• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » توجه دولت به تولید داخلی و توجه بیشتر به اشغال جوانان در اقتصاد مقاومتی

    توجه دولت به تولید داخلی و توجه بیشتر به اشغال جوانان در اقتصاد مقاومتی

    خلاصه خبر:

    کارشناسان معتقدند که دولت باید به تولید داخلی و توجه بیشتر به اشغال جوانان بپردازد که این دو موضوع از بحث‌های نهفته در اقتصاد مقاومتی است.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    توجه دولت به تولید داخلی و توجه بیشتر به اشغال جوانان در اقتصاد مقاومتی

    توضیحات تکمیلی:

    اقتدار “دفاعی-امنیتی” ایران با پیگیری راهبرد اقتصاد مقاومتی/ دولت راهبرد اقتصاد مقاومتی را در سال ۹۶ عملیاتی کند

    به نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی سایـت کـدر؛  جوانان بخش مهمی از بدنه هر کشوری را تشکیل می دهند که می توانند در عرصه های مختلف ایفای نقش کنند.

    اقتصاد مقاومتی الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلامی و فرصت مناسب ای برای تحقق حماسه اقتصادی است.
    حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب‌نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد.
    ایشان با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.
    در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جوانان و نوجوانان در دوران جنگ تحمیلی نقش مهمی را در پیروزی مقابل ارتش رژیم بعث ایفا کردند.
    در کشور ما نیز نسل جوان، سهم بزرگی از تحولات و پیشرفتهای کشور را بر عهده داشته و شاهد حضور جوانان در عرصه‎های مختلف از شکل‎گیری انقلاب گرفته تا پیروزی آن و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هستیم.
    در حقیقت مسئله‌ی تولید داخلی در مساله اقتصاد مقاومتی یک اصل است. ایجاد اشتغال، رفع بیکاری ،مسئله‌ی تحرک و رونق اقتصادی و مقابله‌ی با رکود از موضوعات مهم کشور در سال های آتی است.  اگر  بخواهیم مشکل رکود، مشکل تولید داخلی،بیکاری و گرانی را مهار و حل کنیم، علاج همه‌ی اینها در مجموعه‌ی مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گنجانده شده  و با اقتصاد مقاومتی می‌توان به با جنگ بیکاری، رکود رفت و گرانی را مهار کرد.با اقتصاد مقاومتی می‌توان  در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصتهای بسیاری را برای کشور ایجاد کرد.
    ** ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» توسط رهبر انقلاب
    متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
    ایران اسلامی با استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده و مهم‌تر از همه، برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت، اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی کند نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق می‌آید و دشمن را که با تحمیل یک جنگ اقتصادی تمام عیار در برابر این ملت بزرگ صف‌آرایی کرده، به شکست و عقب‌نشینی وا می‌دارد، بلکه خواهد توانست در جهانی که مخاطرات و بی‌اطمینانی‌های ناشی از تحولات خارج از اختیار، مانند بحران‌های مالی، اقتصادی، سیاسی و … در آن رو به افزایش است، با حفظ دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف و تداوم پیشرفت و تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله، اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو را محقق سازد و الگوئی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد.
    اکنون با مداقه لازم و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در ادامه و تکمیل سیاست‌های گذشته، خصوصاً سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با چنین نگاهی تدوین شده و راهبرد حرکت صحیح اقتصاد کشور به سوی این اهداف عالی است، ابلاغ می‌گردد.
    لازم است قوای کشور بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص، اقدام به اجرای آن کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند تا به فضل الهی حماسه‌ اقتصادی ملت بزرگ ایران نیز همچون حماسه سیاسی در برابر چشم جهانیان رخ نماید. از خداوند متعال توفیق همگان را در این امر مهم خواستارم.

    توجه دولت به تولید داخلی و توجه بیشتر به اشغال جوانان در اقتصاد مقاومتی

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نقش جوانان در پیشرفت و سازندگی در دیدار سال ۸۹ با هزاران تن از بسیجیان نیروی جوانی و «شور و امید و ایمان» جوانان بسیج سازندگی را، مایه آبروی ایران و تاریخ دانستند و خطاب به صدها هزار جوان فعال بسیج سازندگی در سراسر کشور افزودند: اینگونه دوران عزیز و گرانبهای جوانی را در راه خدمت به اسلام و انقلاب و مردم صرف کردن، هر انسان آگاهی را در مقابل شما به غبطه و تحسین وا می دارد.
    رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به گرفتار بودن جوانان کشورهای غربی در «دام افسردگی، ناامیدی، توهم و بی هدفی» افزودند: جوانان مؤمن، ارزشمند، فعال و متعهدی که نعمت و توان خدمت گذاری را از خداوند هدیه گرفته اند، باید روحیه پرشور و جهت گیری صحیح خود را قدر بدانند و مسئولان و مدیران کشور نیز این گنجینه لایزال و این حرکت عظیم را قدرشناسی کنند.
    ایشان، حرکت خودجوش جوانان دانشجو و دانش آموز را در خدمت رسانی به محرومان، مبدأ صدور فرمان امام خمینی (رض) در تشکیل جهاد سازندگی برشمردند و خاطرنشان کردند: این حرکت خودجوش ده سال پیش نیز تکرار و مایه صدور پیام تشکیل بسیج سازندگی در سال ۷۹ شد و این حقیقیت را نمایان کرد که اینگونه کارهای مردمی، می تواند و باید الهام بخش اقدام مسئولان کشور باشد.
    رهبر انقلاب اسلامی، چهار عامل «عشق، ایمان، بصیرت و همت» را جوهره بسیج سازندگی دانستند و افزودند: این عوامل حرکت آفرین و تعالی بخش را انقلاب و امام بزرگوار به ملت قدرشناس ایران هدیه داده اند و استمرار این عوامل در ۳ دهه اخیر، باعث استحکام، فراگیری و ثمرات نو به نو و پرطراوت شجره طیبه انقلاب اسلامی شده است.
    ایشان با یادآوری حضور تعیین کننده جوانان در عرصه های مختلف علم و فناوری نظیر انرژی هسته ای، سلولهای بنیادین و فناوری نانو افزودند: جوانانی که «پیروزی انقلاب» و امام خمینی (ره) و دفاع مقدس را ندیده اند اکنون در کنار دیگر قشرها در همه عرصه ها حضوری پیشتاز دارند و علاوه بر فعالیت در میدانهای سازندگی، با خلق حماسه عظیم نهم دی، ۲۲ بهمن و حضور در انتخابات، عرصه سیاسی را نیز به میدان تجلی بصیرت و همت و نشاط تبدیل کرده اند.

    وقتی به کشوری از سوی دشمنان آن تجاوزی صورت می‌گیرد مردم در برابر متجاوزان ایستادگی می‌کنند و این مقاومت بر ادبیات مردم تاثیر می‌گذارد و جوانان هم در این پروسه تاثیر گذار هستند.
    قشر جوان در هر جامعه‎ای به لحاظ برخورداری از توان، انرژی و استعدادهای فراوان قادر است، نقش تعیین کننده‎ای در آینده آن جامعه داشته باشد و جوانان در هر جامعه‎ای سرمایه اصلی آن جامعه‎ محسوب می‎گردند  که می‎توانند زمینه‎های رشد و پیشرفت آن جامعه‎ را در عرصه‎های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، هنری،‌ورزشی و… فراهم نمایند.
    در دوران دفاع مقدس جوانان دانشگاهی نقش بسیار فعال و چشمگیر در فرماندهی جنگ بر عهده گرفته بودند فرماندهان مؤثر در سطوح بالای فرماندهی دفاع مقدس نشان از حضور جوانان مؤمن و با سواد دانشگاهی دارد؛ شهید باقری، شهید علم الهدی، شهید زین الدین، شهید عدالت از استان بوشهر و بسیاری دیگر از فرماندهان، دانشجوی دانشگاه بوده اند. بر حسب ضرورت از دانشگاه به جبهه ها رفتند و به رسالت تاریخی و حساس خود عمل نمودند.
    از طرفی دانشگاه در اداره دفاع مقدس از بعد پشتیبانی و ارائه طرحهایی که برای اداره دفاع مقدس لازم بود حضور منحصر بفردی داشت. همه می دانیم که ما در حالت تحریم و محاصره اقتصادی بودیم و کمکی از لحاظ تجهیزات و امکانات به ما نمی شد و ما ناچار بودیم روی پای خودمان بایستیم و طرحها و تجهیزات لازم برای پیشبرد دفاع مقدس را خود تهیه کنیم و این احتیاج به دانش بالای علمی داشت چه در ساخت تجهیزات نظامی و اداری پشتیبانی مثل ساخت پل برای عملیات خیبر و این قبیل کارها کجا می شد انجام داد و این کار فقط در دانشگاه و توسط جوانان شدنی بود که بحمدالله اساتید دانشگاه، دانشجویان متعهد و مؤمن پای کار آمدند و توانستیم پیروزمندانه دفاع مقدس را به پایان برسانیم.
    ** دولت راهبرد اقتصاد مقاومتی را در سال ۹۶ عملیاتی کند

    با توجه به نامگذاری سال ۹۶ (سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال) توسط مقام معظم رهبری لازم است که دولت به تولید داخلی و توجه بیشتر به اشغال جوانان پرداخته که این دو موضوع از بحث‌های نهفته در اقتصاد مقاومتی است. لذا با عنایت به عملکرد دولت مشاهده می‌کنیم که در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکنون بیشتر تئوری پردازی کرده و آنچنان که باید کاری انجام نداده است و تاکید معظم له به تولید و اشتغال به معنای آن است که در این زمینه آنچنان که باید کاری انجام نشده است. دولت موظف است که راهبرد اقتصاد مقاومتی را در سال ۹۶ عملیاتی کند و این موضوع خواست ملت است. آنچنان که دولت به بانک جهانی اعتقاد دارد اما به اقتصاد مقاومتی معتقد نیست.  دولتمردان با تئوری پردازی در زمینه اقتصاد مقاومتی وقت کشی می کنند و وقت ملت و کشور را از بین می برند. اگر به تولید داخلی بر اساس ساز و کار اقتصاد کلان توجه شود مشکل تولید و اشتغال حل خواهد شد.
    آنچه که امروز و برای مقابله با توطئه دشمنان و نقشه های شوم بدخواهان ضرورتی انکارناپذیر است حفظ وحدت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و در ادامه این راه روشن توجه به توسعه، خودکفایی و اجرای درست و دقیق اقتصاد مقاومتی برای مقاوم‌ سازی و افزایش اقتدار کشور از اهمیت فوق العاده برخوردار است و ملت  ایران اسلامی نیز همواره همراه با آرمان های امام (ره) شهدای گرانقدر و منویات رهبر فرزانه انقلاب بوده و هستند و روزهای روشن تری را رقم خواهند زد.

    توجه دولت به تولید داخلی و توجه بیشتر به اشغال جوانان در اقتصاد مقاومتی

    در مجموع دانشگاه و دانشجو و قشر جوان کشور چه از لحاظ نیروی انسانی کارآمد برای حضور در جبهه ها و چه از لحاظ ساخت تجهیزات و امکانات لازم برای اداره دفاع مقدس نقش ممتاز داشته اند.
    پیروزی های مهم دفاع مقدس در عملیات های والفجر، فتح المبین و بیت المقدس با حضور پر رنگ جوانان بدست آمد و قشر جوان جامعه در حفظ امنیت ملی نقش قابل قبولی را ایفا کرد.

    خلاصه خبر:

    کارشناسان معتقدند که دولت باید به تولید داخلی و توجه بیشتر به اشغال جوانان بپردازد که این دو موضوع از بحث‌های نهفته در اقتصاد مقاومتی است.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    توجه دولت به تولید داخلی و توجه بیشتر به اشغال جوانان در اقتصاد مقاومتی

     

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب معماری زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • خرید کتاب های دندانپزشکی از آمازون
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • خرید کتاب های کلان‌مقیاس از آمازون
  • هاردکپی کتاب های ادبیات نظارتی
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع تعمیر ونگهداری هواپیما
  • دانلود منابع مرجع داروشناسی و سم شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خواب هیپنوتیزم
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>