• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » علمی و آموزشی » تبریک روز جهانی تئاتر از سوی بازیگران مشهور/علت نام گذاری روز ملی تئاتر

    تبریک روز جهانی تئاتر از سوی بازیگران مشهور/علت نام گذاری روز ملی تئاتر

    تبریک روز جهانی تئاتر از سوی بازیگران مشهور/علت نام گذاری روز ملی تئاتر

    خلاصه خبر:

    روز ملی تئاتر از سال ۱۹۶۱ و به پیشنهاد انستیتو بین المللی تئاتر، سالانه روز جهانی تئاتر در تاریخ ۲۷ مارس گرامی داشته می شود.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    تبریک روز جهانی تئاتر از سوی بازیگران مشهور/علت نام گذاری روز ملی تئاتر

    توضیحات تکمیلی:

    تقویم هم مانند، بهار رنگ وبویی تازه گرفت

    به نقل از خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی سایـت کـدر؛ روز ملی تئاتر از سال ۱۹۶۱ و به پیشنهاد انستیتو بین المللی تئاتر، سالانه روز جهانی تئاتر در تاریخ ۲۷ مارس گرامی داشته می شود.این روز بیش از ۵۰ سال است که در کشورهای مختلف جشن گرفته می شود و بزرگانی از سراسر جهان برای پاسداشت این هنر ارزشمند پیامی را را صادر می کنند که این پیام به ۳۰ زبان دنیا ترجمه می شود و سپس هنرمندان سرشناس تئاتری هر کشور این بیانیه را بر صحنه های تئاتر خود می خوانند. روز ملی تئاتر برای اولین بار در تقویم رسمی کشور ما وجود دارد و به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی مراسم هایی در تئاتر های کشورمان برگزار می شود تا این روز را گرامی بدارند.پیام تبریک این روز فرخنده را«علی نصریان» برای هفتم فروردین ماه سال ۱۳۹۶منتشر کرده است.
    به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی سایـت کـدر؛ گفتگویی را با هنرمندان و اهالی تئاتر ترتیب داده است که درادامه می خوانیم:
    روز ملی تئاتر، تلنگری بر افکار عمومی
    قطب الدین صادقی، کارگردان تئاتر در خصوص روز ملی تئاتر که مصادف با هفتم فروردین ماه سال ۹۶است، گفت: در جهان، دراین روز می خواهند که بر افکار عمومی تلنگری وارد کنند و افکار عمومی را بر این قضیه حساس کنند.حساس کردن افکار عمومی بعنوان ارزش های ذاتی، فرهنگی، هنری و اجتماعی مهم ترین دستاورد روز ملی تئاتر برای ما است.
    وی پیرامون گرامیداشت این روز اظهار داشت: ما در این روز، دور هم جمع می شویم که البته تاثیر شگفتی ندارد، چراکه؛ نه خلاقیت بیشتری و نه تولید افزون تری ایجاد کرده است.و تغیییری هم بر توسعه سالن ها و افزایش بودجه نداشته است.امیدوارم که تاثیر ساختاری داشته باشد.

    رضایت من، در پایبندی مسئولان است
    امیرجعفری، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در خصوص روز ملی تئاتر که هفتم فروردین است، گفت:بسیار خوب است که ما این روز رابرای اولین بار داریم و من امیدوارم که هرگز این روز را از تقویم حذف نکنند.
    وی در خصوص در خواست خود از مسئولان در این روز، تصریح کرد:مسئولان اختلاص نکنند، من از آن ها بسیار راضی هستم نمی خواهد کار خاص دیگری انجام بدهند.

    روز ملی تئاتر، زبان جهانی برای صلح و دوستی ملت ها
    فرناز رهنما، بازیگر تئاتر پیرامون روز ملی تئاتر یا همان ۲۷ مارس گفت:روز ملی تئاتر، که مصادف با هفتم فروردین ماه است، همان ۲۷ مارس است که مصادف با روز جهانی تئاتر است و این روز را برای بزرگداشت تئاتر در بین اعضای انستیتو جهانی تصویب کرده اند و این اتفاق بسیار خوبی است که برای اولین بار در تقویم ما وجود دارد.
    همچنین وی در خصوص درخواستش از مسئولان مرکز هنرهای نمایشی افزود: ما می توانیم با برگزاری مراسم های مختلفی، این روز را جشن بگیریم و با جشن های آیینی و یا حتی جشنواره گرامیداشت تئاتر را برگزار کنیم. این گرامیداشت، در تمام جهان با هدف بسط و توسعه تئاتر بعنوان زبان جهانی برای انتقال مفاهیم مشترک انسانی در جهان برگزار می شود و از نظر من می تواند به بهانه ی تحکیم صلح و دوستی در میان ملت ها این روز را جشن بگیریم و آن هارا با آیین کشورمان بیشتر آشنا کنیم.

    تبریک روز جهانی تئاتر از سوی بازیگران مشهور/علت نام گذاری روز ملی تئاتر

    تئاتر باید حرفی برای گفتن، داشته باشد
    اشکان صادقی، کارگردان تئاتر در خصوص تاثیرگذاری روز ملی تئاتر بر اهالی تئاتر و مردم، گفت: تاثیر آن در بحث تبلیغاتی است.این روز که در تقویم ما تعریف شده است، خودش یک فضا و یک حسی را ایجاد می کند که مردم به تکاپو و تلاش بیفتند و حتی در شبکه های مجازی تبلیغ این روز را بکنند و تئاتر هایی که بیشتر کمدی هستند تلاش کنند که به سمت تئاتر های فاخر بروند و یک حرفی برای گفتن داشته باشند.
    وی پیرامون درخواست خود از مسئولان در این روز، تصریح کرد: تئاتر در حال حاضر به سمت رونق است و رو به سوی جلو دارد و مسئولان کار بسیار خوبی کردند که به سمت خصوصی شدن تئاتر رفته اند. تئاتر حتی بیشتر از سینما رونق دارد و گاهی اوقات سالن های تئاتر بیشتر از سالن های سینما پر است و هنرپیشه های سینما هم تاحدی به تئاتر روی آورده اند و من در سطح شهر حتی تبلیغاتی هم برای نمایش ها دیده ام که قبلا اصلا نبوده است و نسبت به زمان های قبل بسیار عوض شدهه است، چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ تبلیغاتی.در خواست من از مسئولان برای تئاتر این است که:مسئولان صداو سیما تبلیغات تئاتر را در بین برنامه های خود پوشش بدهند.
    صادقی در خصوص جایگاه تئاتر در کشور ما و دیگر کشورها اظهار داشت: در خارج هر کشوری تئاتر فاخر ندارد.در فرانسه در تمام کوچه ها و پس کوچه ها تئاتر اجرا می شود و حتی چادر می زنند و تئاتر کار می کنند که این علاقه ی مردم را به تئاتر نشان می دهد.در ایران تئاتر رونق می گیرد و باید در سطح جهان هم مطرح شود و مسئولان، تئاترهای کشورمان را باید به کشورهای دیگر بفرستند و این وظیفه ی فرهنگی و بین فرهنگی کشور است که حمایت کند.
    گزارش و گفتگو از یگانه عرب

    تبریک روز جهانی تئاتر از سوی بازیگران مشهور/علت نام گذاری روز ملی تئاتر

    خلاصه خبر:

    روز ملی تئاتر از سال ۱۹۶۱ و به پیشنهاد انستیتو بین المللی تئاتر، سالانه روز جهانی تئاتر در تاریخ ۲۷ مارس گرامی داشته می شود.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    تبریک روز جهانی تئاتر از سوی بازیگران مشهور/علت نام گذاری روز ملی تئاتر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های متالورژی
  • کتاب های بدون دسته بندی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • دانلود منابع مرجع انرژی
  • خرید کتاب زبان اصلی گواهینامه خلبانی
  • خرید کتاب های زبان اصلی تربیت
  • خرید کتاب های خارجی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی نظریه گراف
  • منابع اورجینال ارتباط از راه دور
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>