• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » عکس » عکس های ورزشی و ورزشکاران » نتیجه فوتبال تیم ملی آرژانتین در جام جهانی مکزیک

    نتیجه فوتبال تیم ملی آرژانتین در جام جهانی مکزیک

    نتیجه فوتبال تیم ملی آرژانتین در جام جهانی مکزیک

    خلاصه خبر:

    تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی مکزیک با هنرنمایی اعجوبه ای به نام “دیه گو مارادونا” به قهرمانی رسید.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    نتیجه فوتبال تیم ملی آرژانتین در جام جهانی مکزیک

    توضیحات تکمیلی:

    جام جهانی ۱۹۸۶/ دست خدا آرژانتین را به جام رساند

    به نقل از خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال  گروه ورزشى سایـت کـدر، میزبانی سیزدهمین دوره رقابت های جام جهانی سال ۱۹۸۶ به مکزیک اعطاء شد تا اولین کشوری باشد که ۲ بار مهمترین فستیوال فوتبال جهان را برگزار می کند.
    بعد از انصراف کلمبیا از میزبانی رقابت ها در سال ۱۹۸۳، مکزیک شانس میزبانی مجدد جام جهانی را به دست آورد.
    کشور مکزیک با وقوع سه زمین لرزه وحشتناک به استقبال جام جهانی رفت، اما خوشبختانه ورزشگاه های این کشور آسیبی ندید و تصمیم گرفته شد مسابقات طبق برنامه انجام شود.
    حادثه ای بسیار تلخ در هیبت زلزه ای مهیب و وحشتناک که جان ۲۰ هزار نفر از مردم مکزیک را گرفت و آنها را از جشن و شادمانی که مدت ها انتظارش را کشیده بودند، محروم کرد، اگر چه مصمم بودند با تمام این اوضاع و احوال، میزبانی شایسته باشند.

    مکزیک، ایتالیا، آلمان غربی، لهستان، فرانسه، برزیل، انگلیس، شوروی، پاراگوئه، اسپانیا، اروگوئه، آرژانتین، الجزایر، کانادا، دانمارک، عراق، مراکش، کره جنوبی، بلژیک، بلغارستان، مجارستان، ایرلند شمالی، پرتغال و اسکاتلند تیم های شرکت کننده در جام سیزدهم بودند.
    این جام روی دستان بازیکنان تیم فوتبال آرژانتین قرار گرفت و با عملکرد فوق العاده ستاره درخشان و بی نظیر این تیم یعنی “دیه گو آرماندو مارادونا” خاتمه یافت.
    تیم فرانسه هم بازی فوق العاده ای مقابل ایتالیا انجام داد و سپس چرخ برزیل را از کار انداخت، اما در دیدار نیمه نهایی مقابل آلمان تن به شکست داد.
    مانند دوره گذشته (در اسپانیا)، ۲۴ تیم در پیکارهای سال ۱۹۸۶ شرکت کردند. رقابت های جام جهانی بار دیگر چهره تازه ای را تجربه کرد و دیدارهای مرحله دوم به صورت تک حذفی انجام شد.
    در مرحله نخست این مسابقات دیدار فوق العاده و خاصی برگزار نشد، اما مراکش اولین تیم آفریقایی بود که توانست به مرحله دوم جام جهانی قدم بگذارد.
    تیم فرانسه همانند دوره قبل با ارائه بازی های دیدنی و جذاب، قلب تماشاگران زیادی را تسخیر کرد و اسطوره های جهانی و تحسین برانگیزی مثل پلاتینی، ژیرس، تیگانا و فرناندز حتی بهترین خطوط دفاعی را به لرزه درآوردند.
    “آبی ها” یک بار دیگر کلاس فوتبال خود را با غلبه بر ایتالیا و برزیل به رخ جهان کشیدند. “تله سانتانا” بازیکن تیم برزیل دو بار تیرک دروازه را لرزاند، اما فرانسه به لطف درخشش “ژول باتز” دروازه بان خود که پنالتی زیکو را ۱۲ دقیقه مانده به پایان بازی مهار کرد، با پیروزی از میدان خارج شد.
    فرانسه بعد از تساوی ۱ بر ۱ در وقت قانونی و سپس غلبه بر برزیل با نتیجه ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی به مرحله نیمه نهایی راه یافت، اما یک بار دیگر رویای قهرمانی در جام جهانی در مواجهه با ۱۱ سرباز آماده و تازه نفس آلمانی، نقش بر آب شد.
    تیم آرژانتین در نیمه نهایی بلژیک را به راحتی با دو گل مغلوب کرده بود. آلمان هم برای رسیدن به فینال با همین نتیجه از سد فرانسه گذشت.

    روز ۲۹ ژوئن ۱۹۸۶ شاگردان کارلوس بیلاردو در تیم ملی آرژانتین و مردان فرانتس بکن باوئر در تیم ملی آلمان، با حضور ۱۱۴ هزار تماشاگر ورزشگاه آزتک برای برگزاری فینال جام جهانی به مصاف هم رفتند که در نهایت یاران “دیه گو ماردونا” با نتیجه سه بر دو حریف قدرتمند خود را شکست دادند و دومین قهرمانی “آلبی سلسته” در تاریخ جام جهانی را به ارمغان آوردند. در این بازی که با قضاوت “روموآدو فیلهو” برزیلی انجام شد، خوزه لوئیس براون، خورخه والدانو و خورخه بوروچاگا برای آرژانتین و کارل هاینس رومنیگه و رودی فولر برای ژرمن ها موفق به گلزنی شدند.
    قهرمانی آرژانتین به همان اندازه که شایسته و سزاوار آنها بود، غیر منتظره هم بود. تیم آرژانتین منسجم، اما بدون انگیزه بود و حقیقتا می توان گفت که مارادونا جام را به تنهایی و یک تنه برای کشورش به دست آورد.
    عملکرد درخشان و بی نقص او که پنج گل نیز در برداشت، عنوان بهترین بازیکن جام را برایش به ارمغان آورد. “گری لینه کر” انگلیسی هم با ۶ گل به عنوان آقای گل جام سیزدهم رسید.

    ۱۳۲ گل در ۵۲ بازی این جام وارد دروازه ها شد که به صورت میانگین آمار ۲/۵۴ صدم گل به ازای هر بازی را ثبت می کند. ضمن اینکه ۲/۳۹۴/۰۳۱ نفر هم این بازی ها با حضور در ورزشگاه ها تماشا کردند که تقریبا آمار ۴۶۰۳۹ نفر برای هر بازی را به جا گذاشت.
    اگر چه ابهاماتی در مورد گل مارادونا به انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی وجود داشت، اما جشن و شادمانی در آرژانتین بر پا شد و بیش از ۳۰ میلیون نفر در خیابان ها به شادی پرداختند.

    گل مارادونا به “دست خدا” مشهور شد. وی در سال های اخیر رسما اعتراف کرد که آن گل را با دست زده، اما معتقد است این کار تقلب نیست، بلکه هنر است.
    به اعتقاد مارادونا در فوتبال آمریکای جنوبی بیشتر از اروپا این قبیل صحنه ها وجود دارد، اما نباید نام آن را تقلب گذاشت.
    نکات جالب جام جهانی ۱۹۸۶

    مکزیک اولین کشوری است که پس از انصراف کلمبیا به دلایل اقتصادی، برای دومین بار میزبان جام جهانی شد.
    دانمارک، عراق و کانادا اولین تجربه حضور در جام جهانی را در مسابقات ۱۹۸۶ کسب کردند.
    هشت ورزشگاه شامل گوآدالایارا، پوئبلا، لئون، کوئرتارو، ایراپوآتو، تولوکا، مونتری و مکزیکو سیتی میزبان ۵۲ مسابقه این جام بودند.
    نخستین مسابقه بین ایتالیا و بلغارستان مدعیان قهرمانی با تساوی ۱ بر ۱ خاتمه یافت. “الساندرو آلتوبلی” زننده آخرین گل ایتالیا در فینال جام جهانی ۱۹۸۲، اولین بازیکنی بود که در جام ۱۹۸۶ گلزنی کرد.
    گل عراق در دیدار با پاراگوئه به دلیل سوت داور یک ثانیه پیش از این که وارد دروازه شود، مردود اعلام شد و این تیم ۱ بر ۰ شکست خورد.
    “ری ویلکینز” اولین بازیکن انگلیسی بود که در این جام پس از دریافت کارت زرد دوم در جریان تساوی بدون گل برابر مراکش به دلیل پرتاب توپ به سوی داور اخراج شد.
    در جریان تساوی ۱ بر ۱ مکزیک با پاراگوئه در مرحله گروهی ۵۵ خطا از سوی “جرج کورتنی” داور انگلیسی اعلام شد.
    “خوزه باتیستا” اروگوئه ای پس از گذشت فقط ۵۵ ثانیه از آغاز مسابقه با اسکاتلند به دلیل خطا روی “گوردون استراچان” اخراج شد.
    “پت جنینگز” دروازه بان ایرلند شمالی در چهل و یکمین سالگرد تولدش، ۱۱۹ مسابقه ملی خود را برابر برزیل انجام داد و یک رکورد جهانی ثبت کرد. وی پس از این مسابقه که ۳ بر ۰ به سود برزیل خاتمه یافت، با فوتبال خداحافظی کرد.
    “مارچلو تروبیانی” از آرژانتین پس از ورود به زمین در دقیقه ۸۸ مسابقه با آلمان غربی در فینال، اولین و تنها حضور در جام جهانی را تجربه کرد.
    پیش از این رکورد کوتاه ترین حضور در جام جهانی توسط “خمیس لابیدی” از تونس در جام جهانی ۱۹۷۸ ثبت شده بود.

     

    خلاصه خبر:

    تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی مکزیک با هنرنمایی اعجوبه ای به نام “دیه گو مارادونا” به قهرمانی رسید.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    نتیجه فوتبال تیم ملی آرژانتین در جام جهانی مکزیک

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های سرد سازی از آمازون
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خواب هیپنوتیزم
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم اجتماعی
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع معادلات دیفرانسیل
  • خرید کتاب های تجهیزات نظامی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع جبر کامپیوتر
  • خرید کتاب صنایع دستی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع فن آوری های نفت و گاز
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>