• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » وضعیت فروش بلیط تئاتر در سال گذشته/بهترین های تئاتر سال ۹۵

    وضعیت فروش بلیط تئاتر در سال گذشته/بهترین های تئاتر سال ۹۵

    وضعیت فروش بلیط تئاتر در سال گذشته/بهترین های تئاتر سال ۹۵

    خلاصه خبر:

    دور نیست زمانی که فروش ۱۰۰ میلیون تومانی یک نمایش در تئاتر ایران، بیشتر شبیه آرزو و معجزه بود اما اینکه بدانیم در سالی که گذشت یک تئاتر بیش از دو میلیارد تومان در تهران فروخته، بهترین خبر برای علاقه مندان اقتصاد هنرهای نمایشی است.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    وضعیت فروش بلیط تئاتر در سال گذشته/بهترین های تئاتر سال ۹۵

    توضیحات تکمیلی:

    پرفروش ترین های تئاتر در سال ۹۵

    به نقل از گروه وبگردی سایـت کـدر ، دور نیست زمانی که فروش ۱۰۰ میلیون تومانی یک نمایش در تئاتر ایران، بیشتر شبیه آرزو و معجزه بود اما اینکه بدانیم در سالی که گذشت یک تئاتر بیش از دو میلیارد تومان در تهران فروخته، بهترین خبر برای علاقه مندان اقتصاد هنرهای نمایشی است. هر چند آماری رسمی از میزان فروش «می سی سی پی نشسته می میرد» منتشر نشده اما گفته می شود نمایش همایون غنی زاده از حدود دو اخیر در تالار وحدت بیش از دو میلیارد تومان درآمد داشت.

    جدا از نام کارگردان که در این سال ها با نمایش هایی چون «کالیگولا»، «ددالوس و ایکاروس»، «ملکه زیبایی لی نین»، «آگاممنون» و «در انتظار گودو» نشان داده رگ خواب تماشاگر تئاتر را می شناسد، حضور <a href=”http://www.keder.ir/cat/entertainment/biography” title=”بازیگران” target=”_blank” >بازیگران سرشناس به صدرنشینی می سی سی پی نشسته می میرد در جدول پرفروش های تئاتر ۹۵ بسیار کمک کرد؛ ویشکا آسایش، سجاد افشاریان، بابک حمیدیان، سیامک صفری و داریوش موفق در فصل پاییز امسال در اجرای عمومی این نمایش ۱۵۰ دقیقه ای ایفای نقش کردند. پیش از این «کالیگولا» هم به فروش یک میلیارد تومانی رسیده بود.

    غنی زاده که علاوه بر داشتن سابقه ای درخشان در عرصه تئاتر، سینما را با بازی در فیلم تحسین شده «اژدها وارد می شود!» مانی حقیقی تجربه کرده، از فرصت حضور در تالار وحدت و اجرای تئاتری با بلیت های ۲۵ تا ۷۰ هزار تومانی بیشترین بهره را برد و احتمالا نخستین نمایش دو میلیارد تومانی تاریخ تئاتر ایران را به نام خود سند زد. در آخرین روزهای سال ۹۵ و همزمان با فرا رسیدن بهار نگاهی می اندازیم به پرفروش های تئاتر امسال با این توضیح که «می سی سی پی نشسته می میرد»، فاصله ای نجومی با تعقیب کنندگان خود دارد و تقریبا همه پرفروش ها در مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته اند.

    مجلس ضربت زدن – محمد رحمانی

    نمایشی که در خرداد و تیر امسال به مناسبت ماه مبارک رمضان در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته بود در ۳۰ اجرا بیش از ۶۷۰ میلیون تومان فروخت و گرچه وارد باشگاه میلیاردی ها نشد اما یک نمایش پرتماشاگر دیگر در کارنامه رحمانیان ثبت کرد. امیر جعفری، رامین ناصر نصیر، رضا مولایی، اشکان خطیبی، سینا رازاین، سانیا سالاری و مهتاب نصیرپور در «مجلس ضربت زدن» بازی کردند که بر اساس نمایشنامه ای از بهرام بیضایی با بلیت های ۳۵ و ۴۵ هزار تومانی اجرا شد.

    سه خواهر و دیگران – حمید امجد

    هنوز عرق تالار اصلی تئاتر شهر از میزبانی تماشاگران «مجلس ضربت زدن» درست حسابی خشک نشده بود که امجد نمایش تازه خود را در آن به صحنه برد. «سه خواهر و دیگران» در مرداد و شهریور در مجموع ۴۵ اجرا داشت و البته میزان فروش آن به زحمت از مرز ۱۸۰ میلیون تومان گذشت.

    این نشان می دهد در بسیاری از شب ها <a href=”http://www.keder.ir/cat/entertainment/biography” title=”بازیگران” target=”_blank” >بازیگران نمایش به صندلی های خالی و مهمانان بدون بلیت تعظیم کرده اند. افشین هاشمی، معصومه رحمانی، رامین سیار دشتی، داریوش موفق، بهنوش بختیاری و جمشید جهانزاده <a href=”http://www.keder.ir/cat/entertainment/biography” title=”بازیگران” target=”_blank” >بازیگران «سه خواهر و دیگران» بودند که برخی می گفتند یکی از نقاط ضعف آن زمان ۱۵۰ دقیقه ای اش بود.

    سردار – نادر برهانی مرند

    همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نمایشی در تئاتر شهر به صحنه رفت که برخی می گفتند به دلیل سفارشی بودن نمی تواند موفقیت آثار پیشین برهانی مرند را تکرار کند. «سردار» که بار اول در جشنواره تئاتر رضوی اجرا شده بود در ۳۰ اجرا بیش از ۱۱۰ میلیون تومان بلیت فروخت. هدایت هاشمی، نسیم ادبی، کمند امیرسلیمانی، احمد کاوری، ندا کوهی، سید علی صالحی، فریدون محرابی، حسین پاکدل، ناهید مسلمی و میر طاهر مظلومی <a href=”http://www.keder.ir/cat/entertainment/biography” title=”بازیگران” target=”_blank” >بازیگران «سردار» بودند.

    تئاتر سعدی، تابستان سی و دو – حسین کیانی

    نمایشی که آخرین اجرای آن با جشنواره تئاتر فجر امسال همزمان شده بود با وجود بهره بردن از <a href=”http://www.keder.ir/cat/entertainment/biography” title=”بازیگران” target=”_blank” >بازیگران سرشناس و استفاده فراوان از آواز و حرکات موزون، با ۱۰۵ میلیون تومان از تالار اصلی تئاتر شهر خداحافظی کرد. علیرضا آرا، خاطره اسدی، شهرام حقیقت دوست، امیررضا دلاری، اشکان دلاوری، علی سلیمانی و رویا میر علمی <a href=”http://www.keder.ir/cat/entertainment/biography” title=”بازیگران” target=”_blank” >بازیگران نمایش ۱۰۰ دقیقه ای «تئاتر سعدی – تابستان سی و دو» بودند.

    بیگانه – مسعود دلخواه

    اقتباس تئاتری دلخواه از کتاب مشهور آلبرکامو در واقع آخرین نمایش فهرست پرفروش های تئاتر ۹۵ با درآمدی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است. «بیگانه» که بهار امسال در تالار قشقایی روی صحنه رفت، ۴۵۵ هزار تومان بیش از ۱۰۰ میلیون فروخت و وارد باشگاه پرفروش ها شد. رحیم نوروزی، سیاوش چراغی پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری و چند چهره دیگر در این نمایش ایفای نقش کردند.

    چمدان – فرهادحشمتی عقدایی

    اگر دارید به ذهن تان فشار می آورید تا بدانید حشمتی عقدایی کیست که در تئاتر ایران یک نمایش پرفروش آن هم در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه برده، زیاد راه دور نروید. این نام شناسنامه ای هنرمندی نام آشناست به نام فرهاد آییش که اجرای «چمدان» را از بهمن ماه سال گذشته آغاز کرد و تا فروردین ۹۵ ادامه داد. این نمایش با بازی خود آییش در کنار شقایق فراهانی، مائده طهماسبی، رامین ناصر نصیر، شبنم فرشادجو، حمیدرضا نعیمی، بهناز نازی، خسرو پسیانی و … در نهایت با ۱۴۶ میلیون تومان به اجرای خود پایان داد.

    طپانچه خانم

    پس از حضور موفق در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، «طپانچه خانم» تقریبا با یک سال فاصله در تالار چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه رفت و با ۳۰ اجرا و ۱۴۰ میلیون تومان فروش به کار خود پایان داد. فریبا متخصص، آرش فلاحت پیشه، محمد نادری، گیلدا حمیدی، حمید رحیمی و چند چهره دیگر در این نمایش ۹۵ دقیقه ای ایفای نقش کردند؛ اثری تاریخی که در جشنواره سال گذشته جوایز کارگردانی، طراحی لباس و بازیگر زن را برده بود و اجرای عمومی آن به دلیل استقبال تماشاگران تمدید شد.   منبع: ماهنامه دیار

    خلاصه خبر:

    دور نیست زمانی که فروش ۱۰۰ میلیون تومانی یک نمایش در تئاتر ایران، بیشتر شبیه آرزو و معجزه بود اما اینکه بدانیم در سالی که گذشت یک تئاتر بیش از دو میلیارد تومان در تهران فروخته، بهترین خبر برای علاقه مندان اقتصاد هنرهای نمایشی است.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی تربیت
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • دانلود منابع مرجع شبکه
  • دانلود منابع مرجع آنالیز تابعی
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • خرید کتاب های پزشکی زنان و زایمان از آمازون
  • خرید کتاب ایمونولوژی زبان اصلی
  • خرید کتاب های بیماری های عفونی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی فانتزی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>