، و ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر نیز با پرکاری تیروئید مشخص خواهد شد.

    قاعدگی بی نظم و مشکلات باروری: این دو علامت نیز در بیماران تیروئیدی شایع است. دوره های قاعدگی سنگین، طولانی و دردناک با کم کاری تیروئید رابطه دارد. مبتلایان به پرکاری تیروئید، قاعدگی های سبک تر و تجربه قاعدگی به ندرت را دارند. زنان مبتلا به کم کاری تیروئید ناباروری و سقط های مکرر را نیز تجربه می کنند.

    سابقه خانوادگی بیماری های تیروئید و اختلالات خود ایمنی: اگر مشکلات تیروئید در خانواده شما موروثی باشند، شما بیشتر در معرض ابتلا به آنها قرار دارید. البته ممکن است از وجود این مشکل در خانواده خود اطلاع نداشته باشید، زیرا این مشکل معمولا در میان نسل قبل به عنوان گواتر معروف بوده است. بنابراین به هر حرف و صحبتی که در خانواده در مورد گواتر و اضافه وزن ناشی از مشکل غدد پیش آمد دقت کنید زیرا همین ها می تواند به طور غیرمستقیم به مشکلات تیروئید اشاره داشته باشد. مانند آرتریت روماتوئید و ام اس، شما باید از همه شرایط خود ایمنی و تاریخ ابتلای اعضای خانواده به آنها اطلاع داشته باشید. بیماری های خودایمنی دئیدر خانواده درجه اول خطر بروز اختلالات تیروئیدی نظیر هاشیموتو و بیماری گریوز را افزایش می دهد.

    کلسترول بالا، عدم پاسخگویی به داروهای کلسترول: کلسترول بالا بخصوص زمانی که به رژیم غذایی، ورزش و داروهای کاهنده کلسترول پاسخ نمی دهد، می تواند نشانه ای از ابتلا به کم کاری تیروئید باشد. افزایش سطح کلسترول غیر منتظره نیز به پرکاری تیروئید مربوط است.

    افسردگی و اضطراب: تغییرات ناگهانی در خلق و خوی با اختلالات تیروئید رابطه دارد. کم کاری تیروئید معمولا با افسردگی مشخص می شود در حالی که در پر کاری تیروئید، شایع ترین علامت روانی، اضطراب، حملات هراس و بیماری دو قطبی است. افسردگی که به دارو پاسخ نمی دهد، می تواند نشانه ای از اختلال تیروئید تشخیص داده نشده باشد.

    تغییرات وزن غیر منتظره بدون رژیم غذایی و ورزش: این نوع تغییرات وزن و کاهش وزن سریع می تواند نشانه هر دو اختلال کم کاری و پر کاری تیروئید باشد. مشکل در پایین آوردن وزن می تواند نشانه کم کاری تیروئید باشد. در پرکاری تیروئید نیز ممکن است با وجود خوردن همان مقدار غذای قبل یا حتی بیشتر از آن وزنتان پایین بیاید.

    خستگی: احساس خستگی وقتی بعد از ۷ تا ۸ ساعت خواب، بیدار می شوید، ولی قادر نیستید فعالیت های روزمره تان را شروع کنید، می تواند نشانه های مشکلات تیروئید باشد. در پرکاری تیروئید هم ممکن است فرد دچار بی خوابی شود و همین باعث خسته ماندن شما در طول روز شود.

    منبع: آوای سلامت

    خلاصه خبر:

    بیماری های غده پروانه شکل تیروئید، میلیون ها نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می دهد بدون این که آنها از این وضعیت اطلاعی داشته باشند.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی مترولوژی
  • خرید کتاب های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • خرید کتاب زبان اصلی آمار زیستی
  • هاردکپی کتاب های زیست شناسی
  • خرید کتاب های اختر فیزیک از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباط از راه دور
  • کتاب های سخنرانی اورجینال
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع متالورژی
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>